Omgång 20: Skellefteå AIK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 20: Skellefteå AIK - HV71

Inläggav Blondestar » 3 november 2012, 21:13

Det var inget vidare idag, tyvärr. SAIK är ett grymt lag 5on5, ska man sedan spela med en man mindre halva matchen, ja då blir det jobbigt.

Skönt med landslagsuppehåll nu. För en gångs skull känns det som att det kommer i precis rättan tid!
Hejdå allihopa! Signing off.
Blondestar

Inläggav Pawhlen » 3 november 2012, 21:35

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... ra-besked/

Tråkigt när han nu blev uttagen i Tre Kronor men det kommer flera chanser
Senast redigerad av Pawhlen 3 november 2012, 22:20, redigerad totalt 1 gång.
Pawhlen

Inläggav TimpanHV71 » 3 november 2012, 22:06

Pawhlen skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/seger-mot-hv---sedan-kom-dystra-besked/

Lite skadeglädje i allt elände, Möller och Lindberg skadade, det gör ont att möta HV71! :twisted:

Nej, man ska aldrig glädjas åt att någon skadar sig! Rent ut sagt löjligt beteende..
Du minns inte vad som hände med Sundh eller?
TimpanHV71

Inläggav Sir Ward » 3 november 2012, 22:08

Pawhlen skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/seger-mot-hv---sedan-kom-dystra-besked/

Lite skadeglädje i allt elände, Möller och Lindberg skadade, det gör ont att möta HV71! :twisted:

Skadeglädje nja. Nu när vi har fått skador på Liket och Sundh så är det lite weirdo att skriva så.

Det är i motgång man ser vilka som är riktiga supportrar och vilka som är medgångssupportrar här inne
Förklara gärna mer vad du menar med detta inlägg.
Tror fler än jag som vill veta hur du tänkte där eller var det desperation pga av matchbilden?
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav TimpanHV71 » 3 november 2012, 22:09

Inte vart med här alls ikväll och tänker inte göra någon större sak av det heller, det enda jag vill få fram är att Per Ledin är Per Ledin men det onödiga påhoppet han gjorde på Oscar Lindberg (som fick hjärnskakning) är bara ren jävla idioti! Skulle inte ha något emot en avstängning på den, sånt hör inte hemma.. Spela hockey istället för typ 50 utvisningsminuter!
TimpanHV71

Inläggav Pawhlen » 3 november 2012, 22:13

Jag vet mycket väl vad som hände med Sundh, när jag väl insåg vad jag skrivit och länkat till är jag ångerfull, Situationen med Lindberg är lite utav en olyckshändelse men det försvarar inte att Per Ledin har handskarna på fel ställe, han kommer bli avstängd.

Ward: Mer ett inlägg för att jag mer eller mindre börjar tröttna på domedagstexter när man "bara" ligger under med 1 eller 2 mål.
Senast redigerad av Pawhlen 3 november 2012, 22:17, redigerad totalt 1 gång.
Pawhlen

Inläggav Robert.76 » 3 november 2012, 22:15

Sådana här korkade inlägg får mig att gå i taket, man gläds inte åt andras skador, nu blev jag besviken på dig Pawhlen.
Robert.76
Moderator

Inläggav Pawhlen » 3 november 2012, 22:19

Kan mod ta bort det inlägget med länken? Menade inte alls att håna några.
Pawhlen

Inläggav Sir Ward » 3 november 2012, 22:19

TimpanHV71 skrev:Inte vart med här alls ikväll och tänker inte göra någon större sak av det heller, det enda jag vill få fram är att Per Ledin är Per Ledin men det onödiga påhoppet han gjorde på Oscar Lindberg (som fick hjärnskakning) är bara ren jävla idioti! Skulle inte ha något emot en avstängning på den, sånt hör inte hemma.. Spela hockey istället för typ 50 utvisningsminuter!

Var du och söp nu igen ;)
Ledin drog en högerkrok innan en tacklade och spelade sen oskyldig.
Vänder man på situationen så hade man blivit skogstokig.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Pawhlen » 3 november 2012, 22:23

Nu har jag ändrat texten, ber så hemskt mycket om ursäkt om det tolkades på fel sätt, läste inte artikeln ordentligt innan jag länkade den hit. Oscar Lindberg lär vara 100% återställd inför omstarten 13 november
Pawhlen

Inläggav TimpanHV71 » 3 november 2012, 22:28

Pawhlen skrev:Nu har jag ändrat texten, ber så hemskt mycket om ursäkt om det tolkades på fel sätt, läste inte artikeln ordentligt innan jag länkade den hit. Oscar Lindberg lär vara 100% återställd inför omstarten 13 november

Spelar det roll om du läst den eller inte? Du påstod att du var glad över att två skickliga oskyldiga spelare blivit skadade.. Fasoner!
Med dina 800 inlägg, hur ska man kunna ta det på allvar när du skriver något och sedan påstår något helt annat sekunden senare?! Innan du postar något tänk en extra gång next time..
TimpanHV71

Inläggav Norrastååå » 3 november 2012, 22:59

Inzaneclown skrev:
mrcadaza skrev:jaja tom kasse men matchen i sin helhet är tom och tråkig.
Domarna hittade utvisningar överallt och Ledin var lite väl och Rhetts klubba är ju under all kritik och backparet Stonehenge ska bort!!
Vila upp er nu gossar.

Ha! Stonehenge, den var bra :D

:-D

Episk sammanfattning och liknelse!

// JV
Norrastååå

Inläggav Sir Ward » 3 november 2012, 23:09

Norrastååå skrev:
Inzaneclown skrev:
mrcadaza skrev:jaja tom kasse men matchen i sin helhet är tom och tråkig.
Domarna hittade utvisningar överallt och Ledin var lite väl och Rhetts klubba är ju under all kritik och backparet Stonehenge ska bort!!
Vila upp er nu gossar.

Ha! Stonehenge, den var bra :D

:-D

Episk sammanfattning och liknelse!

// JV

Man kommer på möe när man är dyngrak :roll:
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav mrcadaza » 3 november 2012, 23:13

sir Ward skrev:Man kommer på möe när man är dyngrak :roll:
om det vore så väl. Ligger med flunsan här hemma och näsan rinner och bihålorna värker.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Sir Ward » 3 november 2012, 23:27

mrcadaza skrev:
sir Ward skrev:Man kommer på möe när man är dyngrak :roll:
om det vore så väl. Ligger med flunsan här hemma och näsan rinner och bihålorna värker.

Tråkigt att höra och krya på dig....
Har en polare som löser sånt med drycken W.
Ta och testa det och återkom sen om du då står på bena ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Alex » 4 november 2012, 09:39

Kom igen vänner, ni vet väl att HV måste leverera åtminstone ett rejält lågvattenmärke/säsong? Ni har väl inte glömt den episka 0-6 förlusten mot Mora hemma säsongen 2005/2006? Idag var SAIK bättre men det handlar fortfarande bara om tre poäng.
~Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ~
Alex

Inläggav hausmanis » 4 november 2012, 10:49

Stör ihjäl mig på Hv´s hemsida också "utvisningar fällde hv emot saik" NEEE Hv hade 2 mer utvisningar, sen var det sjukt många utvisningar men det va deffenetivt inte det som fällde dom, det va att ni spelade oinspirerat och utan finess som fällde Hv och inget annat.

Det var verkligen hockey skola från Saik och Hv var elever.

Hoppas på ny tändning med Jämtin i laget och att detta var den klassiska plattmatchen Hv måste ha varje termin(ja jag vet vi leder serien)
hausmanis

Inläggav dekman » 4 november 2012, 12:05

Nu gjorde ju SAIK fyra av målen i PP så visst kan man säga att utvisningarna var ganska avgörande... Sen att utvisningarna till stor del berodde på att man helt enkelt inte hängde med är givetvis sant. Dock så verkade domarna tycka om att stå i centrum - inte lätt att veta hur man ska spela när domarna blåser sönder fullständigt. Tror mkt av det "oinspirerade" spelet kan berott på det. Det var ingen match som hade mer fula/regelvidriga situationer än nån annan match, ändå slutade den med 10x2 för SAIK och 12x2, 2x10, 1x20 för hv (utvisningar).

Matchen började med ett grymt tempo från båda lagen och hade kunnat bli en stor lördagsunderhållning - då bestämmer sig domarna för att ta över och blåsa sönder fullständigt.

Hv gjorde visserligen en plattmatch och ska skämmas över det - men det var nog den sämsta domarinsatsen i år.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Kallesgranne » 4 november 2012, 12:33

Klart PP avgjorde matchen igår. Ett par utvisningar vi får är ett skämt. Tycker domarna är helt bedrövliga, rakt av.
Men problemet igår är att vi får utvisningar och hamnar på efterkälken eftersom vi inte åker skridskor, inte är med i matchen någon gång. Då kommer utvisningarna och saik åkte ju ifrån oss, va mycket hetare i 60 min igår. Det håller inte...
#vijävlabarakör
Kallesgranne

Inläggav Norrastååå » 4 november 2012, 22:43

dekman skrev:Nu gjorde ju SAIK fyra av målen i PP så visst kan man säga att utvisningarna var ganska avgörande... Sen att utvisningarna till stor del berodde på att man helt enkelt inte hängde med är givetvis sant. Dock så verkade domarna tycka om att stå i centrum - inte lätt att veta hur man ska spela när domarna blåser sönder fullständigt. Tror mkt av det "oinspirerade" spelet kan berott på det. Det var ingen match som hade mer fula/regelvidriga situationer än nån annan match, ändå slutade den med 10x2 för SAIK och 12x2, 2x10, 1x20 för hv (utvisningar).

Matchen började med ett grymt tempo från båda lagen och hade kunnat bli en stor lördagsunderhållning - då bestämmer sig domarna för att ta över och blåsa sönder fullständigt.

Hv gjorde visserligen en plattmatch och ska skämmas över det - men det var nog den sämsta domarinsatsen i år.

Sant. Men såhär när jag har svalnat lite tänker jag att ett lag som aspirerar på SM-guld måste köra adapt and overcome oavsett vad omständigheterna bjuder.

// JV
Norrastååå

Inläggav Hannes » 5 november 2012, 22:27

Hockey has a certain rhythm to it. Every shift, every game and every season is inevitably packed with ebbs and flows. Teams are never as bad as they appear during their lowest points. Never as good as they seem during their highest ones. The very best clubs then must be not just talented, but resilient. Not just hungry, but focused.
Användarvisningsbild
Hannes

Inläggav mrcadaza » 5 november 2012, 22:40

Ok är det språk lektion på G?
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Hannes » 5 november 2012, 22:59

mrcadaza skrev:Ok är det språk lektion på G?

Nej. Vad är problemet?
Användarvisningsbild
Hannes

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna