Omgång 5: HV71 - Oskarshamn IK

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 5: HV71 - Oskarshamn IK

Inläggav shitkicker » 2 oktober 2022, 14:51

Farzan skrev:Vad har du för belägg när du skriver att man tror att det ska lösa sig själv över tid? Som det verkar, så skickar man ju iväg spelare redan.

Ser egentligen ingen anledning att svara på detta. Så jag avstår. Men om jag nu hade svarat - hade du ens varit intresserad av att försöka förstå svaret?

Jag nöjer mig med att precis som du gjorde i förra matchtråden konstatera att vi är av olika uppfattning. Och det är helt ok.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Windom Earle » 2 oktober 2022, 18:56

tibia skrev:Johan Johnsson döms för filmning efter Andrés klubba som träffade i bröstet

Den utvisningen kunde ha avgjort matchen och 5000 för 3 p är billigt. Jag vill se hårdare straff mot filmning. På lagnivå!
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav wk2431 » 2 oktober 2022, 21:37

tibia skrev:Johan Johnsson döms för filmning efter Andrés klubba som träffade i bröstet

Fint tilltag att köra med, särskilt mot moderklubben. En riktig pajas. 5000 i böter är för lite. Kaffepengar för aktioner som riskerar att bli matchavgörande. Bör bli utbuad varje gång han är på is i Husqvarna Garden i framtiden.
Sparka Kent Norberg!
"My time with HV71 was the happiest days of my career"
– Erik Christensen
Användarvisningsbild
wk2431

Inläggav HV-supportern » 3 oktober 2022, 05:27

Tyckte det var konstigt att ingen reagerade. Inte spelarna, inte kommentatorerna och inte heller publiken i arenan. Det var ganska tydligt att klubban inte träffade ansiktet. Förr fick man 2 minuter för diving men nu får spelarna böter istället. Hade hellre tagit en utvisning på Johnsson i det läget.
HV-supportern

Inläggav aimstar » 3 oktober 2022, 13:04

HV-supportern skrev:

Tyckte det var konstigt att ingen reagerade. Inte spelarna, inte kommentatorerna och inte heller publiken i arenan. Det var ganska tydligt att klubban inte träffade ansiktet. Förr fick man 2 minuter för diving men nu får spelarna böter istället. Hade hellre tagit en utvisning på Johnsson i det läget.

Ja alltså, hur många hade tackat nej (förutom av moraliska skäl då, men om vi bortser från det) till 2 minuter power play för 5000 spänn? Tror de flesta klubbarna hade tyckt att det var ett väldigt rimligt pris, och då är ju 5000 i böter ingen bestraffning längre.

Sen vidhåller jag, som jag har konstaterat mer än 1 gång i denna tråden, att en stor del av problemet ligger i att domarna i SHL har en jävla tendens att bara se huruvida någon ramlar eller inte och sen döma efter det. Det är ju uppenbart att ingen av domarna i detta fallet ser att Peterssons klubba tar i ansiktet på Johnsson, det är ju helt omöjligt eftersom att den aldrig var i ansiktet på honom, men eftersom att han ramlar och kastar huvudet bakåt så dömer man utvisning för hög klubba ändå, vilket gör det helt uppenbart att det enda man går på är Johnssons reaktion. Samma sak tidigare i matchen när det är en solklar interference på Petersson, men han lyckas med nöd och näppe hålla sig på skridskorna, så då tar domarna ingenting. Jag skulle lätt kunna satsa en månadslön på att han hade fått med sig en 2a om han ramlat i den situationen.
aimstar

Inläggav Legogubbe » 4 oktober 2022, 11:04

Själv tycker jag det är förjävligt att domarna kommer undan så lätt. Här har vi återigen ett bevis på att domarna utfört sitt arbete på fel sätt och straffar fel lag pga fel bedömning. Spelar ingen roll om det är HV71 eller IKO som blir lidande, domarna måste börja få konsekvenser likt spelarna får när dom gör fel!! Är dom osäkra, tar en videobedömning direkt och ta en diving! Hur svårt ska det vara.
Legogubbe

Inläggav Goddamn » 4 oktober 2022, 12:53

Legogubbe skrev:Själv tycker jag det är förjävligt att domarna kommer undan så lätt. Här har vi återigen ett bevis på att domarna utfört sitt arbete på fel sätt och straffar fel lag pga fel bedömning. Spelar ingen roll om det är HV71 eller IKO som blir lidande, domarna måste börja få konsekvenser likt spelarna får när dom gör fel!! Är dom osäkra, tar en videobedömning direkt och ta en diving! Hur svårt ska det vara.

Jag kan hålla med om att domarna inte ska komma undan med vad som helst hur som helst.
Men den situationen kan man inte klandra dom för. Det var först när man såg reprisen som det syntes att det var filmning och skulle domarna pausa för att kolla på tv stup i kvarten under en match skulle iallafall inte jag kolla nåt mer på hockey.
Användarvisningsbild
Goddamn

Inläggav Diabolics » 6 oktober 2022, 11:45

Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna