Omgång 6: MODO Hockey - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 6: MODO Hockey - HV71

Inläggav Jompii » 27 september 2012, 21:14

Ett riktigt bottennapp utav HV71. Drar inga större slutsatser om dagens match utan det är bara bita ihop och komma igen.
Enda positiva ifrån dagens match var att Gunnarsson spelade riktigt bra samt att Davidssons poängtorka är över.
Jag hoppas innerligt att Dahlén väljer att bänka/peta Pettan på lördag mot Rögle BK.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav HVfantastenAB » 27 september 2012, 21:15

Kommentatorn på Csport måste vara kåt,kär eller nått i Alexander Steen i MoDo. Räknade till att han sa hans namn 31 ggr under matchen. Säsongens första förlust för HV71. Men helt rättvist, nästan bra att HV71 förlorade så dom vet att dom är mänskliga efter att ha vunnit alla andra matcher :) Men nu tar vi nya tag. Vi är HV71, vi viker oss aldrig !!! Oj då, nu snackar kommentatorn i eftersnacket om Steen igen , så nu är vi nog uppe i 33-34 grr idiotens namn har nämns ...

Luleå upp i serieledning och SILVERköping går om HV71 också ..

Edit; Saknar Ward. Hade han vart med hade han med all sannolikhet tryckt ner pipan i halsen på Kuben !!!
Senast redigerad av HVfantastenAB 27 september 2012, 21:16, redigerad totalt 1 gång.
Stefan Liv alltid saknad aldrig glömd
Användarvisningsbild
HVfantastenAB

Inläggav shitkicker » 27 september 2012, 21:16

Kollektiv Kollaps! Bara glöm och gå vidare!

Gunnarsson gör en klart godkänd insats. Kan inte lastas för målen utan höll snarare siffrorna nere. 7-1 hade speglat matchen mer än 3-1.
William Karlsson gör en godkänd insats. Spelar smart och säkert.

Petrasek. Med beröm underkänd idag! Spelar INTE som en assisterande kapten ska göra. Gör mer skada än nytta för laget idag, med en massa usla passningar, idiotiska utvisningar och allmän skit! Blir förvånad om inte han sitter på bänken på lördag!

Men MoDo gör samtidigt en mycket bra match! Längesen jag såg dom så bra faktiskt. Alla 50/50-puckar vann MoDo och det på grund av att de visade en mycket bättre inställning än HV.

Som sagt: Glöm och gå vidare!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Lux » 27 september 2012, 21:18

Dessa matcher kommer alltid under en säsong men när dessa kommer behöver någon eller några som sliter och tacklar lite extra för att få igång laget. Förra året hade vi Jesse och åren innan Laine.

Vi har tyvärr ingen sådan vinnarskalle i årets lag (inte som har tekniken och skridskoåkningen iaf)
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav Nordas » 27 september 2012, 21:18

Gunnarsson räddade hela 41 skott ikväll :)
Så det enda positiva med matchen är att vi verkligen har två toppmålvakter att lita på. Matchen skulle ha slutat 6-1 med förra årets målvakter.
Alltid saknad, aldrig glömd
En av få med HV-hjärta från Åland
Användarvisningsbild
Nordas

Inläggav hv-mannen » 27 september 2012, 21:19

Bit ihop och kom igen ännu starkare!
Riktig dålig glöd idag!
HV71 i med och motgång!!!
Användarvisningsbild
hv-mannen

Inläggav Pingumannen » 27 september 2012, 21:20

Jaja grabbar någon gång måste vi förlora, vi kan inte vinna jämnt...

Bättre att förlora mot rövmodo än mot dansbandslaget ;)
Användarvisningsbild
Pingumannen

Inläggav stang » 27 september 2012, 21:20

Tack Frippe för länken :) :) Men tyvärr så var det inget att se fy vad segt :x :evil:
stang

Inläggav Kbkrilla » 27 september 2012, 21:20

Så Jävla pinsamt!!!
Befann mig i den jävla hallen idag och beskådade denna jävla skitmatch. Skämmas är vad hela jävla laget ska göra.

Å andra sidan gör det inte saken lättare med 2 Hv hatare till domare.

Ja ja nya tag nästa match. Men denna match var pinsam.

//
Besviken
Kbkrilla

Inläggav Lux » 27 september 2012, 21:20

Nordas skrev:Gunnarsson räddade hela 41 skott ikväll :)
Så det enda positiva med matchen är att vi verkligen har två toppmålvakter att lita på. Matchen skulle ha slutat 6-1 med förra årets målvakter.

Håller med. Bra skrivet. Nu kan jag sova förhoppningsvis. :|
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav Diabolics » 27 september 2012, 21:28

vad hände?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav FirstSwitch » 27 september 2012, 21:29

Kbkrilla skrev:Så Jävla pinsamt!!!
Befann mig i den jävla hallen idag och beskådade denna jävla skitmatch. Skämmas är vad hela jävla laget ska göra.

Å andra sidan gör det inte saken lättare med 2 Hv hatare till domare.

Ja ja nya tag nästa match. Men denna match var pinsam.

//
Besviken

Heder åt dig som var där iallefall.

Jonas Gunnarsson: 41 räddningar, vad mer kan man begära.
William Karlsson: Riktigt bra, vinner tek och är bra i bp (igen)

Resterande får nog slipa skridskor och bryta sten.
FirstSwitch

Inläggav Kakelmannen » 27 september 2012, 21:38

Fruktansvärt arrgotant av Håve att spela så genomurselt och inte kämpa, men svårt med när domarna Lärking och Kuben hjälpte Modo fullständigt i 2a perioden och bara såg åt ett håll!
Kakelmannen

Inläggav Sir Ward » 27 september 2012, 21:39

Några synpunkter.

- Skyller inte på Gunnarsson men varför kör Dahlén inte på Wesslau. Tror han inte att han klarar av 55 matcher + slutspel?
- Alla enormt korkade utvisningar, visst imbecilla domare men oerhört mycket onödiga.
- Petrasek tycker jag har varit den svagaste backen sedan starten med tempofattig skridsko åkning, idiot pass och verka ha en taskig kondition.
- Det som är mest anmärkningsvärt är att HELA laget sjunker i en sån här match. Borde vara ett par spelare som borde höja sig och köra på men icke. Känner igen detta då man själv var aktiv och det stavas..psykologi.
- Övriga spelare, kein kommentar...PUNKT!

Nu hoppas jag inte att forumet går bärsakagång efter en sån här skit match, som man oftast kan läsa på Träskodansarna och framförallt Apgården sk forum.

Nu är vi arga och det ska Rögle få känna på Lördag.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav TimpanHV71 » 27 september 2012, 21:41

sir Ward skrev:Några synpunkter.

- Skyller inte på Gunnarsson men varför kör Dahlén inte på Wesslau. Tror han inte att han klarar av 55 matcher + slutspel?
- Alla enormt korkade utvisningar, visst imbecilla domare men oerhört mycket onödiga.
- Petrasek tycker jag har varit den svagaste backen sedan starten med tempofattig skridsko åkning, idiot pass och verka ha en taskig kondition.
- Det som är mest anmärkningsvärt är att HELA laget sjunker i en sån här match. Borde vara ett par spelare som borde höja sig och köra på men icke. Känner igen detta då man själv var aktiv och det stavas..psykologi.
- Övriga spelare, kein kommentar...PUNKT!

Nu hoppas jag inte att forumet går bärsakagång efter en sån här skit match, som man oftast kan läsa på Träskodansarna och framförallt Apgården sk forum.

Nu är vi arga och det ska Rögle få känna på Lördag.

Gunnarsson gjorde en bra match och det gäller att ge honom en ärlig chans..

I övrigt en klockren minianalys, nu ska jag sura, sova och vakna upp genom att ha glömt denna match! Historia nu boys, nu kör vi över Rögle på lördag!!!
TimpanHV71

Inläggav Brorsan » 27 september 2012, 21:44

Ja, in med Trygg igen. Dålig match ikväll men det kanske behövdes då allt gått ganska enkelt än så länge.
Kul att Davidsson fick poäng. Inställningen och farten var ju inte på topp och då går det inte att vinna.
Användarvisningsbild
Brorsan

Inläggav NightWalker » 27 september 2012, 22:30

Ikväll var det en dålig match, HV kändes ganska under isen första perioderna.
Domarna var väl inte de bästa (var ju bland annat Kuben), men många av HVs utvisningar berodde på att man var ett skär efter hela tiden.

Skönt att Davidsson fick sin första poäng, och härligt att se att Gunnarsson gjorde en bra match i kassen.
Vi har 2 riktigt bra målvakter.

Nya tag för matchen på lördag mot Rögle!
NightWalker

Inläggav Zico » 27 september 2012, 22:48

Visst kan man va besviken över kvällens insats, men om man ändå vill se något positivt med matchen, så kan man väl säga att trots att HV faktiskt blir mosade av Modo så släpper man bara till tre mål. Det känns som att det ändå är ganska svårt att göra mål på HV i år.

Försvarsspelet var ganska klockrent de fyra matcherna. Därför fattar jag inte varför Ulf Dahlén gjorde rokader i backuppställningen inför AIK-matchen. De nya konstellationerna funkade ganska dåligt mot AIK och jag tycker det var lika dåligt idag.

På sikt är det också helt huvudlöst att spela Fasth, Krog och Rakhshani i samma kedja. Ju mer de andra lagen börjar köra hårt som Modo idag, desto lättare plockas dom bort. Dessutom måste man ge Davidsson, precis som många andra skriver, en sniper.

Jag skulle se tre tvåor enligt följande: Fasth och Davidsson, Rakhshani och Krog, Nilson och Karlsson. Sen ska Sundh in som tredjelänk någonstans. Ledin likaså. Som tredje tredjelänk skulle jag defenitivt testa Kristiansen så man får lite tyngd. Även om Patrik Karlsson sliter som ett djur så händer det ju ingenting runt honom så han får de spela i fjärdelinen tillsammans med Lindström och Strandberg. Sen saknas det ju en spelare, en Joensuu-typ.
Zico

Inläggav hokky » 27 september 2012, 22:49

Sir Ward du måste skämta angående att Wesslau ska spela varje match?! Han skulle bli rätt jävla utsliten som han blev ifjol. Sen måste också Gunnarsson få sin speltid. Han är våran kommande första målis.

Sen tycker jag verkligen inte pettan ska petas! En rejäl utskallning angående sitt defensiva spel vore på sin plats. Men han behövs i offensiven, där är han grym.

Rhett och Krog väger faktiskt lite lätt ibland tillsammans. Varför ska man inte kunna skillja på dem? Davidsson med Rakshani hade varit ruggigt intressant.
hokky

Inläggav Sir Ward » 27 september 2012, 23:03

hokky skrev:Sir Ward du måste skämta angående att Wesslau ska spela varje match?! Han skulle bli rätt jävla utsliten som han blev ifjol. Sen måste också Gunnarsson få sin speltid. Han är våran kommande första målis.

Sen tycker jag verkligen inte pettan ska petas! En rejäl utskallning angående sitt defensiva spel vore på sin plats. Men han behövs i offensiven, där är han grym.

Rhett och Krog väger faktiskt lite lätt ibland tillsammans. Varför ska man inte kunna skillja på dem? Davidsson med Rakshani hade varit ruggigt intressant.

Ska inte bäste målvakt stå?
Utsliten tror jag inte ett dugg på och Petrasek så ÄR han tyvärr just nu den sämste.
Det svider även för mig då Petrasek är enligt mig topp 4a...genom tiderna.

Ang Rhett och Krog håller jag dock med.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Rex0z » 27 september 2012, 23:05

sir Ward skrev:
hokky skrev:Sir Ward du måste skämta angående att Wesslau ska spela varje match?! Han skulle bli rätt jävla utsliten som han blev ifjol. Sen måste också Gunnarsson få sin speltid. Han är våran kommande första målis.

Ska inte bäste målvakt stå?
Utsliten tror jag inte ett dugg på och Petrasek så ÄR han tyvärr just nu den sämste.
Det svider även för mig då Petrasek är enligt mig topp 4a...genom tiderna.

Ang Rhett och Krog håller jag dock med.

Du tror inte att det varit så att Gunnarsson visat framfötterna på träningar och att han ska få en ärlig chans när han gör bra ifrån sig, inget av målen idag kunde han göra något åt, tycker han gjorde ett stabilt intryck med tanke på hur lite han har matchats och med tanke på att han fick en skada under försäsongen som tvingade honom att vila.
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Offtheice » 27 september 2012, 23:08

HV spelar alltid ruttet mot sämre lag. Blir ingen större skillnad mot Rögle helle! Vi pratar om motivation och vilja. För inte kan all kundskap försvinna i ett kollektiv vattenfall helt plötsligt!?
Offtheice

Inläggav Keskinen » 28 september 2012, 01:11

Ruggigt dålig match men inte deppa för mycket, HV gör säsongens sämsta match och Modo gjorde samtidigt en bra match..
Fanns få positivt från matchen men tycker William Karlsson gjorde en bra match och Gunnarsson i målet visade att han kan vara med på denna nivån (några % bättre spel och vi hade vunnit matchen)..
Kan vara viktigt för Davidsson med att få se sitt namn i poängprotokollet, små detaljer som kan få det att lossna MEN... Han behöver en spelare som kan trycka in pucken i mål i sin line.

Nu tar vi nya tag på lördag och studsar tillbaka!
Keskinen

Inläggav ateisten » 28 september 2012, 02:38

Keskinen skrev:Ruggigt dålig match men inte deppa för mycket, HV gör säsongens sämsta match och Modo gjorde samtidigt en bra match..
Fanns få positivt från matchen men tycker William Karlsson gjorde en bra match och Gunnarsson i målet visade att han kan vara med på denna nivån (några % bättre spel och vi hade vunnit matchen)..
Kan vara viktigt för Davidsson med att få se sitt namn i poängprotokollet, små detaljer som kan få det att lossna MEN... Han behöver en spelare som kan trycka in pucken i mål i sin line.
Nu tar vi nya tag på lördag och studsar tillbaka!

Nu när jag sett matchen i repris (personligt behov för fakta) så är det klockrent att det var den sämsta matchen hittills av HV denna säsong. MoDo gör vad dom ska göra på hemmaplan men HV var allt för bleka i både offensivt som defensivt. Inte en jävel var taggad enligt min syn!

Som du säger Keskinen ang Davidsson så måste det värvas en "vapendragare" för nu så fyller han ingen funktion alls, iaf offensivt.. som nu så känns det som kaptenen spelar på 90% av sin tidigare kapacitet och då blir det pannkaka av en hel femmas lir.
Han må ha gjort ett poäng i matchen men ärligt så ser det inte bra ut. När han slog en indianare (inte samma utdelning som mot fbk som tur va) så börjar jag nu undra om han har tappat sitt hockeysinne på äldre dar..? Frågorna är många men har förhoppningar att han ska studsa tillbaka..

Bäst med matchen var Gunnarsson som gjorde sin riktiga debut med bravur och man kan känna sig en trygghet på målvaktsidan som man inte känt sen gamla Liv tider.
Första förlusten var på nått sätt redan upplagd för idag efter den strålande inledningen, bara att glömma nu, för nu ska Rögle på lördag möta ett gäng som är värde för mer med revanschlusta!
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav hausmanis » 28 september 2012, 08:35

Oroande hur vi har så många bra spelare offensivt men ändå ha sånna problem att trycka in den
hausmanis

Inläggav dekman » 28 september 2012, 08:46

hausmanis skrev:Oroande hur vi har så många bra spelare offensivt men ändå ha sånna problem att trycka in den

Är inte det minsta orolig än. Det har gått 6 matcher, man har förlorat en. Och det är bara 2-3 lag som gjort fler mål än HV. Nä, ingen anledning till nån som helst panik.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav hausmanis » 28 september 2012, 12:12

Ne du har rätt dekman nen ändå något känns lustigt sen dahlen kom har tex davidsson dalat. Känns omständigt i anfallen oftast. Med dom kedjorna vi har borde de leka med lag som modo. Sen har ju hv alltid varit sämre mot sämre lag. Aja vi ligger trea
hausmanis

Inläggav Jompii » 28 september 2012, 12:22

Så dåligt tycker jag inte Davidsson var förra säsongen.
Han vann ju den interna poängligan (tillsammans med Krog) med 40 poäng samt att han hade +/- 15 (bara Almqvist hade bättre i HV71). I år så har det gått lite tyngre men jag tror att det kommer att släppa. Davidsson håller fortfarande hög elitserieklass och hans skridskoåkning ser riktigt bra ut. Sen så är det ju inte så konstigt att han dalar, jag menar Johan är inte 20 år längre :P
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav dekman » 28 september 2012, 12:53

Vi ställer tätt hårda krav på Davidsson onekligen eftersom det är många som betraktar förra säsongen som lite halvdann, att han saknade bra lekkamrater etc ;)

Och då kom han ändå på plats 13 i den totala poängligan...

Han kommer säkert skrapa ihop uppåt 40 poäng även i år även om det gått lite trögt hitills.
F.ö så är han inte längre förstecenter om man ska se till speltiden, Krog har spelat mer.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Rolftheruffler » 28 september 2012, 13:15

El Capitano är på nergång. Tror inte vi kan räkna med att han ska producera poäng som förr. Därmed inte sagt att han inte kan bidra till laget med andra kvalitéer. Spela mycket BP T.ex.

Missförstå mig rätt. Jag älskar våran kapten, men tiden går inte bakåt tyvärr...

Besvikelsen från igår har inte riktigt lagt sig än. Det va fruktansvärt dåligt sett över stora delar av matchen men imorgon är det ny match och nya förutsättningar, underbart!

Kämpa HV kämpa!!
Jämte mig så är du kristen och trist.

Jag skiljer mig från mängden som en olycklig polygamist.
Användarvisningsbild
Rolftheruffler

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna