magnus b skrev:Nutarviguld skrev:magnus b skrev:Marknaden är tom
Hej Hult
Jag hoppas du observerade ironin i mitt inlägg.
-5 lag i Finland är avsågade, kommer missa playoffs.
-Ryska grundserien har 2 matcher kvar. En massa lag är klara att missa playoffs.
-I Schweiz är grundserien över, 4 lag i ingenmansland
Dags att börja arbeta nu Hult. Inte bara ringa till gamla HV spelare. Finns hur mycket spelare som helst att låna upp för återstående delen av säsongen.
Men Hult har väll varit för busy med att förhandla fram sin egen förlägning att han helt glömt bort att scanna av marknaden.
Absolut jag förstod din ironi och var själv ironisk.
Men det är ju precis det du skriver som jag känner med hult "ringa gamla Hv spelare" det är ju precis som om han har en telefon lista ifrån sekretariatet på Hv med alla som spelat på Hv, så ringer han runt på listan, får inte napp och tänker "HAPP vad ska jag göra då då? får väl ringa nån agent och se om dom har något på rea"
Har sjukt svårt att se logiken i den förlängningen förutom att det är svågerpolitik på högnivå.
Och till er som säger att Växjö har pengar, visst dom kanske har några mer aggressiva sponsorer än oss vad vet jag, men vi är i en större stad med ett extremt hockey intresse, vi har varit i SHL ett bra tag längre än Växjö, om dom nu har mer pengar än oss vilket jag inte tror så är ju det ganska jävla lustigt också. Jag avskyr att se Hv förlora emot Växjö, det är min hatmoståndare NR 1 MEN jag kan inte sluta vara avundsjuk på Evertsson och hur dom är så jävla agresiva och aggerar både på nyförvärv men också om någon inte fungerar i laget, då ryker dom på direkten. Jag tycker verkligen det skickar ut signalen "vi är Växjö vi VILL vinna varenda jävla år"
Hv sänder mer ut signalen "Vi vill tjäna så mycket pengar som det bara går, vinner vi så är det en bonus"