Tråden om Lias Andersson

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Tråden om Lias Andersson

Inläggav tommy1985a » 14 augusti 2016, 11:36

Har tittat och tittat men hittar ingen tråd om Lias ännu. Har vi missat det allihop :)
hittade en väldigt intressant Video från J20 där Lias visar vad han går för.

Riktigt intressant skott, att han var spelskicklig visste man men såhär bra trodde jag inte.
Lias ska man nog satsa ordentligt på i år medans han är kvar i HV71. Varför inte i andra PP.

https://www.youtube.com/watch?v=PlmB7VO ... youtu.be&a
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Re: Tråden om Lias Andersson

Inläggav Diabolics » 15 augusti 2016, 15:24

Hoppas och tror på genomslag i år! Vore skitkul att ha en riktig sensationsjunior igen efter några år utan att någon slagit igenom stort.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav sammeandersson » 15 augusti 2016, 22:16

Diabolics skrev:Hoppas och tror på genomslag i år! Vore skitkul att ha en riktig sensationsjunior igen efter några år utan att någon slagit igenom stort.

Fiala?
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav Diabolics » 16 augusti 2016, 17:03

sammeandersson skrev:
Diabolics skrev:Hoppas och tror på genomslag i år! Vore skitkul att ha en riktig sensationsjunior igen efter några år utan att någon slagit igenom stort.

Fiala?

Jag hade faktiskt glömt av honom, men vi fick inte heller se så mycket av honom, bara 20 matcher sista säsongen, och som jag minns det så var det lite friktion där som gjorde att det inte riktigt brakade loss.

Sedan var det väl så att kevin inte direkt slog igenom, han var ju svinbra och relativt känd redan när han kom till J20.

Om texvis Lias kliver fram nu, som är känd, så blir det mer av ett genomslag då han i stort sett inte spelat någon seniorhockey.

Kanske kan det liknas vid Fialas första säsong, men mitt minne är kort.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Norrlandssupporter » 7 oktober 2016, 08:37

Fullblodsproffs! Lias "Anze Kopitar" Andersson.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav hammare7 » 15 oktober 2016, 19:54

Då grattar vi Lias till första SHL målet
hammare7

Inläggav tommy1985a » 13 november 2016, 00:08

Varför spelar inte Lias längre för. Tyckte han gjorde det skitbra när han spelade. Knappt inne på baklängesmål och skapade ändå en hel del i den linan han spelade i. Platsbrist eller skada? Petning tycker jag inte han förtjänar även om det är trångt med platser. Man ska spela de bästa. Tråkigt scenario att nån måste petas då ingen varit direkt förtjänt av petning förutom Laine möjligtvis. Nu gjorde dock han en bra match och borde få fortsätta så var ska Lias få plats. Han är ju ändå en tillgång för laget så som han spelat.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav FirstSwitch » 13 november 2016, 00:33

Handlar inte direkt om petning utan Lias har fått vila för han spelade med juniorkronorna och fick lite skavanker. Återstår dock och se vart han hamnar nu när Bengtsson är tillbaka i den kedjan som Lias centrade innan.
FirstSwitch

Inläggav Danken » 31 december 2016, 20:50

Jag trodde Lias skulle va bättre i JVM. Känns inte som nån supertalang direkt.
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav Diabolics » 1 januari 2017, 15:57

Jag tycker han gör det bra, på rätt plats och avlossar handledaren med precision.
Är han en dominant, nej, men det trodde jag inte heller, det är rätt mkt bra junisar i detta lag.
Nu har jag bara sett två matcher, så kanske har han varit kass i de andra, men han motsvarar mina förväntningar i det jag sett. Hade han tagit mer plats hade jag blivit positivt överraskad. Självklart hade det varit gött, men killen har bara en halv säsong i SHL bakom sig. Han har framtiden framför sig.

OT: Ahl gör det ganska bra, det trodde jag inte.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav jordfelsbrytare » 2 mars 2017, 11:29

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... -goteborg/
Inget märkligt med detta. Men ack så irriterande att detta om Lias och Adam kommer ut precis innan slutspelet.
jordfelsbrytare

Inläggav TBl » 2 mars 2017, 12:25

Lite märkligt ändå kan jag tycka. Hög status i HV och lär gå till NHL efter nästa säsong (om inte efter denna).
Varför bryta upp för en säsong? Frölunda finns ju kvar sen.
Jävla tråkigt att få veta det nu innan slutspelet hur som helst.
Skyller allt på Carnbäck ;)
TBl

Inläggav Klabbe » 2 mars 2017, 12:48

TBl skrev:Lite märkligt ändå kan jag tycka. Hög status i HV och lär gå till NHL efter nästa säsong (om inte efter denna).

Håller med. Nu när han har hittat det här sköna liret med Tedenby och Sandberg också. De är ju kvar nästa säsong. Borde väl locka att fortsätta spela med dem. Nä lite märkligt kan jag tycka, varför så viktigt att spela i Frölunda typ en säsong innan han drar till NHL? Fiskrensarna finns ju som sagt kvar efter NHL-karriären. Fan, det här drog ner mitt humör. Hoppas det inte stämmer men MrMadhawk brukar ju ha koll på grejerna.
Klabbe

Inläggav hammare7 » 2 mars 2017, 12:53

Klabbe skrev:
TBl skrev:Lite märkligt ändå kan jag tycka. Hög status i HV och lär gå till NHL efter nästa säsong (om inte efter denna).

Håller med. Nu när han har hittat det här sköna liret med Tedenby och Sandberg också. De är ju kvar nästa säsong. Borde väl locka att fortsätta spela med dem. Nä lite märkligt kan jag tycka, varför så viktigt att spela i Frölunda typ en säsong innan han drar till NHL? Fiskrensarna finns ju som sagt kvar efter NHL-karriären. Fan, det här drog ner mitt humör. Hoppas det inte stämmer men MrMadhawk brukar ju ha koll på grejerna.

Frölunda är hans lag i hjärtat och vill lira där innan sin NHL karriär so inget konstigt i det. Tråkigt men sant
hammare7

Inläggav Diabolics » 2 mars 2017, 16:14

fy fan, frölunda börjar segla upp som ett riktigt hat-objekt vad gäller att sno åt sig folk som andra fostrat och utvecklat till kompetenta SHL-lirare.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav BlackIce » 2 mars 2017, 18:23

Jag är inte alls säker på detta, även om Herr Rödhök brukar ha på fötterna. Det basunerades ut lika självsäkert förra året att Lias var klar för Frölunda. Det kan lika gärna handla om att Carnbäck håller på att trissar upp lönen. Vi får se...
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav wess » 3 mars 2017, 17:06

BlackIce skrev:Jag är inte alls säker på detta, även om Herr Rödhök brukar ha på fötterna. Det basunerades ut lika självsäkert förra året att Lias var klar för Frölunda. Det kan lika gärna handla om att Carnbäck håller på att trissar upp lönen. Vi får se...

Hans intervju i CMore inför matchen igår hintar en del om att ryktet stämmer tyvärr
wess

Inläggav Rutger » 3 mars 2017, 21:38

Om Lias vara eller inte i HV beror nog väldigt mycket på vad som händer när det är dags för NHL draften, dock känns det lite att ta i att han skulle vara redo för NHL redan nästa säsong, men vad vet jag :-)

Coacherna har verkligen gett honom stort förtroende och han har med detta fått självförtroende och verkligen tagit chansen som han fått och har haft en grym utveckling
Men har man en pappa som inte bara har spelat en mängd år i både NHL och SHL utan också jobbar som NHL scout så vet man ju naturligtvis hur man ska skapa förutsättningar för sin utveckling, I Frölunda skulle han knappast fått dem möjligheterna som HV givit honom i år Om sedan ryktet är sant att han är på väg till Frölunda så är det ju knappast en överraskning .
Vi vill ju också få hem våra Jönköpings killar till HV
Hoppas att han fortsätter med samma fina spel så länge han har rätta tröjan på sej :-)
Rutger

Inläggav tommy1985a » 4 mars 2017, 10:47

Om Lias nu har tänkt att lämna så tycker jag man ska signa Törngren och försöka spela in honom på Lias plats i den kedjan. Tror faktiskt det är bästa alternativet för att behålla kemin som hittas där, då det är ganska lika spelare. Nån annan har jag svårt att se skulle passa in där och nå upp till samma kemi som hittats. Dumt att släppa båda spelare nu när man hittat en grym lina som kan bli ruskigt farlig framöver även nästa säsong. Nä nån av dessa måste behållas för att Teden och Sandberg ska utveckla sitt spel och hitta sin maxnivå som man gör nu.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav frippe-borås » 8 maj 2017, 12:18

Hoppas verkligen Lias går till NHL redan nu så Frölunda inte får någon nytta av honom.
Hv har byggt upp denna kille till den han är idag o går han redan nu till Frölunda. En sak om han gjort det när han vänder hem från NHL men nu köper jag inte!
Har verkligen agg mot Frölunda som är det äckligaste laget man kan skåda i hela världen.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Ingeville » 8 maj 2017, 14:15

Ni som avgudat Lias, tur att vi inte mötte Frölunda i slutspelet när man är så fanatisk som Lias i sitt uttalande. Har inte trott på honom helt och fast och denna kommentar säger en del Citat från Expressen.
”Redo att bli jämförd med honom”
"– Jag har blivit lite äldre, lite mer mogen. Jag är redo att bli jämförd med honom, säger han och berättar om känslan av att ha skrivit på sitt nya kontrakt.
– Det var en vecka sedan jag var så här glad senast och det var vid guldfirandet. Det här har jag drömt om sedan jag var liten, jag håller på Frölunda och har alltid hållit på Frölunda. Det är klubben i mitt hjärta och jag har växt upp i det här omklädningsrummet, säger han".

Jag tycker han "skiter lite på HV", hur skulle han gett järnet mot Frölunda?
Ingeville

Inläggav yarre » 8 maj 2017, 14:17

Tycker det är ganska förståeligt. Lias vill skapa sig ett eget namn och inte leva i pappas skugga som han hade gjort i Frölunda. Nu har han vunnit guld, visat att han kan vara en producerande center och kommer troligen bli högt draftad med. Nu har han skapat sitt eget namn. Att dra på sig samma tröja som han farsa har haft i så många år är stort även om jag inte gillar Frölunda personligen. Förstår hans val, hade hoppats han skulle stanna men helst ser jag att han drar till NHL snabbt som fan.
yarre

Inläggav silver » 8 maj 2017, 15:56

Jävligt osmakligt uttalande tyvärr av honom...
Användarvisningsbild
silver

Inläggav Stolthet » 8 maj 2017, 16:50

silver skrev:Jävligt osmakligt uttalande tyvärr av honom...

Ja, verkar vara väldigt otacksam och egoistisk. All lycka till Almqvist och resten av grabbarna som valt att lämna/tvingats lämna, men Lias känner jag mig rätt likgiltig inför. Han utnyttjade oss fullt ut och tackade inte ens för allt klubben gjort för honom. Osmakligt som sagt...
Stolthet

Inläggav Ingeville » 8 maj 2017, 17:47

Stolthet skrev:
silver skrev:Jävligt osmakligt uttalande tyvärr av honom...

Ja, verkar vara väldigt otacksam och egoistisk. All lycka till Almqvist och resten av grabbarna som valt att lämna/tvingats lämna, men Lias känner jag mig rätt likgiltig inför. Han utnyttjade oss fullt ut och tackade inte ens för allt klubben gjort för honom. Osmakligt som sagt...

Ja tyvärr är jag inte förvånad, märkte en kaxig attityd ibland från honom. Han drog på sig en hel del onödiga utvisningar dessutom. Han kan hålla sig i Götet.Den brunkarhockeyn som de spelade mot SAIK och Brynäs som är spelande lag gillar inte jag.
Ingeville

Inläggav Rutger » 8 maj 2017, 17:47

Tråkigt att Lias väljer Frölunda även om det är helt naturligt
Ser man saken ifrån hans sida så har han gjort en bra säsong och fått ett oerhört stort förtroende och fått oss fans med oss på hans sida, och smart val av honom att välja HV då han knappast skulle ha blivit så framlyft i Frölunda, Känns lite som att HV har varit extra glada över att vi snott en Frölundaikons son till oss... Sedan att kanske varit en medveten strategi ifrån Lias sida är ju inget konstigt. Han har ju en pappa som kan branschen och säkert en bra agent dessutom
Ser man på slutspelet så var det ju inte han som klev fram trots allt ståhej med björnar hit och dit
I finalserien så var hans statestik inte så bra 1mål och 1 ass och -6 i plus/minus var ju faktiskt sämst i laget att jämföra med Anton Bengtsson som var bäst med 2mål 5 ass och plus 7 och då spelade Anton mindre och inget PP.....Rätt stor skillnad !
Önskar Lias all lycka sitt nya lag som han tydligen alltid drömt om :-) och hoppas att det går bra för honom i draften i sommar
Bästa vore om han fick NHL kontrakt, då får ju HV lite stålars för honom !
Rutger

Inläggav Göteborgssupportern » 8 maj 2017, 18:44

Ett sådant klubbhjärta som Lias visar är en bristvara i dagens hockey. Att han valde att utvecklas i HV sänder signalen till hockeysverige att här finns en bra organisation. Dessutom har han i hög grad bidragit till vårt guld. Där har ni tre anledningar till att vi borde applådera honom, inte dissa.
Göteborgssupportern

Inläggav tom_flaska » 8 maj 2017, 18:47

Göteborgssupportern skrev:Ett sådant klubbhjärta som Lias visar är en bristvara i dagens hockey. Att han valde att utvecklas i HV sänder signalen till hockeysverige att här finns en bra organisation. Dessutom har han i hög grad bidragit till vårt guld. Där har ni tre anledningar till att vi borde applådera honom, inte dissa.

Håller helt med.

Och næsta steg før Lias ær NHL eller spel i AHL.

Tror han kør fast om han vælger att spela næsta sæsong i Frølunda.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Diabolics » 8 maj 2017, 22:00

tom_flaska skrev:
Göteborgssupportern skrev:Ett sådant klubbhjärta som Lias visar är en bristvara i dagens hockey. Att han valde att utvecklas i HV sänder signalen till hockeysverige att här finns en bra organisation. Dessutom har han i hög grad bidragit till vårt guld. Där har ni tre anledningar till att vi borde applådera honom, inte dissa.

Håller helt med.

Och næsta steg før Lias ær NHL eller spel i AHL.

Tror han kør fast om han vælger att spela næsta sæsong i Frølunda.

Precis. Killen har växt upp i Scandinavium. På samma sätt som arlbrant texvis gjort i kinnarps. Klart han gillar Frölunda. Tror han har ett jävligt gott öga till HV71 om frågan kommer på tal. Just nu är han hög på framgång. Dessutom så är han ung och inte helt fullärd i ödmjukhet. Det kommer nog, kolla bara på far hans.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Kamy » 24 juni 2017, 01:55

Stort grattis att gå i första rundan som #7 till New York Rangers!

Hoppas han drar redan detta år 8-)
Kamy

Nästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare