Tråden om #82 Kevin Stenlund

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #82 Kevin Stenlund

Inläggav Ingeville » 12 mars 2018, 14:43

Diabolics skrev:
Ingeville skrev:
Diabolics skrev:Med reservation för att vi inte har hela storyn och kanske feltolkar, så är det inte första ggn i världshistorien som lovande spelare blir lite för upptagna av sin egen karriär. Tyvärr, för Kevins del om detta nu är som det ser ut, så brukar det gå rätt illa för dessa individer. Ett fåtal sådana individer lyckas TROTS avsaknad av "karaktär" och dessa föder elden som driver övriga karaktärslösa individualister. Sedan ser dessa inte att den stora massan som ger sig in med avsaknad av karaktär, misslyckas, för den insikten rimmar dåligt med den egna egoismen.

Det fanns rätt mycket folk som anklaga Lias för samma sak på intertubes. Där tror jag folk har fel. Jag hoppas vi har fel om Kevin oxå och att detta bara tagits ur sitt sammanhang och att detta bara förs fram nu för att det passar ett fåtal bittra individers synsätt.

Time will tell. Jag ser hellre glaset som halvfullt och tror att Kevin är en underbar kille med rätt inställning. Livet är mycket roligare med den insikten.

Det är inga bittra individer utan taget från intervjun som han gett.
http://hockeynews.se/articles/2203/
Ser man sen till hans spel på banan ger det en bild tillsammans.
Att jämföra med Lias haltar rejält då han lämnade Frölunda som junior för HV71 för att fokusera på laget och slippa allt runt omkring. Han har dessutom anor i familjen som nog lärt honom en del. Sen gav han allt i varje match i höstas och har 20 p på 22 matcher i frölunda som junior, Kevin 22 p på 43 matcher som senior. Han var dessutom en ledande av juniorlandslaget i julas, han klarar sina roller.

Jo jag vet vad som skrivits och det hänvisade jag till, men det är ingalunda en komplett täckning av hela Kevins person, troligtvis inte ens av hela den intervju som i korta (?) ordalag återgavs. Man MÅSTE vara ödmjuk för det faktum att man inte har hela bilden. Tänk tanken att reportern fåt 15 minuter av lovord av HV och hur mycket Kevin älskar att ta ut sig för HVs skull men att inget stämmer just nu, men att reportern valde att återge precis det du såg. Hur skall du då värdera just den meningen om att Kevin tycker det är kul att ett intresse finns för NHL och hans egen insats?

Är det något som är fel med mänskligheten idag så är det att folk har alldeles för lite ödmjukhet inför det faktum att saker är mer komplicerade än de förstår. Återigen: Dunning Kruger effekten.

Jag har väldigt hög ödmjukhet och har som lärare i 20 år tagit hand om många med svårigheter. Men jag har även lärt mig att de som är kaxiga och lite ego har svårt att se sig själva utan kör på och glömmer sitt ansvar. Antingen det är jobb, idrott i hans fall är jobb eller skola så finns egenansvaret för det du ska uträtta. Vill man hellre få beröm och se på film med agenten än ge järnet för HV så är det problem. Laget före jaget säg det. Vi har sett både tränare och spelare som bestämt sig för ny klubb som har både fått kicken eller bytt klubb innan säsongen är över.
För övrigt är debatten över för min del.
Ingeville

Inläggav Rutger » 12 mars 2018, 17:20

Nu har jag inte läst allt som skrivits här om Stenlund , men kan bara konstatera att forum på internet är som dem är
Och att det är upp till alla att ha sina åsikter men vad fasiken hur dumma i huve får man bli , Han skrev på för Columbus i somras men valde att stanna kvar i HV ytterligare ett år trots att både hade förfrågan från många SHL klubbar samt att Columbus absolut ville att han skulle spela i USA redan denna säsongen och redan då var det klart att han skulle lämna HV71 efter denna säsongen
så det är ju inget som uppkommit i förra veckan utan bestämt i somras och vem av oss skulle inte vilja prova på att få spela AHL/NHL
Och sedan kan man ju naturligtvis tycka vad man vill om Kevins säsong
Men har gjort lika många poäng som tex Thörnberg
och utan att ha en aning om hur mycket olika spelare tjänar i HV så är jag rätt säker på att Stenlund tillhör undre halvan i lön
Så att börja någon häxjakt på att killen inte vill göra sitt bästa i HV tycker jag säger mer om den som skriver
Rutger

Inläggav Diabolics » 12 mars 2018, 17:38

That escalated quickly :lol:
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 12 mars 2018, 17:54

Stenlund, Ullström, Thörnberg. En trio som fått mycket skit under säsongen. Visst, precis som hela laget har de haft sina svackor. Men de levererar i paritet till vad de bör göra i ett lag som HV, där poäng och mål sprids ut över samtliga kedjor.

Vad gäller Stenlund skulle jag säga att han verkligen sätter laget före jaget. Jämför honom med Filip Ahl, som var den alla trodde på när de båda kom upp i A-truppen. Han har verkligen låtit sitt ego styra klubbvalen. Resultatet: En utlåning från ett av SHL:s bottenlag till ett av allsvenskan sämsta lag.

Stenlund däremot har alltid knutit näven i fickan och kämpat på, även när det gått tungt. Belöningen? Ett SM-guld och NHL-kontrakt. Jag unnar Stenlund all framgång, och får han chansen där borta ser jag det som en självklarhet att han ska ta den. Det är han väl värd.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nick » 12 mars 2018, 19:01

Det har aldrig varit frågan om han Skall ta chansen eller inte. Självklart skall han ta chansen i världens bästa hockeyliga. Alldeles givet.
Men däremot så tycker jag de låter illa när man efter en förlustmatch uttrycker sig så.
Skillnad om han sagt typ, ”vi förlorade idag och jag hatar att förlora, men sett till min egen prestation så var Columbus nöjda med mig och de känns ju bra även fall jag hellre hade vunnit matchen.” Så hade en person som satt laget först resonerat.

Sen ni som skriver att folk är dumma i huvet för att man yttrar en åsikt. Har ni inte bättre argument än så ja då tycker jag ni kan hålla käften istället. Bara min åsikt.
Nick

Inläggav lejacques » 12 mars 2018, 19:15

Självklart har du rätt till din åsikt Nick. Ingen är mer dum än någon annan. Mitt svar riktade sig nog generellt till alla som kritiserar den trio jag nämner.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Rutger » 12 mars 2018, 19:20

Om man tycker att en spelare ska dra och inte spela mer i HV för att han i en intervju är glad över att i detta fallet Columbus var nöjd med honom efter en förlust , Ja då blir det tufft , och självklart får alla ha sina åsikter
Rutger

Inläggav Regnet » 12 mars 2018, 19:27

Håller med Rutger. Riktigt lågt att diskutera hur jädra dålig karaktär en spelare har baserat på en oskyldig kommentar i en artikel som antagligen inte ens är ordagrant citerad. Skärpning

Edit: Tonade ner språkbruket lite.. blev upprörd av att läsa vad folk skriver här. Vi vet inte om han verkligen uttryckte sig så eller hur han sa det. Sånna här artiklar är väldigt ofta felciterade elller citerade ur sitt sammanhang. Oavsett om det var ordagrant så säger det ingenting om hans karaktär. Hela resonemanget är löjligt.
Senast redigerad av Regnet 12 mars 2018, 19:44, redigerad totalt 2 gånger.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav shitkicker » 12 mars 2018, 19:31

Vill bara påminna om att ni nu börjar tassa i gränslandet för forumets regler vad avser vett o etikett regel 3.1-3.3.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav frippe-borås » 18 mars 2018, 00:34

Då har Stenlund tackat för sin tid i HV71 och drar på nya äventyr.
Kul för honom och bara hoppas han väljer HV71 när det vänder hemåt igen.
Lycka till!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav shitkicker » 18 mars 2018, 11:46

frippe-borås skrev:Då har Stenlund tackat för sin tid i HV71 och drar på nya äventyr.
Lycka till!

Jag hittar ingenting om detta, har du någon källa eller länk?
shitkicker
Moderator

Inläggav Diabolics » 18 mars 2018, 12:05

Han har åkt över men det betyder nog bara att han skall försöka slå sig in. Misslyckas han blir det farmarliga eller utlåning. Inget är bestämt ännu gissar jag.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav frippe-borås » 18 mars 2018, 14:47

shitkicker skrev:
frippe-borås skrev:Då har Stenlund tackat för sin tid i HV71 och drar på nya äventyr.
Lycka till!

Stenlunds Instagram tackar han för sin tid i HV71!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav shitkicker » 18 mars 2018, 15:57

frippe-borås skrev:
shitkicker skrev:
Lycka till!

Stenlunds Instagram tackar han för sin tid i HV71!

Ok, tack!
shitkicker
Moderator

Föregående

Återgå till HV71 - Spelare och tränare