shitkicker skrev:nocharity skrev:Men ge dig, med facit i hand är det lätt att hugga huvuden men då dom värvades så kändes det nog , för alla, som riktiga kalasvärvningar.
Samma med Laine.
Ok. För att förtydliga ytterligare då: Jag förväntar mig inte 50+ poäng av Tedenby, eller nån annan i HV heller för den delen. MEN jag förväntar mig att en spelare med Tedenbys skicklighet OCH lön (för de hänger ihop, inte sant?) ska kunna utgöra tungan på vågen. Särskilt i täta och viktiga matcher som den igår. Tedenby hade 2 st frilägen där han hade kunnat sätta HV i ett avsevärt bättre läge att vinna matchen, men missade båda! Och jag förväntar mig, som sagt, att en spelare av Tedenbys klass ska kunna göra bättre ifrån sig i det läget. För det är väl därför han har den lön han har, eller?!
Och för att ytterligare förtydliga: JAG HATAR PÅ INGET SÄTT TEDENBY, eller nån annan spelare i HV för den delen. Jag bara konstaterar med facit i hand att vissa inklusive Tedenby ej har motsvarat förväntningarna denna säsong.
Ok, nu låter det mer förståligt vad du pratar om.
Jag håller helt med om att en spelare i Tedenbys klass borde kunna avsluta bättre än vad han gjort, under hela säsongen. Jag tycker att hans offensiv har hängt upp sig lite under hela säsongen men, tvärt emot några andra här på forumet, tycker jag dock att han tagit tag i defensiven betydligt bättre. Tedenby SKA göra mkt mål men när han inte gör det så väger hans dåliga självförtroende över för mkt. Jag tror han kommer att komma tillbaka starkare nästa säsong.
Någon jag dock velat kölhala hela säsongen är nog Laine, Snacka om att drälla med puck som siste man.. men men.. kul att han kunde ta ett sabbatsår och vila upp sig lite innan han drar tillbaka tll KHL, för det är precis den känslan jag får av honom. Jag blev överlycklig när han "vände hem" men efter några intervjuer och matcher så insåg man snabbt att han inte är kvar för att stanna..