Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Jag tycker inte att du är ute och cyklar. Leksand tex värvade spets senast igår. HV:s backsida är rejält konkurrenskraftig på "pappret".Herkie82 skrev:Sitter här och kliar mig lite i skallen och tittar lite på andra lag och hur de värvat. Lite surt att erkänna det men det känns som att exempelvis Leksand värvat bättre forwards än vi lyckats med i år. HV borde ju kunna värva mycket bättre än dem. Leksand är en stor förening med mera men tycker ändå vi borde kunna värva mycket bättre spelar än dem? Känns inte riktigt som vi gjort det på forwardssidan. Är jag helt ute och cyklar och har druckit en öl för mycket?
jordfelsbrytare skrev:Jag tycker inte att du är ute och cyklar. Leksand tex värvade spets senast igår. HV:s backsida är rejält konkurrenskraftig på "pappret".Herkie82 skrev:Sitter här och kliar mig lite i skallen och tittar lite på andra lag och hur de värvat. Lite surt att erkänna det men det känns som att exempelvis Leksand värvat bättre forwards än vi lyckats med i år. HV borde ju kunna värva mycket bättre än dem. Leksand är en stor förening med mera men tycker ändå vi borde kunna värva mycket bättre spelar än dem? Känns inte riktigt som vi gjort det på forwardssidan. Är jag helt ute och cyklar och har druckit en öl för mycket?
Jag är inte ett dugg orolig för målvakterna heller.
Men C/FW sidan imponerar inte på det berömda "pappret". På tok för mycket om och men för min smak och flertalet rejäla???.
Har man målsättningen att vara topp 4 och minst semifinal då är befinlig trupp inte tillräckligt bra i mina ögon.
Jag tycker att oron är befogad. Hittills har tipsen från exepter som förvisso sällan stämmer placerat Hv71 någonstans mellan 7-9 någon sida hade rankat HV71 som lag 10 till och med. Jag tycker det dessa tips känns fullt rimliga sett till befintlig trupp.
Herkie82 skrev:jordfelsbrytare skrev:Jag tycker inte att du är ute och cyklar. Leksand tex värvade spets senast igår. HV:s backsida är rejält konkurrenskraftig på "pappret".Herkie82 skrev:Sitter här och kliar mig lite i skallen och tittar lite på andra lag och hur de värvat. Lite surt att erkänna det men det känns som att exempelvis Leksand värvat bättre forwards än vi lyckats med i år. HV borde ju kunna värva mycket bättre än dem. Leksand är en stor förening med mera men tycker ändå vi borde kunna värva mycket bättre spelar än dem? Känns inte riktigt som vi gjort det på forwardssidan. Är jag helt ute och cyklar och har druckit en öl för mycket?
Jag är inte ett dugg orolig för målvakterna heller.
Men C/FW sidan imponerar inte på det berömda "pappret". På tok för mycket om och men för min smak och flertalet rejäla???.
Har man målsättningen att vara topp 4 och minst semifinal då är befinlig trupp inte tillräckligt bra i mina ögon.
Jag tycker att oron är befogad. Hittills har tipsen från exepter som förvisso sällan stämmer placerat Hv71 någonstans mellan 7-9 någon sida hade rankat HV71 som lag 10 till och med. Jag tycker det dessa tips känns fullt rimliga sett till befintlig trupp.
Det känns bara lite konstigt att vi värvar Ikonen när Hrivik fanns på marknaden. Ok han har inte gjort en match i SHL och är kanske lite av en chansning då men känns ändå som att han är en mindre chansning än Ikonen när det gäller ren poängproduktion. Han har snittat nästan 0,6 poäng per match i både AHL och KHL medans Ikonens siffror inte är lika imponerande. Ikonen är yngre och det är väl större möjlighet att han tar ett extra kliv den här säsongen och producerar bättre än Hrivik men ändå. Att Hrivik hamnade i Leksand borde tyda på att HV inte hade så mycket intresse vilket åtminstone kan tolkas som att de letar efter någon som kan gå in i 1 femman direkt iallafall och det är ju positivt.
Stenis83 skrev:En trött slovak istället för ikonen. Nej tack! Hoppas verkligen inte Hv visade intresse för Hrivik för då snackar vi minimjölk.
Calle2 skrev:Jag tror kanske inte Ikonen är tänkt som den som ska spruta in mål utan mer vara någon som skapar ytor och lägen åt andra med sin fart och spelförståelse.
Calle2 skrev:Jag tror kanske inte Ikonen är tänkt som den som ska spruta in mål utan mer vara någon som skapar ytor och lägen åt andra med sin fart och spelförståelse. Jag gissar att den spelare man nu letar efter ska gå in som vänsterforward med Holmström och Ikonen och vara en bra skytt och då hade Hrivik varit intressant tycker jag också men HVs fokus har utan tvekan varit nordiska spelare senaste säsongerna.
Robert.76 skrev:Kan tänka mig att Hult kikar lite på Linus Videll också.
Herkie82 skrev:Stenis83 skrev:En trött slovak istället för ikonen. Nej tack! Hoppas verkligen inte Hv visade intresse för Hrivik för då snackar vi minimjölk.
Trött slovak? Hrivik är 27 inte 37. Enda jag kan se som skulle vara en nackdel med Hrivik jämfört med Ikonen är om han är en klassisk öststatsdiva. Jag tror dock inte han är sån, jag vet inte om han är sån eller inte men sånt uppförande brukar man inte komma undan med i de kanadensiska juniorligorna där han trots allt blivit fostrad under några år. Han har producerat bättre än Ikonen i typ allt. Vad jag vet skulle de två sista bitarna vara producerande spelare.
Om vi suddar ut namnen vem hade du valt, någon som producerar 0,58 poäng per match i KHL eller nån som producerar 0,26 i AHL som skall vara en producerande toppspelare?
Sätter en pizza på att Hrivik gör mer poäng än Ikonen, vågar du sätta emot?
mrnorrland skrev:Bergström klar. Välkommen, bra spelare som är god för mycket poäng. Kontrakt på 3 år kan vara i den högsta laget med tanke på hans ålder.
Hoppas man inte stänger Ullström porten nu bara
Diabolics skrev:Detta var väl väntat.
Att Ullström väljer utlandet och pengarna har jag inget problem med personligen, men synd för HV. Jag kanske inte har den mest positiva uppfattningen om honom, men ni andra har övertygat mig om att han iallafall skulle gjort HV bättre.
Kontraktet bara sässongen ut dock.
PapaEmeritus skrev:Diabolics skrev:Detta var väl väntat.
Att Ullström väljer utlandet och pengarna har jag inget problem med personligen, men synd för HV. Jag kanske inte har den mest positiva uppfattningen om honom, men ni andra har övertygat mig om att han iallafall skulle gjort HV bättre.
Kontraktet bara sässongen ut dock.
Får han stanna i Schweiz även kommande säsonger tror jag han gör det. Killen är professionell hockeyspelare och även de har ett liv efter karriären, klart pengarna spelar in då.
PapaEmeritus skrev:Och varför vänta på David. Man vet fortfarande inte när han kommer hem och sen ska han spela JVM. Blir inte många matcher för honom att spela in sig i laget. Ska han dessutom ses som en förstecenter känns det redan försent.
Calle2 skrev:Laget är klart nu. Kommer med all sannolikhet inte att bli några mer förvärv såvida inte skador uppstår eller man tvingas till nya värvningar av andra skäl.
Husmusen skrev:Calle2 skrev:Laget är klart nu. Kommer med all sannolikhet inte att bli några mer förvärv såvida inte skador uppstår eller man tvingas till nya värvningar av andra skäl.
Med tanke på hur du skriver så ser det ut som att du vet något, källa på den ?
mrnorrland skrev:Husmusen skrev:Calle2 skrev:Laget är klart nu. Kommer med all sannolikhet inte att bli några mer förvärv såvida inte skador uppstår eller man tvingas till nya värvningar av andra skäl.
Med tanke på hur du skriver så ser det ut som att du vet något, källa på den ?
Iofs ganska väntat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster