Tråden om #10 Martin Thörnberg

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #10 Martin Thörnberg

Inläggav magnus b » 5 december 2017, 18:00

Trevlig förlägning, jag hoppas dock att han kompenseras för en roll lite lägre ner i hierarkin.
Tror han blir viktigare för att pusha de yngre och leda laget än vad han kommer vara på planen under de nästa två säsongerna.
magnus b

Inläggav PapaEmeritus » 5 december 2017, 18:41

HV har som tradition att satsa på egna lirare, och det har gett fem guld. Vi fortsätter på den inslagna vägen. Härligt!
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav BlackIce » 6 december 2017, 09:39

Bra! Men jag kunde ändå inte låta bli att le lite åt "En pålitlig poänggörare..." Det är hög tid för honom att vakna nu. Säsongen är igång.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Junior » 8 december 2017, 23:56

Skäms ärligt talat lite, men jag är lite tveksam till förlängningen. Han är 34 nu och jag tycker ändå att det börjar se tyngre och tyngre ut varje säsong nu. Han har en sliten kropp och den börjar ta ut sin rätt. Jag har svårt att se hur kontraktet kommer att avslutas på ett värdigt sett, jag tror att det antingen kommer ske genom skada eller en säsong alla inblandade kommer vilja glömma tyvärr.

Men hans ledaregenskaper är helt ovärderliga och jag utgår ifrån att de var på grund av dem man förlängde. Så på ett eller annat sätt kommer han alltid att vara starkt bidragande till laget, oavsett speltid.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Arogoo » 9 december 2017, 00:05

jag är sjukt tveksam till förlängningen, känns lite kompis förlängning i mina öron. Jag hoppas han har gott ner i lön men är tveksam då jag tror han har samma runt 250 000 350 000 i månaden som han lär ligga på idag som toppspelarna i shl har.

Om man skrivit ett 1 års kontrakt kunde jag köpte det men 2?
Han har säker massa skavanker och är det värdigt att avsluta sin karriär med 3 i värsta fall dåliga säsonger?
Arogoo

Inläggav Groucho » 7 januari 2018, 20:07

200 mål i SHL+SM-slutspel! Urstarkt! Stort grattis, Thörna! :D
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Macce » 7 januari 2018, 21:23

Groucho skrev:200 mål i SHL+SM-slutspel! Urstarkt! Stort grattis, Thörna! :D

Lyfter på hatten för Thörna! Grattis #10
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav frippe-borås » 3 mars 2018, 16:50

Vad är det med Thörnberg? Lider han av någon skada för så blek som han är finns ju inte!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Arogoo » 4 mars 2018, 00:52

Jag hoppas jag har fel men jag tror Thörnberg är slut.

Alla småskavanker han har dragit på sig har tagit ut sin rätt. Hade för mig han gick in i säsongen med skavanker och tror ej de har gått ut
Arogoo

Inläggav Regnet » 5 mars 2018, 15:31

Arogoo skrev:Jag hoppas jag har fel men jag tror Thörnberg är slut.

Alla småskavanker han har dragit på sig har tagit ut sin rätt. Hade för mig han gick in i säsongen med skavanker och tror ej de har gått ut

Vi får se. Folk sa exakt samma sak förra året och vi vet ju hur det slutade.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Arogoo » 5 mars 2018, 22:08

Regnet skrev:
Arogoo skrev:Jag hoppas jag har fel men jag tror Thörnberg är slut.

Vi får se. Folk sa exakt samma sak förra året och vi vet ju hur det slutade.

om han bara vaknar i slutspel borde han vakna nu när risken är relativt stor att man missar de, om man inte taggar till nu som taggar man ju aldrig till
Arogoo

Inläggav frippe-borås » 6 mars 2018, 23:47

Vet inte vad det är med Thörnberg. Lider han av någon skada tro för så här blek blir man ju inte av en pungskada.
Han syns inte överhuvudtaget framåt och i PP är han ju bortplockad samt "nerskickad" i 4:e kedjan med Sundh och Wärn. Tung kedja iofs!
Däremot spelar han i BP och gör det bra.

Satt och funderade lite smått för mig själv. Tänk att skola om Thörna till back. Går det tro? :lol:
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav magnus b » 7 mars 2018, 11:59

frippe-borås skrev:Vet inte vad det är med Thörnberg. Lider han av någon skada tro för så här blek blir man ju inte av en pungskada.
Han syns inte överhuvudtaget framåt och i PP är han ju bortplockad samt "nerskickad" i 4:e kedjan med Sundh och Wärn. Tung kedja iofs!
Däremot spelar han i BP och gör det bra.

Satt och funderade lite smått för mig själv. Tänk att skola om Thörna till back. Går det tro? :lol:

Thörna har börjat bli lite till åren. Han är kanske inte den producerande spelaren längre. Men hans rutin och lagkänsla är förbannat viktig för ett ganska ungt lag. Stort av honom att dessutom kunna acceptera en lite mer defensiv roll efter att sedan återkomsten varit "the go to guy" i offensiven.
magnus b

Inläggav tommy1985a » 7 mars 2018, 15:48

Ehh, dom äldre rävarna vaknar när det är dags att vakna, det såg vi inte minst mot slutet för drygt ett år sedan!
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav chinobar » 15 mars 2018, 17:20

tommy1985a skrev:Ehh, dom äldre rävarna vaknar när det är dags att vakna, det såg vi inte minst mot slutet för drygt ett år sedan!

Tyvärr, blev en nitlott denna gång! :(
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Klabbe » 15 mars 2018, 18:23

10 säger i en videointervju på AB att han nu hoppas på en sommar utan operationer. Han fick nog ingen optimal uppladdning inför säsongen. Han har ju även hintat om skavanker under säsongen i andra intervjuer. Förhoppningsvis är han tillbaka i gammalt gott slag i höst.
Klabbe

Inläggav Henke67 » 10 augusti 2018, 11:01

Vad tror vi om Kapten i år? Jag tror på långt bättre resultat än förra året. Det råkar inte vara någon som hört något om hur det verkar. Har han fått en bra försäsong så här långt? Fri från operationer?
Finns det kanske tom någon som tjuvkikat på några testresultat?
Henke67

Inläggav PapaEmeritus » 10 augusti 2018, 12:10

Henke67 skrev:Vad tror vi om Kapten i år? Jag tror på långt bättre resultat än förra året. Det råkar inte vara någon som hört något om hur det verkar. Har han fått en bra försäsong så här långt? Fri från operationer?

Han har nyss fyllt 35 och haft en nedåtgående spiral flera säsonger i rad. Tror inte det lär hända mer offensivt kommande säsong.
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Diabolics » 10 augusti 2018, 20:14

PapaEmeritus skrev:
Henke67 skrev:Vad tror vi om Kapten i år? Jag tror på långt bättre resultat än förra året. Det råkar inte vara någon som hört något om hur det verkar. Har han fått en bra försäsong så här långt? Fri från operationer?

Han har nyss fyllt 35 och haft en nedåtgående spiral flera säsonger i rad. Tror inte det lär hända mer offensivt kommande säsong.

Tror inte det heller, han har andra kvaliteer i sin kaptensroll som är ytterst värdefulla. Jag tror dessutom han är glad att se andra lyckas under hans överseende.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav PapaEmeritus » 10 augusti 2018, 21:48

Diabolics skrev:
PapaEmeritus skrev:

Tror inte det heller, han har andra kvaliteer i sin kaptensroll som är ytterst värdefulla. Jag tror dessutom han är glad att se andra lyckas under hans överseende.

Så sant! Får hoppas han gör som Davidsson, som under sina sista säsonger var en jävel på att avgöra i öppen kasse.
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Diabolics » 19 augusti 2018, 16:35

Längre vila på Thörnberg :cry:

Längre = 8 veckor....
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav PapaEmeritus » 19 augusti 2018, 17:12

Frågan är om det inte är hans sista säsong i HV. Har ju spelat med småskavanker länge nu.
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Henke67 » 20 augusti 2018, 07:40

Fy tusan vad tråkigt.
Jag hade lite fåfänga förhoppningar om att han skulle ha fått en någorlunda skadefri uppladdning och sprattlat till lite för en sista succe säsong innan kroppen helt ger vika. Nu är det nog stor risk att stjärnan dalar alt snabbare. Men jag kommer fortsätta hoppas. Det är han värd.
Henke67

Inläggav tommy1985a » 20 augusti 2018, 16:30

Är han igång och täcker skott med pungen i träningsmatcherna redan :(
Hoppas han får va hel sen resten av säsongen. Tråkigt att han ska behöva dras med småskador hela tiden
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Nick » 7 november 2018, 11:28

Smärtar djupt. Men nu är de väl dags för alla att inse att karriären nog börjar gå mot sitt slut.
Tack för allt Thörnberg.
Men nu man borde kanske fundera på att plocka in en forward som kan ta thörnbergs plats.
Nick

Inläggav hammare7 » 7 november 2018, 16:43

Nick skrev:Smärtar djupt. Men nu är de väl dags för alla att inse att karriären nog börjar gå mot sitt slut.
Tack för allt Thörnberg.
Men nu man borde kanske fundera på att plocka in en forward som kan ta thörnbergs plats.

Jo så är det nog tyvärr. Får lite Laine vibbar över Thörnberg där kroppen säger ifrån. Men om han kommer tillbaka men kroppen tål ej det fysiska spel som Thörnberg står för då är de ingen ide att han spelar. Både för oss och för han. Tragiskt och tråkigt
hammare7

Inläggav Sir Ward » 16 november 2018, 12:33

Jönköping-Posten Magnus Sundsvall intervjuar Martin Thörnberg. Lång text pga betalvägg(ja, det är godkänt av mig).

Thörnberg: ”Det är skittufft mentalt”
HV71:s lagkapten Martin Thörnberg kämpar för att ta sig tillbaka från en skada.
– Jag har jobbat ganska länge med det nu, säger han.

HV71 spelar mot Linköping under torsdagen. Ytterligare en av alla matcher som kapten Martin Thörnberg får se från sidan. Det börjar bli rätt många nu. 17:e raka seriematcher för att vara exakt.
– Man har en liten skavank som stör. Jag har jobbat ganska länge med det nu och det har gått upp och det har gått ner, säger Thörnberg.
Exakt vilken skada det handlar om vill man inte gå ut med. Man har valt att kommunicera ut att det rör sig om en underkroppsskada.
För ett par veckor sedan var Martin Thörnberg ute på isen och åkte skridskor. Sedan fick han sluta med det. Då var det ett steg tillbaka.
– Ena dagen känns det bra, sedan är det en dag då det känns mindre bra. Men vi gör allt för att få ordning på det.
Nu är Thörnberg tillbaka ute på isen. Han körde på egen hand hela förra veckan, den här veckan var han med laget en sväng. Men han klev av tidigare.
– Det handlar om att stegra upp lite, men man måste behålla tålamodet och kan inte tro att det vänder på en dag efter att man har varit ute på isen och det har känts bra. Det är en seg skada och man får ta det steg för steg.
Hur är det att det känns bra ibland och dåligt ibland?
– Det är skittufft mentalt. Speciellt när man är i min ålder också, chanserna för spel ökar ju inte ju längre tiden går. Man vill bara vara med och bidra ute på isen.

När Martin Thörnberg kan vara tillbaka och spela matcher för HV71 finns det ingen som kan svara på. Och det hymlar han inte med.
– Jag har fått den frågan säkert 2 000 gånger den senaste tiden. Jag har inget bra svar där faktiskt. Jag jobbar dag för dag och försöker inte blicka för långt framåt.
Finns tankarna på att det kanske inte blir någon hockey alls den här säsongen?
– Vissa dagar är det så, det ska jag inte hymla om. Men de senaste veckorna har jag fått upp förhoppningarna om att det kan vara nära. Samtidigt vet jag att det kan vända rätt snabbt.
Martin Thörnberg är en av lagets mest rutinerade spelare och dessutom ordinarie lagkapten. Nu när han inte kan bidra på isen försöker han göra det på andra sätt.
– Jag är här varje dag och bidrar med ett gott humör. Jag försöker stötta killarna och ger tips om de vill ha det. Jag tycker ändå att det ser rätt bra ut. Det gäller bara att få proppen ur också. Det har sett mycket bättre ut de senaste matcherna. Det gäller att ha tålamod och fortsätta nöta det man har tränat på, säger Martin Thörnberg.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav PapaEmeritus » 25 december 2018, 18:59

"Thörnberg hoppas på snar comeback"

https://hockeynews.se/articles/5943/
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav tom_flaska » 26 december 2018, 18:48

PapaEmeritus skrev:"Thörnberg hoppas på snar comeback"

https://hockeynews.se/articles/5943/

Nog inte sett den speeden i Thørna på många år!

Behøvs en till i PP med hans kyla och skott.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Nick » 26 december 2018, 18:51

Vågar man hoppas på comeback på fredsg?
Nick

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare