Silly Season 17/18 - Spelardrömmar!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 17/18 - Spelardrömmar!

Inläggav freddie » 12 februari 2018, 22:57

Andersson711 skrev:Även Rasmussen klar för Lakers. Sjukt! Evertsson, hade jag haft ppengar hade jag erbjudit dig 5 millar per säsong för att jobba hos oss!

:shock: Växjö till KHL tack. Vilken galen forward-uppsättning.
Kanske lika bra att skippa att värva något mer nu Hv och spara pengar istället, vem ska kunna stoppa Växjö? :|
freddie

Inläggav Robert.76 » 12 februari 2018, 23:00

Nick skrev:Börjar ju bli smått komiskt med Växjös värvningar. Dom har stjärnor i varenda femma.
hoppas det biter dom i röven till sist!

Vinner de inte guld med det här laget.....då vinner de aldrig...har inte sett ett sånt ruskigt lag på pappret sen lockouten.
Robert.76
Moderator

Inläggav shitkicker » 12 februari 2018, 23:03

Nick skrev:Börjar ju bli smått komiskt med Växjös värvningar. Dom har stjärnor i varenda femma.

Ja det är ju inte alltid en skänk från ovan att ha en så bred palett att spela med. Det är ju i princip så att de måste välja bort någon/några spelare varje match om man har alla tillgängliga. Och det är inte alltid det funkar bra. De spelare som ställs över måste ju acceptera det utan att det blir sura miner som tar en massa energi från truppen.

Men det är helt klart en grym värvning och VLHCs chanser att vinna guldet blev ju inte sämre.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav freddie » 12 februari 2018, 23:07

shitkicker skrev:

Ja det är ju inte alltid en skänk från ovan att ha en så bred palett att spela med. Det är ju i princip så att de måste välja bort någon/några spelare varje match om man har alla tillgängliga. Och det är inte alltid det funkar bra. De spelare som ställs över måste ju acceptera det utan att det blir sura miner som tar en massa energi från truppen.

Men det är helt klart en grym värvning och VLHCs chanser att vinna guldet blev ju inte sämre.

Växjös centrar är nu
Rosén
Pettersson
Rasmussen
Miele
Shinnimin
Helt otroligt egentligen.
Hoppas det blir internbråk :twisted:
freddie

Inläggav frippe-borås » 12 februari 2018, 23:15

Växjö ligger minsann inte på latsidan!
Likaså Färjestad som knöt till Hudacek!

Vad gör vi som kanske är störst behov av nyförvärv? Ja vi får se....
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Quila » 12 februari 2018, 23:17

Quila skrev:
Nutarviguld skrev:
jordfelsbrytare skrev:Dennis Rasmussen precis ut på marknaden. Ja tack komsi komsi osv :D
https://mobile.twitter.com/Sannylindstr ... 8039116896

Eh jaaaa tack

Vore för klubben som lyckas signa honom, som Sanny skriver, ”en håll-käften-värvning” (vilket underbart uttryck förövrigt).
Många klubbar har nog maxat sin spelarbudget men Hv är säkerligen ett av lagen som rent ekonomiskt skulle kunna vara med i jakten iaf. Även DIF och Malmö, känns det som skulle kunna vara med och hugga kanske. Tror dock Växjö missar detta tåget i vilket fall :lol: :twisted:

Vad i h....te! Hur mycket pengar har man och vad sysslar man med i Växjö om detta nu stämmer!? Jag som tyckte värvningen av Miele var löjligt överflödig. De har nu typ 3 förstafemmor och seriens dyraste o kanske bästa fjärdefemma plus Netterberg och Brodecki utöver detta typ. Bara att åka till Lakejerna och hämta hem Pontus med andra ord. Jaja, ännu mer press på lillebror och desto roligare att knäcka dom!
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav 327 Karlsson » 12 februari 2018, 23:23

Växjö får byta ut sin slogan nu. Det ska inte stå Stort hjärta, det har dom aldrig haft ändå. Möjligtvis "stort" medgångshjärta. Men nu ska det ska stå Stor plånbok. :lol:
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Nutarviguld » 13 februari 2018, 00:24

ärligt nu är det ju inte ens kul längre, sorry Hult för allt gnäll, det spelar ingen roll vad du värvar nu Växjö vann denna säsongen utan tvekan om Rasmusen ryktet är sant.
Nutarviguld

Inläggav kny » 13 februari 2018, 00:51

Nutarviguld skrev:ärligt nu är det ju inte ens kul längre, sorry Hult för allt gnäll, det spelar ingen roll vad du värvar nu Växjö vann denna säsongen utan tvekan om Rasmusen ryktet är sant.

Det ska spelas om det oxå! Men visst ligger Växjö bra till iår! Ska bli spännande att se resultatet av Växjös aggressiva värvnings-policy de kommande 10 åren. Kommer verkligen detta att funka långsiktigt? Kommer Växjö kommun fortsätta att trycka in miljon efter miljon i verksamheten iform av driftsbidrag?
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
kny

Inläggav kny » 13 februari 2018, 00:59

freddie skrev:
shitkicker skrev:

Växjös centrar är nu
Rosén
Pettersson
Rasmussen
Miele
Shinnimin
Helt otroligt egentligen.
Hoppas det blir internbråk :twisted:

Miele ska spela på en kant, där kommer han funka 1000 gånger bättre än som center. Fattar verkligen inte hur malmö tänkte som lira han som Center - spelare med offensiv flärd och värdelöst tvåvägsspel ska spela på kanten, där får de ut mer av sin kreativa potential.

T.ex. Ullström, titta hur killen lyft sitt spel på en kant jämfört med hur han var som center. Anton Bengtsson är raka motsatsen, en mer trubbig spelare kreativt sett - men bättre tvåvägsspel och spelar med mer intensitet/power = perfekt center för den morderna hockeyn.
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
kny

Inläggav magnus b » 13 februari 2018, 01:29

Marknaden är tom
magnus b

Inläggav Macce » 13 februari 2018, 01:33

magnus b skrev:Marknaden är tom

Ger mig f-n på att Evertsson kan hitta någon till... ;)
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav freddie » 13 februari 2018, 01:52

kny skrev:Miele ska spela på en kant, där kommer han funka 1000 gånger bättre än som center. Fattar verkligen inte hur malmö tänkte som lira han som Center - spelare med offensiv flärd och värdelöst tvåvägsspel ska spela på kanten, där får de ut mer av sin kreativa potential.

T.ex. Ullström, titta hur killen lyft sitt spel på en kant jämfört med hur han var som center. Anton Bengtsson är raka motsatsen, en mer trubbig spelare kreativt sett - men bättre tvåvägsspel och spelar med mer intensitet/power = perfekt center för den morderna hockeyn.

Jo du har rätt, bra skrivet.
Nåväl Växjö har ju Linus Fröberg och Erik Josefsson som kan köra center och flytta ut två av alla dessa lirare.
Overkligt.

Förövrigt synd att Fbk lyckades plocka Hudacek, han hittar säker motivationen igen i ett bättre lag.

Frågan är om det ens skulle räcka med en topp back samt forward för HV i dagsläget, tror inte det
freddie

Inläggav Nutarviguld » 13 februari 2018, 08:17

Hej Hult
Nutarviguld

Inläggav magnus b » 13 februari 2018, 08:34

Nutarviguld skrev:

Hej Hult

Jag hoppas du observerade ironin i mitt inlägg.
-5 lag i Finland är avsågade, kommer missa playoffs.
-Ryska grundserien har 2 matcher kvar. En massa lag är klara att missa playoffs.
-I Schweiz är grundserien över, 4 lag i ingenmansland

Dags att börja arbeta nu Hult. Inte bara ringa till gamla HV spelare. Finns hur mycket spelare som helst att låna upp för återstående delen av säsongen.

Men Hult har väll varit för busy med att förhandla fram sin egen förlägning att han helt glömt bort att scanna av marknaden.
magnus b

Inläggav jordfelsbrytare » 13 februari 2018, 09:06

Det finns och har funnits kvalitetsspelare på marknaden sista månaden.
Det kostar dock mera just nu. Så ska man lägga pengar så ska det ju vara någon som gör skillnad. Det finns och har funnits sådana spelare på marknaden men då måste man vara redo att pynta betydligt mera än vanligt. Kolla Leksand muller o den andra tysken glömt namnet 2,5 miljoner enligt uppgift för2 månader högst. 2 dygn kvar på sig att bevisa att man menar allvar med denna säsongen. Upp till bevis nu Hult o co. Att inte agerat har redan kostat oss poäng. Truppbygget är ett ständigt förändligt projekt går inte att köra på kontinuitet i absurdum.
jordfelsbrytare

Inläggav RJ--92 » 13 februari 2018, 09:16

frippe-borås skrev:Växjö ligger minsann inte på latsidan!
Likaså Färjestad som knöt till Hudacek!

Vad gör vi som kanske är störst behov av nyförvärv? Ja vi får se....

Sett till hans senaste säsong så får dom gärna ta honom, särskilt efter hans beteende i Luleå matchen.
RJ--92

Inläggav magnus b » 13 februari 2018, 09:28

jordfelsbrytare skrev:Det finns och har funnits kvalitetsspelare på marknaden sista månaden.
Det kostar dock mera just nu. Så ska man lägga pengar så ska det ju vara någon som gör skillnad. Det finns och har funnits sådana spelare på marknaden men då måste man vara redo att pynta betydligt mera än vanligt. Kolla Leksand muller o den andra tysken glömt namnet 2,5 miljoner enligt uppgift för2 månader högst. 2 dygn kvar på sig att bevisa att man menar allvar med denna säsongen. Upp till bevis nu Hult o co. Att inte agerat har redan kostat oss poäng. Truppbygget är ett ständigt förändligt projekt går inte att köra på kontinuitet i absurdum.

Problemet är att HV inte har någon scout. Hult är försiktig, han hugger bara på spelare han känner till. De spelarna Hult scoutat, känner de flesta sportcheferna också till.

Det är klart att spelare kostar i detta läge, 2.5 miljoner inklusive allt låter billigt i detta skede av säsongen. Men Ledningen har givit upp. Alla snackar om HVs urstarka organisation. Men det finns t ex ingen scout. I allsvenskan har alla lag på övre halvan scouter anställda på heltid.

Tullola från Sport vore en kanonvärvning enligt alla mina finska kontakter. Men skulle bara gå att lösa säsongen ut. Tror inte Hult vågar chansa då man inte scoutat tex.
magnus b

Inläggav Nutarviguld » 13 februari 2018, 09:33

magnus b skrev:
Nutarviguld skrev:

Hej Hult

Jag hoppas du observerade ironin i mitt inlägg.
-5 lag i Finland är avsågade, kommer missa playoffs.
-Ryska grundserien har 2 matcher kvar. En massa lag är klara att missa playoffs.
-I Schweiz är grundserien över, 4 lag i ingenmansland

Dags att börja arbeta nu Hult. Inte bara ringa till gamla HV spelare. Finns hur mycket spelare som helst att låna upp för återstående delen av säsongen.

Men Hult har väll varit för busy med att förhandla fram sin egen förlägning att han helt glömt bort att scanna av marknaden.

Absolut jag förstod din ironi och var själv ironisk.
Men det är ju precis det du skriver som jag känner med hult "ringa gamla Hv spelare" det är ju precis som om han har en telefon lista ifrån sekretariatet på Hv med alla som spelat på Hv, så ringer han runt på listan, får inte napp och tänker "HAPP vad ska jag göra då då? får väl ringa nån agent och se om dom har något på rea"
Har sjukt svårt att se logiken i den förlängningen förutom att det är svågerpolitik på högnivå.

Och till er som säger att Växjö har pengar, visst dom kanske har några mer aggressiva sponsorer än oss vad vet jag, men vi är i en större stad med ett extremt hockey intresse, vi har varit i SHL ett bra tag längre än Växjö, om dom nu har mer pengar än oss vilket jag inte tror så är ju det ganska jävla lustigt också. Jag avskyr att se Hv förlora emot Växjö, det är min hatmoståndare NR 1 MEN jag kan inte sluta vara avundsjuk på Evertsson och hur dom är så jävla agresiva och aggerar både på nyförvärv men också om någon inte fungerar i laget, då ryker dom på direkten. Jag tycker verkligen det skickar ut signalen "vi är Växjö vi VILL vinna varenda jävla år"
Hv sänder mer ut signalen "Vi vill tjäna så mycket pengar som det bara går, vinner vi så är det en bonus"
Nutarviguld

Inläggav jordfelsbrytare » 13 februari 2018, 10:10

Ingen dröm kanske men jag mfl vart inne på att bredda med Basse som utvecklats mycket och egen produkt vore kanske en bra lösning. Glöm det klar för DIF!
https://mobile.twitter.com/MrMadhawk/st ... 0927837184
jordfelsbrytare

Inläggav Henke67 » 13 februari 2018, 11:06

Har någon hört något om Netterberg nästa år? Kanske inte direkt en dröm. Men känns som logisk.
Henke67

Inläggav FirstSwitch » 13 februari 2018, 11:41

jordfelsbrytare skrev:Ingen dröm kanske men jag mfl vart inne på att bredda med Basse som utvecklats mycket och egen produkt vore kanske en bra lösning. Glöm det klar för DIF!
https://mobile.twitter.com/MrMadhawk/st ... 0927837184

Synd att han går till apgården men kontraktet gäller bara säsongen ut så en återkomst till HV nästa säsong kanske.
FirstSwitch

Inläggav Nick » 13 februari 2018, 12:09

Nutarviguld skrev:Hörde om en finsk top back idag. Salmela kanske

Namn? Nån seriös källa?
Nick

Inläggav Nutarviguld » 13 februari 2018, 13:09

Inte hört namn men ja seriös källa (sport jounalist)
Nutarviguld

Inläggav Nick » 13 februari 2018, 13:35

Nutarviguld skrev:Inte hört namn men ja seriös källa (sport jounalist)

Ok tack. Hoppas vi på de då.
Nick

Inläggav HV-supportern » 13 februari 2018, 23:26

magnus b skrev:Problemet är att HV inte har någon scout. Hult är försiktig, han hugger bara på spelare han känner till. De spelarna Hult scoutat, känner de flesta sportcheferna också till.

HV har Lars-Erik Lundström som scout. Han ligger bakom värvningar som Ted Brithén, Borgman, Ejdsell, Engwall m fl.
HV-supportern

Inläggav Pg79an » 13 februari 2018, 23:29

Piotr Arvidsson???
Pg79an

Inläggav Nutarviguld » 14 februari 2018, 00:08

Pg79an skrev:

Piotr Arvidsson???

Absolut inte. Är puotr journalists?
Nutarviguld

Inläggav Pg79an » 14 februari 2018, 00:09

Nutarviguld skrev:
Pg79an skrev:

Piotr Arvidsson???

Absolut inte. Är puotr journalists?

Tror väl det själv iaf
Pg79an

Inläggav kny » 14 februari 2018, 05:40

Nutarviguld skrev:Absolut jag förstod din ironi och var själv ironisk.
Men det är ju precis det du skriver som jag känner med hult "ringa gamla Hv spelare" det är ju precis som om han har en telefon lista ifrån sekretariatet på Hv med alla som spelat på Hv, så ringer han runt på listan, får inte napp och tänker "HAPP vad ska jag göra då då? får väl ringa nån agent och se om dom har något på rea"
Har sjukt svårt att se logiken i den förlängningen förutom att det är svågerpolitik på högnivå.

Och till er som säger att Växjö har pengar, visst dom kanske har några mer aggressiva sponsorer än oss vad vet jag, men vi är i en större stad med ett extremt hockey intresse, vi har varit i SHL ett bra tag längre än Växjö, om dom nu har mer pengar än oss vilket jag inte tror så är ju det ganska jävla lustigt också. Jag avskyr att se Hv förlora emot Växjö, det är min hatmoståndare NR 1 MEN jag kan inte sluta vara avundsjuk på Evertsson och hur dom är så jävla agresiva och aggerar både på nyförvärv men också om någon inte fungerar i laget, då ryker dom på direkten. Jag tycker verkligen det skickar ut signalen "vi är Växjö vi VILL vinna varenda jävla år"
Hv sänder mer ut signalen "Vi vill tjäna så mycket pengar som det bara går, vinner vi så är det en bonus"

Som jag sa tidigare ovan i tråden får Växjö MASSIVA driftbidrag från Växjö kommun. NITTON MILJONER extra får Växjö i driftsbidrag varje år.

Källa: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... 0429009.ab
- Johan Hult
kny

FöregåendeNästa

Återgå till HV71