Tråden om Johan Lindbom

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om Johan Lindbom

Inläggav lejacques » 4 oktober 2018, 21:25

Med Lindbom i båset har vi gjort två av våra resultatmässigt sämsta säsonger i modern tid.

Är vi på väg mot ytterligare en?

Hade det inte varit för den där magiska våren 2017 hade Lindbom, nödlösningen ni vet, inte varit i närheten av ett SHL-bås idag.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav tom_flaska » 4 oktober 2018, 21:29

lejacques skrev:Med Lindbom i båset har vi gjort två av våra resultatmässigt sämsta säsonger i modern tid.

Hade det inte varit för den där magiska våren 2017 hade Lindbom, nödlösningen ni vet, inte varit i närheten av ett SHL-bås idag.

Inte så mycket Lindboms fel tycker jag. Vi spelar ut lag i stora delar av matcherna men får inte in pucken.

Desperationen som ska till sitter i spelarna och att dom vill spela før och med varandra.

Inte något en trænare kan hjælpa med. Många spelare har tagit enorma kliv till den hær sæsongen. Just nu kænns det som poængen uteblivit pga slumpen.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav lejacques » 4 oktober 2018, 21:33

Så lät det när Dahlén härjade som värst. Alltid spelarnas fel.

Lindbom har fått precis det lag han vill ha. Ungefär som när Dahlén fick alla sina transatlanter inför 13/14. Därför är det rimligt att tycka det är Lindbom som i slutändan är den som ska se till att det funkar.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Tebeel » 5 oktober 2018, 09:13

tom_flaska skrev:
lejacques skrev:Med Lindbom i båset har vi gjort två av våra resultatmässigt sämsta säsonger i modern tid.

Inte så mycket Lindboms fel tycker jag. Vi spelar ut lag i stora delar av matcherna men får inte in pucken.

Desperationen som ska till sitter i spelarna och att dom vill spela før och med varandra.

Inte något en trænare kan hjælpa med. Många spelare har tagit enorma kliv till den hær sæsongen. Just nu kænns det som poængen uteblivit pga slumpen.

Vilka är de "många spelare" som tagit enorma kliv till denna säsongen?
Tebeel

Inläggav frippe-borås » 5 oktober 2018, 10:48

Under Lindboms tid som coach så har Hv spelet blivit fruktansvärt tråkigt att titta på!
Det dumpas ner puckar utan någon som helst tanke för vi är aldrig först!

Mittzonsspelet är obefintligt och som headcoach måste man ju gå in och ta ansvar för lagets PP när det ser ut som det gör.
Fast det värsta är att oavsett hur dåligt laget spelar och man fastnar gång på gång med sin gameplan så har han inga andra alternativ.
Det ända han gör är att slänga om i kedjorna match efter match i tron om att det är lösningen.

Jag är rädd för att om ledningen inte agerar inom en snar framtid så kommer vi hamna i en riktig kris som kan rendera i degradering!
För idag som spelet ser ut så är vi inte bättre än topplagen i Allsvenskan.

Lindboms hockey är fruktansvärt omodern o feg! Idag handlar hockey om puckkontroll in i zon något som Hv inte hade förra och inte i år!

Tyvärr Lindbom så kommer du inte kunna få oss ut denna kris, för kris är det då spelet inte har blivit bättre!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nick » 5 oktober 2018, 16:48

frippe-borås skrev:Under Lindboms tid som coach så har Hv spelet blivit fruktansvärt tråkigt att titta på!

Mittzonsspelet är obefintligt och som headcoach måste man ju gå in och ta ansvar för lagets PP när det ser ut som det gör.
Fast det värsta är att oavsett hur dåligt laget spelar och man fastnar gång på gång med sin gameplan så har han inga andra alternativ.
Det ända han gör är att slänga om i kedjorna match efter match i tron om att det är lösningen.

Jag är rädd för att om ledningen inte agerar inom en snar framtid så kommer vi hamna i en riktig kris som kan rendera i degradering!

Lindboms hockey är fruktansvärt omodern o feg! Idag handlar hockey om puckkontroll in i zon något som Hv inte hade förra och inte i år!

Tyvärr Lindbom så kommer du inte kunna få oss ut denna kris, för kris är det då spelet inte har blivit bättre!

Asså med all respekt men nu får du väl ta o ge dig. Menar du på fullaste allvar att de laget som nyss slog Skellefteå på bortaplan (en av seriens svåraste bortamatcher.) o som igår gjorde en riktigt bra match mot djurgården. Lyssna på pkn där tom DIFs coach öser beröm över hvs insats igår och sa att hans eget lag inte alls hängde med i stora delar av matchen och tom säger att Dif rånade hv på segern igår.
Inte är bättre än topplagen i allsvenskan?
Med spelet man visat upp senaste omgångarna så är vi snarare ett topplag i shl inom en snar framtid,
Sen det har med att hv bara dumpar in pucken? Vad jag fattat rätta mig om jag har fel så är hv tillsammans med Växjö det laget som har bäst statistik på det här med Corsi, och allt va fan de heter. O i den statistiken ingår ju även kontrollerade ingångångar i anfallszon, o om jag inte har helt fel så ligger hv i topp även här. Så det stämmer inte att dom bara dumpar pucken.

Ge detta lite tid. När hv börjar göra mål så kommer dom vara med i toppen o kommer bli livsfarliga i slutspelet.
Nick

Inläggav Calle2 » 5 oktober 2018, 20:44

HV har spelat sex matcher. Med en trupp med många nya spelare går det framåt. De senast tre matcherna har målvaktsspelet, försvarsspelet och BP varit ok. Statistiskt sett borde de fått poäng både mot Malmö och DIF men med så få matcher spelade spelar fortfarande slumpen eller enskilda händelser och prestationer stor roll. De har slagit SAIK borta. Det finns ingen anledning att ifrågasätta så många så tidigt tycker jag.

Om vi ändå leker med tanken att byta ut Lindbom. Vem och vilken sorts hockey skulle man vilja ha? Jag tycker att efter HVs guld förrförra säsongen är det det spelet som anses modernt. Jag har hört så många tränare under försäsongen som säger att vi ska sätta försvaret först, vara svåra att göra mål på, ha hög press och bygga anfallsspelet från ett starkt och tryggt försvar. Precis om HV gjorde senaste guldsäsongen. Till och med Rönnberg som inför förra säsongen talade om att fokus låg på att göra minst tre mål per match har nu bytt fot och låtit som en kopia av Lindbom under försäsongen. Man kan tycka vad man vill om hur det ser ut men just nu tror jag att de flesta svenska tränare tycker att det är det spelet som är det mest framgångsrika och i någon mening moderna.

SHL är väldigt jämn. PP och BP är väldigt viktiga. Trots att vi hade fler chanser i PP både mot Malmö och DIF gav det inte något målmässigt övertag. Det måste bli bättre. HV har inte många alternativ till Ljungh att styra PP och det kanske visar sig vara ett misstag som inte är lätt att rätta till under pågående säsong så låt oss hålla tummarna att det lossnar för honom.
Calle2

Inläggav frippe-borås » 13 oktober 2018, 16:15

Nick skrev:
frippe-borås skrev:Under Lindboms tid som coach så har Hv spelet blivit fruktansvärt tråkigt att titta på!

Jag tycker Hv spelar en fruktansvärt tråkig hockey med komma till offensiva blå o sen dumpa o jaga! Sjukt tråkigt o sjukt ineffektivt som bara sliter på krafterna att återvinna puck! Istället kunde man lagt den energin på att ta sig in på mål och skapat mer chanser!

Asså med all respekt men nu får du väl ta o ge dig. Menar du på fullaste allvar att de laget som nyss slog Skellefteå på bortaplan (en av seriens svåraste bortamatcher.) o som igår gjorde en riktigt bra match mot djurgården. Lyssna på pkn där tom DIFs coach öser beröm över hvs insats igår och sa att hans eget lag inte alls hängde med i stora delar av matchen och tom säger att Dif rånade hv på segern igår.
Med spelet man visat upp senaste omgångarna så är vi snarare ett topplag i shl inom en snar framtid,
Sen det har med att hv bara dumpar in pucken? Vad jag fattat rätta mig om jag har fel så är hv tillsammans med Växjö det laget som har bäst statistik på det här med Corsi, och allt va fan de heter. O i den statistiken ingår ju även kontrollerade ingångångar i anfallszon, o om jag inte har helt fel så ligger hv i topp även här. Så det stämmer inte att dom bara dumpar pucken.

Ge detta lite tid. När hv börjar göra mål så kommer dom vara med i toppen o kommer bli livsfarliga i slutspelet.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav frippe-borås » 13 oktober 2018, 16:15

Nick skrev:

Jag tycker Hv spelar en fruktansvärt tråkig hockey med komma till offensiva blå o sen dumpa o jaga! Sjukt tråkigt o sjukt ineffektivt som bara sliter på krafterna att återvinna puck! Istället kunde man lagt den energin på att ta sig in på mål och skapat mer chanser!

1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav lejacques » 25 oktober 2018, 20:33

Nu är det nog. Utan ett SM-guld från ingenstans hade han aldrig varit kvar.

Andreas Johansson var en bättre tränare. Sen hade han tokidéer som gjorde honom omöjlig. Men faktum kvarstår att Lindbom inte håller måttet, och är en av de sämsta tränarna vi haft i modern tid. Tyvärr. För jag gillar Lindbom och hans engagemang och hjärta för föreningen.

Dessvärre verkar han inte besitta de där verktygen man behöver för att vara tränare på den här nivån. Det har han visat med all tydlighet nu.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nick » 25 oktober 2018, 20:38

lejacques skrev:Nu är det nog. Utan ett SM-guld från ingenstans hade han aldrig varit kvar.

Andreas Johansson var en bättre tränare. Sen hade han tokidéer som gjorde honom omöjlig. Men faktum kvarstår att Lindbom inte håller måttet, och är en av de sämsta tränarna vi haft i modern tid. Tyvärr. För jag gillar Lindbom och hans engagemang och hjärta för föreningen.

Dessvärre har han inte kompetensen för att vara tränare på den här nivån. Det har han visat med all tydlighet nu.

Nyper mig armen är de sant att jag nyss läste att Andreas Johansson ör en bättre tränare? Får man säga så på detta forum?

Men jag håller med dig fullständigt. Har även skrivit detta ett antal gånger men fått ganska bra mothugg på detta.
Faktum är att han hade allt som Lindbom inte har vad gäller coachning till exempel.
Nick

Inläggav lejacques » 25 oktober 2018, 20:44

Rent objektivt har jag inga problem med att säga att AJ var en bättre tränare. Under stora perioder spelade vi som och var ett topplag. Sen tog hans tokiga idéer ut sin rätt och vi föll ihop som ett korthus mot slutet av säsongen.

En tränare med AJ:s kunnande och Lindbom hjärta hade passat HV utmärkt.

Men var för sig...
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nick » 25 oktober 2018, 20:59

lejacques skrev:Rent objektivt har jag inga problem med att säga att AJ var en bättre tränare. Under stora perioder spelade vi som och var ett topplag. Sen tog hans tokiga idéer ut sin rätt och vi föll ihop som ett korthus mot slutet av säsongen.

En tränare med AJ:s kunnande och Lindbom hjärta hade passat HV utmärkt.

Men var för sig...

Håller med. Vi spelade stundtals en fantastisk hockey med AJ.
Men det gör vi stundtals med Lindbom också dock mera sällan.
Under AJ skulle de inte accepteras att ha inställningen som vi har i denna match.
Sen finns de nog en anledning att en av våra största ikoner lämnade tillsammans med AJ.
Stillman har väl ett av dom största hv hjärtan som finns men han valde alltså AJ sida. Tycker ändå de säger en del.
Nick

Inläggav lejacques » 25 oktober 2018, 21:20

Du har säkert en del poänger, Nick.

Men min poäng är att jag varken vill ha AJ eller Lindbom som tränare.

Livrädd för att man, som i fallet Dahlén, kommer börja leta syndabockar och skeppa iväg spelare, istället för att börja med det riktiga problemet. Tränarstaben.

Börjar vi panikvärva och kicka spelare (med undantag för Ytterell. Han kan packa sin trunk omgående) kommer det ändå sluta som med Dahlén. Lindbom får gå innan jul och då är loppet redan kört.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nick » 25 oktober 2018, 21:34

lejacques skrev:Du har säkert en del poänger, Nick.

Men min poäng är att jag varken vill ha AJ eller Lindbom som tränare.

Livrädd för att man, som i fallet Dahlén, kommer börja leta syndabockar och skeppa iväg spelare, istället för att börja med det riktiga problemet. Tränarstaben.

Börjar vi panikvärva och kicka spelare (med undantag för Ytterell. Han kan packa sin trunk omgående) kommer det ändå sluta som med Dahlén. Lindbom får gå innan jul och då är loppet redan kört.

Skulle gärna se Niklas Rahm som huvudtränare. Eller varför inte ringa Pelle mårts o höra vad han sysslar med.
Men tyvärr så kommer de inte att ske. Hult skulle ALDRIG (tro mig) sparka Lindbom! Finns inte på kartan. Han är på nåt sätt orörlig i hv efter guldet. Sen att han avgjorde en final 95 också gör honom till än mer orörlig. Tyvärr.
Nick

Inläggav Håvvee71 » 26 oktober 2018, 23:07

Jag tror helt ärligt att Johan Lindbom är borttagen som huvudtränare innan jul och nyår. Stephan Lundh med världens jobbigaste stavning på förnamnet kommer gissningsvis ta över Johans plats i båset. Det är ändå Lillis som låter och hörs mest i omklädningsrummet om man ska tro videon som Johan Freijd skickade ut (medvetet eller omedvetet).

Johan är enligt flera källor en mycket konflikträdd herre som hellre tar ett steg bakåt än att ryter i från. Han ogillar att ta obekväma beslut och spelarna får näst intill ge honom en knuff i rätt riktning när det låst sig. Flera spelare har fått säga till Johan på matcher att nu måste du ta en time out t.ex

Johan är en hjälte och kommer alltid att vara. Men nu är det dags att prova en annan konstellation. Jag hade helst sett en tränare som Pelle eller kanske rent av Wiken. Men tror HV71 kommer ta från det egna ledet om det nu blir tränarbyte.

Till kommande säsong måste även namn som Johan och Johan ses över. Men mer om det i rätt tråd.
Jukka Voutilainen "Ta det lite piano först, förra gången jag drack lite för mycket champagne"
https://www.youtube.com/watch?v=2KWrIqv_fxs
Håvvee71

Inläggav Diabolics » 26 oktober 2018, 23:19

Håvvee71 skrev:
Johan är enligt flera källor en mycket konflikträdd herre som hellre tar ett steg bakåt än att ryter i från.

Jag skulle gärna få de källorna beskrivna? Jag säger inte att det är fel, men ett sådant påstående behöver mer på benen. Du får gärna skicka PM om det är så att du inte vill sprida det, men det är opassande att göra uttryck för sådant och inte ha backning.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Håvvee71 » 27 oktober 2018, 21:04

Diabolics skrev:
Håvvee71 skrev:
Johan är enligt flera källor en mycket konflikträdd herre som hellre tar ett steg bakåt än att ryter i från.

Jag skulle gärna få de källorna beskrivna? Jag säger inte att det är fel, men ett sådant påstående behöver mer på benen. Du får gärna skicka PM om det är så att du inte vill sprida det, men det är opassande att göra uttryck för sådant och inte ha backning.

Ber om ursäkt för sent svar. Jag kan skriva det öppet här. Det var Johan Lindbom själv som sa. Nu vet jag inte exakt vilket nummer av tidningen, men det stod i gratismagasinet A6 (asecs) som finns att få/ta gratis överallt på Asecs köpcentrum. I den tidningen (som jag tror kommer ut med 10-12 nr per år) så var det en hel sida där Johan Lindbom intervjuades. Han beskrev sig där som en person som är konflikträdd och hellre backar än att ger sig in i "debatten".

Det andra där emot att spelare har fått säga i från vet man ju om man sett på Cmore när dom "myggat" båset med en mikrofon. Man hör spelarna vädjar till Johan att göra si och så. Det var specifikt en match under guldsäsongen när Thörnberg och Borgman stod och manade på Johan till något. Det finns säkert upplagt på youtube etc.

Hoppas du fick svar på dina frågor. Må väl.

Mvh
Jukka Voutilainen "Ta det lite piano först, förra gången jag drack lite för mycket champagne"
https://www.youtube.com/watch?v=2KWrIqv_fxs
Håvvee71

Inläggav tommy1985a » 29 oktober 2018, 18:59

https://www.hv71.se/artikel/qzjfajnuf-3 ... ramfor-oss

Jättebra intervju med Lindbom, Tycker han ser mer avslappnad ut än tidigare och vågar prata och berätta om hur de tänker.
Har alltid tyckt Lindbom verkat lite nervös i alla intervjuer och haft svårt och prata på nåt vis. Nu känns det som han pratar mer avslappnat och får fram det han vill säga i harmoni. Verkar som Johan hittat ut ur sitt huvudet iaf och inte tänker så mycket när han pratar längre, kan de vara framgångsreceptet även för spelarna tro?

Vem bättre att leda laget än Johan i sånt fall som verkar ha gått igenom den där förändringen och säkerligen förstår hur allt låser sig när man är för mycket och rotar inne i sitt eget huvud.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Diabolics » 29 oktober 2018, 19:36

Håvvee71 skrev:
Diabolics skrev:
Håvvee71 skrev:

Ber om ursäkt för sent svar. Jag kan skriva det öppet här. Det var Johan Lindbom själv som sa. Nu vet jag inte exakt vilket nummer av tidningen, men det stod i gratismagasinet A6 (asecs) som finns att få/ta gratis överallt på Asecs köpcentrum. I den tidningen (som jag tror kommer ut med 10-12 nr per år) så var det en hel sida där Johan Lindbom intervjuades. Han beskrev sig där som en person som är konflikträdd och hellre backar än att ger sig in i "debatten".

Det andra där emot att spelare har fått säga i från vet man ju om man sett på Cmore när dom "myggat" båset med en mikrofon. Man hör spelarna vädjar till Johan att göra si och så. Det var specifikt en match under guldsäsongen när Thörnberg och Borgman stod och manade på Johan till något. Det finns säkert upplagt på youtube etc.

Hoppas du fick svar på dina frågor. Må väl.

Mvh

Tack, det är precis såhär vi vill ha det! Väl underbyggda argument som gör att man inte behöver gissa.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Diabolics » 29 oktober 2018, 19:39

tommy1985a skrev:https://www.hv71.se/artikel/qzjfajnuf-3iaijd/vi-ar-inte-nojda-och-har-en-viktig-vecka-framfor-oss

Jättebra intervju med Lindbom, Tycker han ser mer avslappnad ut än tidigare och vågar prata och berätta om hur de tänker.
Har alltid tyckt Lindbom verkat lite nervös i alla intervjuer och haft svårt och prata på nåt vis. Nu känns det som han pratar mer avslappnat och får fram det han vill säga i harmoni. Verkar som Johan hittat ut ur sitt huvudet iaf och inte tänker så mycket när han pratar längre, kan de vara framgångsreceptet även för spelarna tro?

Vem bättre att leda laget än Johan i sånt fall som verkar ha gått igenom den där förändringen och säkerligen förstår hur allt låser sig när man är för mycket och rotar inne i sitt eget huvud.

Fast om det inte vänder snart så måste man nog kasta ut lite av "låsningen". Sanny på sexpressen hävdade i sin krönika att det inte var fel på tränarna, utan att de var rätt personer att få i ordning på detta. Han pekade finger på spelarna. Jag kan inte bedöma detta. Jag vet fan inte var jag skall börja. Det är nu så länge sedan som HV hade sin senaste storhetstid, med så mkt tränare/sportchefer som kommit och gått att jag fan inte vågar sätta ner foten och höja bödelsyxan.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 30 oktober 2018, 18:32

Rätt intressant. Läser man från början till slut i den här tråden har Lindbom kritiserats sedan typ omgång 6 hans första år för precis samma saker han kritiseras för nu.

Utebliven matchcoachning, märkliga uttagningar och petningar, uselt PP och framför allt bristande resultat.

Det går som en röd tråd genom... Ja, tråden.

Att saker och ting plötsligt ska vända för Lindbom känns ju rätt uteslutet om han nu envist fortsätter på samma spår som tidigare år.

Lindbom menar att man i rådande kris inte kan uppfinna något nytt utan att man måste gå tillbaka till grunderna. Att tänka nytt är kanske precis det Lindbom bör göra nu för att rädda HV. Och framför allt sin egen tränarkarriär.

För blir det inte full pott på matcherna som återstår innan uppehållet tror jag inte ens Hult och Davidsson kan se mellan fingrarna längre.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav aimstar » 2 november 2018, 08:54

Nick skrev:Asså med all respekt men nu får du väl ta o ge dig. Menar du på fullaste allvar att de laget som nyss slog Skellefteå på bortaplan (en av seriens svåraste bortamatcher.) o som igår gjorde en riktigt bra match mot djurgården. Lyssna på pkn där tom DIFs coach öser beröm över hvs insats igår och sa att hans eget lag inte alls hängde med i stora delar av matchen och tom säger att Dif rånade hv på segern igår.

Det du säger är sant, men vi gjorde såna matcher när Dahlén tränade laget också. Minns något slutspel när vi inledde med att spöa LHC med 6-1 hemma, plus att Carl Söderberg drog på sig en avstängning. Den serien slutade sen 4-1 i matcher till Linköping. Problemet då och problemet idag är att det finns inget fungerande grundspel, så när allt klaffar så kan man spela ut Djurgården eller spöa Växjö borta med 4-0, men handen på hjärtat, har du någon gång sett DIF, SAIK eller Växjö så sanslöst usla som HV var mot Mora och Timrå i veckan? Jag kan inte påminna mig att jag har gjort det iaf, för där har man en spelidé som fungerar som alla är med på, inte "dumpa pucken och hoppas att allt klaffar idag, annars ändrar vi om lite i kedjorna till nästa match". Då kan man göra bättre och sämre matcher, men det skiljer ju inte en ocean mellan insatserna som i HV's fall.
aimstar

Inläggav tommy1985a » 2 november 2018, 17:43

Så fort det går dåligt så skriker alla på tränarbyte, Jag tror faktiskt ni är fel ute här, Detta är delvis ett tränarproblem men inte sett till hur HV vill spela hockey, när man väl spelar den hockey som Lindbom vill så gör man det skitbra, och där ser man att det inte är nåt fel på spelideen, snarare kontinuteten att göra det match efter match. i detta fall tror jag rätt väg att gå är att byta ut ett gäng spelare och värva in lite spets för att få igång målproduktionen, när den kommer igång kommer laget att avancera spelmässigt och bygga upp självförtroendet igen vilket verkar ligga i botten.

Att byta tränartrio mitt under säsongen är nog det sämsta man kan göra, saker ska ändras, det tar tid, förluster radas upp ännu snabbare, sen är vi helt plötsligt kvalredo istället och får möta allsvenska lag. Nä behåll tränarna säsongen ut, stärk upp laget spelarmässigt så får vi se hur långt det räcker, tar vi oss upp i topp 6 när det ska summeras och går bra i slutspelet ser jag gärna en fortsättning av Lindbom & CO
men hamnar vi 8-14 trots invärvad spets då är det nog dags att tänka nytt och plocka in nåt redan mot slutet av säsongen som kan vända skeppet och bygga om inför nästa säsong.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav magnus b » 2 november 2018, 18:17

tommy1985a skrev:Så fort det går dåligt så skriker alla på tränarbyte, Jag tror faktiskt ni är fel ute här, Detta är delvis ett tränarproblem men inte sett till hur HV vill spela hockey, när man väl spelar den hockey som Lindbom vill så gör man det skitbra, och där ser man att det inte är nåt fel på spelideen, snarare kontinuteten att göra det match efter match. i detta fall tror jag rätt väg att gå är att byta ut ett gäng spelare och värva in lite spets för att få igång målproduktionen, när den kommer igång kommer laget att avancera spelmässigt och bygga upp självförtroendet igen vilket verkar ligga i botten.

Att byta tränartrio mitt under säsongen är nog det sämsta man kan göra, saker ska ändras, det tar tid, förluster radas upp ännu snabbare, sen är vi helt plötsligt kvalredo istället och får möta allsvenska lag. Nä behåll tränarna säsongen ut, stärk upp laget spelarmässigt så får vi se hur långt det räcker, tar vi oss upp i topp 6 när det ska summeras och går bra i slutspelet ser jag gärna en fortsättning av Lindbom & CO
men hamnar vi 8-14 trots invärvad spets då är det nog dags att tänka nytt och plocka in nåt redan mot slutet av säsongen som kan vända skeppet och bygga om inför nästa säsong.

HV har haft en förbannat mycket spetts i flera säsonger. Skulle du säga att Jakob Lilja eller Daniel Brodin är mer spetts än Tedenby, Wännström, etc.?
Tränarna har misshandlat en förbannat lång tid nu. Det är helt klart fel på kravställningen och spelsystemet.

Läste just ditt inlägg i den andra tråden. Plocka in 2 första kedjeforwards och 1 back i Lehtonens kaliber skulle i runda slängar kosta 2 mille per månad med avgifter. Dvs 16 miljoner till slutet av säsongen i bara löner. Sen behövs de dessutom säkert köpas loss från sina nuvarande kontrakt. Lägg till 15 miljoner till.

Så din strategi skulle typ kosta hela klubbens egna kapital. GRATTIS!
magnus b

Inläggav Diabolics » 3 november 2018, 13:09

Angående den intervju med Lindbon som kan läsas i matchtråden:

Fan vad jag hatar folk som inte är ödmjuka. Ni andra här på forumet har fått er beskärda del av min kritik när ni tondövt hävdar det ena eller det andra i förenklade argument, men fan det smärtar extra mycket när man hör floskler och skit från Lindbom som:
Lindbom skrev:Den bästa sanningen har vi själva och det är ingen som kan ta det ifrån oss.

Vafan? Var finns ödmjukheten inför möjligheten att man faktiskt inte vet allt bäst? Kan det kanske finnas andra som med ett mer helikoptriskt perspektiv faktiskt kan se och identifiera saker som man själv inte kan för att man är mitt i epicentret av stormen?

Det är självklart att man skall tro på sig själv och det man gör, Fergie hade många mediokra år innan han blev den demontränare han var, men ni som läst hans memoarer ser en man som var ödmjuk inför sitt eget tillkortakommande och slumpen, när det kommer till framgång.

Jag har tidigare funnit Lindbom ödmjuk, men det var i framgång. Nu är det motgång och snaran dras åt. Då krävs det i min värld att man blir mer ödmjuk, inte mindre.

Nu skall jag ödmjukt tillägga att jag inte själv talat med Lindbom utan läser och ser bara vad som syns i media, så kanske är detta fake news som bara haft som syfte att lyfta fram en dålig bild.

Lindbom: Det är läge att insupa situationen. Du kan PM:a mig när som helst ;)
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Pg79an » 15 november 2018, 23:57

När man tittar på presskonferenserna efter matcherna där Lindbom är med så måste jag ju säga att han ger ett ytterst nervöst intryck varje gång han får ordet. Den enda tränaren som håller i pappret och tittar ner på texten och vill inte ha ögonkontakt. Han lägger ner pappret men måste ändå vara på och pilla lite på det. Har även uppmärksammat den här nervösa tonen i rösten vid en del inslag när han ska försöka peppa grabbarna innan matcher. Har nämt det tidigare att jag själv inte hade gått igång på hans sätt att snacka, detta kan ju också påverka spelarna.
Sen måste jag ju också skriva att helvete va tama Jönköpingsjournalisterna är mot Lindbom, Hult mm
Har nog aldrig läst eller hört nåt reportage där någon vågar ställa dom väggen lite?
Rädda för att inte få hänga runt i Kinnarps och vara kompis med spelare ledare mm
Våga för helvete ställa lite obekväma frågor, det är ju sånt man som supporter vill ha reda på och inte en massa floskler!
Pg79an

Inläggav hammare7 » 17 november 2018, 15:35

Dagens uttagning visar på Lindboms inkompetens, avgå
hammare7

Inläggav frippe-borås » 17 november 2018, 20:21

Nick skrev:

Tror du fortfarande att vi kommer bli ett topplag?
Jag har väntat o väntat men hur länge tycker du man ska vänta?
Att vi kan spela bra enstaka matcher håller inte och jag vidhåller att vi inte är bättre än Allsvenska topplagen! Men du kanske ser annat som inte jag ser!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nick » 17 november 2018, 21:27

frippe-borås skrev:
Nick skrev:

Tror du fortfarande att vi kommer bli ett topplag?
Jag har väntat o väntat men hur länge tycker du man ska vänta?
Att vi kan spela bra enstaka matcher håller inte och jag vidhåller att vi inte är bättre än Allsvenska topplagen! Men du kanske ser annat som inte jag ser!

Nä eftersom vi inte som jag skrev börjat göra mål än. Bi gör på tok för lite mål.
Men visst du får gärna tycka att vi är sämre än topplagen i allsvenskan. Men jag tycker inte det.
Verkar som du inte sett hv när dom är som bäst? Vi är för ojämna de är felet.
Nick

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare