Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
chinobar skrev:För någon som är fullständigt ointresserad utav fotboll, hur många matcher är det kvar?
mep skrev:Sjukt imponerad av vart allt folk kommer ifrån. Hv hade ju 6800 (?) i lördags, samtidigt som södra drog 6200.
Det finns nog fint med publikstöd för båda sporterna i Jkpg. Den stora frågan är väl i så fall sponsorerna.
Diabolics skrev:mep skrev:Sjukt imponerad av vart allt folk kommer ifrån. Hv hade ju 6800 (?) i lördags, samtidigt som södra drog 6200.
Det finns nog fint med publikstöd för båda sporterna i Jkpg. Den stora frågan är väl i så fall sponsorerna.
Tanken med sponsorskap är ju att stödja en förening men även att växa själva genom att synas. Här finns det möjlighet för företagen i jönnet att växa med en framgångsrik organisation.
sir Ward skrev:EM-lottningen klar. Fotbolls-EM inleds 10 juni-2016 i Frankrike och värdlandet Frankrike får inleda mot Rumänien.
Så här slutade lottningen:
Grupp A: Frankrike, Albanien, Rumänien, Schweiz
Grupp B: England, Wales, Slovakien, Ryssland
Grupp C: Tyskland, Nordirland, Polen, Ukraina
Grupp D: Spanien, Turkiet, Tjeckien, Kroatien
Grupp E: Belgien, Irland, Sverige, Italien
Grupp F: Portugal, Island, Ungern, Österrike
Vi hamnade i en svår grupp, men inte som mediadrevet drivit upp det till. Irland blir fullpott, Belgien blir tuffare och inte
en chans att vi förlorar hemma. Italien är det tuffaste motståndet. Tippar ändå fyra pinnar i det mötet.
Vi har nånting som övriga lag inte har - Kung Zlatan Ibrahimović och genunint hårt arbetande vikingar![]()
Sverige och Italien går vidare. Punkt!
Rex0z skrev:sir Ward skrev:EM-lottningen klar. Fotbolls-EM inleds 10 juni-2016 i Frankrike och värdlandet Frankrike får inleda mot Rumänien.
Så här slutade lottningen:
Grupp A: Frankrike, Albanien, Rumänien, Schweiz
Grupp B: England, Wales, Slovakien, Ryssland
Grupp C: Tyskland, Nordirland, Polen, Ukraina
Grupp D: Spanien, Turkiet, Tjeckien, Kroatien
Grupp E: Belgien, Irland, Sverige, Italien
Grupp F: Portugal, Island, Ungern, Österrike
Vi hamnade i en svår grupp, men inte som mediadrevet drivit upp det till. Irland blir fullpott, Belgien blir tuffare och inte
en chans att vi förlorar hemma. Italien är det tuffaste motståndet. Tippar ändå fyra pinnar i det mötet.
Vi har nånting som övriga lag inte har - Kung Zlatan Ibrahimović och genunint hårt arbetande vikingar![]()
Sverige och Italien går vidare. Punkt!
Man möter väl endast lagen en gång eller har dom gjort om?
Junior skrev:Tycker Belgien ser tuffar ut än Italien faktiskt. Men vidare ska vi!
tom_flaska skrev:Måste bara säga vad otroligt kul att J-Södra är uppe och spökar i Allsvenskan. Själv har jag bara följt dom sporadiskt och sett alla matcher jag kan sedan man började visa matcherna i Superettan.
Just nu på delad första plats med Norrköping och DIF (som har en match mindre spelad).
Tycker dom spelar väldigt moget, bra avvägningar och igår trots 3 stolpar och ett par brända frilägen ändå hitta ett sätt att vinna matchen.
Hjärtat klappar mest för Blå och Gula HV såklart, men mixar man färgerna får man Grönt! Grönt måste jag medge är rätt skönt!
Ska bli väldigt kul att se matchen mot Hammarby nu på lördag, första Allsvenska matchen för mig kommer bli mot Norrköping den 8 maj, då jag är på besök hemma från Köpenhamn och Danmark.
Edit, är lite trist att det inte är något forum för J-Södra eller Green Machine längre, enda som är lite aktivitet på är svenskafans.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster