Seriösa rykten 19/20: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 19/20: Diskussioner

Inläggav lejacques » 9 augusti 2019, 15:53

En liten tanke. Det här är väl ett typexempel på hur jag menar att Hult bygger laget fel.

Han har en hel silly på sig att värva en förstacenter. Istället värvar han bredd och hoppas DG kan utvecklas. Nu försvinner kanske DG och då ersätter han återigen med bredd. Om än sämre. Sandberg har inte spelat i SHL på x antal år av en anledning
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Herkie82 » 9 augusti 2019, 15:58

lejacques skrev:Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga.

Det här känns smått otroligt. Men inte på ett bra sätt.

Känns som att vad än Hult gör eller inte gör, både sånt han kan påverka och sånt han inte kan påverka, så nedgraderas HV successivt.

Sandberg-värvningen är bisarr.

Nu tycker jag du tar i lite. Vi förlorar en spelare under en period och Hult tar in en ersättare. Skador kommer komma under säsongen med mera så det gör inget om vi har en fwd ”för mycket”. Sandberg kommer inte vinna skytteligan men jag tror att det är väldigt få som kommer komma undan med att inte ge 100% i varje match med Sandberg i omklädningsrummet. Han är en karaktärsspelare och en föregångsman, lojal mot laget i alla lägen. Blir inte förvånad om han får ta på sig ett A om det blir lite skador bland kaptenerna.
Herkie82

Inläggav Zico » 9 augusti 2019, 15:59

Känns som att vad än Hult gör eller inte gör, både sånt han kan påverka och sånt han inte kan påverka, så nedgraderas HV successivt.

Vad förvånad man blir! Du har ju propagerat för att HV borde satsa mer på spelare som passerat 30 år. Nu fick du en, men det är ändå inte bra.

Sett till David Gustavsson-situationen tycker jag det är en ypperlig lösning.
Zico

Inläggav Dovahkiin » 9 augusti 2019, 16:00

lejacques skrev:En liten tanke. Det här är väl ett typexempel på hur jag menar att Hult bygger laget fel.

Han har en hel silly på sig att värva en förstacenter. Istället värvar han bredd och hoppas DG kan utvecklas. Nu försvinner kanske DG och då ersätter han återigen med bredd. Om än sämre. Sandberg har inte spelat i SHL på x antal år av en anledning

Sandberg håller lätt för SHL. En jäkligt bra tekare över 55% senaste åren (60% nu senast). Jag tycker Hult bygger laget rätt med stabila centrar och bra duktiga rörliga backar.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Junior » 9 augusti 2019, 16:02

lejacques skrev:En liten tanke. Det här är väl ett typexempel på hur jag menar att Hult bygger laget fel.

Att Sandberg inte har spelat i SHL på x antal år har varit ett aktivt val från hans sida, som fjärde center hade han kunnat spela i många SHL lag under dessa åren. Enda anledningen till att han tar chansen nu är för att lira med sin bror.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav 15:48 » 9 augusti 2019, 16:03

Johan Johnsson jublar nog...

Men tror det kan bli en riktigt boost för laget och inte minst för Filip att Christian kommer in. Nu när chocken börjar lägga sig känns det ändå hoppfullt...

Om DG kommer tillbaka, vilket ändå är ganska troligt, så blir Christian istället ersättare för Johnsson. Det köper jag alla dar i veckan...
Senast redigerad av 15:48 9 augusti 2019, 16:06, redigerad totalt 1 gång.
15:48

Inläggav Dovahkiin » 9 augusti 2019, 16:04

15:48 skrev:Johan Johnsson jublar nog...

Men tror det kan bli en riktigt boost för laget och inte minst för Filip att Christian kommer in. Nu när chocken börjar lägga sig känns det ändå hoppfullt ändå..

C.Sandberg kommer lätt peta Johan Johansson, det är en värvning jag inte förstått alls. Johansson lär lånas ut.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav lejacques » 9 augusti 2019, 16:08

Zico skrev:

Vad förvånad man blir! Du har ju propagerat för att HV borde satsa mer på spelare som passerat 30 år. Nu fick du en, men det är ändå inte bra.

Zico. Nu ljuger du.

Jag vet inte hur du tolkar mina åsikter. Men +30-breddvärvningar från allsvenskan har jag mig veterligen aldrig sagt att jag önskat.

Men det är klart. Du låter ditt hat mot somliga styra så pass att du inte kan/vill ta in det man skriver. Oavsett hur sakligt man än försöker.

Innan du far med nya osanningar, tänk en eller två gånger extra. Blir mycket trevligare då.

Det är min fulla rätt att inte bli eld och lågor över en värvning som Christian Sandberg.

Vad gäller Johnson vs Sandberg fattar jag inte riktigt. Jag väljer Johnsson alla dagar i veckan.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Andersson711 » 9 augusti 2019, 16:21

Hoppas för mitt liv att DG inte tar en tröja i Jets redan nu.
Sandberg går före Johnsson alla dagar i veckan så om DG återvänder ser det rätt ok ut på centersidan.
Andersson711
Moderator

Inläggav jordfelsbrytare » 9 augusti 2019, 16:24

I Christian Sandberg får vi in en spelare väldigt lik tex Abott, styrkan sitter i engagemanget, karaktären och i drivet.
Det här är precis vad som saknades förra säsongen. Det är positivt.
Sandberg är en riktig krigare.
Hörde detta redan för knappt 2 månader sedan från en polare som är riktigt Aik fan som i sin tur hade hört det i 3e hand typ men då stämde det alltså.

C sidan är nu dock ännu trubbigare och behovet av klass och fart på sista FW platsen är påtagligt.
HV:s centrar består sannerligen inte av speed denna säsong men ett gediget 2-vägs spel och ett gäng krigare sannerligen.
jordfelsbrytare

Inläggav 1989 » 9 augusti 2019, 16:34

lejacques skrev:
Zico skrev:

Men det är klart. Du låter ditt hat mot somliga styra så pass att du inte kan/vill ta in det man skriver. Oavsett hur sakligt man än försöker.

Innan du far med nya osanningar, tänk en eller två gånger extra. Blir mycket trevligare då.

Det är min fulla rätt att inte bli eld och lågor över en värvning som Christian Sandberg.

Vad gäller Johnson vs Sandberg fattar jag inte riktigt. Jag väljer Johnsson alla dagar i veckan.

Där kom det igen ja.. Ifrågasätter man er domedagsprofeter, då är det hat och häxjakt! Larvigt, du och Ragnarsson är som en repig cd-skiva, samma sak, om och om igen.
1989

Inläggav PapaEmeritus » 9 augusti 2019, 16:37

Kommer DG tillbaka är denna breddvärvningen klockren. Stannar DG i USA är värvningen sådär.
Får verkligen hoppas att Hult har ett äss i rockärmen vad gäller sista värvningen.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav BlackIce » 9 augusti 2019, 16:37

Började först skratta hysteriskt och skaka på huvudet.

Hörde sedan om att David Gustafsson behöver ersättas och sansade mig.

...men de senaste tre säsongerna i SHL för mer än fem år sedan gjorde Chr. Sandberg 12, 11 resp 10 poäng. Detta är ingen spelare som ersätter en David Gustafsson på uppgång och det är knappast karaktär vi saknar i laget. Min bästa förhoppning är att detta kan bli något liknande Abbot och bidra med en jäkla attityd och en och annan poäng - ffa i slutspelet. Sannolikt blir det snarare något liknande Ledin de sista åren i klubben. Jävla massa karaktär så nyttjas till att trampa vatten utan att bidra med något relevant. Halva laget verkar vara Per Ledin säsongen 2012/2013.

Börjar igen att skratta hysteriskt och skaka på huvudet. :lol:
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav håvesjuttioett » 9 augusti 2019, 16:38

lejacques skrev:
Zico skrev:

Zico. Nu ljuger du.

Jag vet inte hur du tolkar mina åsikter. Men +30-breddvärvningar från allsvenskan har jag mig veterligen aldrig sagt att jag önskat.

Börjar bli skrattretande hur ofrämmande(?) du är för att plocka fram sågen. Hult säger att han hoppas kunna komplettera med en ytterforward snart. Har några "uppslag som vi tittar på". Sitt lugnt i båten, käre vän.
håvesjuttioett

Inläggav lejacques » 9 augusti 2019, 16:39

1989: på riktigt?!

Du får gärna ifrågasätta mina argument och mina åsikter.

Men att raljera och komma med öknamn som vissa gör skulle jag inte kalla för ifrågasättande.

Många menar att nivån stundtals är låg.Tycker det är precis den typen av inlägg som sänker den till botten. Ren och skär dagisnivå.

Säg emot, diskutera, argumentera för din sak. Jag tar gärna en diskussion om HV. Men skippa skitsnacket. Din person, eller för den delen någon annan här på forumet, är jag inte särskilt intresserad av. Däremot är jag intresserad av vad du tycker och tänker.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav JoakimA » 9 augusti 2019, 17:05

En strålande värvning utifrån förutsättningarna, stabil med bra ledaregenskaper för en billig peng (antar jag). Ingen ersättare för DG som vi alla tror kan bli en gigant i år men kan mycket väl konkurrera ut en center som inte presterar.
JoakimA

Inläggav kny » 9 augusti 2019, 17:05

Där lämnar vi personangreppen på varandra och börjar diskutera laget vi alla älskar. Att ha olika åsikter är bra och bidrar till en djupare debatt.

Istället för att enbart kritisera, fundera kring vad det är som gör att vissa användare står för en specifik åsikt. Förklara tydligt er egen ståndpunkt så slipper vi onödigt tjafs.
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
kny

Inläggav mrnorrland » 9 augusti 2019, 17:11

Jo om DG kommer tillbaka (vilket jag tror han gör) så är detta nog sortin för J.Johnsson. Inte förvånad han går på lån till Timrå i oktober.

Sandberg får vi en ledartyp i omklädningsrummet och en spelare som är perfekt för en 4 formation för att döda minuter och vara med i BP.
Kan se han sätts in i teknik under sista minuterna i egen zon där motståndarna jagar kvittering. Det är de han är värvad för att göra och kommer göra det helt ok och troligtvis inte till alltförstor kostnad.

De enda nackdelen jag ser han inte heller är så snabb på skridskorna och är relativt trög i accet.
mrnorrland

Inläggav Börjemedbenet » 9 augusti 2019, 18:03

Börjemedbenet skrev:Det skulle inte förvåna mig det minsta om broder Sandberg får 1 + 1 år av SC.

Hoppas att ni minns mitt lilla inlägg den 28 Juli...
Jag fick dåligt med respons på denna, men sen var jag ju inte 100% säker heller.

/BMB
BMB
Användarvisningsbild
Börjemedbenet

Inläggav Robert.76 » 9 augusti 2019, 18:07

Börjemedbenet skrev:
Börjemedbenet skrev:Det skulle inte förvåna mig det minsta om broder Sandberg får 1 + 1 år av SC.

Jag fick dåligt med respons på denna, men sen var jag ju inte 100% säker heller.

/BMB

Snyggt där! Den hade jag missat :)
Robert.76
Moderator

Inläggav mrnorrland » 9 augusti 2019, 18:25

Börjemedbenet skrev:

/BMB

1+1 fel gör om gör rätt :lol: :lol:
mrnorrland

Inläggav Börjemedbenet » 9 augusti 2019, 20:08

MrNorrland, jag hoppas att du driver med mig...

/BMB
BMB
Användarvisningsbild
Börjemedbenet

Inläggav mrnorrland » 9 augusti 2019, 20:56

Börjemedbenet skrev:MrNorrland, jag hoppas att du driver med mig...

/BMB

jag skojja att han bara skrev på för 1 år men ironin gick inte fram......
mrnorrland

Inläggav shitkicker » 9 augusti 2019, 22:44

Värvningen av Christian Sandberg var mig sannerligen en rejäl vattendelare! För mig så det den mest oväntade värvningen sen Styrman. Därmed dock inte sagt att det är en dålig värvning. Ärligt talat så trodde jag att det hela var ett skämt, eller att någon tagit fel när jag läste nyheten först. Men sen läste jag vidare och förstod bakgrunden.

Jag har, som jag sagt tidigare, svårt för att uttala mig om lagbygget för jag förstår mig inte på hur HV tänker längre.
Min känsla är att lika gärna som detta kan bli ett riktigt utropstecken och hur bra som helst så kan det lika gärna bli en total flopp.

Som sagt - jag fattar noll nuförtiden.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Fegon_ » 9 augusti 2019, 23:23

Vill ändå tillägga att, träningsmatchen senast. Hv71 var väldigt mycket bättre som lag. Frölundas superspätz, var fullständigt värdelös.

Jag tror stenhårt på det här bygget. Sandberg in, vilket jag aldrig trott på förhand, inte ens med DG ut. Inte ens under kort tid. Mer oväntat än Andreas Falk ifjol. Och att det är på bekostnad av exempelvis Nybeck och Holmström. Jag hade förstått den mer inför slutspel än inför säsongsstart.

Blir det ett 1+1 i form av att det triggar Filip än mer, så.. Tack!

Men, trots att jag inte förstår den helt. Inte är skeptisk till själva värvningen utan mer till anledningen. Så, tillför han ändå en eller ett helt gäng kuggar till maskineriet.

Domedagsprofeter gastar ut om att alla måste sparkas, vi måste köpa in ett nytt lag. Töm kontot. Huvudsak att varje enskild person ska slippa heja på sitt lag och istället bara inkassera succé och framgång. Jag vågar lova att vi är på förhand ett topp4 lag. Vi kommer ligga närmare etta än fyra i prestation. Kan dock vara tajt och en hel del tur lär skifta poängen. Men, vi slutar topp fyra och spelar final. Definitivt. Nästa värvning hoppas jag är en målskytt. Matchavgörare. Ingen som gör 20 mål där allt bara är reduceringar eller utökade ledningar
Någon som verkligen är den som kvitterar eller avgör. Det är en stor skillnad på målgörare och målgörare.

Men, ja.. Vi hamnar topp4. Chilla.

Ikonen gör 30. Camara gör 25. Nisse gör 20. Kinvall gör 25. Johansson gör 30. Törna gör 20. Sandin gör 25. Fille gör 20. Törngren gör 15. Jag tror att vi kommer göra flest mål av alla lag. Dock fler 5-3 vinster än 3-1. Däremot kommer vi spela fler oavgjorda än ifjol.

Och oavsett hur säsongen såg ut. Vi vann topp3 flest av alla. Lite fler oavgjorda hade gjort stor skillnad.

Det här blir en vacker vinter
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav Groucho » 10 augusti 2019, 18:39

Jag har alltid gillat Christian Sandberg, framförallt för hans stora klubbhjärta. Men. Jag fattar inte värvningen. Tycker vi har tillräckligt med centrar som kan täcka upp för David Gustafsson medan han campar i NA eller lirar med juniorkronorna. Ytterligare bredd behöver vi inte. Om Gustafsson mot förmodan skulle ta en plats i Jets redan nu, är det då tänkt att Sandberg ersätter? Jag ser Gustafsson som en av våra ledande spelare denna säsongen. Jag kan inte se Sandberg fylla dom skorna.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Robert.76 » 10 augusti 2019, 19:07

Groucho skrev:Jag har alltid gillat Christian Sandberg, framförallt för hans stora klubbhjärta. Men. Jag fattar inte värvningen. Tycker vi har tillräckligt med centrar som kan täcka upp för David Gustafsson medan han campar i NA eller lirar med juniorkronorna. Ytterligare bredd behöver vi inte. Om Gustafsson mot förmodan skulle ta en plats i Jets redan nu, är det då tänkt att Sandberg ersätter? Jag ser Gustafsson som en av våra ledande spelare denna säsongen. Jag kan inte se Sandberg fylla dom skorna.

Jag tror många ställer sig just den frågan, kommer Gustafsson tillbaka, så visst, men om Sandberg (Gud förbjuder) ska ersätta om Gustafsson blir kvar då känns det som ett jättetapp. Många tror att David får sitt stora genombrott i år, jag är en av dem.
Robert.76
Moderator

Inläggav Killer#41 » 10 augusti 2019, 19:52

Gustavsson lär förmodligen inte ta plats i Winnipeg och då kommer han tillbax till Hv vilket ger fin bredd på centersidan och det luktar utlåning av Jonsson då,Hult säger att man förhoppningsvis snart ha klart med ny forward,intressant...våga vi tro på Alexander Bergström?!
Killer#41

Inläggav Calle2 » 10 augusti 2019, 21:13

Jag håller med om ersättningen av Ljungh. De anade ju länge att Ljungh var förlorad så rimligen måste de ha tittat på alternativ under relativt lång tid. Sedan kommer Fröberg ut på marknaden och då anser man honom vara det bästa alternativet. Jag blev förvånad över det men å andra sidan tyckte jag han var bra i träningsmatchen mot Frölunda så vi får se.

Men värvningen av Sandberg känns "rätt". Att Gustavsson försvinner när han kanske har en kanonsäsong framför sig känns så jäkla tråkigt och försvagar HV men det är ju bara att tugga i sig. Samtidigt vet de ju att de måste ha budget utrymme för kvalitet till sista ytterforwarden. Jag tror inte Camara håller. De ska alltså ersätta en center (som det är en jäkligt tunn marknad för nu) till en så låg peng som möjligt för att inte behöva sänka utrymmet för sista yttterforwardplatsen alltför mycket. I ljuset av det hade jag inte sett någon bättre lösning själv. Summa summarum tycker jag: HV blir med all sannolikehet svagare nu men för att vara en nödlsöning köper jag den. Men jag börjar känna mig fundersam över kommande säsongen nu.
Calle2

Inläggav Weirdo » 10 augusti 2019, 23:55

Tror det blir rätt tufft för David att lyckas slå sig in, en säsong i SHL ytterligare tror jag skulle göra han mycket gott. Winnipeg kanske inte har den starkaste centersidan i ligan men de har ändå Scheifele o Little för att nämna två. Jag tror/hoppas att han kommer hem någon gång i oktober.

Det lät ju på Hult som att han hade någon på kroken och att den kommer presenteras om max någon vecka, gjorde det inte de eller är det bara jag?
Användarvisningsbild
Weirdo

FöregåendeNästa

Återgå till HV71