Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
lejacques skrev:Filip Ahl har efter tre matcher med Sundsvall noterats för noll poäng.
Ahl började i tredjekedjan de två första matcherna och avslutade med spel i förstakedjan nu senast när Sundsvall mötte Almtuna.
Under sin tid i laget (samtliga förlustmatcher) har han varit inne på fyra baklängesmål i spel fem mot fem. Det gör honom till sämst i laget de senaste tre matcherna när det kommer till plus/minus.
Anmärkningsvärt är att Sundsvall "bara" släppt in åtta mål. Av dessa har Ahl alltså varit inne på hälften. Han satt dessutom utvisad när Almtuna gjorde 1-0 i gårdagens match.
Inga smickrande siffror direkt. Nu verkar visserligen Sundsvall vara i desperat behov av spelare så det skulle inte förvåna mig om de vill förlänga lånekontraktet med Ahl. Men i normala fall hade det nog aldrig varit aktuellt.
Regnet skrev:Lite märkligt, killen öste in poäng i J20. Omställningen till seniorspel har uppenbarligen varit tuff. Han får stanna utånad resten av säsongen och förhoppningsvis tar han tag i det, jobbar hårt och visar vad han kan. Fortfarande ung och har mycket tid att utvecklas.
lejacques skrev:Inne på ett mål framåt och ett mål bakåt i Asplövens 1-5-förlust mot Pantern.
Att döma av vad som skrivs om matchen verkar han inte ha gjort något jätteavtryck.
Lyckas han inte imponera på Asplöven tror jag han inte blir särskilt långvarig i HV. Han själv hade ju rätt klara mål inför säsongen, "ta en plats och jobba sig uppåt". Nu är han förbisprungen av Kevin Stenlund och långt från att ta en ordinarie tröja. J20 lär inte vara intressant så vad blir nästa steg för Ahl. AHL, ECHL?
lejacques skrev:
Ska jag fortsätta sia om Ahls framtid tror jag han inte heller blir särskilt långvarig i Nordamerika. Försöker slå sig in i Ottawa, men hamnar till sist i ECHL.
Sedan hem till Sverige, kanske en mindre klubb som Rögle är intresserad? Därefter spel i hockeyallsvenskan, vilket vid 25 års ålder följs av spel i någon mindre europeisk liga. Franska, kanske? Rundar av som 28-åring i HC Dalen.
hammare7 skrev:http://www.hockeysverige.se/2016/06/30/hv-talangen-valjer-spel-i-kanada-kommer-passa-mig-med-spel-pa-mindre-rinkar/
Då var det bekräftat, Ahl drar till Nordamerika. Helt rätt beslut tycker jag då han inte har mycke framtid i hv då han inte visat tillräckligt mycke. Tror det passar honom med mindre rink o annat spel. Förhoppningsvis får vi se en bättre Ahl framöver o kanske i den blåa dressen då jag ej tror han har NHL drivet
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster