lejacques skrev:
Det känns inte som att Gunnarsson har lyckats acklimatisera sig till seniorhockeyn. Och det är inte några slutsatser jag drar enbart på grund av statistiken. Jag tänker även på returer och svårigheter att täcka ytor och skottvinklar i mål.
Tror nog Gunnarsson får ta och steppa upp lite om han ska bli kvar till nästa säsong. Om jag förstår det rätt har han utgående kontrakt, och Viktor Kokman ser ju redan ut som ett hett alternativ som tänkbar ersättare (förutsatt man nu vill fortsätta satsa på en utvecklingsbar spelare som andremålvakt).
Hållet helt med, Gunnarsson har hittills visat att han inte platsar på denna nivå. Gör han inte bättre ifrån sig så tror jag inte HV kommer att förlänga, det är bättre att värva en andremålvakt som har chans att konkurrera med Wesslau eller åtminstone vinna matcherna.
Blir Wesslau skadad och Jonas får stå i slutspel så är det över...
Man skyller alltid på backarna när Jonas står i mål men i många av de matcher som Wesslau står i så har backspelet varit minst lika uselt, men vid vinst så tänker man väll inte på sånt.
Han har utstrålat osäkerhet redan från början och det syns att laget inte litar på honom.
Så jäkla patetiskt att folk uppträder som om det är tabu att kritisera någon ung och lovande spelare trots att han inte har spelat särskilt bra. Ju längre in på säsongen desto tydligare blir det att ni har fel, skönt att mina tidiga åsikter som jag blev halshuggen för håller i sig.
Och NEJ dekman jag letar inte efter någon jävla syndabock, precis som Luoma så kritiserar jag spelare som inte har presterat.