Tråden om #24 Erik Christensen

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #24 Erik Christensen

Inläggav didotto » 14 april 2016, 19:39

bogani skrev:
chinobar skrev:
Robert.76 skrev:Nu vet jag inte helt hur det fungerar, men skulle man kunna ta in Christensen på artistkontrakt? Då hinner han kanske med den rehab han behöver. En skadefri Erik är en av seriens bästa centrar, vill gärna se honom i HV något år till.

Låter ju som en väldigt bra lösning i mina öron!

Ett 1-årskontrakt tycker jag definitivt det är värt att satsa på. Går han sönder täcker väl försäkringen upp för en del av lönen?

Ja, efter typ 100 dagars sjukskrivning eller något. Känns sådär seriöst att skriva kontrakt med en spelare och betala alla löner, skatter och avgifter och bara kanske får användning för honom. Känns som att HV och Christensen kommer att hålla kontakten över sommaren och se hur hans rehab går. Det har ju redan annonserats ut och det är väl en bra lösning.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav PapaEmeritus » 17 juli 2016, 18:52

Senaste nytt om Christensen. Det låter inget vidare tyvärr.

http://www.hockeysverige.se/2016/07/17/ ... ta-pa-mig/
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav sammeandersson » 17 juli 2016, 21:04

"– Jag kan inte binda mig till HV71 om jag inte vet vad som är fel på min kropp, det var därför jag avslutade kontraktet. Jag måste se till att problemen jag haft inte kommer tillbaka. Just nu känner jag mig bra, men jag behöver åka skridskor under en längre tid för att hitta rytmen"

"– Jag har haft intresse från andra lag. Men den dörren är stängd till hur det blir med HV. Men jag vill inte komma tillbaka i vinter och veta att ryggen krånglar – jag vill vara ärlig mot HV. Har de inte rum för mig är det okej, hockey är business"

Kanske inte låter helt optimalt men hoppet är det sista som dör. Det andra citatet är helt underbart, usch vad jag vill se en skadefri E.C i den blåa dressen ett tag till, fullkomligt lysande spelare och framförallt verkar han vara en fantastisk person.
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav BlackIce » 29 juli 2016, 21:49

Konspirationsteori eftersom det är så märkligt att HV71 fortfarande inte presenterat en lösning på den viktigaste positionen: Djävulskt spelskicklig förstacenter. Av skattemässiga skäl måste Erik Christensen och HV71 få det att se ut som de inte har någon koppling till varandra eller något avtalat, men kanske har de redan gjort upp att Erik Christensen kommer att vara ur Sverige i 6 månader utan synbar koppling till HV71 och sedan komma tillbaka på artistkontrakt i slutet av september.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav bogani » 2 augusti 2016, 15:21

Jag drog ett litet mail till Herr Hult och Herr Davidsson idag.

"Tjena grabbar!

Jag vill bara vädja lite smått att ni ska ha lite is i magen när det gäller #24. Han är en riktigt supporterfavorit och en spelare som drar biljettintäkter med sina underbara kroppsfinter. Dessutom verkar han vara en fantastiskt ödmjuk person.

Vi är många fans som vill återse Erik i vår vackra tröja! Om han får ordning på kroppen och det stämmer som han säger, att han ej tänker tala med någon annan klubb förrän han vet hur det blir med HV, snälla, håll den dörren öppen så länge det bara går!

Nu hoppas vi på en grym säsong 16/17!"

Jag vill så sjukt gärna se Erik i HV-tröjan igen om han känner sig frisk!
bogani

Inläggav Crille » 11 augusti 2016, 17:26

I statusuppdateringen från Hult på HVTV pratar man om att besked är att vänta nån vecka in i augusti. Enligt intervjun med Hult så skulle Eric köra på is ordentligt en vecka i augusti för att se hur det känns. Hade varit kul att höra hur det har gått.
Crille

Inläggav Nick » 11 augusti 2016, 18:14

Crille skrev:I statusuppdateringen från Hult på HVTV pratar man om att besked är att vänta nån vecka in i augusti. Enligt intervjun med Hult så skulle Eric köra på is ordentligt en vecka i augusti för att se hur det känns. Hade varit kul att höra hur det har gått.

Tror dom avvaktar, vet inte men får för mig att dom vet mer än dom säger och att Christensen ansluter i oktober på artistkontrakt..
Har dock inga belägg för de mer än att de stod i JP för ett tag sen att skattetekniska skäl hindrar honom från att ansluta tidigare om han gör de överhuvudtaget..
Nick

Inläggav BlackIce » 11 augusti 2016, 23:38

Nick skrev:
Crille skrev:I statusuppdateringen från Hult på HVTV pratar man om att besked är att vänta nån vecka in i augusti. Enligt intervjun med Hult så skulle Eric köra på is ordentligt en vecka i augusti för att se hur det känns. Hade varit kul att höra hur det har gått.

Tror dom avvaktar, vet inte men får för mig att dom vet mer än dom säger och att Christensen ansluter i oktober på artistkontrakt..
Har dock inga belägg för de mer än att de stod i JP för ett tag sen att skattetekniska skäl hindrar honom från att ansluta tidigare om han gör de överhuvudtaget..

Jag har också fått känslan av det (som jag skrev ovan).
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Macce » 15 augusti 2016, 17:38

Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav tommy1985a » 16 augusti 2016, 00:54

Där kom den sista pusselbiten och Centern som alla väntade på. Finns inget att Tveka på för J & J nu om han nu är fullt frisk så är det som ett nyförvärv gentemot förra säsongen. Kommer höja hela laget åtminstone kedjan han skulle kunna spela i. Förra året hade man den där känslan att det kan fan gå bra men alla blev skadade. i år är alla friska lagom till SHL-start och det sista som saknas är den där supercentern i fullt slag. Får vi tillbaka Christensen om han nu är 100% så tror ja vi kan gå riktigt långt i år.

Fan om nåt annat lag snor honom nu och sabbar sista lilla pusslet. Vill verkligen se HV71 den häär säsongen med det lag man har och minimalt med skador plus en fullt frisk Christensen. Kommer fan bli magiskt.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav tommy1985a » 16 augusti 2016, 14:01

http://www.hv71.se/artikel/i6kbairde-3iaijd/
Gamla intervjun med Hult lovar ju gott i alla fall. Vill Erik spela i HV så blir det HV om jag tolkar Hult rätt.
Men lite oroande är det att han smyger med det, Inget klart och tydligt att blir Erik frisk så vill vi ha honom.
Snarare mycket prat om att det är en jättebra spelare osv och dialog mm.
Vi får se helt enkelt vad som händer, Optimalt vore ju att få hit honom bums så han kan träna ihop sig med laget och bilda den där giftiga formationen som vi alla hoppades på redan förra säsongen.

I år skulle den kunnat bestått av Thörnberg - Christensen - Arlbrandt
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav tom_flaska » 16 augusti 2016, 15:09

tommy1985a skrev:http://www.hv71.se/artikel/i6kbairde-3iaijd/
Gamla intervjun med Hult lovar ju gott i alla fall. Vill Erik spela i HV så blir det HV om jag tolkar Hult rätt.
Men lite oroande är det att han smyger med det, Inget klart och tydligt att blir Erik frisk så vill vi ha honom.
Snarare mycket prat om att det är en jättebra spelare osv och dialog mm.
Vi får se helt enkelt vad som händer, Optimalt vore ju att få hit honom bums så han kan träna ihop sig med laget och bilda den där giftiga formationen som vi alla hoppades på redan förra säsongen.

I år skulle den kunnat bestått av Thörnberg - Christensen - Arlbrandt

Håller helt med! Hit med han nu!
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav bogani » 1 september 2016, 22:16

I en perfekt värld presenterar HV Christensen under HV-dagen. Det vore inte helt orimligt med tanke på att han är efterfrågad av fansen.

Hoppas kan man ju, även om det känns tveksamt i nuläget :/
bogani

Inläggav frippe-borås » 4 september 2016, 19:36

Vad är sant o vad är inte angående Christensen ?

Hv säger ha god kontakt med honom o Erik själv har väl sagt att han kommer spela!?
Frölunda ska ha kontrakterat honom?

Att se honom i Frölunda hade ju varit surare än en julafton utan tomte! Får inte hända!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav wess » 16 september 2016, 17:00

Ett år till i HV, stabilt!! :D
wess

Inläggav BlackIce » 16 september 2016, 17:02

Fy fan vad bra! Helgen blir ett enda stort leende. :D :D :D :D :D
Dags för alla att uppdatera tabell- och guldtipsen. :lol:
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav hammare7 » 16 september 2016, 18:00

hammare7

Inläggav Icing » 16 september 2016, 18:24

hammare7 skrev:https://www.youtube.com/watch?v=6M2UzoOYi-w

Halleluja!!!
Vilket jäkla gött besked inför helgen.

Kollar på Youtube-videon och inser...vilka jäkla avslut...vilka jävla mål!
Hoppas att den trevlige Erik C kommer tillbaks i gammalt gott slag, tveklöst en av, om inte den, bäste fwd i SHL!

Favoriten är ju efter 3.30 när han drar korsbanden på Rödskägg-Junland i "Clöbben"... 8-)
Icing

Inläggav silver » 16 september 2016, 19:23

Icing skrev:
hammare7 skrev:https://www.youtube.com/watch?v=6M2UzoOYi-w

Halleluja!!!
Vilket jäkla gött besked inför helgen.

Kollar på Youtube-videon och inser...vilka jäkla avslut...vilka jävla mål!
Hoppas att den trevlige Erik C kommer tillbaks i gammalt gott slag, tveklöst en av, om inte den, bäste fwd i SHL!

Favoriten är ju efter 3.30 när han drar korsbanden på Rödskägg-Junland i "Clöbben"... 8-)

Jag får ta och göra en ny sån video efter denna säsongen!
Användarvisningsbild
silver

Inläggav Regnet » 16 september 2016, 19:46

Missförstå mig inte EC är kung och glad som fan att han är tillbaks men känns som hans form är ett stort frågetecken. Vi får ju inte veta ett skit igentligen... sist vi hörde från honom så var han i princip sängliggande och nu helt plötsligt är han i prima skick. Vad har hänt?

Kommer han hålla nu för matchsituationer med 100% närkamper och allt vad det innebär? Har han ens istränat?

Bara en stilla undran... någon får gärna försäkra mig om att allt kommer bli bra :p
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav tommy1985a » 16 september 2016, 19:57

Errrik Christensseeeeen..... Hoppas ni hör klangen :) Härligt härligt. Fan vad taggad man är på SHL nu.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav tommy1985a » 16 september 2016, 20:06

Regnet skrev:Missförstå mig inte EC är kung och glad som fan att han är tillbaks men känns som hans form är ett stort frågetecken. Vi får ju inte veta ett skit igentligen... sist vi hörde från honom så var han i princip sängliggande och nu helt plötsligt är han i prima skick. Vad har hänt?

Kommer han hålla nu för matchsituationer med 100% närkamper och allt vad det innebär? Har han ens istränat?

Bara en stilla undran... någon får gärna försäkra mig om att allt kommer bli bra :p

Erik ska vara helt fri från sin skada av allt jag läst av Hult och även Erik själv. sen har han väl antagligen tränat på over there för att komma i så bra form han kan efter att han känt att skadan läkt. Så kanske han inte är maxad i form helt beroende på hur sent skadad läktes eller hur man nu ska formulera sig. Men av alla tester och grejer så verkar den ju var helt åtgärdad vilket är det viktigaste, formen kommer han kunna pricka in tids nog bara han får vara fri från skadan. Angående 1-årskontraktet är väl mest för egen del från HV-s sida ifall nånting skulle hända med Erik. Men jag tror det lär förlängas under seriens gång när man får se att han håller och han hittar tillbaka till spelet igen. Känns väldigt lovande och jag tror faktiskt han är fullstädigt hel med tanke på hur tydliga man nu är.

Jävligt kul för Christensen med att han slapp åka runt och aldrig kunna vara hundra igen som det lät på honom i nån intervju förra året. Kanske han ändå är 99 % nu då.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav hammare7 » 16 september 2016, 20:33

enligt mrmadhawk anländer han i oktober
hammare7

Inläggav FirstSwitch » 16 september 2016, 20:54

Fantastisk nyhet med EC tillbaka och med positiva besked, kommer väl ta ett tag innan han kommer i matchform men kommer ge oss den spets som behövs när han väl spelat några matcher. Håller tummarna för att han håller hela säsongen :D
FirstSwitch

Inläggav BlackIce » 16 september 2016, 21:00

Det här är det snyggaste målet han har gjort. Accelerationen, dragningen, avslutet.
https://www.youtube.com/watch?v=dkh-Qfl41_M
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Icing » 17 september 2016, 10:07

BlackIce skrev:Det här är det snyggaste målet han har gjort. Accelerationen, dragningen, avslutet.

:lol:
Håller med...så gott o se när knän bara viker sig åt alla håll på Junland...
Hockeyporr!
Icing

Inläggav BlackIce » 17 september 2016, 15:27

Icing skrev:
BlackIce skrev:Det här är det snyggaste målet han har gjort. Accelerationen, dragningen, avslutet.

:lol:
Håller med...så gott o se när knän bara viker sig åt alla håll på Junland...
Hockeyporr!

Haha! Jag hade glömt att det var på Junland. Det gör det till ett ännu bättre mål. :D
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Diabolics » 17 september 2016, 18:40

Helt plötsligt verkar alla "experter" tro att HV kan utmana bland topp fyra :roll:

Kamma er jävla sopor ( tittar på alla "experter")!!!!!

En person gör inte ett lag. #24 kommer att göra oss bättre, men han kommer inte lyfta ett lag från botten till toppen. Dock har nog "experterna" undervärderat HV inför denna säsong. Kanske kan #24 höja oss två till tre placeringar vilket kanske räcker till topp fyra. Beskåda då "experternas" slutsats att #24 tagit HV från (deras) bottenplacering till topplacering. Så mina vänner, skapas en myt eller vandringssägen.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Maidensoldier » 19 september 2016, 17:36

Diabolics skrev:Helt plötsligt verkar alla "experter" tro att HV kan utmana bland topp fyra :roll:

Kamma er jävla sopor ( tittar på alla "experter")!!!!!

En person gör inte ett lag. #24 kommer att göra oss bättre, men han kommer inte lyfta ett lag från botten till toppen. Dock har nog "experterna" undervärderat HV inför denna säsong. Kanske kan #24 höja oss två till tre placeringar vilket kanske räcker till topp fyra. Beskåda då "experternas" slutsats att #24 tagit HV från (deras) bottenplacering till topplacering. Så mina vänner, skapas en myt eller vandringssägen.

Exakt så är det ju. Då får experterna rätt helt plötsligt fast de egentligen har helt fel.
Maidensoldier

Inläggav Haard » 2 oktober 2016, 10:11

När kommer Christensen? Har för mig att jag hört 5 eller 6 oktober någonstans, och det är ju nu i veckan. Någon som vet?
De ä bar' å åk!
Haard

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare