Tråden om #41 Chris Campoli

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #41 Chris Campoli

Inläggav HV-supportern » 17 mars 2016, 23:35

Absolut, minst 1 år till. Svårt att hitta bra backar nuförtiden. Forwards är lättare.
HV-supportern

Inläggav FirstSwitch » 18 mars 2016, 00:29

Inzaneclown skrev:Är lite nyfiken på vad ni tycker här inne. Är Campoli värd att förlänga med?

Lite kluven, är en bra allround back och bra ledaregenskaper men gör ibland idiot saker på isen och kanske inte riktigt är förstebacks material. imo.
FirstSwitch

Inläggav Sir Ward » 18 mars 2016, 01:11

Inzaneclown skrev:Är lite nyfiken på vad ni tycker här inne. Är Campoli värd att förlänga med?

Bitch slap på en sån fråga ;) En av toppbackarna, genuina ledaregenskaper - både på isen och utanför.
En härförare helt enkelt och vore vansinnigt med utebliven förlängning. Jag tror det är redan klart.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav tommy1985a » 18 mars 2016, 03:32

Beror på lite vad man får för back för samma pengar, Campolis tidigare kontrakt kändes rätt billigt, frågan är vad han kostar nu?
Gör en del dumheter som sagt tidigare och är ganska seg på rören. Men som många andra HV-spelare grym när att går all in på isen.
Skulle vilja att man succesivt bygger en ny stomme av snabba spelskickliga backar, Vi har redan 3 unga på framfart i Pilut Hansson och Emil om vi lyckas få till ett kontrakt med Emil. Hansson är kanske inte så snabb egentligen men de andra två är bra på rören. Skulle vilja att de som kommer in motsvarar något liknande i skridskoåkning för det behövs om man ska hänga med i SHL nuförtiden och hinna på plats framåt och bakåt. En stillastående back har bara 1 chans, blir han bortdribblad så är det öppet. En sån som Pilut kan följa med hela vägen och hålla spelare på utsidan vilket är svårare för Jere Campoli mfl som släpper desto längre matchen går då de blir trötta och inte orkar hålla uppe en högre skridskoåkning än de egentligen besitter.

Ett snabbt HV-blå är nyckeln i den nya stommen tror jag.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Poison » 18 mars 2016, 17:13

Jag vet inte vad jag ska tycka om Chris ibland alltså. Vissa matcher storspelar han både framåt och bakåt.
Men som första matchen mot Skellefteå i slutspelet. Fan vilken nonchalant inställning han hade på isen. Hände absolut ingenting kring människan. Kändes som att han åkte omkring och inte brydde sig.

Vi har länge behövt en erfaren stabil back som alltid driver resten av backarna. Jag har länge hoppats att Campoli var denna personen men har helt tappat hoppet om honom nu.

För den summan jag kan tänka att HV betalar för honom anser jag det är bättre att försöka med någon annan.
Poison

Inläggav Davestar » 19 mars 2016, 11:43

Poison skrev:Jag vet inte vad jag ska tycka om Chris ibland alltså. Vissa matcher storspelar han både framåt och bakåt.
Men som första matchen mot Skellefteå i slutspelet. Fan vilken nonchalant inställning han hade på isen. Hände absolut ingenting kring människan. Kändes som att han åkte omkring och inte brydde sig.

Vi har länge behövt en erfaren stabil back som alltid driver resten av backarna. Jag har länge hoppats att Campoli var denna personen men har helt tappat hoppet om honom nu.

För den summan jag kan tänka att HV betalar för honom anser jag det är bättre att försöka med någon annan.

Håller med om att Chris kan vara ojämn men, och detta är ett stort men, har han en enorm förmåga att lyfta sig i slutspel (kolla hans stats) vilket gör att jag tycker att han är en självklar förlängning. Hoppas att han stannar!
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav lejacques » 19 mars 2016, 11:49

Håller med Poison. Campoli har en väldigt hög högstanivå - då tillhör han SHL:s allra bästa. Men han är alldeles för ojämn.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Lux » 22 mars 2016, 23:44

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... r-pinsamt/

Älskar att han är så ärlig och har rätt i sak.

"Campoli vet inte om han blir kvar i HV 71 eftersom hans kontrakt går ut. Han kan ha spelat sin sista match i Jönköpingslaget.
– Jag hoppas inte det. Det här är min klubb. Det är så jag känner. Det är jobbigt för mig att tala om det, säger han och sväljer hårt och han är nära till tårarna."

Wow. Älskar den här killen.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav shitkicker » 22 mars 2016, 23:47

Lux skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/chris-campoli-arligt-talat-det-ar-pinsamt/

Älskar att han är så ärlig och har rätt i sak.

"Campoli vet inte om han blir kvar i HV 71 eftersom hans kontrakt går ut. Han kan ha spelat sin sista match i Jönköpingslaget.
– Jag hoppas inte det. Det här är min klubb. Det är så jag känner. Det är jobbigt för mig att tala om det, säger han och sväljer hårt och han är nära till tårarna."

Wow. Älskar den här killen.

Tror inte han blir kvar. För dyr helt enkelt. HV måste kapa i spelarbudgeten och Campoli är nog en av dem som man inte har råd med.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Svartzonker » 23 mars 2016, 00:24

Jag har bara en önskan gällande aktuella förlängningar och det är att förlänga med Chris.
Inte enbart för att han är min stora favorit i laget utan även för att HV71 verkligen behöver han nästa säsong.
Vi har som sagt väldigt många yngre backar, Pilut, Johansson, Eidstedt (om han nu stannar), Hansson, Almqvist etc och det krävs då att man har någon lite mer rutinerad som kan visa vägen och agera likt en mentor. Något vi vet att Chris är fullt kapabel till. Tidigare säsonger så har han ju bland annat agerat likt en mentor för bland exempelvis Pilut.
Chris är en riktig ledartyp som verkligen ger allt och spelar med oerhört mycket känslor. Ibland blir det t.om för mycket känslor/passion (vilket resulterar i dumma tacklingar). Visst han har haft matcher där han har varit lite svajig, och tagit lite dumma beslut, men sett över hela säsongen så har han gjort ett jävligt bra jobb. I slutspelet så har han varit riktigt vass offensivt och bidrog med 3+2 på sex matcher.
Chris snittade över 0,7 poäng/match denna säsongen vilket är väldigt imponerande i mina ögon. SIGNA HULT, SIGNA!
Användarvisningsbild
Svartzonker

Inläggav joensuu » 23 mars 2016, 00:44

Skriver under på allt Svartzonker skriver, vill dessutom hävda att det borde vara möjligt att signera ett någorlunda billigt kontrakt med Campoli om han har så starka känslor för klubben. Liknande eller lite lägre än nuvarande kontrakt tycker båda parter bör vara nöjda med.
joensuu

Inläggav tom_flaska » 23 mars 2016, 10:20

Är också enig i det ni båda skriver! Tycker det är en bra pjäs för framtiden, rejäl och robust i många lägen plus att poäng trillar in.

Förhoppningsvis kan han gå med på ett lite billigare kontrakt.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav sammeandersson » 23 mars 2016, 15:59

https://twitter.com/Piotr_Arvidsson/sta ... 8572472321

Det här känns lite smålustigt efter uttalandet i pressen tidigare
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav Svartzonker » 23 mars 2016, 17:04

Det kan ju också vara så att han ville avvakta tills att säsongen var slut innan han tog några beslut.
Användarvisningsbild
Svartzonker

Inläggav bogani » 30 mars 2016, 19:16

Riktigt dålig beslut av Hult. Campoli är en riktig vinnarskalle som tar stort ansvar. Sjukt besviken. :cry:
bogani

Inläggav PapaEmeritus » 30 mars 2016, 19:26

Ryktena som går påstår att Campoli själv tackade nej till en förlängning redan i januari.

Själv tycker jag att Campoli är en hyfsad back, men alldeles för ojämn för att vara topp-2.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav bogani » 30 mars 2016, 19:47

Inzaneclown skrev:Ryktena som går påstår att Campoli själv tackade nej till en förlängning redan i januari.

Själv tycker jag att Campoli är en hyfsad back, men alldeles för ojämn för att vara topp-2.

Varför inte bara säga som med EJ då? Att han erbjudits kontrakt men tackat nej.
bogani

Inläggav shitkicker » 30 mars 2016, 20:03

Oavsett vem som tackat nej eller inte förlängt så var detta väntat. HV kommer att behöva skära i spelarbudgeten så att den hamnar i paritet med resultatet. Och då finns det inte utrymme för Campoli. Man måste få mer pang för pengarna helt enkelt. Och jag är inte lika imponerad av Campolis insatser som flera andra här inne. Bra? - ja. Oersättlig? - definitivt inte!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Regnet » 30 mars 2016, 21:09

Är säkert som flera här skriver att det är ett strategiskt/ekonomiskt beslut mer än nåt annat från J och J sida.. hade gärna sett han stanna för han är en riktig vinnarskalle och en bra kille som visat hjärta för klubben mer än en gång.

Men men... bara att tacka för alla fina insatser och önska han lycka till !!
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav frippe-borås » 30 mars 2016, 22:59

Tyvärr förlorar vi en bra karaktär till laget som var en av få som visade lite jävlar anamma och attityd.
Men var sak har sin tid och ska HV71 påbörja resan mot toppen så måste det renoveras rejält så varför inte ta bort toppbackarna o ersätta med ännu bättre.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Sir Ward » 31 mars 2016, 02:19

Först nu efter uttåget klarar man logga in igen...

Inget kontrakt? En av HV:s klart bäste back?
WTF! Var fan säker på en förlängning :o
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Kingen » 31 mars 2016, 09:02

Otroligt tråkigt att man inte förlänger med Chris, han ville verkligen stanna i klubben och en av få med rätt inställning i laget. Inte bara förvånande men dumt beslut, ersätts han med Kolan så blir man förbannad. De får fan i mig ha en jävligt bra ersättare.

Chris säger själv att han stannar gärna i sverige då han trivs och att se honom i en annan dress kommer inte bli kul
Kingen

Inläggav Regnet » 1 april 2016, 10:56

Ju mer jag tänker på det ju mer besviken är jag att Campoli inte får förlängt...

... vi har letat hela säsongen efter backar av hans kaliber men när vi redan har han i laget så slänger vi ut han. Han har en personlighet som gör han till kaptensämne och dessutom känns han numera som en HV kille plus att han verlkigen vill spela här. Mycket mer rätt spelare en så hittar man inte...
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Herkie82 » 2 april 2016, 01:39

Det känns lite konstigt att de inte förlängde helt ärligt. Det enda problemet jag sett med Campoli är att han kanske ibland haft lite problem med disciplinen men även solen har sina fläckar, ska vi jaga backar som aldrig gör fel? Det hade ju varit trevligt att hitta en sån. Eller ser man han som en återfallsförbrytare så man vet att man kommer få använda han max 65% av säsongen och resten är han avstängd för att han fes i fel riktning? Riktigt tråkigt i så fall. Då kommer SHL tokblöda profiler som vi alla älskar och hatar som Ledin och Jämtin med mera.

Är väl bara att önska han lycka till och hoppas vi lyckas hitta en bättre ersättare.
Herkie82

Inläggav Quila » 2 april 2016, 08:04

Campoli är bra men tror de förväntar sig ännu mer av en spelare som ska vara vår toppback och sitter på en fet lön. Kommer sakna CC:s pondus och vilja, men är övertygad om att vi kommer jubla högt när vi sett hans ersättare spela!
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Sir Ward » 3 april 2016, 03:29

Regnet skrev:Ju mer jag tänker på det ju mer besviken är jag att Campoli inte får förlängt...

... vi har letat hela säsongen efter backar av hans kaliber men när vi redan har han i laget så slänger vi ut han. Han har en personlighet som gör han till kaptensämne och dessutom känns han numera som en HV kille plus att han verlkigen vill spela här. Mycket mer rätt spelare en så hittar man inte...

Håller med dig och ett mycket märkligt beslut. Förstår fasen ingenting, först överens(bra källa) och nu detta.
Ska gräva lite, framförallt med klipp o klistra-kollen, dom vet ju allt och inget :?
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav kånken » 3 april 2016, 11:44

Får inte heller glömma detta när man gör en helhetsbedömning, vilket också gäller för Karalahti.

"När det gäller de två rutinerade backarna Chris Campoli och Jere Karalahti så är det till viss del det skattetekniska som gör att de inte blir kvar. Båda två är tvungna att lämna landet i sex månader innan de kommer tillbaka, något som hade gjort att de missat hela försäsongen och en hel del av säsongen."

http://www.jnytt.se/article/sju-spelare-lamnar-hv71/
kånken

Inläggav dekman » 6 april 2016, 13:10

kånken skrev:Får inte heller glömma detta när man gör en helhetsbedömning, vilket också gäller för Karalahti.

"När det gäller de två rutinerade backarna Chris Campoli och Jere Karalahti så är det till viss del det skattetekniska som gör att de inte blir kvar. Båda två är tvungna att lämna landet i sex månader innan de kommer tillbaka, något som hade gjort att de missat hela försäsongen och en hel del av säsongen."

Exakt. Jag gillar Campoli och hade gärna sett honom en säsong till, men inte till vilket pris som helst. Jag ser helst att alla spelare i truppen är med under sommarträning, försäsong och säsongsupptakt. En spelare som inte kan vara det måste vara nåt extraordinärt. Campoli är bra, men kanske inte SÅ bra. Om ni är med på vad jag menar.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav hammare7 » 7 april 2016, 10:06

dekman skrev:
kånken skrev:Får inte heller glömma detta när man gör en helhetsbedömning, vilket också gäller för Karalahti.

Exakt. Jag gillar Campoli och hade gärna sett honom en säsong till, men inte till vilket pris som helst. Jag ser helst att alla spelare i truppen är med under sommarträning, försäsong och säsongsupptakt. En spelare som inte kan vara det måste vara nåt extraordinärt. Campoli är bra, men kanske inte SÅ bra. Om ni är med på vad jag menar.

Dessutom skall han operera axeln och jag tror det också var en bidragande orsak. Jag har alltid gillat Campoli hans inställning är likvärdig till Sundhs och var en av få ledartyper i vårat försvar de förgående säsongerna. Men han är lite ojämn o kan slarva en heldel och därför tycker inte jag han skall vara våran ledande back. Han funkar utmärkt som understödjande te ledande back som när vi hade Salmela.
hammare7

Föregående

Återgå till HV71 - Spelare och tränare