Tråden om Johan Lindbom

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om Johan Lindbom

Inläggav Nick » 8 mars 2016, 17:31

Diabolics skrev:
sussan skrev:
frippe-borås skrev:De lag som dominerar SHL är de lagen som kommer med fart genom mittzon med puckkontroll in i offensiv zon.
Ser sällan eller aldrig Frölunda eller SAIK dumpa så mycket som Hv!

Det är bara lite roligt att man i samma tråd som man kritiserar Lindboms oerfarenhet hyllar Skellefteås spel. Ni vet väl att deras spelide infördes av en puckelpistförbundskapten med några år som juniortränare som hockeyerfarenhet?

det visste inte jag.... spännande. Finns det fler puckelpistförbundskaptener där ute som vi kan värva? Det låter grymt stabilt!

Om inte jag missminner mig så har väl han jobbat som scout åt Ottawa i några år innan han kom till Skellefteå? Så lite mer än j20 erfarenhet hade han nog den gode Forsberg..
Nick

Inläggav Nick » 8 mars 2016, 17:36

– Vi vill vinna för att få hemmafördel, men det allra viktigaste är att vi efter matchen känner att vi gjorde det vi kunde. Sen om vi vinner eller inte är faktiskt sekundärt, säger Johan Lindbom.

Vet inte va ni andra tycker men jag är ej förtjust i detta uttalande.. Måste väl ändå vsra oerhört viktigt att vinna efter fyra raka förluster. Få en bra känsla inför play in kanske vore på sin plats.. Va är detta för j- vla uttalande!
Nick

Inläggav chinobar » 8 mars 2016, 17:56

Ja, det känns ju inte som den vassaste kommentaren för att peppa sin spelare...
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav silver » 8 mars 2016, 18:13

Nick skrev:– Vi vill vinna för att få hemmafördel, men det allra viktigaste är att vi efter matchen känner att vi gjorde det vi kunde. Sen om vi vinner eller inte är faktiskt sekundärt, säger Johan Lindbom.

Vet inte va ni andra tycker men jag är ej förtjust i detta uttalande.. Måste väl ändå vsra oerhört viktigt att vinna efter fyra raka förluster. Få en bra känsla inför play in kanske vore på sin plats.. Va är detta för j- vla uttalande!

Måste vara något av det mest idiotiska jag läst på länge. Fan att vi är fast med Lindbom som HC.
Användarvisningsbild
silver

Inläggav Nick » 8 mars 2016, 19:56

Säger ju lite om klubbens ambitioner denna säsong.
Nick

Inläggav tom_flaska » 9 mars 2016, 04:39

Oj vi vann.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Tanke » 9 mars 2016, 09:48

Nick skrev:– Vi vill vinna för att få hemmafördel, men det allra viktigaste är att vi efter matchen känner att vi gjorde det vi kunde. Sen om vi vinner eller inte är faktiskt sekundärt, säger Johan Lindbom.

Nåja, uttalandet är ju enligt viken ledarskapsskolbok som helst. Om man vinner eller inte är inte helt och hållet i ens egen makt. Däremot är en viktig förutsättning för goda resultat (vinster över tid) att man gör allt man kan, vilket ju definitivt är något man har 100% makt över själv. Alltså ett klassiskt "fokusera på det man kan påverka"-uttalande.
Senast redigerad av Tanke 9 mars 2016, 10:44, redigerad totalt 1 gång.
Tanke

Inläggav chinobar » 9 mars 2016, 10:11

kny, får man be om en psykologirecension? :mrgreen:
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav tom_flaska » 20 mars 2016, 20:23

http://www.wikihow.com/Get-Rid-of-Bad-Luck

Fyrklöver, hästskor och hartassar.
NU JÄVLAR KÖR VI!
Mot guld som 95 med Lindbom i spetsen!
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav FirstSwitch » 22 december 2016, 11:33

" - Till och med frugan har frågat någon gång varför jag inte tog timeout, berättar han och ler innan han utvecklar om varför vissa beslut som tas från ledarstaben kan tyckas märkliga utifrån sett."
Lindbom borde lyssna mer på frugan :lol:
FirstSwitch

Inläggav BlackIce » 9 juni 2017, 11:18

Årets viktigaste förläning!
Linbom kvar till 2020. Han får gärna bli HVs egen Sir Fergusson.
http://www.hv71.se/artikel/ako3aj3pm-3iaijd/johan-lindbom-forlanger-kontraktet-till-2020
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Kamy » 9 juni 2017, 14:53

Ser gärna liknande förlämgnong med Lillis och Rahm. Vi såg deras betydelse med ungefär liknande trupp från det att dom kom in.
Kamy

Inläggav Sir Ward » 10 juni 2017, 20:48

Absolut den viktigaste förlängningen av dom alla. Mycket stor tumme upp till sportcheferna.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav lejacques » 17 november 2017, 21:39

Nu har Lindbom basat för HV i snart 2,5 år. Och med undantag för en halv säsong (guldvåren) tycker jag spelet haltat från och till under hela hans period.

Fördelen med Lindbom som tränare, som jag såg det, var att Hult och Davidsson hade en direktlina in i omklädningsrummet, och dessutom att det handlar om en kille som brinner för klubben och vill klubbens bästa. Taktiskt vettefan hur Lindbom är och jag tycker att det fortfarande märks att han är relativt färsk i sammanhangen.

De viktigaste värvningarna HV gjort de senaste åren är Lundh och Rahm som kunnat stötta och bära upp Lindbom. Nu vet jag inte hur arbetsfördelningen är, men jag hoppas innerligt att Lundh och Rahm har mycket att säga till om, och att det handlar om ett delat ledarskap.

Som en tränartrio är jag supernöjd med valet. Men som sagt, det är förutsatt att arbetsfördelningen är jämbördig. Jag får en känsla av att Lindbom har sista ordet. Och jag vettefan om han ska det, med tanke på hur spelet ser ut och har sett ut.

För att göra det kort. Jag litar på HV:s tränartrio, men jag litar fortfarande inte på Lindbom. Det kan tyckas hårt när det handlar om en tränare som nyss vunnit guld. Men det finns flera exempel på tränare som tidigt nått framgångar bara för att balla ur totalt senare. Brynäs Tommy Jonsson är ett sådant.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Regnet » 28 november 2017, 18:03

Jag vet inte om man kan klaga så mycket. Första året var tufft då han fick dra lasset själv utan någon rutin och med en mindre kompetent ass. tränare. Andra året får han ju saker att stämma och vi går och blir mästare. Detta året har man lidit av otroligt mycket nya spelare och stjärnor som inte kommit upp i nivå. Jag tycker ändå att man har ett bra grundspel och ett vinnande spelsätt när det utförs korrekt på isen.

Skulle inte grundidén funka och det inte finns några nya idér för hur man ska spela så kanske man kan vara lite kritisk men just nu känns det inte som det är ett problem.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav tom_flaska » 28 november 2017, 22:20

Regnet skrev:Jag vet inte om man kan klaga så mycket. Första året var tufft då han fick dra lasset själv utan någon rutin och med en mindre kompetent ass. tränare. Andra året får han ju saker att stämma och vi går och blir mästare. Detta året har man lidit av otroligt mycket nya spelare och stjärnor som inte kommit upp i nivå. Jag tycker ändå att man har ett bra grundspel och ett vinnande spelsätt när det utförs korrekt på isen.

Skulle inte grundidén funka och det inte finns några nya idér för hur man ska spela så kanske man kan vara lite kritisk men just nu känns det inte som det är ett problem.

Word!

April april, PERCY!

Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav shitkicker » 29 november 2017, 21:20

Regnet skrev:Jag vet inte om man kan klaga så mycket. Första året var tufft då han fick dra lasset själv utan någon rutin och med en mindre kompetent ass. tränare. Andra året får han ju saker att stämma och vi går och blir mästare. Detta året har man lidit av otroligt mycket nya spelare och stjärnor som inte kommit upp i nivå. Jag tycker ändå att man har ett bra grundspel och ett vinnande spelsätt när det utförs korrekt på isen.

Vilket är HVs grundspel enligt dig, då? Jag frågar absolut inte för att vara dryg, utan för att jag själv har mycket svårt att se vilket grundspelet och spelidén är. För passningsspelet är ju ofta så bedrövligt att det, för mig åtminstone, ser ut som om det mesta sker i ren panik eller mer eller mindre helt utan plan och tanke. Särskilt om man är under press, vilket man varit under stora delar av den här säsongen.

För saken är ju den att det är ju tränarnas uppgift att anpassa spelidé och grundspel till vad spelarna faktiskt klarar av. Och det gäller inte minst i special teams vilka båda är rena bedrövelser denna säsong. Och här verkar tränarstaben inte ha nån medicin. Man kastar om i kedjorna mest hela tiden, vilket ger mig en känsla av att man har slut på idéer och helt enkelt hoppas att någon kombination ska hitta kemi förr eller senare.

Självklart är det försvårande omständigheter att man har många nyförvärv. Men det är ju det som är utgångsläget. Tränarnas uppgift att hitta ett spel, kedjor och backpar som fungerar ändras ju inte av det faktum att många spelare är nya. Detsamma gäller ickeproducerande ”stjärnor”. Tränarna har en stor uppgift även här att få igång dom, eller rent av bänka om det är så att de snarare gör laget sämre än bättre. Tyvärr har både Thörnberg och Ullström tangerat den gränsen vid ett stort antal tillfällen.

Med det sagt så tycker jag att laget är felbyggt. Det har inte tränarna kanske störst del i. Men det fråntar dem inte ansvaret att hitta ett spelsystem som fungerar. Och det tycker jag definitivt inte man gjort (än). Snart är halva säsongen spelad. Det måste snart börja se mycket bättre ut om man tänkt sig att komma någonstans på vägen mot målsättningen man satte upp inför förra säsongen.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav PapaEmeritus » 29 november 2017, 21:30

Man undrar ju bara varför det gick så bra förra året, men inte i år. Kan inte tänka mig att spelidén skiljer sig nämnvärt i år kontra förra säsongen.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav shitkicker » 29 november 2017, 21:33

PapaEmeritus skrev:Man undrar ju bara varför det gick så bra förra året, men inte i år. Kan inte tänka mig att spelidén skiljer sig nämnvärt i år kontra förra säsongen.

Nej men vad skiljer då?
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Arogoo » 29 november 2017, 21:38

Grundspelet är ju det som inte fungerar. De funkade för förra årets trupp men inte för årets och därmed bör de bytas ut i min mening
Arogoo

Inläggav PapaEmeritus » 29 november 2017, 21:39

Arogoo skrev:Grundspelet är ju det som inte fungerar. De funkade för förra årets trupp men inte för årets och därmed bör de bytas ut i min mening

Hela truppen?
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav PapaEmeritus » 29 november 2017, 21:40

shitkicker skrev:
PapaEmeritus skrev:Man undrar ju bara varför det gick så bra förra året, men inte i år. Kan inte tänka mig att spelidén skiljer sig nämnvärt i år kontra förra säsongen.

Nej men vad skiljer då?

Beats me. Gissar att man inte får ut det man vill av spelarna. Många nya som inte är vana vid spelidén.
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Arogoo » 29 november 2017, 21:40

PapaEmeritus skrev:
Arogoo skrev:Grundspelet är ju det som inte fungerar. De funkade för förra årets trupp men inte för årets och därmed bör de bytas ut i min mening

Hela truppen?

spelidén/grundspelet inte truppen för vi har kvalite men annan kvalite än förra året
Arogoo

Inläggav Regnet » 30 november 2017, 23:06

shitkicker skrev: Vilket är HVs grundspel enligt dig, då?

Forecheck från gubben närmast motståndaren i alla lägen när vi inte har pucken. Snabba uppspel på forwards i fart när vi har pucken. Inget revolutionerande igentligen, flera lag spelar på liknande sätt.

shitkicker skrev:

Nej men vad skiljer då?

Förra året var vi dock dom som var överlägset bäst på presspelet enligt mig och då hade vi också spelarmaterial att spela på det sätttet i 60 min. I år har vi tappat några av dom som var bäst på den typen av spel som sandberg, önerud, lias andersson och borgman samtidigt som nyfövärven i ejdsell, jaakola, wännström osv kanske inte har riktigt dom egenskaperna men lite mer skill istället. Med tanke på det kanske man ska försöka undvika dump-n-chase då vi inte gynnas lika mycket av det längre och försöka mer kontrollerade ingångar. Tror nog man tänkt på det redan faktiskt. Ser ut som man har gjort lite ändringar i den delen av spelet.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav frippe-borås » 9 december 2017, 00:59

Är Lindbom så enkelspårig som det verkar?
Det har sett skit ut på tok för länge men det händer ingenting i spelet förutom att han kastar om i kedjorna match efter match!
PP verkar han ha totalt noll koll på då det är totalt uruselt och har varit det så länge han varit coach!

Använd lite fantasi Lindbom och testa annat än gå o tro att det ska lösa sig! För bevisligen gör det inte det!
Annars är risken att vi spelar kval till våren!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Rex0z » 9 december 2017, 19:19

frippe-borås skrev:Är Lindbom så enkelspårig som det verkar?
Det har sett skit ut på tok för länge men det händer ingenting i spelet förutom att han kastar om i kedjorna match efter match!
PP verkar han ha totalt noll koll på då det är totalt uruselt och har varit det så länge han varit coach!

Använd lite fantasi Lindbom och testa annat än gå o tro att det ska lösa sig! För bevisligen gör det inte det!
Annars är risken att vi spelar kval till våren!

Lindbom är väl inte ens ansvarig för PP?
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Andersson711 » 28 februari 2018, 22:31

Tack för de 2 gulden du varit inblandad i, du kommer alltid bli ihågkommen som en hjälte men nu måste det vara över. En kärleksrelation varar bara så länge man vårdar den.
Andersson711
Moderator

Inläggav Pg79an » 28 februari 2018, 22:46

Materialet finns, gäller dock att ha förmågan att förvalta det.......
Pg79an

Inläggav Gapar1 » 1 mars 2018, 08:37

Andersson711 skrev:Tack för de 2 gulden du varit inblandad i, du kommer alltid bli ihågkommen som en hjälte men nu måste det vara över. En kärleksrelation varar bara så länge man vårdar den.

Helt rätt. Men Johan sitter ju på ett nytt långt kontrakt som han fått av vännerna i ledingen.
Så vi lär inte bli kvitt honom i första taget....
Gapar1

Inläggav Quila » 1 mars 2018, 19:43

Knip igen och bete er som riktiga supportrar. Att påstå massa saker om en av våra största genom tiderna är ovärdigt på alla sätt. Bara loosers ger upp innan gonggongen slagit och vi har mycket kvar att spela för, så ta er taskiga inställning och återkom när ni kan bete er med den respekt Lindbom förtjänar. :x
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare