Den nya hemsidan

Frågor, åsikter, synpunkter, ris eller ros när det gäller forumet

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Den nya hemsidan

Inläggav #22 Bemersten » 12 september 2012, 11:33

Oavsett så tycker jag att det är ett lågvattenmärke av klubben. Både bemötandet mot fansen och sloganen. Låter ju som en volvoklubb i Värmland eller nåt

Sen är jag nog gravt synskadad för jag hittar ingen länk på sidan.
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav TobbeA » 12 september 2012, 11:48

#22 Bemersten skrev:Sen är jag nog gravt synskadad för jag hittar ingen länk på sidan.

Du har nog samma visningsfel av sidan som jag sett på flera håll. Prova att klicka i det vita fältet under biljettmenyn.
#1 Alltid saknad Aldrig glömd
TobbeA

Inläggav Henning » 12 september 2012, 12:41

En till sak som jag märkt som jag irriterar mig på är att sidan inte är centrerad. Ska det vara så?
Alla andra sidor jag går in på är sidan antingen vänsterplacerad eller centrerad, inte mitt emellan.

Edit: Ser att alla andra lags sidor utom Rögles och Luleås är precis likadana, även hockeyligans egna. Så det är säkert standard så i den mallen lagen får jobba med. Men uppenbarligen har ju två lag tänkt till och ändrat på det iaf.
Henning

Inläggav dekman » 12 september 2012, 12:59

Henning skrev:En till sak som jag märkt som jag irriterar mig på är att sidan inte är centrerad. Ska det vara så?
Alla andra sidor jag går in på är sidan antingen vänsterplacerad eller centrerad, inte mitt emellan.

Edit: Ser att alla andra lags sidor utom Rögles och Luleås är precis likadana, även hockeyligans egna. Så det är säkert standard så i den mallen lagen får jobba med. Men uppenbarligen har ju två lag tänkt till och ändrat på det iaf.

Luleå och Rögle kör inte Hockeyligans CMS.

Men faktum är att de är centrerade, om man inte har adblock på... för det ligger banners till höger om sidan, så med banners så är allt centrerat och snyggt. Så då återstår frågan, varför i hela friden de valt att lägga banners i "wrappern"...?
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Henning » 12 september 2012, 13:19

dekman skrev:
Henning skrev:En till sak som jag märkt som jag irriterar mig på är att sidan inte är centrerad. Ska det vara så?

Luleå och Rögle kör inte Hockeyligans CMS.

Men faktum är att de är centrerade, om man inte har adblock på... för det ligger banners till höger om sidan, så med banners så är allt centrerat och snyggt. Så då återstår frågan, varför i hela friden de valt att lägga banners i "wrappern"...?

Jaha, där ser man.
Men är inte http://www.roglebk.se/ från Hockeyligans mall? Den ser ju likadan ut iaf, men kanske bara efterliknat och skapat allt själva?
Henning

Inläggav dekman » 12 september 2012, 13:37

Japp, Rögle kör eget system, fast som du säger: man försöker efterlikna HLs... vågar väl inte gå in i det systemet då man bara är på tillfälligt besök hos de stora pojkarna ;)

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav ateisten » 12 september 2012, 13:44

Brynäs, Frölunda och Luleå är de ända lagen som inte följer hockeyligans mall på sin hemsidan. Man får tydligen forma den lite hursomhelst men den röda tråden är att alla hemsidor ska visa länkarna för reklam och lag högst upp.
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav StoNie » 12 september 2012, 17:04

Måste säga att jag tycker bättre om den "gamla" hemsidan än den nya. Och just "WHERE THE PASSION IS" ser bara skumt ut i mina ögon. Har de precis hittat "bold"-funktionen?
Och sen när började man med den "nya" sloganen "where the passion is?
Sen kan jag tycka att hela hemsidan blir ganska så opersonlig när nästan samtliga lag i ES har samma layout på hemsidan. Visst, man den yttersta touchen är väl "unik" för varje hemsida men själva grunden är den samma vilket kan tyckas är ganska så tråkigt.
HV71 - SMGULD -95, -04, -08, -10, -17
StoNie

Inläggav frederic » 12 september 2012, 17:36

StoNie skrev:Sen kan jag tycka att hela hemsidan blir ganska så opersonlig när nästan samtliga lag i ES har samma layout på hemsidan. Visst, man den yttersta touchen är väl "unik" för varje hemsida men själva grunden är den samma vilket kan tyckas är ganska så tråkigt.

Lite NHLskt över det hela. Med den skillnaden att NHL-lagens mall är mycket bättre... :|
Användarvisningsbild
frederic

Inläggav HV#86 » 12 september 2012, 17:45

StoNie skrev:Måste säga att jag tycker bättre om den "gamla" hemsidan än den nya. Och just "WHERE THE PASSION IS" ser bara skumt ut i mina ögon. Har de precis hittat "bold"-funktionen?
Och sen när började man med den "nya" sloganen "where the passion is?
Sen kan jag tycka att hela hemsidan blir ganska så opersonlig när nästan samtliga lag i ES har samma layout på hemsidan. Visst, man den yttersta touchen är väl "unik" för varje hemsida men själva grunden är den samma vilket kan tyckas är ganska så tråkigt.

Så vitt jag vet så kom det ut bl.a i 2:a HVbladet som skickades ut :)
# 1. S.Liv
~ Alltid saknad, ALDRIG glömd! ~
Användarvisningsbild
HV#86

Inläggav Cyruz » 12 september 2012, 22:45

Totalt sett så gillar jag faktiskt den nya hemsidan. Mycket information samtidigt som det inte är allt för jobbigt att hitta.
Den gamla designen var alldeles för mycket sent 90-tal och kändes nästan förlegad redan när den kom.
Visst finns det en hel del detaljer att jobba med men överlag en förbättring rent designmässigt.

Sen kommer man till den stora kängan:

Välkommen till nya HV71.se
Nytt utseende, lättare att hitta och bättre service till våra fans

Hv71: Where the passion is

Första citatet behöver vi knappast diskutera, totalt frånkopplat från verkligheten.

Det andra citatet är bara pinsamt, alldeles för mycket MoDo/Frölunda över det hela. Det är en sak att ha en plan klar för sig ifall vi får en internationell liga. Det är en helt annan sak att implementera en engelsk slogan i en uteslutande svensk verksamhet.
Det ger mig väldigt dåliga vibbar och påminner om början till MoDo/Frölundas fall.
Cyruz

Inläggav frederic » 12 september 2012, 23:11

Cyruz skrev:Totalt sett så gillar jag faktiskt den nya hemsidan. Mycket information samtidigt som det inte är allt för jobbigt att hitta.
Den gamla designen var alldeles för mycket sent 90-tal och kändes nästan förlegad redan när den kom.
Visst finns det en hel del detaljer att jobba med men överlag en förbättring rent designmässigt.

Här måste jag faktiskt säga precis tvärt om. Den nya designen känns verkligen daterad.
Infernaliskt ofräsch och intetsägande.

En 10px border-radius på sina ställen räddar inte detta skepp från att förlisa redan på varvet... :/
Nä, så _j-vla_ rörig och osammanhängande.

Nej usch... för att använda sig av Sveriges kanske mest uttjatade klyscha (avskyr mig själv just nu); "gör om, gör rätt".
Användarvisningsbild
frederic

Inläggav Cyruz » 13 september 2012, 10:29

frederic:

Här syns det skillnad i kompetens och kunskap. Jag har 0 kunskap i webdesign (räknar inte med en Komvux kurs för 8 år sedan), du besitter tydligt större kunskap :)

Håller med att det är lite för mycket plotter för min smak. Men vill man smäcka upp så mycket info som Hv71 alltid velat göra på sin hemsida så tycker jag det blir lättare att hitta.
Hade jag fått välja skulle jag dock skalat bort hälften av informationen på första sidan.
Cyruz

Inläggav vld » 13 september 2012, 12:27

Det tråkiga med sidan är att flera utav elitserieklubbarna har exakt likadan layout.
vld

Inläggav dekman » 13 september 2012, 12:33

vld skrev:Det tråkiga med sidan är att flera utav elitserieklubbarna har exakt likadan layout.

vilket också är vitsen med det... ytterligare ett av exemplen på hur Hockeyligan vill leka NHL. Även designen på sidorna är ju väldigt inspirerade av NHL. Istället för att inspireras av god svensk design så har hockeyligan valt att hämta inspiration från skrikig, vräkig och plottrigt överkommersiell amerikansk design.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav tom_flaska » 13 september 2012, 12:34

vld skrev:Det tråkiga med sidan är att flera utav elitserieklubbarna har exakt likadan layout.

Hockeyligan vill att alla ska använda deras plattform och de har ju nästan alla klubbar gjort nu.

Tycker det är både bra och dåligt av dom.

Tänkte i alla fall tycka till lite om den.

Positivt
-Meny systemet, gör det enkelt att hitta den information man är ute efter
-De 5 senaste nyheterna, samt Senaste nytt och mer om HV71, gör det lätt att navigera på sidan.

Negativt
-Långsam
-Trist design
-Det finns inget värde i att scrolla ner för att hitta mer saker, bara reklam och skräp.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav yarre » 13 september 2012, 17:45

frederic skrev:
Cyruz skrev:Totalt sett så gillar jag faktiskt den nya hemsidan. Mycket information samtidigt som det inte är allt för jobbigt att hitta.

Här måste jag faktiskt säga precis tvärt om. Den nya designen känns verkligen daterad.
Infernaliskt ofräsch och intetsägande.

En 10px border-radius på sina ställen räddar inte detta skepp från att förlisa redan på varvet... :/
Nä, så _j-vla_ rörig och osammanhängande.

Nej usch... för att använda sig av Sveriges kanske mest uttjatade klyscha (avskyr mig själv just nu); "gör om, gör rätt".

Lite box-shadow hade ju räddat dagen. Nej men herregud, det här känns väldigt framstressat, iaf när man ser framsidan. Placeringen av twitter t.ex. känns ju som "oj, fan, på kravspecen står det ju sociala media, både facebook och twitter, vafan ska vi göra med twitter". Ifall den inte har en funktion så ta bort den, nu är den bara där för att sociala medier är på tapeten vilket gissningsvis får lite chefer att gapa vilket får designers att hoppa till och sedan blir det pannkaka.
yarre

Inläggav olof92 » 14 september 2012, 22:59

Jag kom att tänka på en sak, statistik över bortaplan finns separat men var är statistiken för hemmaplan någonstans? Är det jag som är blind eller var finns den?
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2013?

Alltid saknad, aldrig glömd
olof92
Avstängd

Inläggav Jompii » 14 september 2012, 23:01

http://estat.hockeyligan.se/c/LTable.aspx?LId=250&TableType=1
Ser ut som att Hockeyligan kommer att utveckla statistiksektionen ytterligare. Alternativet "Avancerad" är ej tillgänglit just nu utan man kan bara välja "Enkel" eller "Normal". Ska bli riktigt spännande att se vart detta slutar. Hockeyligan är överlägsna när det kommer till statistik :)
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav olof92 » 14 september 2012, 23:06

Glömde nämna att jag undrar varför den inte finns på HV:s hemsida när man har bortaplanstatistiken?

Annars håller jag med dig om att Hockeyligan verkligen har allt när det gäller statistik i Elitserien :)

olof92
Avstängd

Inläggav Jompii » 14 september 2012, 23:08

Kan du länka till vart du ser statistiken på HV71's hemsida? Jag kan bara hitta spelschemat samt en extern länk som leder till Hockeyligan.se.

Och såklart statistiken om HV71
http://hv71.se/om-hv71/statistik/hv-spelare-i-landslagen

Det är ganska häftigt att man kan statistik så som vilka spelare som har spelat i landslaget.
Jag menar 1980/1991 så spelade Peter Madach J20-VM i Füssen, Augsburg, Kempten och Obersdorf. Vilken statistik! :D
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav olof92 » 14 september 2012, 23:17

http://www.hv71.se/bortamatch/

Där är bortastatistiken, det jag undrar är varför det inte finns en motsvarande för hemmaplan? Lite petetess kanske men ändå

olof92
Avstängd

Inläggav Jompii » 14 september 2012, 23:46

Ojdå, det hade jag missat helt :oops:
Om jag har förståt allting rätt så är hemsidan inte helt färdig ännu utan det finns lite små saker som de håller på att fixa. En statistik sida för hemmamatcher kan vara en utav dessa saker. Är dock inte helt hundra på att det är tänkt att det ska finnas en sådan sida. Time will tell som man brukar säga.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav ateisten » 15 september 2012, 00:46

olof92 skrev:http://www.hv71.se/bortamatch/

Där är bortastatistiken, det jag undrar är varför det inte finns en motsvarande för hemmaplan? Lite petetess kanske men ändå

Jag fattar ingenting eller så är ja blind.. det går ju inte hitta denna sida/länk via hv71.se nånstans!
Är hemsidan inte färdig eller länkas det från nått annat håll?
Cool sida iaf..
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav chinobar » 15 september 2012, 07:29

ateisten skrev:

Jag fattar ingenting eller så är ja blind.. det går ju inte hitta denna sida/länk via hv71.se nånstans!
Cool sida iaf..

Alla länkar i menyn är s.k. drop-down, det skall komma en meny när du för musen över dem.
Under Supporters finns en länk till forumet, långt ner där.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav shitkicker » 15 september 2012, 10:29

Är det bara jag som har problemet att "supporter"-listen ligger under "biljetter"-listen och knappt syns eftersom texten är vit. För att "supporter"-listen ska hamna rätt måste jag zooma ner till 95%. Fan va störande....

Nån som vet nåt annat sätt att fixa problemet?
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav chinobar » 15 september 2012, 11:35

Många som verkar ha det problemet. För mig ser hemsidan ut som den ska i varje fall i Explorer, Chrome och Firefox.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav HV#86 » 15 september 2012, 12:43

Jag har inga som helst problem med hemsidan. Ser ut som det ska =) (Använder Firefox)
# 1. S.Liv
~ Alltid saknad, ALDRIG glömd! ~
Användarvisningsbild
HV#86

Inläggav ateisten » 15 september 2012, 12:49

chinobar skrev:
ateisten skrev:

Cool sida iaf..

Alla länkar i menyn är s.k. drop-down, det skall komma en meny när du för musen över dem.
Under Supporters finns en länk till forumet, långt ner där.

Jag förstår det där med "dropdown" hur det funkar men det är inte det problemet jag har... hv71.se/bortamatch/ finns inte nånstans på hemsidan som länk. Vare sig det är under supporters eller någon annan meny så finns det inget om denna sida. Suck!
Tack ändå chinobar, är bara lite frustrerad över att ja inte kan hitta.. :roll:
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav chinobar » 15 september 2012, 20:30

ateisten skrev:Jag förstår det där med "dropdown" hur det funkar men det är inte det problemet jag har... hv71.se/bortamatch/ finns inte nånstans på hemsidan som länk. Vare sig det är under supporters eller någon annan meny så finns det inget om denna sida. Suck!
Tack ändå chinobar, är bara lite frustrerad över att ja inte kan hitta.. :roll:

Oj, jag missförstod och trodde du menade en länk till detta forum, inte bortamatch-sidan, mitt misstag!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

FöregåendeNästa

Återgå till Forumet och HV71.se