Silly season 19/20: Spelardrömmar

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly season 19/20: Spelardrömmar

Inläggav Börjemedbenet » 17 januari 2020, 23:47

FBK, SAIK, LHC, MIF söker FW.
Lägg där till att RBK, LIF, IKO och DIF vill förstärka upp.
Alla klubbar lär redan ha lagt fram ett kontraktsförslag innan SC ens har fått upp tangentlåset på sin mob.
BMB
Användarvisningsbild
Börjemedbenet

Inläggav Herkie82 » 18 januari 2020, 10:08

Med hänsyn till Krefelds situation som varit ganska känd sedan länge (var på match i munchen i höstas där munchenfansen höll en manifestation till stöd för Krefeld) så tycker jag Daniel Pietta skulle passa våra behov. Det folk efterlyser är ett spelgeni som kan styra upp vårt PP. Pietta är inte den bäst lämpade för detta men jag tyckte han gjorde bra ifrån sig i leksand trots att han fick lite kritik där (hur man nu kan få det när man snittar 1 poäng per match).

Gustavsson försvann hastigt och lustigt och storsvampen är inte en ersättare för han vad Hult än tror och säger ;) Det skulle däremot Pietta vara. Åtminstone en tillräckligt bra sådan.

Skulle gissa att Pietta kommer ligga i nivå med Fröberg och då känns det som att vi har två andra centrar men det är bättre än en andra center och ingen förste.
Herkie82

Inläggav frippe-borås » 18 januari 2020, 17:49

Drömmer om en ny sportchef och tränare!

Bröderna Abbott!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Husmusen » 18 januari 2020, 22:37

frippe-borås skrev:Drömmer om en ny sportchef och tränare!

Bröderna Abbott!

The Abbots hade varit en dröm, titta vad dom gjort med lilla Rögle.

Det är väl det enda possitiva med denna säsongen, åker vi ut i kvarten eller sämre i år så måste väl ändå Hult och Lillis ryka
Husmusen

Inläggav Börjemedbenet » 18 januari 2020, 22:51

Husmusen skrev:
frippe-borås skrev:Drömmer om en ny sportchef och tränare!

Bröderna Abbott!

The Abbots hade varit en dröm, titta vad dom gjort med lilla Rögle.

Det är väl det enda possitiva med denna säsongen, åker vi ut i kvarten eller sämre i år så måste väl ändå Hult och Lillis ryka

Likt Nostradamus så ska jag sia lite om framtiden.

Åker HV i kvarten så får Lillis gå, Rahm går då in som HC.
Åker HV i Semi så får Lillis förlängt med 1+1.
Åker HV i finalen så får Lillis 2+1.
Tar HV guldet så får Lillis förlängt fram till pension 4+1.

Hult sitter åtminstonde "rock hard" i båten.
Missad åttondel får båten att gunga lätt och Hult tar på sig en extra flytväst.

Kvalspel och vi säkrar kontraktet så börjar sponsen tryta, men hult han blickar framåt.

Urtåg ur SHL då får styrelsen nog och avsätter Hult.
Men med det menar jag att han blir sparkad uppåt till Ass. GM.

In nomine patris etfili es spiritus sancti.
BMB
Användarvisningsbild
Börjemedbenet

Inläggav Herkie82 » 19 januari 2020, 10:54

Beroende på om Nisses skada är såpass att säsongen kan vara i fara så lirar ju den gode Elliott i Minsk som går sisådär. Han hade varit en klockers ersättare om Nisse riskerar att inte komma tillbaka mer.
Herkie82

Inläggav håvesjuttioett » 19 januari 2020, 12:53

Ni som minns Patrick Cehlin, snack om att han är på gång till Oskarshamn. Hade inte varit främmande för att erbjuda honom ett provkontrakt, var väldigt bra innan problemen med hjärnskakningar. Slår det rätt ut kan han vara lösningen på en del av våra problem, om inte är det bara att bryta efter provspelet.
håvesjuttioett

Inläggav Herkie82 » 21 januari 2020, 22:05

Nog för att det kan vara rent skitsnack men agenten de intervjuade i en av pauserna mellan HV och LHC bekräftade mer eller mindre att det finns lite spets ute på marknaden just nu. Bara bredd. Vi har det vi har och lär förstärka med en Styrman eller motsvarande.
Herkie82

Inläggav frippe-borås » 21 januari 2020, 22:13

Helt ärligt så hoppas man nästan att Hv missar slutspel!
Om vi tar oss vidare så kommer absolut ingenting att hända utan man förlänger samtliga positioner med 2-3år!
Då kan vi börja sikta på Allsvenskan redan nästa säsong!

Det finns inte en spelare som skulle kunna komma in och rädda oss nu!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav lejacques » 22 januari 2020, 21:52

Sanny Lindström uppmärksammar precis det många av oss befarade och nu ser i Linus Fröberg. En duktig SHL-spelare men som absolut inte håller som förstacenter i ett lag med guldambitioner.

https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... a-vinnare/

Kommer med en intressant lösning, i det här fallet en rak trade med Johan Ryno i FBK.

Jag går igång på idén. I det läget HV befinner sig i är allt som medför lite utöver det vanliga välkommet.

Ryno har visserligen en tung säsong bakom sig. Petad från och till. Men. Han ligger trots det på drygt 0,5 poäng per match. Fröberg ligger på närmare 0,6 poäng, men då ska man inte glömma att han snittar 16.50 min per match medan Ryno ligger på strax över 14 min. Fröberg får dessutom oförsvarligt med förtroende i PP. En roll som Ryno faktiskt visat att han håller för.

Jag gillar som sagt idén. Dock svårt att se hur FBK skulle vilja ta över Fröberg tvåårskontrakt på drygt 200 000 kronor i månaden...
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav frippe-borås » 22 januari 2020, 22:00

Hade ju valt Ryno alla dagar i veckan före Fröberg i detta läge!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav karl120 » 22 januari 2020, 22:50

lejacques skrev:Sanny Lindström uppmärksammar precis det många av oss befarade och nu ser i Linus Fröberg. En duktig SHL-spelare men som absolut inte håller som förstacenter i ett lag med guldambitioner.

Kommer med en intressant lösning, i det här fallet en rak trade med Johan Ryno i FBK.

Jag går igång på idén. I det läget HV befinner sig i är allt som medför lite utöver det vanliga välkommet.

Ryno har visserligen en tung säsong bakom sig. Petad från och till. Men. Han ligger trots det på drygt 0,5 poäng per match. Fröberg ligger på närmare 0,6 poäng, men då ska man inte glömma att han snittar 16.50 min per match medan Ryno ligger på strax över 14 min. Fröberg får dessutom oförsvarligt med förtroende i PP. En roll som Ryno faktiskt visat att han håller för.

Jag gillar som sagt idén. Dock svårt att se hur FBK skulle vilja ta över Fröberg tvåårskontrakt på drygt 200 000 kronor i månaden...

Om jag inte helt missminner mig så var väl Hult länge med i "budgivningen" för Ryno innan han gick till FBK?
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav Nutarviguld » 23 januari 2020, 09:29

frippe-borås skrev:Hade ju valt Ryno alla dagar i veckan före Fröberg i detta läge!

Ja och det hade alla som förstår sig på hockey lite. Fröberg är en kopia på våra andra centers, en allround ok hockey spelare.
Ryno är en offensiv kraft, en sån kraft som Hv saknar desperat just nu.

Men det lär ju inte hända...
Nutarviguld

Inläggav Tanke » 23 januari 2020, 11:05

Vore väl en intressant värvning om man kunde knyta Ryno till sig? Det man har att locka med är ju just PP-tid. Tänk om man kunde göra det och samtidigt avbryta samarbetet med Ikonen, som ju tyvärr inte alls har lyckats, och frigöra lite löneutrymme.
Det skulle bli gott om centrar förstås, men en sådan som Holmström kan nog fungera på en kant också.
Tanke

Inläggav Quila » 23 januari 2020, 11:07

Sanny är som så ofta väldigt klok. Han har nog fortsatt lite input i sin forna klubb dessutom och tror faktiskt det kan finnas lite substans här, även om han själv skriver att det är en personlig teori. FBK:s sportchef o coach på plats när vi mötte LHC, vilket inte gör det hela mindre intressant. Ingen rök utan eld där tror jag. Sedan har vi HV:s sida då. Där tror jag man är såpass nöjda med Fröberg att det skulle mycket till att chansa bort honom. Fröberg är i min mening vår bäste center. Stark med puck, bra fart och fortfarande utvecklingsbar. Ser dessutom ut att gå mot personbästa poängmässigt.

Ryno är en personlig favorit och visst fasen skulle han förstärka vår offensiv rejält. En bra förstecenter med eftertraktade egenskaper i inte minst pp. Vill säkerligen själv också ha en större roll än vad han i dagsläget har i FBK.

Intressant teori som sagt, men tror inte den blir verklighet o i grund o botten behövs en duktig Fröberg, så ta in Ryno o behåll Fröberg om man ändå ska drömma.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav DocSeverinsen » 23 januari 2020, 11:52

lejacques skrev:Sanny Lindström uppmärksammar precis det många av oss befarade och nu ser i Linus Fröberg. En duktig SHL-spelare men som absolut inte håller som förstacenter i ett lag med guldambitioner.

spontant tror jag inte Ryno är billigare....
DocSeverinsen

Inläggav 327 Karlsson » 23 januari 2020, 12:55

DocSeverinsen skrev:

spontant tror jag inte Ryno är billigare....

Det är han inte enigt uppgifter som urpsrungligen kommer från SportExtressen:
https://hockeyresultat.se/lonelista-for-spelarna-i-shl/

Ryno tjänar 250 000 kr i månaden eller mer.
Sanny tror dock att det inte skiljer "mer än" 30 - 40 000 kr i månaden mellan Ryno och Fröberg.

Sen kan man ju fundera på om en spelare som gjort lika många mål och assist på lika många matcher som Nisse Andersson ska bli 1C i HV? Från den 21 november har Ryno producerat 1 poäng (mål), varit petad/missat 5 matcher och gått -3 i ett Färjestad som ligger tvåa i tabellen. Det kompletterat med att han ska bli vår dyraste spelare, är det lösningen på våra problem?

Sen 21 november har Fröberg producerat 3 mål, 7 assist och gått +3, i ett lag som är inne i en formsvacka och har varit det sen i december. Alternativt, enligt somliga, spelar på den nivån dom kan nu och var inne i en formtopp innan dess.Tittar man på dom siffrorna känns det som att Färjestad skulle tjäna på ett byte, där man får en spelare som är billigare och som spelat alla matcher i år.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav mrnorrland » 23 januari 2020, 16:21

Byte med J Andersson som har utgående kontrakt men inte gjort väsen de senaste. Byta ut en 3 center mot 1 center och för ner Fröberg som 3 som han är kapabel till
mrnorrland

Inläggav Henke67 » 24 januari 2020, 13:41

Som förstärkning i avslutningen av denna säsongen: (Önskelista / prio ordning)

1: KHL alt (Europeisk) AHL dropout, Center med förväntad hög poängproduction. Men framförallt pondus, typ Zlatan i Milan.
2: Målspruta. Någon som skjuter och skjuter bra så fort läge ges och som har näsa för att ta sig in i de situationerna där lägena uppstår.

I båda fallen tror jag det måste vara någon som är lite snabbare på rören och i tanken. Jag tycker det ser ut som Lillsvamp, Törngren, Berget, Sandin, Önnerud mfl hämmas av de i "sin kedja" som inte fyller på i samma tempo som de önskar spela i. (Kan även vara bidragande faktor för Ikonens flopp även om JA inte är jätteseg )

Lillis pratar om att man även söker back då man inte vet Nisses status. Jag vill dock hellre prioritera en toppkedja. Backsidan tycker jag ser OK ut även utan Nisse. Kanske kan backsidan tom bli starkare av att några färre får spela mer. (Fast det är klart att Nisse hade varit bra att ha bland de som spelar mer)
Henke67

Inläggav Nutarviguld » 24 januari 2020, 14:11

Henke67 skrev:Som förstärkning i avslutningen av denna säsongen: (Önskelista / prio ordning)

1: KHL alt (Europeisk) AHL dropout, Center med förväntad hög poängproduction. Men framförallt pondus, typ Zlatan i Milan.
2: Målspruta. Någon som skjuter och skjuter bra så fort läge ges och som har näsa för att ta sig in i de situationerna där lägena uppstår.

I båda fallen tror jag det måste vara någon som är lite snabbare på rören och i tanken. Jag tycker det ser ut som Lillsvamp, Törngren, Berget, Sandin, Önnerud mfl hämmas av de i "sin kedja" som inte fyller på i samma tempo som de önskar spela i. (Kan även vara bidragande faktor för Ikonens flopp även om JA inte är jätteseg )

Lillis pratar om att man även söker back då man inte vet Nisses status. Jag vill dock hellre prioritera en toppkedja. Backsidan tycker jag ser OK ut även utan Nisse. Kanske kan backsidan tom bli starkare av att några färre får spela mer. (Fast det är klart att Nisse hade varit bra att ha bland de som spelar mer)

Håller med fullt ut. Vi behöver en forward mycket mer än vad vi behöver en back, även om Nils är borta säsongen ut.
Jag kan nästan svära på att Hult kommer värva en medioker back och thats it.
Nutarviguld

Inläggav mrnorrland » 25 januari 2020, 17:57

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... -martinsen

Uppe på waiver i NHL? Lär inte vara stekhet i NHL och kanske tillbaka till Europa? Kan vara värd en chansning, men kanske lite åt det defensiva hållet men just nu kanske inte de finns så mycket bättre. Skulle inte klaga om Hult chansar med denna norrman
mrnorrland

Inläggav didotto » 25 januari 2020, 20:08

mrnorrland skrev:https://www.eliteprospects.com/player/11958/andreas-martinsen

Uppe på waiver i NHL? Lär inte vara stekhet i NHL och kanske tillbaka till Europa? Kan vara värd en chansning, men kanske lite åt det defensiva hållet men just nu kanske inte de finns så mycket bättre. Skulle inte klaga om Hult chansar med denna norrman

Defensiv eller helt enkelt dålig på att göra poäng? Ska HV plocka in något hoppas jag på en spelare som har varit i SHL och producerat på en bra nivå.
Sedan får gärna Ikonen hitta en ny klubb, blir nog bäst både för HV och honom själv. Lite drygt 10 minuter och kommer inte ens ihåg att han var med på isen.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav mrnorrland » 28 januari 2020, 19:08

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... an-elliott

Minsk går dåligt och vill kanske släppa lite spelare? Min dröm som ersättare till Nisse, en som kan föreningen och SHL o har en kortare startsträcka en någon random AHL amerikan
mrnorrland

Inläggav Junior » 28 januari 2020, 20:21

Han var en av de absolut bästa backarna senast i SHL, så ja tack!
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav frippe-borås » 28 januari 2020, 23:05

Elliot hade ju helt klart smakat mumma!
Sen är det sjukt tråkigt att spelare ska behöva sluta tidigare för hjärnskakningar om det nu är så illa som det låter för Nisse!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Weirdo » 29 januari 2020, 00:43

Förlängning med Lauridsen är ju helt klart en spelardröm just nu! Och att Kinnvall inte lämnar för någon större liga.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav frippe-borås » 29 januari 2020, 19:20

https://www.eliteprospects.com/player/9 ... angasniemi
Bjuds ut till svenska klubbar! Tror inte Hv letar något mer framåt men en spelare som ändå producerat tidigare men lite tuffare i år.
Kanske lyfter av att komma till Hv!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav 327 Karlsson » 30 januari 2020, 10:24

Efter 5 raka torsk skriker Färjestads fans efter nyförvärv och deras GM yttrar ord jag har hört någonstans förut:

Jakobsson (GM) menar dock att han har tilltro till det lag han har nu, och att det är upp till de spelarna att vända den negativa trenden.
– Det handlar inte om att det ska komma in någon frälsare från högerflanken, utan vi måste få upp våra killar som vi har i laget. Så är det.
https://hockeysverige.se/2020/01/29/lov ... ar-jag-kan
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Nutarviguld » 30 januari 2020, 11:12

327 Karlsson skrev:Efter 5 raka torsk skriker Färjestads fans efter nyförvärv och deras GM yttrar ord jag har hört någonstans förut:

Jakobsson (GM) menar dock att han har tilltro till det lag han har nu, och att det är upp till de spelarna att vända den negativa trenden.
– Det handlar inte om att det ska komma in någon frälsare från högerflanken, utan vi måste få upp våra killar som vi har i laget. Så är det.
https://hockeysverige.se/2020/01/29/lov ... ar-jag-kan

OMG dom har clonat Hult
Nutarviguld

Inläggav frippe-borås » 30 januari 2020, 11:15

Antar att han har ställt till det för sig men kanske att hemmiljön skulle få ordning på grabben. Någon som har en susning vad det är som gjort att han fick lämna en klubb som har känning på toppen i Allsvenskan? Har ju producerat massor av poäng!
Är nog inte jättedyr och skulle vara en bra backup om inte annat i ett slutspel! Har i år tagit ordentliga kliv!
https://www.eliteprospects.com/player/162177/filip-ahl
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

FöregåendeNästa

Återgå till HV71