Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Inläggav Dovahkiin » 17 maj 2022, 21:58

Kommer bli kval igen. Detta håller för fan inte! Finns mängder på marknaden och hv jagar spelare i allsvenskan!!!
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Dovahkiin » 17 maj 2022, 21:59

mrnorrland skrev:Det enda jag kan förstå är att ekonomin är körd i botten och man inte har pengar att värva för.....

Förstår varför almqvist, andre, tedenby och Pilut väljer andra klubbar

De har ju typ kapital på 50 miljoner!
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav håvesjuttioett » 17 maj 2022, 22:03

Väljer att tro att det återstår en förstacenter in, för inte kan vi väl gå in i säsongen med Vigneault, Vesel, M. Davidsson, Matson? Köper att Vesel/Vigneault får kampa om centerplatsen i andrakedjan, vilket petar ut M. Davidsson eller Matson på en vinge/utanför laget. Men inte kan väl Nubben, efter att ha "lärt sig mycket" från Timrå 20/21, och Samuelsson/Stillman gå in i säsongen utan en enda etablerad center??????
håvesjuttioett

Inläggav lejacques » 17 maj 2022, 22:05

Herregud. Vad händer? Vi ser ut att ställa ett allsvenskt lag på isen i höst på sin höjd "kryddat" med en handfull toppspelare.

Det är Oskarshamnivå.

Hörde dessutom av någon att Höken sagt att HV budat över Växjö gällande Martinsson (så mycket för den revanschlustan...). 250 000 kronor i månaden... Låter otroligt. Snacka om att låsa pengarna och begränsa handlingsutrymmet för kommande säsonger. Stämmer detta? Martinsson måste ju ligga på 35-40 poäng tre år i rad för att det ska vara värt det. En poängnivå han kommit upp i EN gång i sin karriär.

Trodde faktiskt inte det kunde bli värre. Men den här starten på silly är som shitkicker skrivit tidigare den sämsta jag upplevt på väldigt, väldigt många år. Hult siktade ju åtminstone mot andrahandshyllan. Nu är vi och letar på tredje, fjärdehyllan.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav mrnorrland » 17 maj 2022, 22:07

Elr är hv trovärdighet ute bland spelare/agenter så körd i botten att man inte kan få hit spelare? Tror som sagt inte är ekonomin men kanske man vill spara o göra en flermiljonsvinst och hoppas alla spelare överpresterar?
mrnorrland

Inläggav shitkicker » 17 maj 2022, 22:08

Dovahkiin skrev:
mrnorrland skrev:Det enda jag kan förstå är att ekonomin är körd i botten och man inte har pengar att värva för.....

De har ju typ kapital på 50 miljoner!

Ja det lär ju behövas nu, eftersom man kommer att behöva bryta flera av de nya kontrakten om det här ska kunna räddas upp! Jag ser i ärlighetens namn inte hur man ska kunna bygga ett lag som ens ska ha en chans att hålla sig kvar med de värvningar man presenterat hittills. Inte en enda spelare är ju i princip mätbart bättre än de som de ska ersätta.

Om Lindbom Samuelsson och Stillman står bakom detta haveri så vet jag inte hur detta ska kunna lösa sig med mindre än att man bryter varenda återstående kontrakt och ersätter med KHL-drop outs.

Detta kommer bli den dyraste säsongen i HVs historia, för hela laget lär behöva ersättas under säsongens gång.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Nick » 17 maj 2022, 22:08

Quila. Nu när centersidan är klar.?
Hur blir de med Lias och den där finnen?
Nick

Inläggav Robert.76 » 17 maj 2022, 22:09

Nu kan väl inte ens Farzan va nöjd....
Robert.76
Moderator

Inläggav håvesjuttioett » 17 maj 2022, 22:10

lejacques skrev:Herregud. Vad händer? Vi ser ut att ställa ett allsvenskt lag på isen i höst på sin höjd "kryddat" med en handfull toppspelare.

Det är Oskarshamnivå.

Hörde dessutom av någon att Höken sagt att HV budat över Växjö gällande Martinsson (så mycket för den revanschlustan...). 250 000 kronor i månaden... Låter otroligt. Snacka om att låsa pengarna och begränsa handlingsutrymmet för kommande säsonger. Stämmer detta? Martinsson måste ju ligga på 35-40 poäng tre år i rad för att det ska vara värt det. En poängnivå han kommit upp i EN gång i sin karriär.

Trodde faktiskt inte det kunde bli värre. Men den här starten på silly är som shitkicker skrivit tidigare den sämsta jag upplevt på väldigt, väldigt många år. Hult siktade ju åtminstone mot andrahandshyllan. Nu är vi och letar på tredje, fjärdehyllan.

Så skönt att det då återstår en mitt och en avslutning. Delar av en helhet i vilka vi kan komma att få in Ortio, Ebert, Almqvist, (Andrae), Petersson, Tedenby, Elvenes, L. Andersson. Men Vigneault-ryktet var ett slag i magen, helt klart. Speciellt med tanke på Powells ev. fortsatta varande i HV.
håvesjuttioett

Inläggav Sir Ward » 17 maj 2022, 22:16

1. Ekonomin är mycket stabil. Topp 3 i Sverige. FEL 1!
2. Har Almqvist, Andre, Tedenby och Pilut redan valt andra klubbar? FEL 2!

Du skulle ju avgå vid avancemang men blev plötsligt Drama Queen. Skäms du inte?
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Littleshrimp » 17 maj 2022, 22:22

Okej jag börjar faktiskt bli orolig nu och tänker flera tankar just nu, får verkligen inte klarhet till dom senaste värvningarna. Va? Hur? Hur går allt ihop!?

Vi har inte någon riktig stjärna ännu!?
Littleshrimp

Inläggav 15:48 » 17 maj 2022, 22:32

Ojoj! Ja man vet inte om man ska skratta eller gråta. Uppenbart att man byggt med spelare som håller i Allsvenskan och som man även HOPPAS, eventuellt kanske, om stjärnorna står rätt och vi har Gud på våran sida, håller i SHL. Det där med att ha två olika trupper i tanken verkar inte varit Nubbens grej.

Pengar måste finnas så det räcker till McDavid, Aho och Hedman nu.

Jag är ingen sportchef och tur är väl det, men hade jag varit skulle jag, med tanke på hur marknaden ser ut denna silly, gå stenhårt för att tidigt göra klart och presentera en tung värvning för att på så sätt skapa positivt intresse för klubben och därmed lättare få andra att skriva på. Känns som vi börjat i helt fel ända. Bredd, bredd och bredd.

Ang. centersidan verkar man ju även förhandla med Powell och har Lias på radarn enligt Quila. Ger oss följande ryggrad på centersidan:

Lias
Powell
Vesel
Vigneault
Matson
M.Davidsson

En andracenter, 3 tredjecentrar och 2 fjärde. Visst vissa kan säkert spela på annan position men det känns som detta blir vår ryggrad i SHL…

Just när man trodde att 1 års ångest var slut. Fram med sobrilburken igen…
15:48

Inläggav lejacques » 17 maj 2022, 22:38

Spot on 15:48. Det är så många frågetecken just nu. Små pusselbitar läggs successivt och ju mer man börjar se av helhetsbilden desto mer förbryllad blir man. Vad tusan ska det förställa?

Nu när man värvat Herman Hansson, Vigneault är på G och man dessutom verkar förhandla med Powell så blir ju till exempel förlängningen med Davidssonbröderna ännu mer märklig. I synnerhet med tanke på att vi utöver dem har en hel kedja med samma sorts gnuggare.

Men en sak har ändå blivit tydligt. HV verkar utgå ifrån att spelare som Forsberg, Vesel, kanske även Powell och Vigneault ska vara toppspelare även i SHL. Det är... Vågat.
Senast redigerad av lejacques 17 maj 2022, 22:40, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav mrnorrland » 17 maj 2022, 22:39

Sir Ward skrev:

1. Ekonomin är mycket stabil. Topp 3 i Sverige. FEL 1!
2. Har Almqvist, Andre, Tedenby och Pilut redan valt andra klubbar? FEL 2!

Du skulle ju avgå vid avancemang men blev plötsligt Drama Queen. Skäms du inte?

därför jag bad admin banna mig men inget har hänt
Och nej jag skäms inte men det är alltid lika kul att elda upp folk med lite pessimistisk realism som provocerar fans, (gäller samtliga fans över landet).
ne jag vet att pengarna inte är slut även man inte sätt bokslutet men borde gått relativt mycket minus, men de vore en logiskt förklaring för man går "billigt" om de var för ekonomin, på förhand bör vi kunna få ett slagkraftigt lag utan att värva bottenskrap från SHL bottenlag och spelare från allsvenskan. Det enda jag kan förstå är att ekonomin är körd i botten menar jag inte att den är, utan de vore rimlig orsak till dessa värvningar, men nu är det inte så och de vet även jag, även om den fått sig en törn de senaste 2 säsongerna. Vigneaault i sig är bra värvning från allsvenskan men de är helheten i centeruppställning jag är emot, större risk än när vi gick med fröberg och holmström som 1 och 2 center.

Ne jag är orolig hur detta är påväg, speciellt när vi vet att KHL har havererat och det finns tonnvis av bättre spelare än mediokra spelare från allsvenskan som vi redan har den typ av spelartyp.

Ne jag hyllar inte allt blindt som du verkar göra

Som sagt jag kommer inte skriva i matchtrådar längre utan endast skriver här och nu är jag kritisk ja för hittils har vi inte direkt gjort några värvningar som skrämmer motståndarna
Senast redigerad av mrnorrland 17 maj 2022, 22:43, redigerad totalt 2 gånger.
mrnorrland

Inläggav Diabolics » 17 maj 2022, 22:41

luuuuugn, vi har fortfarande kokonen på kontrakt. :?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Perala » 17 maj 2022, 22:42

RJ--92 skrev:Ebert är en av SHL`S bättre backar, tänkte på att han skulle ersätta Huthala enligt dig.

Felskrivning där my bad

Perala skrev:LUGN LUGN!

Har nubben äns hunnit kvittera ut sin tag till garden äns?

Gått 10-12 dagar sen han tillträdde?

Han jobbigste uppdrag är ju att försöka lösa ut Hults totalt misslyckade värvningar som av nån märklig anledning får nya kontrakt.

Kokkonen och Ytterell tänker jag mest på.

De har fått sparsam speltid under Tommy i HA de lär inte få mer i SHL. Lös ut nu.

Sen kan han lösa ut Bertov o Bohm när han ändå håller på.

Här är listan på spelare som lämnar samt en listan på spelare som bör förvinna (vissa ryktas de om att de försvinner)
Samt till höger med spelare som har eller ev kommer ersätta dessa 9.

Spelare som lämnar - Ersättare in
Huhtala -
Söderberg - Martinsson klar
Kelleher - Tedenby ej omöjligt
Larsson - Ortio rykte
Netterberg - Andre P rykte
Shinkaruk - Elvenes rykte
Wennlund -
Wikström -
Ullström - Powell Borde få nytt.
Nybeck - Hansson Klar
Norbe - Bengtsson Klar
Hoppas på ut:

Bohm Ryktas ut - Ebert Rykte
Bertov Ryktas ut - almqvist Rykte
Ytterell Ryktas ut - westerlund klar
Andrae NHL? - Larry ej omöjligt
Kokkonen -
Lindbäck -

4 platser kvar så ordet är fritt
Tycker de ser ganska bra ut
Perala

Inläggav Danken » 17 maj 2022, 22:43

Diabolics skrev:luuuuugn, vi har fortfarande kokonen på kontrakt. :?

Kokko Vigneault Hansson kommer äta upp motståndarna i vinter 8-)
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav Perala » 17 maj 2022, 22:45

Att han fick nytt kontrakt inför HA är för mig en gåta att han fick 2 års kontrakt är helt horribelt.

Snitt 10/min per match på 51 matcher talar sitt tydliga språk.
Perala

Inläggav Kamy » 18 maj 2022, 04:25

Lär inte bli många Dirlana-vinstsånger för honom med denna trupp…..
Kamy

Inläggav frippe-borås » 18 maj 2022, 08:46

Än sitter jag lugnt i båten. De spelare vi värvar in känns spännande. Hunger slår pengastinna spelare alla dagar i veckan.
Holmström ifjol minns vi som inte slet röven av sig men som alla blev glada över när han värvades in.

Att det inte är namnkunniga innebär inte att de är dåliga spelare. Bengtsson tror jag kommer få sig ett rejält lyft i Hv71 då hela DIF gick tungt men Bengtsson va bra men det hjälper ju inte när hela laget spelar skit.
Att vi får in rollspelare som Herman Hansson har jag efterfrågat sen Hult tog över vilket han inte alls lyckades med. Nubben känns mer klar över hur man vill bygga laget. Filip Westerlund lär han ju se något eftersom han följt honom under en lång tid annars hade han aldrig tagit in honom till Hv71.

Det jag kan hålla med om är ju centerfrågan där det bara är Tyler Matson som visat att han håller och där skulle en mer etablerad spelare behövas. Om det är Lias Andersson eller finne någon nämnt låter jag vara osagt! Lär ju inte bli båda vilket man hade hoppats på innan de nya ryktena och förlängningarna kom.

Om sen Ortio kommer in så har vi en klassmålvakt och Eber på det så får vi en toppback av SHL mått! Hoppas givetvis på Almqvist och Pilut men tveksam på Pilut då ryktena om Frölunda hörs mer och mer av kompisar som håller på dem. Illa illa om det stämmer.

André P ska ju bara hem nu! Nu eller aldrig känns det som och trodde att Tedenby också skulle komma men där verkar det inte vara lika hett.

Att det finns gott om klasspelare inför denna säsong är ingen tvekan. Tror det gäller att man norpar några av den för SHL lagen har stärkt upp sig inför kommande säsong. Timrå har fått in vassa spelare och likadant Oskarshamn som vi kanske ska slåss med i nedre regionen. För detta lag kommer inte vara topp 6 men det har jag inte heller räknat med som nykomlingar. Men 8-10 förväntar jag mig eftersom vi är just Hv71 och har en gedigen historik och hela föreningen ser ju sig som ett givet SHL lag men då måste det också in rejäla spelare och givetvis bryta kontrakt med en hel del trots att en del redan fått lämna.

Ytterell, Bohm samt Bertov måste bort.
Kokkonen, Thörngren(visat säsong efter säsong att SHL är inte hans nivå, inte ens i Allsvenskan visade han klass), Lindbäck ett stort frågetecken! Önerud och hans kropp verkar rejält sargad och håller den för SHL? Ingen tvekan han själv känner sig 100%!

Än sitter jag lugnt i båten som sagt! Men det kan snabbt blåsa upp till storm om det visar sig att samtliga ovannämnda blir kvar! Då är vi illa ute igen och man har inte lärt sig ett skit av degraderingen som vi aldrig trodde skulle hända!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav lejacques » 18 maj 2022, 09:00

Ja, som håvesjuttioett skrev. Tur att det är en mitt och ett slut på silly kvar. För starten har, enligt mig, varit anmärkningsvärt dålig.

Det är absolut intressanta namn. Det är det väl egentligen alltid när det värvas spelare? Problemet är att jag, och nog många med mig, har svårt att få ihop helhetsbilden. Nubben säger att vi på kort och lång sikt ska bli ett topplag igen. Just nu värvar vi som att vi är nöjda med att klara en playoutserie. Problem 2 är att spelarna må vara intressanta, men bara för att de är intressanta namn och att de levererat nån säsong hit eller dit i allsvenskan finns det inga som helst garantier för att de kommer höja sig i SHL. Jag menar, Eric Martinsson är inte ens en garanti. Han har en säsong i bagaget där han levererat på toppnivå i SHL. Och då gjorde han det i ett jumbolag som åkte ut.

Det är väldigt mycket Hult-stämpel på värvningarna hittills, med den skillnaden att lägstanivån var högre hos de spelare Hult värvade. Och när allt går åt helvete så är lägstanivån det vi får. Just nu, med det vi värvat, det vi förlängt med och det som ryktas in, känns HV:s fallhöjd högre än vad den gjorde 20/21, och vi vet ju alla hur det slutade då.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Quila » 18 maj 2022, 09:47

Nick skrev:Quila. Nu när centersidan är klar.?

Är centersidan klar? Nog för att jag sovit gott inatt, men vad har jag missat? :)
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Nick » 18 maj 2022, 09:53

Quila skrev:
Nick skrev:Quila. Nu när centersidan är klar.?

Är centersidan klar? Nog för att jag sovit gott inatt, men vad har jag missat? :)

Nja, jag vet inte. Var mer ett antagande. Eftersom vi har.
Vesel
Davidsson
Matson
O den nya från modo. Kan ej stavningen. :lol:
Dessa 4 är vår centersida just nu.

Såmmer eller mindre klar, Ja.
Nick

Inläggav dekman » 18 maj 2022, 10:57

frippe-borås skrev:Än sitter jag lugnt i båten. De spelare vi värvar in känns spännande. Hunger slår pengastinna spelare alla dagar i veckan.
Holmström ifjol minns vi som inte slet röven av sig men som alla blev glada över när han värvades in.

Att det inte är namnkunniga innebär inte att de är dåliga spelare. Bengtsson tror jag kommer få sig ett rejält lyft i Hv71 då hela DIF gick tungt men Bengtsson va bra men det hjälper ju inte när hela laget spelar skit.
Att vi får in rollspelare som Herman Hansson har jag efterfrågat sen Hult tog över vilket han inte alls lyckades med. Nubben känns mer klar över hur man vill bygga laget. Filip Westerlund lär han ju se något eftersom han följt honom under en lång tid annars hade han aldrig tagit in honom till Hv71.(...)
Än sitter jag lugnt i båten som sagt! Men det kan snabbt blåsa upp till storm om det visar sig att samtliga ovannämnda blir kvar! Då är vi illa ute igen och man har inte lärt sig ett skit av degraderingen som vi aldrig trodde skulle hända!

tack Frippe för veckans mest nyktra inlägg på forumet! Mycket bra analys.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav mrnorrland » 18 maj 2022, 11:09

Dystert att pilut nu väljer Frölunda, den dolken satt rakt i ryggraden
mrnorrland

Inläggav Littleshrimp » 18 maj 2022, 11:29

mrnorrland skrev:Dystert att pilut nu väljer Frölunda, den dolken satt rakt i ryggraden

Vart ser du detta?
Littleshrimp

Inläggav Highlander » 18 maj 2022, 11:30

mrnorrland skrev:Dystert att pilut nu väljer Frölunda, den dolken satt rakt i ryggraden

Har ju ryktats både till HV, Frölunda och utomlands men jag har aldrig sett något konkret åt något håll. Har du läst någonstans att det är klart? Eller tar du bara ut det i förskott?
Highlander

Inläggav mrnorrland » 18 maj 2022, 11:36

Highlander skrev:

Har ju ryktats både till HV, Frölunda och utomlands men jag har aldrig sett något konkret åt något håll. Har du läst någonstans att det är klart? Eller tar du bara ut det i förskott?

Felskrivet ska stå dystert att OM Pilut nu väljer Frölunda, den dolken satt rakt i ryggen
mrnorrland

Inläggav HV-supportern » 18 maj 2022, 13:52

lejacques skrev:Det är absolut intressanta namn. Det är det väl egentligen alltid när det värvas spelare? Problemet är att jag, och nog många med mig, har svårt att få ihop helhetsbilden. Nubben säger att vi på kort och lång sikt ska bli ett topplag igen. Just nu värvar vi som att vi är nöjda med att klara en playoutserie. Problem 2 är att spelarna må vara intressanta, men bara för att de är intressanta namn och att de levererat nån säsong hit eller dit i allsvenskan finns det inga som helst garantier för att de kommer höja sig i SHL. Jag menar, Eric Martinsson är inte ens en garanti. Han har en säsong i bagaget där han levererat på toppnivå i SHL. Och då gjorde han det i ett jumbolag som åkte ut.

Andrae har väl heller aldrig levererat i SHL. Men många här ser honom som en given topp-4 back. Det blir ju lite motsägelsefullt. Spelarna som kommer in nu är en annan spelartyp än lyxlirarna som vek ned sig 20/21. Jag gillar attityden de har att "vi ska vara jobbiga att möta". Räcker det? Förmodligen inte. Men jag gillar stommen och kan vi spetsa till det med en landslagsfinne, någon KHL-spelare och ett par hemvändare så är jag ändå försiktigt positiv.
HV-supportern

Inläggav lejacques » 18 maj 2022, 14:04

HV-supportern skrev:Andrae har väl heller aldrig levererat i SHL. Men många här ser honom som en given topp-4 back. Det blir ju lite motsägelsefullt. Spelarna som kommer in nu är en annan spelartyp än lyxlirarna som vek ned sig 20/21. Jag gillar attityden de har att "vi ska vara jobbiga att möta". Räcker det? Förmodligen inte. Men jag gillar stommen och kan vi spetsa till det med en landslagsfinne, någon KHL-spelare och ett par hemvändare så är jag ändå försiktigt positiv.

Ja, och därför vill jag gärna se utöver Martinsson, Almquist och Ebert ytterligare en klassback så vi inte ska stå och falla med huruvida Andrae och Bengtsson tar kliv fram.
Användarvisningsbild
lejacques

FöregåendeNästa

Återgå till HV71