Tråden om #5 Filip Ahl

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #5 Filip Ahl

Inläggav didotto » 6 januari 2016, 01:26

Jo och just nu kanske inte Ahl går under "rätt spelare". Han behöver ta ett steg bak för att ta fler steg fram och det hoppas och tror jag att han gör i Sundsvall/hockeyallsvenskan. Just nu finns det dock bättre juniorer i truppen.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav lejacques » 13 januari 2016, 23:57

Filip Ahl har efter tre matcher med Sundsvall noterats för noll poäng.

Ahl började i tredjekedjan de två första matcherna och avslutade med spel i förstakedjan nu senast när Sundsvall mötte Almtuna.

Under sin tid i laget (samtliga förlustmatcher) har han varit inne på fyra baklängesmål i spel fem mot fem. Det gör honom till sämst i laget de senaste tre matcherna när det kommer till plus/minus.

Anmärkningsvärt är att Sundsvall "bara" släppt in åtta mål. Av dessa har Ahl alltså varit inne på hälften. Han satt dessutom utvisad när Almtuna gjorde 1-0 i gårdagens match.

Inga smickrande siffror direkt. Nu verkar visserligen Sundsvall vara i desperat behov av spelare så det skulle inte förvåna mig om de vill förlänga lånekontraktet med Ahl. Men i normala fall hade det nog aldrig varit aktuellt.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav jordfelsbrytare » 14 januari 2016, 00:06

lejacques skrev:Filip Ahl har efter tre matcher med Sundsvall noterats för noll poäng.

Ahl började i tredjekedjan de två första matcherna och avslutade med spel i förstakedjan nu senast när Sundsvall mötte Almtuna.

Under sin tid i laget (samtliga förlustmatcher) har han varit inne på fyra baklängesmål i spel fem mot fem. Det gör honom till sämst i laget de senaste tre matcherna när det kommer till plus/minus.

Anmärkningsvärt är att Sundsvall "bara" släppt in åtta mål. Av dessa har Ahl alltså varit inne på hälften. Han satt dessutom utvisad när Almtuna gjorde 1-0 i gårdagens match.

Inga smickrande siffror direkt. Nu verkar visserligen Sundsvall vara i desperat behov av spelare så det skulle inte förvåna mig om de vill förlänga lånekontraktet med Ahl. Men i normala fall hade det nog aldrig varit aktuellt.

Nej Ahl gör verkligen inte någon bra säsong.
jordfelsbrytare

Inläggav Regnet » 14 januari 2016, 00:07

Lite märkligt, killen öste in poäng i J20. Omställningen till seniorspel har uppenbarligen varit tuff. Han får stanna utånad resten av säsongen och förhoppningsvis tar han tag i det, jobbar hårt och visar vad han kan. Fortfarande ung och har mycket tid att utvecklas.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav dekman » 14 januari 2016, 12:33

Regnet skrev:Lite märkligt, killen öste in poäng i J20. Omställningen till seniorspel har uppenbarligen varit tuff. Han får stanna utånad resten av säsongen och förhoppningsvis tar han tag i det, jobbar hårt och visar vad han kan. Fortfarande ung och har mycket tid att utvecklas.

Är väl iofs inte så jättekonstigt att det är en tuff omställning - man får tänka på att Ahl 1. Har ett år kvar som junior egentligen. 2. Har totalt spelat ca 40 min med HVs A-lag i år, vilket är lika mycket som man spelar på 2-3 matcher normalt.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Sir Ward » 23 januari 2016, 12:02

Filip Ahl har blivit uttagen i Sveriges Team 19-trupp uttagen till en femnationsturnering i Tyskland.
Spelas i Deggendorf, Tyskland, mellan 9-13 februari. Deltagande nationer är Finland, Schweiz, Sverige, Tjeckien och Tyskland. Landslaget samlas i Arlanda söndag 7 februari och dagen efter reser man till Tyskland.

http://www.jnytt.se/flera-hv-spelare-till-landslaget
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav lejacques » 13 maj 2016, 14:39

Med Lias Andersson i A-laget har Filip Ahl just nu 14 spelare före sig i hierarkin. Samtidigt ska ytterligare en forward in. När ni tror ni Ahl och HV71 går skilda vägar?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Junior » 13 maj 2016, 16:32

Som tidigast när hans kontrakt går ut.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav silver » 8 juni 2016, 16:04

Användarvisningsbild
silver

Inläggav lejacques » 8 juni 2016, 16:19

lejacques skrev:Inne på ett mål framåt och ett mål bakåt i Asplövens 1-5-förlust mot Pantern.

Att döma av vad som skrivs om matchen verkar han inte ha gjort något jätteavtryck.

Lyckas han inte imponera på Asplöven tror jag han inte blir särskilt långvarig i HV. Han själv hade ju rätt klara mål inför säsongen, "ta en plats och jobba sig uppåt". Nu är han förbisprungen av Kevin Stenlund och långt från att ta en ordinarie tröja. J20 lär inte vara intressant så vad blir nästa steg för Ahl. AHL, ECHL?

Brukar inte gilla att säga vad var det jag sa. Men helt ärligt. Det här såg man ju verkligen komma.

Ska jag fortsätta sia om Ahls framtid tror jag han inte heller blir särskilt långvarig i Nordamerika. Försöker slå sig in i Ottawa, men hamnar till sist i ECHL.

Sedan hem till Sverige, kanske en mindre klubb som Rögle är intresserad? Därefter spel i hockeyallsvenskan, vilket vid 25 års ålder följs av spel i någon mindre europeisk liga. Franska, kanske? Rundar av som 28-åring i HC Dalen.

Nej. Ahl har verkligen inte imponerat på mig. Har inte visat den ödmjukhet som behövs för att ta steget från junior- till seniorhockey. Och tyvärr är han inte lika talangfull som Fiala för att han ska kunna slå sig in i SHL utan den där ödmjukheten.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 8 juni 2016, 21:09

lejacques skrev:
Ska jag fortsätta sia om Ahls framtid tror jag han inte heller blir särskilt långvarig i Nordamerika. Försöker slå sig in i Ottawa, men hamnar till sist i ECHL.

Sedan hem till Sverige, kanske en mindre klubb som Rögle är intresserad? Därefter spel i hockeyallsvenskan, vilket vid 25 års ålder följs av spel i någon mindre europeisk liga. Franska, kanske? Rundar av som 28-åring i HC Dalen.

:D

Slår allt det in skall jag bjuda dig på glass!!!!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Sir Ward » 1 juli 2016, 22:28

hammare7 skrev:http://www.hockeysverige.se/2016/06/30/hv-talangen-valjer-spel-i-kanada-kommer-passa-mig-med-spel-pa-mindre-rinkar/

Då var det bekräftat, Ahl drar till Nordamerika. Helt rätt beslut tycker jag då han inte har mycke framtid i hv då han inte visat tillräckligt mycke. Tror det passar honom med mindre rink o annat spel. Förhoppningsvis får vi se en bättre Ahl framöver o kanske i den blåa dressen då jag ej tror han har NHL drivet

Håller med hammaren. Bra beslut av Filip Ahl och lär med sin tyngd växa rejält på dom mindre rinkarna.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Föregående

Återgå till HV71 - Spelare och tränare