Tråden om: Fotboll!

Diskutera allt annat som inte är hockey eller HV71.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: Fotboll!

Inläggav chinobar » 14 oktober 2015, 08:20

För någon som är fullständigt ointresserad utav fotboll, hur många matcher är det kvar?
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Sir Ward » 14 oktober 2015, 17:56

chinobar skrev:För någon som är fullständigt ointresserad utav fotboll, hur många matcher är det kvar?

Slarvigt av mig.
J-södra möter tabelltvåan Östersund nu på lördag, tredje placerade Ik(ateisten)Sirius borta 17 okt och sista är mot tabelljumbon
Utsikten 1 Movember. Lag 1 och 2 går direkt upp till allsvenskan medans tredje placerade får kvala mot Falkenberg i nuläget.
2 matcher, hemma - borta.

J-södras hemsida: http://www.j-sodra.com/
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav ateisten » 15 oktober 2015, 15:47

Ja det stämmer Sir Ward.
Se nu till att J-Södra tar alla poäng mot Östersund! Heja, bua, muta domaren om du har tillräckligt med kapital.. gör vad som helst helt enkelt! ;)
Sirius ska banne mig snuva Östersund på andra platsen! :twisted:
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav Sir Ward » 15 oktober 2015, 23:04

Hysteri om senaste plåtarna här i jönnet med all rätt. T o m självaste Göran Bäckström, jp:s ankare vart nervös utöver vanligt.
Sa att jag innerst inne håller på IK Sirius och ens bricanyl hoppade genast fram.

Självklart så vinner J-södra, tar full pott. Är ju jag som dömer matchen - tjalla inte ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Diabolics » 17 oktober 2015, 17:31

Grattis J-södra och fotbollsfans i jönnet!!!!! Nu kommer jag se fler allsvenska matcher på gamla ullevi och vad nu fan den nya arenan på hisingen heter.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav ateisten » 17 oktober 2015, 18:09

Ja jävlar.. Grattis J-södra till Allsvenskan!
Inte surt i benämningen ovan, mer utav att Sirius tappade en 1-0 ledning på övertid mot Varberg.. :evil:
Vinn nu Södra och ge mig ett lugn och förhoppning.
/splittrad-fan mellan Småland och Uppland
:lol:
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav mep » 19 oktober 2015, 14:45

Sjukt imponerad av vart allt folk kommer ifrån. Hv hade ju 6800 (?) i lördags, samtidigt som södra drog 6200.
Det finns nog fint med publikstöd för båda sporterna i Jkpg. Den stora frågan är väl i så fall sponsorerna.
mep

Inläggav Diabolics » 19 oktober 2015, 16:18

mep skrev:Sjukt imponerad av vart allt folk kommer ifrån. Hv hade ju 6800 (?) i lördags, samtidigt som södra drog 6200.
Det finns nog fint med publikstöd för båda sporterna i Jkpg. Den stora frågan är väl i så fall sponsorerna.

Tanken med sponsorskap är ju att stödja en förening men även att växa själva genom att synas. Här finns det möjlighet för företagen i jönnet att växa med en framgångsrik organisation.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav NightWalker » 19 oktober 2015, 16:28

Att ha två lag i högsta serien tror jag bara kan vara bra.
Nu vet jag inte exakt hur mycket företag betalar för att sponsra, men det är nog bra att det är två lag som inte riktigt spelar samtidigt - fotbollssäsongen börjar ungefär när ishockeyn slutar och vice versa.
NightWalker

Inläggav mep » 20 oktober 2015, 13:15

Diabolics skrev:
mep skrev:Sjukt imponerad av vart allt folk kommer ifrån. Hv hade ju 6800 (?) i lördags, samtidigt som södra drog 6200.

Tanken med sponsorskap är ju att stödja en förening men även att växa själva genom att synas. Här finns det möjlighet för företagen i jönnet att växa med en framgångsrik organisation.

Absolut är det tanken. Sen är ju frågan om hur mycket pengar företag vill och kan sponsra med. Kanske finns de som tänker att "vi delar pengarna lika mellan föreningarna" istället för att ge hela sponsorpengen till Hv.
mep

Inläggav ateisten » 26 oktober 2015, 12:29

2-0 efter ett rullande perfektionism från Sirius på Studan!
J-södra bör få en känga efter sitt uppträdande, framförallt andra halvan. Det var knappt superettan-klass hur undermåligt det såg ut.
Ett lag för Allsvenskan? Den frågan få va obesvarad efter gårdagen..
Nöjd är jag iaf, bra att få in goda vanor och boostar upp självförtroendet inför kvalet.
Gais på söndag och sen blir det nerver, kämpa blåsvart!
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav Junior » 26 oktober 2015, 16:44

Näe fy fan. Riktigt kasst spel. Fattar inte varför man inte försöket vinna serien i alla fall. Kändes nästan ovärdigt att stå där och frysa.

Med det sagt gjorde sirius en bra match.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Sir Ward » 28 oktober 2015, 01:04

Grattis till vinsten ateisten. Såg inte matchen då jag och liksom spelarna är nöjda med avancemanget till allsvenskan ;)
Enligt JP så får serievinnaren 6 miljoner och tvåan 5,2 miljoner in på kontot.
Just nu är det turbulens i J-södras styrelse där ordföranden Sune Lantz hade ställt sin plats till förfogande på ett styrelsemöte.
Arton(18) sponsorer har hoppat av och ska försöka reda ut det med Sune som bor två meter från kåken
http://www.jnytt.se/storsponsorer-bryter-med-j-sodra
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Sir Ward » 18 november 2015, 00:17

SVERIGE ÄR I EM - UNDERBART! :D :D :D

Låg sömnlös inför denna match på Parken och drömde om 1-0. Vi gjorde två och Kung Zlatan stod för båda. Finner inte ord.
Minst 25-30 mille in på kontot och denna gång ska vi att gå vidare ur kommande grupp.

Klistrar in Mikael Persbrandts "ödmjuka predikan inför matchen" 8-)
http://www.expressen.se/sport/fotboll/l ... nskjavlar/

Vi Är Svenska Fans Allihopa...

Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Sir Ward » 12 december 2015, 21:20

EM-lottningen klar. Fotbolls-EM inleds 10 juni-2016 i Frankrike och värdlandet Frankrike får inleda mot Rumänien.

Så här slutade lottningen:

Grupp A: Frankrike, Albanien, Rumänien, Schweiz
Grupp B: England, Wales, Slovakien, Ryssland
Grupp C: Tyskland, Nordirland, Polen, Ukraina
Grupp D: Spanien, Turkiet, Tjeckien, Kroatien

Grupp E: Belgien, Irland, Sverige, Italien

Grupp F: Portugal, Island, Ungern, Österrike

Vi hamnade i en svår grupp, men inte som mediadrevet drivit upp det till. Irland blir fullpott, Belgien blir tuffare och inte
en chans att vi förlorar hemma. Italien är det tuffaste motståndet. Tippar ändå fyra pinnar i det mötet.
Vi har nånting som övriga lag inte har - Kung Zlatan Ibrahimović och genunint hårt arbetande vikingar :)

Sverige och Italien går vidare. Punkt!
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Rex0z » 12 december 2015, 22:30

sir Ward skrev:EM-lottningen klar. Fotbolls-EM inleds 10 juni-2016 i Frankrike och värdlandet Frankrike får inleda mot Rumänien.

Vi hamnade i en svår grupp, men inte som mediadrevet drivit upp det till. Irland blir fullpott, Belgien blir tuffare och inte
en chans att vi förlorar hemma. Italien är det tuffaste motståndet. Tippar ändå fyra pinnar i det mötet.
Vi har nånting som övriga lag inte har - Kung Zlatan Ibrahimović och genunint hårt arbetande vikingar :)

Man möter väl endast lagen en gång eller har dom gjort om?
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Sir Ward » 12 december 2015, 22:58

Rex0z skrev:
sir Ward skrev:EM-lottningen klar. Fotbolls-EM inleds 10 juni-2016 i Frankrike och värdlandet Frankrike får inleda mot Rumänien.

Man möter väl endast lagen en gång eller har dom gjort om?

Sant! Du har rätt - fel av mig. Tänkte lite fel där :o Tack för ditt inlägg RexOz.
För Sverige är det spelorterna Paris, Toulouse och Nice som gäller. Den första matchen spelas mot Irland på Stade de France i Paris den 13 juni. Den andra matchen avgörs i Toulouse den 17 juni då Sverige möter Italien innan gruppen summeras med match mot Belgien den 22 juni i Nice.

[i]Redan nu så har Sverige fått 74,5 miljoner kronor för att de har nått gruppspelet i EM. En summa som kan växa beroende på hur framgångsrika de är.

Lagen får: 9,3 miljoner för varje seger i gruppspelet. 4,6 miljoner för varje oavgjord match i gruppspelet. 13,9 miljoner för åttondelsfinal. 23,2 miljoner för kvartsfinal. 37,2 miljoner för semifinal. 46,5 miljoner till förloraren i finalen och 74,5 miljoner till vinnaren i finalen.

Källa: http://www.expressen.se/sport/fotboll/l ... cher-i-em/
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Junior » 13 december 2015, 15:10

Tycker Belgien ser tuffar ut än Italien faktiskt. Men vidare ska vi!
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Sir Ward » 14 december 2015, 00:16

Junior skrev:Tycker Belgien ser tuffar ut än Italien faktiskt. Men vidare ska vi!

Enligt FIFA-rankingen så ligger Belgien etta :o, Italien 15, Irland 31 och Sverige 35.
Tror ändå att Italien med sin stora erfarenhet tar sig vidare från gruppspelet.
Källa: http://fotbollen.com/fifa/index.html

Italien:
VM:
Mästerskap 18 ● Guld 4, ● Silver 2● Brons 1
Olympiska spelen:
Mästerskap 14 ● Guld 1, ● Silver 0, ● Brons 2
Europamästerskap
Mästerskap 8 ● Guld 1, ● Silver 2, ● Brons 2

Belgien:
Deltagit i 11st VM, 4st OS och 4st EM. Har ett guld och ett brons från OS. Inget från VM och ett silver och ett brons från EM.

Irland:
Irland har inga medaljer, men har deltagit i 3st VM och två EM. Enkel match helt klart :D
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Junior » 16 december 2015, 15:01

Jag tror Belgien kan gå långt i EM om dom får ihop sitt lag bättre än va de fick i VM och om deras skadade spelare är friska då. Riktigt bra lag!
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Norrlandssupporter » 16 december 2015, 18:34

Några här som ansökt om biljetter?
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav tom_flaska » 18 april 2016, 13:38

Måste bara säga vad otroligt kul att J-Södra är uppe och spökar i Allsvenskan. Själv har jag bara följt dom sporadiskt och sett alla matcher jag kan sedan man började visa matcherna i Superettan.

Just nu på delad första plats med Norrköping och DIF (som har en match mindre spelad).

Tycker dom spelar väldigt moget, bra avvägningar och igår trots 3 stolpar och ett par brända frilägen ändå hitta ett sätt att vinna matchen.

Hjärtat klappar mest för Blå och Gula HV såklart, men mixar man färgerna får man Grönt! Grönt måste jag medge är rätt skönt!

Ska bli väldigt kul att se matchen mot Hammarby nu på lördag, första Allsvenska matchen för mig kommer bli mot Norrköping den 8 maj, då jag är på besök hemma från Köpenhamn och Danmark.

Edit, är lite trist att det inte är något forum för J-Södra eller Green Machine längre, enda som är lite aktivitet på är svenskafans.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Diabolics » 18 april 2016, 15:27

tom_flaska skrev:Måste bara säga vad otroligt kul att J-Södra är uppe och spökar i Allsvenskan. Själv har jag bara följt dom sporadiskt och sett alla matcher jag kan sedan man började visa matcherna i Superettan.

Just nu på delad första plats med Norrköping och DIF (som har en match mindre spelad).

Tycker dom spelar väldigt moget, bra avvägningar och igår trots 3 stolpar och ett par brända frilägen ändå hitta ett sätt att vinna matchen.

Hjärtat klappar mest för Blå och Gula HV såklart, men mixar man färgerna får man Grönt! Grönt måste jag medge är rätt skönt!

Ska bli väldigt kul att se matchen mot Hammarby nu på lördag, första Allsvenska matchen för mig kommer bli mot Norrköping den 8 maj, då jag är på besök hemma från Köpenhamn och Danmark.

Edit, är lite trist att det inte är något forum för J-Södra eller Green Machine längre, enda som är lite aktivitet på är svenskafans.

Du kan ju alltid starta en dedikerad j-södra-tråd här på forumet och börja dirigera trafik ;) Dekman blir nog glad, hans hjärta har ju börjat anta en något grönaktig ton.....
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Lexhed » 19 april 2016, 09:52

Även om jag mest är ett HV-fan så ser jag fram emot Hammarby-Jönköpings Södra på Tele2 Arena nu på lördag (23 april). Försöker få med mig svärföräldrar och svägerska på matchen också, får se om vi kan överrösta de ca 20 000 Bajenfansen! Men det kommer nog ett par busslaster från Jönköping antar jag. Ett trevligt sätt att spendera en lördag eftermiddag och kväll på - sitta i buss 10 timmar och se fotboll i två!
Lexhed

Inläggav tom_flaska » 23 april 2016, 15:32

Grön Vit mot Grön Vit idag! Ska bli riktigt kul att följa J-Södra och Green Machine mot Bajen.

Matchen startar kl 16:00!

Kom igen nu J-Södra.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Dovahkiin » 23 april 2016, 17:38

Just nu 1-0 till Södra. Håll i!
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav tom_flaska » 23 april 2016, 17:53

1-1 efter ledning och tappar på ett självmål i sista minuten på tilläggstiden.

SURT sa räven.

För övrigt såg det som om de spelade på en gammal betongklump från sovjeteran. Konstgräs? plast? Betong säger jag.

April april, PERCY!

Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav hammare7 » 15 augusti 2016, 21:32

Galning springer in på J-södras match idag

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 3346768.ab
hammare7

Inläggav Macce » 24 oktober 2016, 22:07

Stort grattis J-Södra till fortsatt allsvenkt spel!! :)
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Sir Ward » 25 oktober 2016, 00:10

2-0 borta mot Djurgården!! och samtidigt nytt allsvenskt kontrakt. Mycket viktigt för fotbollsregionen.
Riktar stor berömmelse till spelarna, ledningen och framförallt supportrarna. Ni hörs, syns och ni är gröna. WOW!

FORZA J-SÖDRA

EDIT: Stort Grattis ateisten och Sirius som lirar Allsvenskan nästa säsong.
Mycket kul och vi syns på Stadsparksvallen - du bjuder självklart på mjöden.
Användarvisningsbild
Sir Ward

FöregåendeNästa

Återgå till Öppet forum