ET, kvartsfinal: HV71-Tappara

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: ET, kvartsfinal: HV71-Tappara

Inläggav shitkicker » 13 december 2012, 20:16

Egentligen bryr jag mig inte om ET även om 1,5 mille inte är ett helt fel tillskott i kassan. Men det är ju riktigt surt att se att det usla spelet håller i sig och att vändningen verkar fortfarande väldigt långt bort. Det enda positiva med det här är väl att man kan åka hem och göra nåt åt skiten istället för att lira Kalle Anka Cup som inte ens media bryr sig om......

Två riktigt dåliga trender just nu:
1: Man gör sjukt få mål.
2: Man släpper in en balja med under minuten kvar.

Två riktiga svagheter som måste rättas till.
Senast redigerad av shitkicker 13 december 2012, 20:20, redigerad totalt 2 gånger.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Jompii » 13 december 2012, 20:17

frederic: Jag antar att du inte såg matchen? För om du skulle ha gjort det så skulle du inte ha skrivit det som du precis skrev...
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav hausmanis » 13 december 2012, 20:21

Jag tycker faktiskt det är jävligt lustigt det här, Hv va helt jävla sinnesjukt bra, sen fick vi en sjukt fin förstärkning (trodde jag?) i Jämtin, och efter det har Hv helt plötsligt tappat all kämpar glädje och helt plötsligt kan inte spelare som Rakshani göra mål ?
hausmanis

Inläggav NightWalker » 13 december 2012, 20:24

frederic skrev:"Med bara arton sekunder kvar fick HV chansen att plocka ut Wesslau ur kassen, men det slutade med att Mikko Luoma drog på sig en utvisning."

Haha, tack du, maestro Luoma.

Han fick en tvåa med en sekund kvar, var absolut inget som påverkade utgången av matchen.
NightWalker

Inläggav Jompii » 13 december 2012, 20:45

hausmanis skrev:Jag tycker faktiskt det är jävligt lustigt det här, Hv va helt jävla sinnesjukt bra, sen fick vi en sjukt fin förstärkning (trodde jag?) i Jämtin, och efter det har Hv helt plötsligt tappat all kämpar glädje och helt plötsligt kan inte spelare som Rakshani göra mål ?

Nu tycker jag att du bara sitter och letar "fel" ;)
Då skulle likaväl Fasth's återkomst efter skadan vara en lika stor anledning till formsvackan.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav dekman » 13 december 2012, 21:17

Såg inte matchen så jag tänker inte analysera den. Vet heller inte hur mkt vilja lagen visade, är ju trots allt inte en sm-final om man säger så. Även om man vill vinna alla matcher så tror jag inte man tar i för kung och fosterland i såna matcher, vill t.ex inte riskera en skada.

Men som många säger, kanske lika bra att man åkte ur nu. Nu har man nästan två veckors uppehåll vilket verkar vara behövligt. Uppehåll när man har flyt, som sist, är åt helvete men nu är det behövligt. Självklart kommer man tillbaka. Allt jävla kris- och katastrofstraff är bara löjligt. Svacka ja. Kris - nej knappast.

Och Frederic, rätt löjligt gå in här och håna Luoma eftersom du uppenbarligen heller inte sett matchen. Var det två sek kvar när man blir utvisad sa ni? Vad är det ungdomarna säger om sånt... Ägd.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav SkönaSkägget » 13 december 2012, 21:48

sqz skrev:
Jompii skrev:Vinnaren utav årets skägg 2012? ;)

Bild

Haha jag printade honom också och har han nu som bakgrundsbild. Klart bäst i matchen idag

Pffff... Det där är ju knappt ens stubb! Det där hinner jag odla ut under ett powerbreak!
SkönaSkägget

Inläggav dutten » 13 december 2012, 23:06

Någon som vet när HV gjorde mål i pp senast? Känns som evigheter!
FÖR EVIGT VIT GUL BLÅ
dutten

Inläggav mrcadaza » 13 december 2012, 23:13

Ärligt talat så är detta ingenting att bry sig om.En helt meningslös turnering som de lika gärna kan lägga ner.
Kanske inte en Kalle Anka turnering som ngn sa :lol: men mest ett jippo.

NU får HV skärpa til sig. Träna skott och målskytte och PP. Lär er att förvalta chanser och sätt dit puckarna.
Annars håller svackan i sig och det blir respass i kvarten igen.
Jag har inte sett matchen men hör på kommentarerna hur det sett ut.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav dutten » 13 december 2012, 23:50

Bild

Kollade på bollklubbens match som gick senare. Där satt samma snubbe medsin tvillingbror med fbk-skägg resp knallblått slovan-skägg. :D
FÖR EVIGT VIT GUL BLÅ
dutten

Inläggav KungSune » 14 december 2012, 00:18

Svt text följde inte ens matcherna. Säger väl allt om turneringens status.
Användarvisningsbild
KungSune

Inläggav frederic » 14 december 2012, 01:53

Jompii skrev:frederic: Jag antar att du inte såg matchen? För om du skulle ha gjort det så skulle du inte ha skrivit det som du precis skrev...

Hehe, stämmer bra - såg ej matchen. Tog rygg på Wennerholm, med ett par bärs och en pinne innanför västen. Skyller på det. *skämskudde*
Användarvisningsbild
frederic

Inläggav frederic » 14 december 2012, 01:54

dekman skrev:Såg inte matchen så jag tänker inte analysera den. Vet heller inte hur mkt vilja lagen visade, är ju trots allt inte en sm-final om man säger så. Även om man vill vinna alla matcher så tror jag inte man tar i för kung och fosterland i såna matcher, vill t.ex inte riskera en skada.

Men som många säger, kanske lika bra att man åkte ur nu. Nu har man nästan två veckors uppehåll vilket verkar vara behövligt. Uppehåll när man har flyt, som sist, är åt helvete men nu är det behövligt. Självklart kommer man tillbaka. Allt jävla kris- och katastrofstraff är bara löjligt. Svacka ja. Kris - nej knappast.

Och Frederic, rätt löjligt gå in här och håna Luoma eftersom du uppenbarligen heller inte sett matchen. Var det två sek kvar när man blir utvisad sa ni? Vad är det ungdomarna säger om sånt... Ägd.

Ge'rej mannen.

Kumbaya!

(Till mitt försvar har jag ogillat Luoma sen '08.)
Användarvisningsbild
frederic

Inläggav frederic » 14 december 2012, 01:58

Och, tredje inlägget i följd, f ö så kommer ALLTID denna svacka för HV. De senaste två åren har den kommit med 5-10 omgångar kvar av grundserien. Jag tar hellre den nu, än i mars. :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
frederic

Inläggav Herkie82 » 14 december 2012, 13:52

När HV går som bäst i slutspelet så har de väll varit lite halvkassa runt jul om jag minns rätt? Det är inte nu formtoppen ska vara så det löser sig nog :)
Herkie82

Inläggav NightWalker » 14 december 2012, 14:12

frederic skrev:Och, tredje inlägget i följd, f ö så kommer ALLTID denna svacka för HV. De senaste två åren har den kommit med 5-10 omgångar kvar av grundserien. Jag tar hellre den nu, än i mars. :lol: :lol: :lol:

Där håller jag med dig fullt ut!
Alla lag får svackor, hellre en svacka nu än i mars/april..
NightWalker

Inläggav dekman » 14 december 2012, 14:22

HV gör väl samma taktik som många andra år ;)

Gör en stark höst för att få bra tabelläge och "lugn och ro", tar det lite lugnt i mitten av säsongen för att öka järnet sista månaderna!

:D
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Offtheice » 15 december 2012, 11:35

För att sedan torska 4 raka i kvarten.
Offtheice

Inläggav Sir Ward » 15 december 2012, 21:30

Bild

Vem har fotat cadaza :roll:
Årets bild på forumet och snubben likväl fotografen borde få en medalj.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav chinobar » 15 december 2012, 22:22

sir Ward skrev:Vem har fotat cadaza :roll:

:lol:
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Maidensoldier » 16 december 2012, 04:08

frederic skrev:Och, tredje inlägget i följd, f ö så kommer ALLTID denna svacka för HV. De senaste två åren har den kommit med 5-10 omgångar kvar av grundserien. Jag tar hellre den nu, än i mars. :lol: :lol: :lol:

Det vet jag inte riktigt, tycker svackan kom redan efter karjala förra året sen blev det bara marginellt bättre i perioder och totalt sett över de senaste 2 säsongerna har det trots serieseger för 2 säsonger sen inte sett övertygande ut framtill början av denna säsong, hoppas det kommer tillbaka.
Maidensoldier

Inläggav Maidensoldier » 16 december 2012, 04:09

Herkie82 skrev:När HV går som bäst i slutspelet så har de väll varit lite halvkassa runt jul om jag minns rätt? Det är inte nu formtoppen ska vara så det löser sig nog :)

Låter mer riktigt, hoppas på det.
Maidensoldier

Inläggav swegooner » 16 december 2012, 06:13

sqz skrev:

Bild

Haha jag printade honom också och har han nu som bakgrundsbild. Klart bäst i matchen idag

Dom var underbart sköna! Vi träffade dom inne i arenan, en hade Tappara-skägg.. Och dom bytte till andra matchen, underbara lirare!
Föresten var bor du i LKPG?
swegooner

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna