Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
lejacques skrev:PW har tre hållna nollor. De två andra är Söderströms. Då ska man komma ihåg att han stått 12 matcher, jämfört med PW:s 29...
Tycker det hursomhelst visar att PW i enstaka fall kan nå väldigt höga toppar, för att nästa match vara nere i Marianergraven.
I endast 12 av 29 matcher har han haft en räddningsprocent som är högre än 90 procent. Det visar om något hur galet ojämn han är.
lejacques skrev:PW:s snack med JP slår ju något rekord när det kommer till brist på självkritik.
Nej, jag försöker inte hetsa mot någon. Jag blir bara upprörd, precis som i Figren-fallet, när en spelare verkar sätta sig själv före laget.
Inte ett ord om att hab gör det som är bäst för HV. Och att han är en av seriens, statistiskt sett sämsta målvakter, verkar ha gått honom helt förbi.
Många oroar sig för att spelare läser vad som skrivs på forumet. Jag tror sannolikheten är betydligt större att de läser JP. Den här intervjun tycker jag är en riktig stämningsdödare inför säsongens viktigaste match. Demoraliserande. PW kan avstå intervju och bara kort konstatera att han gör allt vad som krävs för att HV ska gå långt. Oavsett om det är att sitta på läktaren eller öppna båsdörren.
lejacques skrev:PW:s snack med JP slår ju något rekord när det kommer till brist på självkritik.
Nej, jag försöker inte hetsa mot någon. Jag blir bara upprörd, precis som i Figren-fallet, när en spelare verkar sätta sig själv före laget.
Inte ett ord om att hab gör det som är bäst för HV. Och att han är en av seriens, statistiskt sett sämsta målvakter, verkar ha gått honom helt förbi.
Många oroar sig för att spelare läser vad som skrivs på forumet. Jag tror sannolikheten är betydligt större att de läser JP. Den här intervjun tycker jag är en riktig stämningsdödare inför säsongens viktigaste match. Demoraliserande. PW kan avstå intervju och bara kort konstatera att han gör allt vad som krävs för att HV ska gå långt. Oavsett om det är att sitta på läktaren eller öppna båsdörren.
Lexhed skrev:http://www.hockeysverige.se/2018/03/13/pw-berattar-om-besvikelsen/
Lexhed skrev:FPW ligger på plats 21 bland målvakterna vg räddningsprocent under ordinarie säsong (89.6% på 29 matcher).
Men Linus Söderström ligger på 23e plats med 89.4% på 14 matcher.
Jonas Gunnarsson (på lån) spelade 4 matcher för HV och hade 92.9%.
Åhman 91.3% på 3 matcher.
Felix Sandström 90.2% på 3 matcher för HV, och 90.5% på 8 matcher för BIF.
(Det blir f.ö. 53 matcher för HVs målisar enligt SHL men det är väl att man bytt målvakt under match någon gång antar jag.)
Sandström hade 88.5% i första matchen mot LHC.
PS! Ni kan ju naturligtvis själva gå in och kolla detta, men då jag ändå satt och kollade passade jag på att klippa in det här!
Lexhed skrev:Jag håller med, individuell statistik i en lagsport kan vara missvisande. Vinster för laget framförallt och insläppta mål säger mer än räddningsprocent.
Men jag känner mig hoppfullare om HV har en målvakt med 95% än en med 85%!
Lexhed skrev:http://www.hockeysverige.se/2018/03/13/pw-berattar-om-besvikelsen/
lejacques skrev:PW har sju års erfarenhet av SHL. Han är ingen dununge. Han vet hur media funkar vid det här laget.
Att då gå ut och bjuda på det här är så jävla illa. Han kunde avstått intervju, han kunde sagt att han stöttar HV och den målvakt som står oavsett. I stället gör han så här dagen innan match. Skolboksexempel på hur man sätter jaget för laget.
lejacques skrev:Ja, tack och hej PW. Jag känner mig också blåst på konfekten.
tom_flaska skrev:Tack PW och lycka till i framtiden.
Diabolics skrev:barn, sluta bråka.
lejacques skrev:Zico. Du är verkligen en tillgång för det här forumet. Slår ner på irrelevanta detaljer, ägnar dig åt hårklyverier och talar om för folk i tid och otid att de borde skämmas och att de står för riktiga lågvattemmärken.
Zico. Istället för att gnälla på vad folk tycker och skriver. Argumentera för din sak och sluta vara en sån jäkla surkart.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst