Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
frippe-borås skrev:Skadelistan fortsätter idag. Vad gick sönder och hur länge blir han borta!?
shgc93 skrev:Hur fungerar det egentligen när en spelare blir skadad? Får han fortfarande full ersättning eller fångas han upp av något annat?
Inzaneclown skrev:shgc93 skrev:Hur fungerar det egentligen när en spelare blir skadad? Får han fortfarande full ersättning eller fångas han upp av något annat?
Eftersom han är långtidsskadad så borde han fångas upp av Försäkringskassan så småningom men jag är inte säker på exakt hur det där fungerar. En stor del av lönen vi betalar till Laine kommer frigöras under en period i alla fall.
Zico skrev:Inzaneclown skrev:shgc93 skrev:Hur fungerar det egentligen när en spelare blir skadad? Får han fortfarande full ersättning eller fångas han upp av något annat?
Eftersom han är långtidsskadad så borde han fångas upp av Försäkringskassan så småningom men jag är inte säker på exakt hur det där fungerar. En stor del av lönen vi betalar till Laine kommer frigöras under en period i alla fall.
Jag har för mig att det i stora drag funkar så här: Under de 14 första sjukskrivningsdagarna tar arbetsgivaren, dvs HV71, hela kostnaden. Därefter tar FK sin del av ersättningen. Där finns ju dock ett tak för hur mycket ersättning man betalar ut. En hockeyspelares lön är skyhögt över detta tak, så den kostnaden ligger fortfarande på HV. Efter 90 dagar går en spelarförsäkring i Folksam in och tar, i princip, hela lönekostnaden under resten av sjukskrivningen. Det borde betyda att HV inte har någon kostnad för Laine fr o m mitten på februari och till dess han blir friskförklarad.

Lux skrev:Trevligt reportage om Laine från en finsk sida.
http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/ma ... a-maanpett

tom_flaska skrev:Någon som kan komma ihåg om han ev kunde vara tillbaka till slutspelet?

bogani skrev:Någon som har koll på Laine?
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster