Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
sussan skrev:Luleå/MSSK valde HV71 till semi.
Det ska de bitter få ångra.
mrbeach skrev:sussan skrev:Luleå/MSSK valde HV71 till semi.
Så RÄTT Så![]()
![]()
![]()
Macce skrev:mrbeach skrev:sussan skrev:Luleå/MSSK valde HV71 till semi.
Så RÄTT Så![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Regnet skrev:Om nån missat att det sänds i svtplay (vilket jag gjorde eftersom det fan inte går att få info om nånting när det gäller damhockey) så sänds matchen här: http://www.svtplay.se/video/12375538/ishockey-sm-final-damer/ishockey-sm-final-damer-15-mar-20-00
När jag ändå "rantar": Vart finns highlights från matcherna? Hur fan ska man få upp intresset för damhockey om det är omöjligt att följa??
sir Ward skrev:Oerhört imponerad och starkt jobbat. Mycket går vår väg denna säsong och blir fasen dubbla guld.
Stor eloge till tränarna Ulf Johansson och Lucas Frey.
Värvat stora och duktiga namn - trots minimal budget är mycket bra jobbat.
Macce - En matchtråd med klocka och övrigt godis är beställt. Detta är fan en order
KungSune skrev:Nästa finalmatch krockar med HV-FBK.
sussan skrev:Just nu skäms jag över HV.
Vi var i final förra säsongen. Klubben gick ut med att vinsten från 16/17 skulle satsas på juniorer och damlag. Vi har spelat snart en hel säsong utan att ha ett fullt lag ens på pappret. Var är satsningen? Vill verkligen ingen spelare komma till HV eller är det så illa att klubbledningen inte ens sökt spelare/skannat av marknaden?
Dessutom springer de andra lagen ifrån oss: http://www.pt.se/sport/luleaspelare-far-ledigt-och-bonus-10793502.aspx
shitkicker skrev:sussan skrev:Just nu skäms jag över HV.
Vi var i final förra säsongen. Klubben gick ut med att vinsten från 16/17 skulle satsas på juniorer och damlag. Vi har spelat snart en hel säsong utan att ha ett fullt lag ens på pappret. Var är satsningen? Vill verkligen ingen spelare komma till HV eller är det så illa att klubbledningen inte ens sökt spelare/skannat av marknaden?
Dessutom springer de andra lagen ifrån oss: http://www.pt.se/sport/luleaspelare-far-ledigt-och-bonus-10793502.aspx
Tyvärr är det väl en ekonomisk aspekt på det hela. Tränaren för damsidan är ju tillika sportchef, tillika scout m.m. Och med ett publiksnitt på typ 84 betalande så är nog utrymmet begränsat att göra något mer, för man gör nog vad man kan med de medel man har. Publiken strömmar ju inte direkt till Kinnarps för att se damerna, trots förra årets framgång. Och utan publik så är det svårt att få sponsorer osv.
shitkicker skrev:Tyvärr är det väl en ekonomisk aspekt på det hela. Tränaren för damsidan är ju tillika sportchef, tillika scout m.m. Och med ett publiksnitt på typ 84 betalande så är nog utrymmet begränsat att göra något mer, för man gör nog vad man kan med de medel man har. Publiken strömmar ju inte direkt till Kinnarps för att se damerna, trots förra årets framgång. Och utan publik så är det svårt att få sponsorer osv.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster