Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
#22 Bemersten skrev:Sen är jag nog gravt synskadad för jag hittar ingen länk på sidan.
Henning skrev:En till sak som jag märkt som jag irriterar mig på är att sidan inte är centrerad. Ska det vara så?
Alla andra sidor jag går in på är sidan antingen vänsterplacerad eller centrerad, inte mitt emellan.
Edit: Ser att alla andra lags sidor utom Rögles och Luleås är precis likadana, även hockeyligans egna. Så det är säkert standard så i den mallen lagen får jobba med. Men uppenbarligen har ju två lag tänkt till och ändrat på det iaf.
dekman skrev:Henning skrev:En till sak som jag märkt som jag irriterar mig på är att sidan inte är centrerad. Ska det vara så?
Alla andra sidor jag går in på är sidan antingen vänsterplacerad eller centrerad, inte mitt emellan.
Edit: Ser att alla andra lags sidor utom Rögles och Luleås är precis likadana, även hockeyligans egna. Så det är säkert standard så i den mallen lagen får jobba med. Men uppenbarligen har ju två lag tänkt till och ändrat på det iaf.
Luleå och Rögle kör inte Hockeyligans CMS.
Men faktum är att de är centrerade, om man inte har adblock på... för det ligger banners till höger om sidan, så med banners så är allt centrerat och snyggt. Så då återstår frågan, varför i hela friden de valt att lägga banners i "wrappern"...?
StoNie skrev:Sen kan jag tycka att hela hemsidan blir ganska så opersonlig när nästan samtliga lag i ES har samma layout på hemsidan. Visst, man den yttersta touchen är väl "unik" för varje hemsida men själva grunden är den samma vilket kan tyckas är ganska så tråkigt.
StoNie skrev:Måste säga att jag tycker bättre om den "gamla" hemsidan än den nya. Och just "WHERE THE PASSION IS" ser bara skumt ut i mina ögon. Har de precis hittat "bold"-funktionen?
Och sen när började man med den "nya" sloganen "where the passion is?
Sen kan jag tycka att hela hemsidan blir ganska så opersonlig när nästan samtliga lag i ES har samma layout på hemsidan. Visst, man den yttersta touchen är väl "unik" för varje hemsida men själva grunden är den samma vilket kan tyckas är ganska så tråkigt.
Välkommen till nya HV71.se
Nytt utseende, lättare att hitta och bättre service till våra fans
Hv71: Where the passion is
Cyruz skrev:Totalt sett så gillar jag faktiskt den nya hemsidan. Mycket information samtidigt som det inte är allt för jobbigt att hitta.
Den gamla designen var alldeles för mycket sent 90-tal och kändes nästan förlegad redan när den kom.
Visst finns det en hel del detaljer att jobba med men överlag en förbättring rent designmässigt.
vld skrev:Det tråkiga med sidan är att flera utav elitserieklubbarna har exakt likadan layout.
vld skrev:Det tråkiga med sidan är att flera utav elitserieklubbarna har exakt likadan layout.
frederic skrev:Cyruz skrev:Totalt sett så gillar jag faktiskt den nya hemsidan. Mycket information samtidigt som det inte är allt för jobbigt att hitta.
Den gamla designen var alldeles för mycket sent 90-tal och kändes nästan förlegad redan när den kom.
Visst finns det en hel del detaljer att jobba med men överlag en förbättring rent designmässigt.
Här måste jag faktiskt säga precis tvärt om. Den nya designen känns verkligen daterad.
Infernaliskt ofräsch och intetsägande.
En 10px border-radius på sina ställen räddar inte detta skepp från att förlisa redan på varvet... :/
Nä, så _j-vla_ rörig och osammanhängande.
Nej usch... för att använda sig av Sveriges kanske mest uttjatade klyscha (avskyr mig själv just nu); "gör om, gör rätt".
olof92 skrev:http://www.hv71.se/bortamatch/
Där är bortastatistiken, det jag undrar är varför det inte finns en motsvarande för hemmaplan? Lite petetess kanske men ändå
ateisten skrev:olof92 skrev:http://www.hv71.se/bortamatch/
Där är bortastatistiken, det jag undrar är varför det inte finns en motsvarande för hemmaplan? Lite petetess kanske men ändå
Jag fattar ingenting eller så är ja blind.. det går ju inte hitta denna sida/länk via hv71.se nånstans!
Är hemsidan inte färdig eller länkas det från nått annat håll?
Cool sida iaf..
chinobar skrev:ateisten skrev:olof92 skrev:http://www.hv71.se/bortamatch/
Jag fattar ingenting eller så är ja blind.. det går ju inte hitta denna sida/länk via hv71.se nånstans!
Är hemsidan inte färdig eller länkas det från nått annat håll?
Cool sida iaf..
Alla länkar i menyn är s.k. drop-down, det skall komma en meny när du för musen över dem.
Under Supporters finns en länk till forumet, långt ner där.
ateisten skrev:Jag förstår det där med "dropdown" hur det funkar men det är inte det problemet jag har... hv71.se/bortamatch/ finns inte nånstans på hemsidan som länk. Vare sig det är under supporters eller någon annan meny så finns det inget om denna sida. Suck!
Tack ändå chinobar, är bara lite frustrerad över att ja inte kan hitta..
Återgå till Forumet och HV71.se
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst