Quilla. Jo, men nog tycker jag det framkom att de kände pressen.
Som jag skrev. Sten-Åke tog ju upp kritiken ang. de senaste årens sportsliga resultat igen efter 30 min. Han ville förtydliga att man inte är nöjda med de senaste årens sportsliga resultat och att drastiska åtgärder inte är en omöjlighet. Men att de inte ser det som aktuellt i dagsläget.
Min känsla är att han ville visa att styrelsen är beredda att visa handlingskraft, även om de inte visat det alls de senaste åren. Så förhoppningsvis kan en och annan pollett trillat ned hos honom igår.
Tillägg. Tycker även det framkom att de var medvetna om att resultaten är viktiga. Rimmar dock illa med tanke på hur de agerat under åren. Så kändes mest som snack. På frågan om de svaga sportsliga resultaten inledde Johan med att förklara att det finns 14 starka lag i serien.
Sten-Åke sa nåt i stil med att SHL-samarbetet har gjort det möjligt för andra lag att växa.
Så trots hög lönebudget och höga målsättningar, var det alltså den starka serien som de båda nämnde som en första förklaring. Egentligen enda om jag minns rätt. Det andra var mest snack om sig och kring sig.
Tillägg 2. Var tvungen att lyssna igen på hur Hult kommenterade de sportsliga resultaten sedan 2014/2015. Så ingen tror jag hittar på

Men det här var vad han sa...
Hult:
"Varje år utav de här är unikt i sig. Förutsättningarna är också unika. Precis som Sten-Åke var inne på är SHL en väldigt konkurrenskraftig liga med 14 starka lag. Vi har, jag tycker också vi ska ha en offensiv målsättning som vi jobbar otroligt hårt med för att nå. Men när vi inte når målsättningen tycker jag vi absolut ska kunna ta kritik och hantera kritik. Jag tycker kritiken är befogad."Frejd: Hur tar du till dig den då?"Genom att jobba ännu hårdare och belysa de saker vi gör. Vända på de stenar vi vänder på. Vi kommer inte ha någon enskild person som vänder upp och ner på det. Det kommer vara att vi hjälps åt i föreningen och hanterar de här situationerna."