HV-supportern skrev:tibia skrev:Johan Johnsson döms för filmning efter Andrés klubba som träffade i bröstet
Tyckte det var konstigt att ingen reagerade. Inte spelarna, inte kommentatorerna och inte heller publiken i arenan. Det var ganska tydligt att klubban inte träffade ansiktet. Förr fick man 2 minuter för diving men nu får spelarna böter istället. Hade hellre tagit en utvisning på Johnsson i det läget.
Ja alltså, hur många hade tackat nej (förutom av moraliska skäl då, men om vi bortser från det) till 2 minuter power play för 5000 spänn? Tror de flesta klubbarna hade tyckt att det var ett väldigt rimligt pris, och då är ju 5000 i böter ingen bestraffning längre.
Sen vidhåller jag, som jag har konstaterat mer än 1 gång i denna tråden, att en stor del av problemet ligger i att domarna i SHL har en jävla tendens att bara se huruvida någon ramlar eller inte och sen döma efter det. Det är ju uppenbart att ingen av domarna i detta fallet ser att Peterssons klubba tar i ansiktet på Johnsson, det är ju helt omöjligt eftersom att den aldrig var i ansiktet på honom, men eftersom att han ramlar och kastar huvudet bakåt så dömer man utvisning för hög klubba ändå, vilket gör det helt uppenbart att det enda man går på är Johnssons reaktion. Samma sak tidigare i matchen när det är en solklar interference på Petersson, men han lyckas med nöd och näppe hålla sig på skridskorna, så då tar domarna ingenting. Jag skulle lätt kunna satsa en månadslön på att han hade fått med sig en 2a om han ramlat i den situationen.