av Nutarviguld » 30 april 2018, 14:03
Såhär ser laget ut just nu:
M1: Felix Sandström
M2: Adam Åhman
M3: Jonas Gunnarsson NY!
Kommentarer: Målvaktsidan kan mycket väl bli riktigt bra, Gunnarsson har en jävligt hög topp, Sandström är jag skeptisk emot men kanske kan bli bra även han, Åhman är en sjuk talang som jag gärna ser få spela mycket
B1: Kristofer Berglund
B2: Christoffer Persson
B3: Lawrence Pilut (Kommer lämna för NHL)
B4: Alexander Ytterell
B5: Martin Fehervary NY!
B6: Didrik Strömberg NY!
B7: Markus Lauridsen NY!
B8:
Kommentar backsidan: 2 platser kvar att fylla nu med Pilut inräknad som förlust, på dessa två positioner MÅSTE vi få in en sjuklig spets för att denna backsida ska bli bra, just nu väldigt mycket mellan mjölk här med utvecklings potential egentligen bara på 2 backar.. Ser gärna två offensivt riktigt duktiga backar med bra skott så att vi kan bygga ett Petrasek Pouistola PP igen där varje spelare har potential att stänka in mål
F1: Mattias Tedenby
F2: Martin Thörnberg
F3: Anton Bengtsson
F4: Oscar Sundh
F5: Erik Andersson
F6: Isac Brännström
F7:
F8: David Gustafsson
F9: Robin Figren
F10: Sebastian Wännström
F11: Max Wärn
F12: Pierre Engvall
F13: Joakim Andersson NY!
F14: Markus Ljungh NY!
F15: Johan Johnsson NY!
Kommentar forwardsidan: Här är det verkligen mellanmjölk deluxe, och detta med 14 forwardplatser fyllda...otroligt oroande för mig, man MÅSTE ersätta Ullström men en jävligt hög klass spelare typ Andree och om Engwall försvinner så måste det in en hög klass spelare här också, dessutom skulle jag vilja se Wärn ut och Önerud eller en spelare av hans kaliber in, då kan vi äntligen kalla forwardsidan för bra igen, men just nu är den mycket oroande, extremt bred men med sjukt lite offensiv spets. Har sjukt svårt att se någon av våra nuvarande forwards i en första kedja i ett lag som siktar högt.
Anser att det MÅSTE in tre spetsforwards (första kedjan) helt enkelt, (bara två om Engwall stannar)
Man kan aldrig se in i framtiden men just utvecklingspotentialen på denna forwardsidan tycker jag personligen känns svar, vem har potential att bli bättre nästa säsong ? David såklart men vem mer ? kanske Wännström om han inte går sönder igen, men sen har jag svårt att se de gamla gubbarna ta stora kliv
EDIT: Ser gärna att man gör sig av med Figren också till förmån för mer istid till spelare som Johan Johnsson, Isac brännström och Erik Andersson