Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
Frölunda går fortsatt dåligt i elitserien trots profilstarka värvningar.
Det är inget som har undgått Färjestads-supportrarna, som efter vinsten mot Frölunda vecklade ut en hånfull banderoll – mitt framför ordföranden Mats Grauers ögon.
”Värva – Låna – Tigga – Kursa”, löd texten.
Tycker man ska beivra dessa 0-0 resultat. Ingen förlängning eller straffar. 1 poäng bara per lag. Tråkigt med dessa matcher. Förresten var det inte HV och Brynäs som spelade 0-0 i ES som första lag?Pawhlen skrev:Ytterligare en match som slutar 0-0 när "Neandertalarna" är delaktiga
Pawhlen skrev:Ytterligare en match som slutar 0-0 när "Neandertalarna" är delaktiga
Macce skrev:Pawhlen skrev:Ytterligare en match som slutar 0-0 när "Neandertalarna" är delaktiga
Men vår gamle Andersson höll nollan efter 60 min.
FirstSwitch skrev:Macce skrev:Pawhlen skrev:Ytterligare en match som slutar 0-0 när "Neandertalarna" är delaktiga
Men vår gamle Andersson höll nollan efter 60 min.
Var det inte en 17 årig i mål för LHC ?
RJ--92 skrev:Jag tyckte mig se 54 på ryggen men nu när man fyllt 20 så går de snabbt ut för och de kan väl även gälla min syn![]()
Macce skrev:Tråkluleå blir lite roligare? Värvar Mika Pyörälä.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5786440.ab
Ek skrev:Bra värvning? Självklart! Superspelare? Absolut!
Därför hamnar Pyörälä på veckans lista för han gör elitserien roligare.
Men gör han Luleå roligare? Inte säkert. Laget ligger trea i elitserien och har fantastiska kreatörer som Linus Klasen, Niklas Olausson och Kim Hirschovits, men något stämmer inte. Målskyttet vill inte lossna. Bara ett mål på de två senaste hemmamatcherna.
dekman skrev:Den finska ligan är inte stängd längre. Laget som kommer sist får möta vinnaren i andraligan i en bäst av sju-serie.
Själv kan jag tänka mig 14 eller 16 lag i serien. Och att man då bara möts 4 ggr per säsong. Jag vill också precis som det är i fotbollen ha ett system där sämsta laget automatiskt ersätts med bästa från andraligan.
Hur man ska locka mer publik till arenorna har jag ingen aning om. Som hv-fan är det ju sällan ett problem då vi ligger på våra 95% ungefär som vanligt trots bland de dyraste biljetterna i serien.
Tittar man på siffror som getts ut så går det mindre folk på hockey nu.#22 Bemersten skrev:Angående publikintresset så har det väl knappast dalat utan det är att det kostar för mycket.
mrcadaza skrev:Slakt eller vad då?
SAIK efter 13 minuter på bortais mot Rögle.
20-4 i skott och 3-0.
Förnedring.
Inzaneclown skrev:mrcadaza skrev:Slakt eller vad då?
SAIK efter 13 minuter på bortais mot Rögle.
20-4 i skott och 3-0.
Förnedring.
5-0 nu. Jag vill inte möta Saik i slutspelet tack...
*edit 6-0.
sir Ward skrev:Sällan sett ett så dåligt motstånd i en ES match Rögle-Saik.
0-7 nu och halva matchen kvar och det ser ju för jävligt ut men jag tror ändå inte
att Saik spelar final.
Tror mer på Luleå/Färjestad mot oss.
Pawhlen skrev:sir Ward skrev:Sällan sett ett så dåligt motstånd i en ES match Rögle-Saik.
0-7 nu och halva matchen kvar och det ser ju för jävligt ut men jag tror ändå inte
att Saik spelar final.
Tror mer på Luleå/Färjestad mot oss.
Ytterligare ett bevis på att de bara hade en tillfällig formtopp under veckorna i mars-april, man är inte förberedda på Elitserien, det beror på att de spelare som ska leda laget inte producerar samt att Iggulden & Aaltonen inte gör mål, hade Aaltonen spelat jämte Davidsson hos oss hade killen gjort 10-15 mål nu.
Kuriosa: Minns att HV hade lekstuga mot FBK 09/10, vi hade efter tre möten en målskillnad på 20-1, vi lekte inte hem SM-guldet på våren trots mycket spetskompetens, vi fick kämpa oss till guldet. SAIK är ett bra lag men man ska inte dra några slutsatser över hur en match slutar, men den slutsatsen borde HV spelat final förra året efter vändningen mot AIK från 2-7 till 8-7 efter straffar.
Återgå till Hockeysnack (ej HV71)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster