Tråden om: #92 Teemu Laine

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: #92 Teemu Laine

Inläggav Sir Ward » 20 augusti 2016, 23:26

sir Ward skrev:
bogani skrev:Någon som har koll på Laine?

Träffade nyligen kung Laine på ica i Bankeryd, bor ju runt hörnet. Sonen åtta år vart generad och ingen autograf, förutom high five.
Rehabiliteringen har enligt Laine själv gått klockrent med beröm till sjukgymnasten Andreas Frostemark
och Fystränaren Johan"svampis" Sandstedt. Stekhet och lyste upp när jag sa - Europas snabbaste på rören - både framåt och till botbänken.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Norrlandssupporter » 22 september 2016, 13:29

Laine kommer att behöva tid för att hitta formen tror jag. Han har tränat fys som ett as och behöver få mer skridskovana för kunna hitta tillbaka till det tempo som vi vet han besitter.

För igår såg det segt ut. En av få i laget som inte mäkta med lagets i helhet makalösa pressspel.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Nick » 30 september 2016, 13:53

"Teemu Laine kommer inte kunna spela imon". Lillis Lundh till hvtv..

Hoppas innerligt att detta är av disciplinera skäl.. Karln måste lära sig nån gång.. Då sätter dom även ribban denna säsong och visar att man inte accepterar sånt beteende.
Nick

Inläggav jordfelsbrytare » 30 september 2016, 14:06

Nick skrev:"Teemu Laine kommer inte kunna spela imon". Lillis Lundh till hvtv..

Hoppas innerligt att detta är av disciplinera skäl.. Karln måste lära sig nån gång.. Då sätter dom även ribban denna säsong och visar att man inte accepterar sånt beteende.

Jag håller med dig till 100% Helt rätt att markera.
jordfelsbrytare

Inläggav Robert.76 » 30 september 2016, 14:07

Nick skrev:"Teemu Laine kommer inte kunna spela imon". Lillis Lundh till hvtv..

Jag tror Laine är bänkad imorgon, och isf så visar tränarstaben stake att man inte kan bära sig åt hur som helst.
Robert.76
Moderator

Inläggav Henning » 30 september 2016, 14:35

Vet vi om det beror på disciplinära själv eller något annat? Skada? Hans tackling gick inte till disciplinnämnden va?
Henning

Inläggav Norrlandssupporter » 30 september 2016, 15:44

Laine var loj i den första matchen mot LHC. Jag skrev det tidigare i tråden att han var en av få som inte gick in lika hårt i press-spelet.

Kan tänka mig att staben pratade med han om det. Han har iaf steppat upp sen dess och kändes en aningen övertänd igår och det vet vi sen tidigare att en övertänd Laine är en korkad Laine..

Vill verkligen inte se HV i toppen av utv-ligan i år och för att det hålla så måste energi-spelare som Laine ta ett större ansvar på isen inför gruppen.

Tankar?
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav tommy1985a » 30 september 2016, 16:42

Laine kommer bli viktig framöver för HV. Men just nu så klarar vi oss bra ändå. Så det perfekta nu för alla parter är att få igång Laines form i lugn och ro innan han får kliva in i en producerande lina.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav frippe-borås » 14 oktober 2016, 00:32

Dax för staben att läxa upp Laine!
Drar på sig skitutvisningar och är en av de snabbaste i SHL men visar aldrig detta!
Lata och mätta spelare vinner man inte guld med!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav frippe-borås » 28 oktober 2016, 15:10

Vart håller du hus Laine?
Dax att stäpps upp lite nu, starkare än någonsin sades det inför säsongen och hungrig!
Dax att börja visa det nu! Blek o osynlig allt som oftast!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav FirstSwitch » 28 oktober 2016, 15:29

Har väntat med att bedöma Laines spel men nu har han ändå spelat 10 shl matcher med hyfsad omgivning så hur långt tålamod ska man ha egentligen. Vore underbart att ha tillbaka super snabba finnen men som det ser ut just nu så tycker jag inte han platsar i laget, isåfall måste han börja bevis mer.
FirstSwitch

Inläggav BlackIce » 28 oktober 2016, 19:06

Tycker ändå att man har sett tendenser till vunna närkamper de senaste matcherna. Men han är fortfarande inte vän med pucken.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav lejacques » 18 november 2016, 20:38

Laine skadad och missar morgondagens match.

Petad säger jag.

"Han står över matchen. Det knät vill inte riktigt samma sak som han vill och han har fått någon form av reaktion. Han håller för spel, men kan inte göra sig själv rättvisa på riktigt" säger Lindbom till JP.

Rätt uppenbart att man lirat Laine i väntan på Önerud. Nu när den senare är tillbaka finns det ingen anledning att röra på de kedjor som faktiskt fungerat. Därför passar det plötsligt bra att låta Laine "vila", precis som han fick göra innan Öneruds skada.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav tom_flaska » 18 november 2016, 23:32

lejacques skrev:Laine skadad och missar morgondagens match.

Petad säger jag.

"Han står över matchen. Det knät vill inte riktigt samma sak som han vill och han har fått någon form av reaktion. Han håller för spel, men kan inte göra sig själv rättvisa på riktigt" säger Lindbom till JP.

Rätt uppenbart att man lirat Laine i väntan på Önerud. Nu när den senare är tillbaka finns det ingen anledning att röra på de kedjor som faktiskt fungerat. Därför passar det plötsligt bra att låta Laine "vila", precis som han fick göra innan Öneruds skada.

Varfør skulle han vara petad? Han har ju spelat upp sig rejælt sista par matcherna och fixar poæng.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav lejacques » 18 november 2016, 23:42

Om man, som enligt Lindbom uttrycker det, håller för spel men ändå inte får spela. Då menar jag att man är petad. Åtminstone säger det något om spelarens plats i hierarkin. Ta Thörnberg som motsatt exempel. Trots skada och osäkerhet kring spel valde man ändå, så fort man fick klartecken att han höll för spel, att slänga in honom mot Skellefteå.

Hade Laine varit en nyckelspelare med en given plats i någon av de två ledande kedjorna är jag övertygad om att han spelat imorgon. Men nu finns det ingen sådan plats för Laine, och inte heller i de lägre. Därför väljer man att "vila" (läs peta) honom.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav hammare7 » 19 november 2016, 11:49

Tror detta är Teemus sista säsong som professionell spelare. Han klarar att spela men Knäet är inte fullt återstält han har problem som hemmar honom. Det syns väldigt tydligt i hans skridskoåkning och intensitet i spelet. Det är helt borta. Utan det är Teemu inget större hot, han har bra skott men han är inte tillräckligt "smart" spelare att ta sig till rätta position som typ Christensen elr arla. Han lever på sin styrka o skridskoåkning, nu när det är hemmat så tappar han mycket av sin kapacitet. Visst han kanske kan fåin nån poäng då o då men inte regelbundet tyvärr
hammare7

Inläggav BlackIce » 19 november 2016, 12:45

lejacques skrev:Om man, som enligt Lindbom uttrycker det, håller för spel men ändå inte får spela. Då menar jag att man är petad. Åtminstone säger det något om spelarens plats i hierarkin. Ta Thörnberg som motsatt exempel. Trots skada och osäkerhet kring spel valde man ändå, så fort man fick klartecken att han höll för spel, att slänga in honom mot Skellefteå.

Hade Laine varit en nyckelspelare med en given plats i någon av de två ledande kedjorna är jag övertygad om att han spelat imorgon. Men nu finns det ingen sådan plats för Laine, och inte heller i de lägre. Därför väljer man att "vila" (läs peta) honom.

Den stora skillnaden mellan Thörnberg och Laine är att Thörnberg har fått en smäll så det kommer att läka med Laine har en förslitningsskada. Även om Thörnberg spelar så kommer han bli återställd, så frågan är bara om han bidrar med tillräckligt mycket trots skadan/smärtan - det gör han. För Laine handlar det inte bara om han får något uträttat på isen utan även att han riskerar att bli hockeyinvalid på heltid. Troligen är skadan så pass problematiskt att man inte längre chansar när nu Önerud är tillbaka.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav tommy1985a » 19 november 2016, 12:59

Tycker skridskoåkningen varit lite bättre sista tiden från Laine längre sträckor. Men de korta start och stopp har han stora problem med, han klarar det ändå bra att skydda puck i anfallszon av nån märklig anledning fast att det känns som ena benet ligger och släpar i backen. Ingen som vågar gå på honom direkt heller. Det mest märkbara är att han ibland känns väldigt klen i närkamper vid sargen i anfallszon och det beror säkert på vilket ben han stöttar på eller nåt sånt. Riktigt tråkigt att se Laine på halvfart och tråkigt för honom att inte få bevisa sig efter skadan. Hoppas det om det nu kan läka lyckas läka ihop under säsongen på nåt magiskt sett så han kan göra comeback i full form framöver. Känns tyvärr lite som Davidsson med sitt knä sista tiden. Kan inte göra sig själv rättvisa.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav aimstar » 2 december 2016, 11:47

Borta minst till nyår. Riktigt tråkigt, han såg sjukt bra ut innan skadan förra säsongen, hoppas han kommer tillbaka.

http://www.hv71.se/artikel/bfrqaiw7l-3i ... -knaskadad
aimstar

Inläggav hammare7 » 2 december 2016, 12:40

aimstar skrev:Borta minst till nyår. Riktigt tråkigt, han såg sjukt bra ut innan skadan förra säsongen, hoppas han kommer tillbaka.

Bekräftar ju vad många har misstänkt att han har problem med sitt knä trots vissa här inne sagt att så inte var fallet. Det har märkts
hammare7

Inläggav Robert.76 » 2 december 2016, 12:59

hammare7 skrev:
aimstar skrev:Borta minst till nyår. Riktigt tråkigt, han såg sjukt bra ut innan skadan förra säsongen, hoppas han kommer tillbaka.

Bekräftar ju vad många har misstänkt att han har problem med sitt knä trots vissa här inne sagt att så inte var fallet. Det har märkts

Jag är väldigt osäker på om Laine kommer komma tillbaka alls, hoppas jag har fel :(
Robert.76
Moderator

Inläggav Sir Ward » 2 december 2016, 20:36

Samma skada som Johan Davidsson dessvärre och lider med Teemu Laine.
Oavsett utfall, så tror jag inte att HV letar förstärkning, förutom att checkradarn
jobbar på i vanlig ordning 24/7, som iofs samtliga SHL lag gör.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Henke67 » 5 december 2016, 17:25

Är det någon som har koll på läget vad gäller kontrakt och försäkringar?
Jag har något minne av att avtalen spelarna har gör det väldigt negativt för en spelare med utgående kontrakt att gå in och "chansa" framåt våren.
Henke67

Inläggav Sir Ward » 27 januari 2017, 00:54

hammare7 skrev:Angående Laine tror jag hans karriär är slut på elitnivå....

Fel. Går framåt vad jag hört, sakta men säkert.

Henke67 skrev:Är det någon som har koll på läget vad gäller kontrakt och försäkringar?
Jag har något minne av att avtalen spelarna har gör det väldigt negativt för en spelare med utgående kontrakt att gå in och "chansa" framåt våren.

Osäker. Ska checka och återkommer vid svar.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav hammare7 » 27 januari 2017, 10:14

sir Ward skrev:
hammare7 skrev:Angående Laine tror jag hans karriär är slut på elitnivå....

Fel. Går framåt vad jag hört, sakta men säkert.

Henke67 skrev:Är det någon som har koll på läget vad gäller kontrakt och försäkringar?

Osäker. Ska checka och återkommer vid svar.

Förlåt ward men jag tror inte din källa. Det jag har sätt av Laine hittills denna säsong lovar inte gott. Han har stora problem med skridskoåkningen som är A o O för Laine. Utan den är han en begränsad spelare. Vet du sa sist han var fullt frisk enligt din källa o nu är han långtidsskadad och de har sagt det är knäet. Sorry jag tvivlar men det är bara ta i de sura äpplet o inse han är slut. Visst han kanske kan spela men hur bra? Om han ej är fullt frisk är det bättre o spela andra
hammare7

Inläggav Simon » 29 april 2017, 18:47

Bilderna av Teemu, ställandes sig på knä framför klacken i Expressen TV, gav mig tårar för vi vet nog innerst inne vad det betydde.
Jag säger nog redan nu ett stort stort tack till Teemu, för alla hans insatser han gjort i HV-tröjan om det nu visar sig att det var hans personlig avsked.
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav hammare7 » 28 augusti 2017, 12:25

https://www.jnytt.se/article/tva-sm-gul ... lutar-han/

Tack Laine för allt. Du kommer alltid finnas i våra hjärtan. Glad du fick avsluta med guld men väldigt tråkigt de sista 2 åren präglades av trasigt knä.

Hoppas du blir bra så du kan ha en vanlig vardag och vi kommer alltid minnas din kämpaglöd och vilja med temperament. Hoppas du har inspirerat många med ditt jävlar Annama attityd, du kom så långt tack vare den inställningen.

Teemu Laine teemu Laine Ole Ole Ole
hammare7

Inläggav Regnet » 28 augusti 2017, 13:50

hammare7 skrev:https://www.jnytt.se/article/tva-sm-guld-med-hv-nu-slutar-han/

Tack Laine för allt. Du kommer alltid finnas i våra hjärtan. Glad du fick avsluta med guld men väldigt tråkigt de sista 2 åren präglades av trasigt knä.

Hoppas du blir bra så du kan ha en vanlig vardag och vi kommer alltid minnas din kämpaglöd och vilja med temperament. Hoppas du har inspirerat många med ditt jävlar Annama attityd, du kom så långt tack vare den inställningen.

Teemu Laine teemu Laine Ole Ole Ole

Kan bara instämma! Tack för allt Teemu! <3
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Sir Ward » 30 augusti 2017, 23:37

Simon skrev:Bilderna av Teemu, ställandes sig på knä framför klacken i Expressen TV, gav mig tårar för vi vet nog innerst inne vad det betydde.
Jag säger nog redan nu ett stort stort tack till Teemu, för alla hans insatser han gjort i HV-tröjan om det nu visar sig att det var hans personlig avsked.

Bra skrivet. Du glömde Europas snabbaste på rören.
Bor kvar här i Trånghalla med familjen och all lycka.

Tack Teemu för allt
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav #22 Bemersten » 31 augusti 2017, 09:08

Simon skrev:Bilderna av Teemu, ställandes sig på knä framför klacken i Expressen TV, gav mig tårar för vi vet nog innerst inne vad det betydde.

Håller med. Man var ju redan i ett känslomässigt stadie innan han kom fram.

Jag tackar Teemu för hans insatser i HVdressen och jag vet att han alltid kommer vara starkt förknippad med klubben i mångas minne framöver.

Kiitos!
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare