Seriösa rykten 20/21: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 20/21: Diskussioner

Inläggav aimstar » 15 september 2020, 20:21

Det får väl bli några eftergifter om klubbar med bra ekonomi tvingas rädda de med sämre. LHC kan ju t.ex byta ut "Ät ägg" mot "Vi älskar HV" på sina hjälmar :D

Men skämt åsido, håller helt med föregående talare. Hade inte sett några problem med att hjälpa t.ex DIF eller Malmö, som ändå har agerat ansvarsfullt efter förutsättningarna, men att gå in och behöva ge pengar till Örebro eller LHC som har strött pengar runt sig trots situationen och lågt eget kapital kan inte vara ett alternativ. Lån skulle väl kunna vara aktuellt, men absolut inte mer än så.

Men men, allt det där är väl spekulationer än så länge, så förhoppningsvis blir det inget som behöver diskuteras mer seriöst.
aimstar

Inläggav lejacques » 15 september 2020, 20:56

Kamy skrev:
lejacques skrev:Oavsett vad det blir känns det kul att namn som Ulla och Lasch dyker upp i den här tråden. Polletten verkar äntligen ha trillat ned för Hult och föreningen: Man behöver mer än habila och hårt jobbande spelare för att vinna guld.

Och det är tusan på tiden! Tror mycket av det kan bero på Rahm. Han säger i intervju i upptaktsträffen på SHL.se att dom satsar mer på spets i år medans dom tidigare år fokuserat mer på trygghet, bredd och karaktär.

Här är länken: https://www.shl.se/play/video/95175?pro ... autoplay=1
Vid 1:02:20

Å ena sidan vill man ju bara ge Hult en stor bamsekram för att han ÄNTLIGEN levererat ett slagkraftigt lag. Å andra sidan vill man ju bara sätta en fet jäkla dumstrut på hans huvud. Det är så underkänt att det ska behöva ta sex år innan polletten trillar ned. Den här försäsongen lär om inte annat fungerat som en rejäl väckarklocka för Hult och hela föreningen. Bredd är bra, men du behöver en ledande kedja för att vara ett topplag över tid.

HV har egentligen haft de flesta ingredienser i tidigare Hult-upplagor, men det är spetsen, spelarna som kan avgöra på egen hand när övriga laget har en dålig dag, spelarna som gör PP till ett sylvasst vapen, som ständigt saknats.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nutarviguld » 16 september 2020, 11:20

lejacques skrev:
Kamy skrev:
lejacques skrev:Oavsett vad det blir känns det kul att namn som Ulla och Lasch dyker upp i den här tråden. Polletten verkar äntligen ha trillat ned för Hult och föreningen: Man behöver mer än habila och hårt jobbande spelare för att vinna guld.

Och det är tusan på tiden! Tror mycket av det kan bero på Rahm. Han säger i intervju i upptaktsträffen på SHL.se att dom satsar mer på spets i år medans dom tidigare år fokuserat mer på trygghet, bredd och karaktär.

Här är länken: https://www.shl.se/play/video/95175?pro ... autoplay=1
Vid 1:02:20

Å ena sidan vill man ju bara ge Hult en stor bamsekram för att han ÄNTLIGEN levererat ett slagkraftigt lag. Å andra sidan vill man ju bara sätta en fet jäkla dumstrut på hans huvud. Det är så underkänt att det ska behöva ta sex år innan polletten trillar ned. Den här försäsongen lär om inte annat fungerat som en rejäl väckarklocka för Hult och hela föreningen. Bredd är bra, men du behöver en ledande kedja för att vara ett topplag över tid.

HV har egentligen haft de flesta ingredienser i tidigare Hult-upplagor, men det är spetsen, spelarna som kan avgöra på egen hand när övriga laget har en dålig dag, spelarna som gör PP till ett sylvasst vapen, som ständigt saknats.

Bästa jag läst här på länge, håller med 10000%, ÄNTLIGEN har Hult fattat kanske ? dock så ser backsidan fortfarande ut som en typisk "Hult" trupp medans FW sidan sprutar av spets nu
Nutarviguld

Inläggav Diabolics » 18 september 2020, 01:18

Jag tog precis bort två helt orelevanta inlägg varav det första innehöll ett helt omotiverat påhopp. Ge fan i sån skit.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Nick » 19 oktober 2020, 20:44

Vet inte hur seriöst detta är men lägger de här eftersom de kommer från abrisbo roos podcast hockeystudion.
O enligt dom så ryktas både Rhett Rakshani och Ryan Lasch till Hv.

Nu är jag ju inte dummare än att jag förstår att de inte går att värva båda i rådande situation.

Sen som abris säger. Så är de ju inte i offensiven som problemen ligger.

I samma podd näms också att zion är på väg bort.
Nick

Inläggav mrnorrland » 19 oktober 2020, 22:06

Nick skrev:Vet inte hur seriöst detta är men lägger de här eftersom de kommer från abrisbo roos podcast hockeystudion.
O enligt dom så ryktas både Rhett Rakshani och Ryan Lasch till Hv.

Nu är jag ju inte dummare än att jag förstår att de inte går att värva båda i rådande situation.

Sen som abris säger. Så är de ju inte i offensiven som problemen ligger.

I samma podd näms också att zion är på väg bort.

Zion på utlåning elr?

Hade hoppats på ny back.....
mrnorrland

Inläggav Kamy » 20 oktober 2020, 00:33

Så länge vi har backar som inte klarar av att slå en enda passning så spelar det ingen roll om vi skulle värva Mikko Rantanen och Nathan Mackinnon. Fast vart hittar man vettiga backar i detta läge...
Kamy

Inläggav gnrl99 » 20 oktober 2020, 01:15

Quila

Du brukar ha lite insideinfo. Har du hört ngt om eventuella värvningar? Hur resonerar ledningen?
gnrl99

Inläggav Weirdo » 25 november 2020, 21:56

HV ska ha visat intresse för Ryan Stoa skriver Sportbladet.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav magnus b » 26 november 2020, 12:36

Weirdo skrev:HV ska ha visat intresse för Ryan Stoa skriver Sportbladet.

Det känns som en klar uppgradering mot Sandin i detta läge.

För att också föra en lite annorlunda diskussion gällande Sandin etc. Jag ser ett stort problem med den generationens spelare. Allt bygger på individualism och egen karriärutveckling. Väldigt få i den generationen bygger upp någon form av klubbhjärta. Sandin är ett typexempel. Riktigt bra i slutet av förra säsongen, till att vara ganska under isen så fort han får ett NHL kontrakt i näven. Blir ju lite dubbeleffekt då du har en stor individualism adderat med tankarna någon annanstans. Den typen av beteende kommer att straffa sig. Samma sak är det med Gunler, många NHL lag aktade sig för att drafta honom pga hans "individualism". Sen sticker han direkt från klubben som fostrat honom då han inte exakt får den roll han vill ha.

Därför blir spelare som Önerud, Lundqvist etc. extra viktiga för SHL lag för att nå framgång över tid. Alla de yngre killarna du kryddar med sticker direkt och sätter alltid jaget först. Det är garanterat inte roligt att vara sportchef i SHL. Hur många guldkorn du än plockar genom bra scouting så sticker de. Hade det varit i fotbollen så hade Hult varit ledande, de övergångssummorna HV hade kunnat plocka in på hans värvningar hade varit astronomiska.
magnus b

Inläggav Diabolics » 26 november 2020, 12:51

magnus b skrev:

För att också föra en lite annorlunda diskussion gällande Sandin etc. Jag ser ett stort problem med den generationens spelare. Allt bygger på individualism och egen karriärutveckling. Väldigt få i den generationen bygger upp någon form av klubbhjärta. Sandin är ett typexempel. Riktigt bra i slutet av förra säsongen, till att vara ganska under isen så fort han får ett NHL kontrakt i näven. Blir ju lite dubbeleffekt då du har en stor individualism adderat med tankarna någon annanstans. Den typen av beteende kommer att straffa sig. Samma sak är det med Gunler, många NHL lag aktade sig för att drafta honom pga hans "individualism". Sen sticker han direkt från klubben som fostrat honom då han inte exakt får den roll han vill ha.

Därför blir spelare som Önerud, Lundqvist etc. extra viktiga för SHL lag för att nå framgång över tid. Alla de yngre killarna du kryddar med sticker direkt och sätter alltid jaget först. Det är garanterat inte roligt att vara sportchef i SHL. Hur många guldkorn du än plockar genom bra scouting så sticker de. Hade det varit i fotbollen så hade Hult varit ledande, de övergångssummorna HV hade kunnat plocka in på hans värvningar hade varit astronomiska.

Skicka Hult till J-södra ;)
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 26 november 2020, 12:58

magnus b skrev:

Varför fortsätter då Hult bygga sina lag kring den här typen av spelare? Fröberg och Ljungh är ju två andra exempel som innan de ens spelat en match i HV-tröjan klargör att utlandet är det primära målet.

Eller spelare som Ejdsell och Fredrik Forsberg. Forsberg kommer definitivt få ett NHL-kontrakt till nästa säsong med tanke på målskörden. Dessutom bror till en av NHL:s största stjärnor.

Det här har jag sagt i flera år. Man kan skylla på en begränsad marknad till vissa delar, men HV sätter sig ju också allt som oftast i ett läge där man riskerar att tappa stora delar av laget. Det problemet ligger på sportchefen, inte marknaden.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 26 november 2020, 13:07

lejacques skrev:
magnus b skrev:

Varför fortsätter då Hult bygga sina lag kring den här typen av spelare? Fröberg och Ljungh är ju två andra exempel som innan de ens spelat en match i HV-tröjan klargör att utlandet är det primära målet.

Eller spelare som Ejdsell och Fredrik Forsberg. Forsberg kommer definitivt få ett NHL-kontrakt till nästa säsong med tanke på målskörden. Dessutom bror till en av NHL:s största stjärnor.

Det här har jag sagt i flera år. Man kan skylla på en begränsad marknad till vissa delar, men HV sätter sig ju också allt som oftast i ett läge där man riskerar att tappa stora delar av laget. Det problemet ligger på sportchefen, inte marknaden.

Jag är inte säker på att det är "marknaden" som är problemet så mycket som att det inte riktigt finns en annan lösning. Jag har inte sett ett enda förslag på hur man löser detta problem, bortsett från att tvinga tillbaka f.d. HV-lirare under hot om våld.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 26 november 2020, 13:25

Ett förslag har du nog missat. I det här fallet att hålla kvar vid spelare som vill vara i HV och fortfarande håller. Läs Sundh och Thörnberg. Här har HV istället valt att satsa på en 33-årig allsvensk gnagare och två allsvenska stjärnor med uppsida.

Säger inte att det är fel att ge spelare som Ejdsell och Forsberg chansen, men då måste man också vara noga med att inte tumma på kärnan. Det ena utesluter inte det andra.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Zico » 26 november 2020, 13:34

lejacques skrev:Varför fortsätter då Hult bygga sina lag kring den här typen av spelare? Fröberg och Ljungh är ju två andra exempel som innan de ens spelat en match i HV-tröjan klargör att utlandet är det primära målet.

Jag har noterat att du ofta återkommer till detta, att Hult allt som oftast värvar bra spelare, som kanske är i sin bästa ålder och som har som mål att spela utomlands och därmed blir kvar endast ett eller max två år.

Det jag har svårt att förstå, är vilken typ av spelare du menar man skulle värva i stället. Du har nån gång skrivit att man borde satsa på spelare som "är klara" med utomlandstänket. Då blir det värvningar, typ Christian Sandberg, och det är uppenbarligen inte bra det heller. Så.....det vore lite intressant att få dina konkreta tankar om detta, precis som Diabolics också antyder här ovan.
Zico

Inläggav lejacques » 26 november 2020, 13:54

Tycker du hårdrar det rätt ordentligt, Zico. Men ok. För det första. Om man går för spelare som är klara med utlandstänket och väljer Christian Sandberg, då är ribban lågt satt.

Jag är fullt på det klara med att det inte går att få hem spelare som Ullström, Almqvist och Petersson bara för att man önskar. De är för bra för serien. Men skulle det finnas en möjlighet ska de vara de första att erbjudas kontrakt. Här om jag förstod det rätt hade Hult inte ens kontakt med Ullström när möjligheten fanns.

Sen finns det absolut spelare utan HV-koppling som är klara med "utlandet" och fortfarande håller en hög nivå (fortfarande, det finns bättre spelare än C.Sandberg...). Här är Alexander Bergström ett ypperligt exempel. Den typen av spelare har Hult sällan satsat på, toppspelare som vill vara i SHL. Jag kan faktiskt bara komma på Berget som kvalar in på den listan sett till de senaste åren. Hjälp gärna att fylla på med namn om några saknas. Här skulle jag mer än gärna se att man skrev ett längre kontrakt med Lasch om möjligheten fanns.

Utöver det finns det ju även utländska spelare som vill till Sverige, och i bästa fall bli kvar här i flera år. Tänker på finska spelare. Där har Hult (?) och HV helt gett upp. Konkurrens från KHL säger man ställer till det, samtidigt så hindrar det inte andra lag från att värva just finskt.

Utöver det tror jag det är extremt viktigt att behålla spelare som Sundh och Thörna (Törngren och Sandberg är två spelare som är i samma kategori i dagens HV) för att få en grund att bygga kring. I synnerhet i tider när just de flesta vill dra vidare så fort chansen ges.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav savemejebus » 26 november 2020, 13:57

Zico skrev:
lejacques skrev:Varför fortsätter då Hult bygga sina lag kring den här typen av spelare? Fröberg och Ljungh är ju två andra exempel som innan de ens spelat en match i HV-tröjan klargör att utlandet är det primära målet.

Jag har noterat att du ofta återkommer till detta, att Hult allt som oftast värvar bra spelare, som kanske är i sin bästa ålder och som har som mål att spela utomlands och därmed blir kvar endast ett eller max två år.

Det jag har svårt att förstå, är vilken typ av spelare du menar man skulle värva i stället. Du har nån gång skrivit att man borde satsa på spelare som "är klara" med utomlandstänket. Då blir det värvningar, typ Christian Sandberg, och det är uppenbarligen inte bra det heller. Så.....det vore lite intressant att få dina konkreta tankar om detta, precis som Diabolics också antyder här ovan.
oft men spelare som Brendan Shinnimin kanske? Annars var ju Rögles värvning av dennis everberg klockren som valde att flytta hem till Sverige pga barn va?
Rögle har gjort det fantastiskt. Vi fick Sandin och de ersatte med everberg. Vilka gjorde det rätta valet? Ett ganska bra exempel på olika värvningsstrategier
savemejebus

Inläggav håvesjuttioett » 26 november 2020, 14:06

magnus b skrev:

Inget fel på zoomers som grupp (är själv en :lol:). Snarare omvärlden, möjligheterna till klubbyte och SHLs dignitet som ligger bakom minskningen av "klubbkänsla" hos den omnämnda generationen. Tappat fokus och sämre prestationer på isen efter NHL-kontrakt anser jag dessutom vara brister hos individen, inte generationen som sådan. Hade spelare vi förknippar med klubbkänsla börjat spela hockey idag är jag tveksam till om de blivit samma legendarer som de nu är. Slutsatsen skriver jag dock under på i allra högsta grad.
håvesjuttioett

Inläggav Diabolics » 26 november 2020, 14:21

lejacques skrev:Ett förslag har du nog missat. I det här fallet att hålla kvar vid spelare som vill vara i HV och fortfarande håller. Läs Sundh och Thörnberg. Här har HV istället valt att satsa på en 33-årig allsvensk gnagare och två allsvenska stjärnor med uppsida.

Säger inte att det är fel att ge spelare som Ejdsell och Forsberg chansen, men då måste man också vara noga med att inte tumma på kärnan. Det ena utesluter inte det andra.

Fast det förslaget du lägger fram fyller inte en trupp. Dessutom så var ju folk fly förbannade på både davidsson och pettan när vi just gjorde så och höll dem kvar för (?) länge pga klubbhjärta. Det va fan obehagligt att läsa hur mkt skit de fick de sista åren, och där är jag själv en som bidrog med väldigt mycket skit. Jag skäms något djävulskt över mitt gnäll på pettan under de sista säsongerna, så jag köper inte den lösningen. Inte alls faktiskt. Man måste klippa banden i rätt läge.

Att klippa banden i rätt läge är ju skitsvårt att veta när det är. I davidsson och pettans fall vet vi att det gjordes för sent, i Sundh och Törnas fall? Det vet vi ju uppenbarligen inte även om Sundh gjort det hyffsat i oskarshamn. Men den killen har haft "moments of clarity" rätt många gånger i kariären, sådär tio matcher för att sedan inte göra en poäng på tjugo, så jag är inte såld på den bevisföringen.

Det enda jag kan komma på är väl att vårda våra egna spelare längre. Inte skjuta ut dem så fort det går trögt, jag tänker på hanteringen av basse, men även önnerud sköts ju iväg (nu blev det ju bra för han återvände). Men detta ger inte heller foder till en hel trupp.....
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav håvesjuttioett » 26 november 2020, 14:28

lejacques skrev:Jag är fullt på det klara med att det inte går att få hem spelare som Ullström, Almqvist och Petersson bara för att man önskar. De är för bra för serien. Men skulle det finnas en möjlighet ska de vara de första att erbjudas kontrakt. Här om jag förstod det rätt hade Hult inte ens kontakt med Ullström när möjligheten fanns.

Tror man älskar vad Ullström står för och representerar - kille från ungdomsleden som kommer hem och ger tillbaka till föreningen i hans hjärta. Men man kan inte blunda för individen och dennes skicklighet/egenskaper. Här har man uppenbarligen ansett att individen inte passar in i laget eller är tillräckligt bra; något jag verkligen inte håller med om. Kontakt har man ju dessutom haft, med alla du nämner. Så att Hult inte skulle bry sig om/ha kontakt med HV-killar med eller utan kontrakt är ju fel, vilket du verkar vilja få det till.

lejacques skrev:Utöver det tror jag det är extremt viktigt att behålla spelare som Sundh och Thörna (Törngren och Sandberg är två spelare som är i samma kategori i dagens HV) för att få en grund att bygga kring. I synnerhet i tider när just de flesta vill dra vidare så fort chansen ges.

Håller i grunden med, men någon gång måste vi släppa Sundh och Thörnberg. Samma som med Ullström, tror man älskar symbolvärdet men inte spelarna i fråga, i kombination med en föryngringsprocess. Vi vet inte heller vad kanske främst Thörnberg ställt för krav gällande speltid mm. Men att ha en grupp spelare som utgör kärnan i ett lag är absolut viktigt, nu mer än någonsin.
håvesjuttioett

Inläggav lejacques » 26 november 2020, 15:12

Diabolics: Som jag skrev tidigare. Det ena utesluter inte det andra. Du kan fylla de sista platserna i en trupp med allsvenska spelare med uppsida, några bra spelare som vi vet kommer försvinna (Fröberg osv). Men utöver det behöver du en stabilare grund. Den grunden tycker jag HV saknar. Idag satsar vi i väldigt hög grad på spelare som redan har tankarna på annat håll och ser HV som en språngbräda.

Ang. Thörnberg/Sundh och Petrasek/Davidsson. Det där kan vi ju diskutera i år och dagar. Vi tycker helt enkelt olika. Men jag menar ju att det finns plats för den typen av spelare. Det tyckte jag då också. Davidsson slutade pga skada. Han hade nog kunnat fortsätta något år till i en lägre kedja om han varit hel. Pettans sista säsong ska nog inte heller ses som ett kvitto på huruvida han var färdig eller inte, med tanke på AJ:s behandling av honom.

Håvesjuttioett: Läs artikeln. Detta sa Ullström så sent som i februari. https://hockeysverige.se/2020/02/18/dav ... t-intresse
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav savemejebus » 26 november 2020, 15:30

lejacques skrev:Diabolics: Som jag skrev tidigare. Det ena utesluter inte det andra. Du kan fylla de sista platserna i en trupp med allsvenska spelare med uppsida, några bra spelare som vi vet kommer försvinna (Fröberg osv). Men utöver det behöver du en stabilare grund. Den grunden tycker jag HV saknar. Idag satsar vi i väldigt hög grad på spelare som redan har tankarna på annat håll och ser HV som en språngbräda.

Ang. Thörnberg/Sundh och Petrasek/Davidsson. Det där kan vi ju diskutera i år och dagar. Vi tycker helt enkelt olika. Men jag menar ju att det finns plats för den typen av spelare. Det tyckte jag då också. Davidsson slutade pga skada. Han hade nog kunnat fortsätta något år till i en lägre kedja om han varit hel. Pettans sista säsong ska nog inte heller ses som ett kvitto på huruvida han var färdig eller inte, med tanke på AJ:s behandling av honom.

Håvesjuttioett: Läs artikeln. Detta sa Ullström så sent som i februari. https://hockeysverige.se/2020/02/18/dav ... t-intresse

Fördjävla dåligt att inte ha någon kontakt med Ullström...
savemejebus

Inläggav håvesjuttioett » 26 november 2020, 15:37

lejacques skrev:Diabolics: Som jag skrev tidigare. Det ena utesluter inte det andra. Du kan fylla de sista platserna i en trupp med allsvenska spelare med uppsida, några bra spelare som vi vet kommer försvinna (Fröberg osv). Men utöver det behöver du en stabilare grund. Den grunden tycker jag HV saknar. Idag satsar vi i väldigt hög grad på spelare som redan har tankarna på annat håll och ser HV som en språngbräda.

Jo, bekant med den artikeln och tror bristen på visat intresse i det skeendet diskuterats tidigare. Ser det som en följd av att man inte anser att Ullström är tillräckligt bra/passar in i årets upplaga - vad jag va inne på tidigare. Anser återigen att det är totalfel, men den bedömningen har man tyvärr gjort. Snarare det man får kritisera isåfall. Men även om man inte visade intresse då, så kan väl ändå ingen förneka att man haft kontakt. Han spelade ju i HV 16/17, 17/18...
håvesjuttioett

Inläggav lejacques » 26 november 2020, 15:43

Nu skrev ju jag att HV inte hade kontakt med Ulla när möjligheten fanns, vilket alltså Ullström själv sagt. Vet inte riktigt vad du vill att jag ska säga. Att jag har fel? Svårt i det här fallet när jag uppenbarligen har rätt? ;)
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav savemejebus » 26 november 2020, 15:46

Man bör ha kontinuerlig kontakt med spelare som Ullström för att vårda relationen oavsett.
Är en comeback i HV71 fortfarande aktuellt i framtiden?
– Jag vet inte. Vi har inte någon direkt kommunikation.
savemejebus

Inläggav håvesjuttioett » 26 november 2020, 16:25

lejacques skrev:Nu skrev ju jag att HV inte hade kontakt med Ulla när möjligheten fanns, vilket alltså Ullström själv sagt. Vet inte riktigt vad du vill att jag ska säga. Att jag har fel? Svårt i det här fallet när jag uppenbarligen har rätt? ;)

Inte ute efter något rätt/fel... Eller nja, ska försöka förklara:
Man hade uppenbarligen ingen kontakt med Ullström inför denna säsongen, okej. Men i din kritik mot Hults värvningsupplägg tar du (denna gång) upp brist på kommunikation med gamla HV-spelare - nämner ett gäng toppspelare med HV-historia som bör erbjudas kontrakt vid tillfälle och säger att man inte visat intresse för en av dom. Målar upp bilden att man inte bryr sig om "sina" spelare:
lejacques skrev:Jag är fullt på det klara med att det inte går att få hem spelare som Ullström, Almqvist och Petersson bara för att man önskar. De är för bra för serien. Men skulle det finnas en möjlighet ska de vara de första att erbjudas kontrakt. Här om jag förstod det rätt hade Hult inte ens kontakt med Ullström när möjligheten fanns.

Iallafall så jag tolkar det. Rätta mig om jag är fel ute. Sanningen är ju dock den att man har haft och har kontakt med gamla HV-spelare man vill se i en HV-tröja igen. Går inte att förneka. Där har du fel. Ullström gav man ett kontrakt men ansåg att han inte var tillräckligt bra, av någon oförklarlig anledning. Blir Petersson ledig kommer man slänga upp ett kontrakt innan du hinner formulera någon form av kritik mot Hult gällande den ev. värvningen ;)

I övrigt nämner du bristande satsning på klasspelare som gjort sitt utomlands, bristande satsning på finska spelare samt dålig hantering av kulturbärare och kärnan i laget. Ish. Dom punkterna kan vi också diskutera, är ganska övertygad om att vi inte är överens där heller :D
håvesjuttioett

Inläggav SEMPER FIDELIS » 26 november 2020, 17:42

https://hockeynews.se/articles/15580/

” Precis som tidigare somrar har ryktena om en återkomst till moderklubben HV71 tagit fart. David Ullström bekräftar att han haft en dialog med klubben, men berättar att det i nuläget inte är aktuellt.

– Jag känner både (Johan) Hult och (Johan) Davidsson sedan länge. Vi träffas här och där, antingen i ishallen, padelbanan eller golfbanan. Man springer på varandra och de kollar av vad jag tänker, men jag deklarerade ganska tidigt att jag ville stanna i Schweiz. Jag tänkte att jag skulle sajna i Biel ganska omgående, men sen har det dragit ut på tiden.
SEMPER FIDELIS

Inläggav lejacques » 26 november 2020, 17:46

Tack! Då hade jag fel, håvesjuttioett ;)
Användarvisningsbild
lejacques

Re: Silly season: Seriösa rykten 20/21

Inläggav lejacques » 30 november 2020, 11:03

Måndag. Vi trodde något skulle hända. Det hände något. Mot guldet...!

Skämtåsido. Svensson är en helt ok lösning. Skulle inte vara främmande för att se en förlängning om han fortfarande håller.
Användarvisningsbild
lejacques

Re: Silly season: Seriösa rykten 20/21

Inläggav Diabolics » 30 november 2020, 11:51

lejacques skrev:Måndag. Vi trodde något skulle hända. Det hände något. Mot guldet...!

Skämtåsido. Svensson är en helt ok lösning. Skulle inte vara främmande för att se en förlängning om han fortfarande håller.

Hugo försvinner väl ändå snart, så ja. Men Gunnar måste steppa upp, vad har hänt? Han var ju kung förra året.... En vass Gunnar och en återfödd Svensson, ja det vore kanoners.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

FöregåendeNästa

Återgå till HV71