15:48 skrev:Höken har gått igenom biljettförsäljningen inför säsongen i samtliga lag. HV säljer säsongskort i ungefär samma nivå som tidigare. Det man kan reagera på är att inför hemmapremiären mot Frölunda har man en målsättning med minst 6500 sålda biljetter. Vi kan alltså inte räkna med fullsatt i en hemmapremiär mot Frölunda längre... oroväckande.
Bra att man inte längre budgeterar eller räknar med fullsatt imho. Det har inte varit lika bra beläggning de senaste åren. Verkligheten är att många är medgångssupportrar samtidigt som J-södra rättmätigt skapat lite konkurrens.
Sett till storlek på bygden är det inte så jävla illa skulle jag tro. Jag är inte orolig så länge budgeten håller och att man konstant ligger runt 6500. En hall med 6500 av 7000 ger fortfarande bra tryck och så fylls den på vid tillfällen samt att det finns en liten bit extra att plocka hem vid sportslig framgång. En ganska väl balanserad situation.
Sedan skrev de MINST 6500 pers. Det kan ju vara så att det var en del ödmjukhet med i uttalandet. Det kan man ha i åtanke innan man letar efter det mest negativa man kan ta med sig. Med det sagt, så själv tycker jag nog att det borde vara lapp på luckan i en premiär mot fisklunda, det tycker jag. Det är ingen katastrof om det inte är det, men just den matchen borde vara fullsatt. En tidvis usel försäsong tror jag drar ner siffrorna något. Mitt minne är kass, men jag tror mig minnas att det brukar finnas en korrelation.