Kom ihåg att motivera varför ni vill se just denna spelaren. Vad kan han tillföra och vad för plats/roll ska denne fylla i lagbygget. Detta är av yttersta vikt för att skapa en klimat för diskussioner!
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Arogoo skrev:http://www.hockeysverige.se/2018/02/27/erik-gustafsson-lulea/
Där kan vi nog glömma han
Nutarviguld skrev:
På backsidan hade jag gärna sätt att Emil Johansson kom hem och lirade typ i tredje backpar.
Ser gärna att man avslutar Yterells kontrakt i förtid.
Sen vill jag sjukt gärna se några bra PP backar med bra pass och framförallt skott, vi är så lätt lästa i PP idag.
magnus b skrev:Yterell är en kompisvärvning utan dess like. Ska man behålla Ytterell så ska man spela honom endast i PP. Och låta han vidareutveckla sitt skott. Han kommer aldrig att lära sig defensiven eller bli något som liknar en ok back på SHL nivå.
Men känner man att man har råd med att köra Ytterell i PP så go ahead. Men strunta då i att spela honom 5 mot 5. Lika bra att skola om honom till vinge i så fall och låta han köra back i PP.
Zico skrev:magnus b skrev:Yterell är en kompisvärvning utan dess like. Ska man behålla Ytterell så ska man spela honom endast i PP. Och låta han vidareutveckla sitt skott. Han kommer aldrig att lära sig defensiven eller bli något som liknar en ok back på SHL nivå.
Men känner man att man har råd med att köra Ytterell i PP så go ahead. Men strunta då i att spela honom 5 mot 5. Lika bra att skola om honom till vinge i så fall och låta han köra back i PP.
Helt ärligt magnus b.......vad menar du, egentligen, med den första mening. Är Hult eller Davidsson gamla kompisar till Ytterell? Eller menar du på fullt allvar att man värvar Ytterell bara för, och endast därför, att han råkar vara svåger till Mattias Tedenby? Du brukar ju ändå framstå som seriös med hyfsat bra inlägg, men det här känns som ett riktigt bottennapp från din sida. Och från det ena till det andra; tycker du Ytterell gavs en reeell möjlighet att visa sin potential i HV-dressen? Säga vad man vill om Hult och Davidsson men kompisvärvning.......hm....löjligt.
magnus b skrev:Zico skrev:magnus b skrev:Yterell är en kompisvärvning utan dess like. Ska man behålla Ytterell så ska man spela honom endast i PP. Och låta han vidareutveckla sitt skott. Han kommer aldrig att lära sig defensiven eller bli något som liknar en ok back på SHL nivå.
Helt ärligt magnus b.......vad menar du, egentligen, med den första mening. Är Hult eller Davidsson gamla kompisar till Ytterell? Eller menar du på fullt allvar att man värvar Ytterell bara för, och endast därför, att han råkar vara svåger till Mattias Tedenby? Du brukar ju ändå framstå som seriös med hyfsat bra inlägg, men det här känns som ett riktigt bottennapp från din sida. Och från det ena till det andra; tycker du Ytterell gavs en reeell möjlighet att visa sin potential i HV-dressen? Säga vad man vill om Hult och Davidsson men kompisvärvning.......hm....löjligt.
Vad jag har hört så skulle troligtvis inte Ytterell spela i HV ifall det inte var för vänskapen med Teden. Så basically vad som ska ha hänt är följande: Ytterell vill hem till Småland och helst Jönköping pga att förenkla hans liv (närmare familj), detta säger han till sin agent (inget fel här heller). Teden ger självklart goda vitsord beträffande personen Yterell, (inget fel här, han verkar vara förbannat trevlig). Så då är frågan denna: hade man plockat in Ytterell utan Teden? Jag är ytterst tveksam. Han faller utanför ramen för J&Js värvningsstrategi. Som mest fokuserar på unga spelare på uppåtgående eller mer etablerade namn för topp-6. Här har vi en spelare med begränsad uppsida (redan 26 år gammal) som inte visat väldigt mycket (6/7:e back i Leksand).
Ryktet att det ska ha gått till så här kan vara felaktigt. Men jag har fått ryktet från en väldigt god källa.
Jag var faktiskt försiktigt positiv till Ytterell när han kom. Hoppades på att han skulle bli en Hershley light. Det jag sett är dock en alltför bristande defensiv för att kunna spela i 5 mot 5 i ett topplag i SHL.
Zico skrev:magnus b skrev:Yterell är en kompisvärvning utan dess like. Ska man behålla Ytterell så ska man spela honom endast i PP. Och låta han vidareutveckla sitt skott. Han kommer aldrig att lära sig defensiven eller bli något som liknar en ok back på SHL nivå.
magnus b skrev:Zico skrev:magnus b skrev:Yterell är en kompisvärvning utan dess like. Ska man behålla Ytterell så ska man spela honom endast i PP. Och låta han vidareutveckla sitt skott. Han kommer aldrig att lära sig defensiven eller bli något som liknar en ok back på SHL nivå.
Vad jag har hört så skulle troligtvis inte Ytterell spela i HV ifall det inte var för vänskapen med Teden. Så basically vad som ska ha hänt är följande: Ytterell vill hem till Småland och helst Jönköping pga att förenkla hans liv (närmare familj), detta säger han till sin agent (inget fel här heller). Teden ger självklart goda vitsord beträffande personen Yterell, (inget fel här, han verkar vara förbannat trevlig). Så då är frågan denna: hade man plockat in Ytterell utan Teden? Jag är ytterst tveksam. Han faller utanför ramen för J&Js värvningsstrategi. Som mest fokuserar på unga spelare på uppåtgående eller mer etablerade namn för topp-6. Här har vi en spelare med begränsad uppsida (redan 26 år gammal) som inte visat väldigt mycket (6/7:e back i Leksand).
Ryktet att det ska ha gått till så här kan vara felaktigt. Men jag har fått ryktet från en väldigt god källa.
Jag var faktiskt försiktigt positiv till Ytterell när han kom. Hoppades på att han skulle bli en Hershley light. Det jag sett är dock en alltför bristande defensiv för att kunna spela i 5 mot 5 i ett topplag i SHL.
Zico skrev:För att avsluta detta: det du säger är alltså att HV har inga planer på att värva Ytterell, men Ytterell vill till Jönköping och då ringer hans agent till Hult och erbjuder Ytterell. Hult vill fortfarande inte, men tänker sen till.... men fa fan, han är ju ändå släkt med Tedenby och vi vill ju hålla Tedenby på gott humör så vi tar in Ytterell ändå. Förvisso missar vi en back vi hellre velat haft, men skit i det, bara Tedenby blir nöjd. För mig är detta scenario så osannolikt så det finns inte.
Sen, som sagt, fick Ytterell verkligen chansen att visa något på de 10-11 matcher han hann spela? Sen säger inte jag att han är en superback, men jag kommer ändå att tänka på en liknande spelare, Patrik Hersley, som länge var ganska medioker som spelare, och som endast levde på sitt skott. Men vid 27-28 års ålder blev denne hårdskjutande back både landslagsback och KHL-spelare. Så jag tror det vore oklokt att bryta kontraktet. Och avslutningsvis, det där med Leksand. Ytterell var väl den som i allra högsta grad var delaktig, och näst intill, ensam pangade upp Leksand i SHL för två år sen.
Blue Vision skrev:Nja. Faktum är väl att det finns väldigt få svenska högerskjutande offensiva backar i hyfsad ålder. Förra året fanns (förmodade förstavalet) Jonathan Pudas på markanden, men han valde fullt naturligt SAIK. Ytterell var nästa att vara tillgänglig och att HV såg sin chans att signa upp den typen av spelare på ett (förmodligen) inte allt för kostsamt kontrakt när det trots allt ändå finns en rätt stor uppsida ser jag inte som något konstigt alls. Inte heller att man tar de referenser man kan på honom. Vore konstigare om man inte pratat med Tedenby inför tex.
magnus b skrev:Blue Vision skrev:Nja. Faktum är väl att det finns väldigt få svenska högerskjutande offensiva backar i hyfsad ålder. Förra året fanns (förmodade förstavalet) Jonathan Pudas på markanden, men han valde fullt naturligt SAIK. Ytterell var nästa att vara tillgänglig och att HV såg sin chans att signa upp den typen av spelare på ett (förmodligen) inte allt för kostsamt kontrakt när det trots allt ändå finns en rätt stor uppsida ser jag inte som något konstigt alls. Inte heller att man tar de referenser man kan på honom. Vore konstigare om man inte pratat med Tedenby inför tex.
Du menar de högerskjutande backarna som coacherna använder med klubban utåt i PP?
Nej, men drömmen till nästa säsong är en backgeneral, typ av Rahimi snitt. Sen någon PP back, 2 ifall både Brännström och Pilut försvinner.
Blue Vision skrev:magnus b skrev:Blue Vision skrev:Nja. Faktum är väl att det finns väldigt få svenska högerskjutande offensiva backar i hyfsad ålder. Förra året fanns (förmodade förstavalet) Jonathan Pudas på markanden, men han valde fullt naturligt SAIK. Ytterell var nästa att vara tillgänglig och att HV såg sin chans att signa upp den typen av spelare på ett (förmodligen) inte allt för kostsamt kontrakt när det trots allt ändå finns en rätt stor uppsida ser jag inte som något konstigt alls. Inte heller att man tar de referenser man kan på honom. Vore konstigare om man inte pratat med Tedenby inför tex.
Du menar de högerskjutande backarna som coacherna använder med klubban utåt i PP?
Nej, men drömmen till nästa säsong är en backgeneral, typ av Rahimi snitt. Sen någon PP back, 2 ifall både Brännström och Pilut försvinner.
Ja hur coacherna väljer att använda dom är en annan femma
Klart är iaf att backsidan kommer bli helt omarbetad nästa säsong. Tror bara vi kan räkna med Berglund, Persson och Ytterell från i år. Förhoppningsvis med Fehervary och Strömberg på pluskontot. Då har vi 2-3 som skall in, och som det känns krävs en hel del spelskicklighet och kreativitet på dom. Dock borde ju löneutrymmet tillåta en del där också.
jordfelsbrytare skrev:Drömmen i många år nu har vart Andre Petersson. Så Andre kom hem!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst