Zico skrev:Man kan klaga, gnälla och kritisera Agne Bengtsson, Johan Hult och Stefan Lundh hur mycket man vill, och jag står bakom ALL kritik, men det är ändå, till syvende och sist, spelarna det hänger på i detta läget. Även om prestationen i ikväll var ganska bra, så retar jag mig nåt fruktansvärt på detta beteende:
Efter ett nästan 5 minuter långt bra boxplay, erövrar Strömberg pucken, har pucken under kontroll, gott om tid och ska bara skicka ner puckhelvetet till Växjös försvarszon. Han har helt öppet framåt, 30 m att sikta på. Men.....på blålinjen står en växjöback. Givetvis prickar Strömberg denne back med en lös puck och tre sekunder senare är det 1-1. Det är för dåligt. DET GÖR MIG SÅ JÄVLA FÖRBANNAD.
Dock....jag kan inte beskylla vare sig Bengtsson, Hult eller Lillis för det.
Så är det ju. Spelarna är skitkass de med. Men de har ju fått sin beskärda del av kritiken, de också.
Men som vi så många gånger diskuterat. Svårt att inte bli bekväm, likgiltig och högfärdig i en klubb som styrs av järngänget.
Allt smittar av sig ner på isen. Spelarna har ju på allvar pratat om guld för bara några omgångar sen. Var kommer den falska självbilden och de skeva värderingarna ifrån?