Omgång 14: HV71 - Färjestad BK

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 14: HV71 - Färjestad BK

Inläggav frippe-borås » 17 oktober 2012, 21:41

Kan inte vara kul att möta Hv!
Det är full fart rakt igenom alla fyra lines. Sen att vi har Wesslau där bak
som är fantastisk gör ju att Hv vågar mer.

Men sen behöver vi ju inte göra det så spännande som det blev.
Krogs slarv och han som slog passen kan spela kant istället när dom vet att FBK trycket på.
Men men helt ok när vi vinner men hade vi släppt fyran efter det så hade ju man varit skogstokig.

Men idag var ALLA bra från Bosse Ahl i båset till spelarna på isen och folket på läktarna som hördes riktigt bra i TV rutan.
Gött jobbat allihopa.

Grattis till Davidsson som står ensam på toppen nu i assistligan genom tiderna! Respekt!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav #22 Bemersten » 17 oktober 2012, 21:44

Jag vill få det att Sannys utvisning för interference är frukten av att Ledin går på mål. Sanny stänger honom och sen fortsätter han och visst att Ledin ramlar jävligt lätt, Men i momentet innan stänger Sanny faktiskt ledin och där tycker jag det är utvisning.

Samtidigt var tacklingen av Sanny på Kristianssen snygg. Mer sådant fast att HV-spelare får dela ut dom.
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav Nordas » 17 oktober 2012, 21:48

Härlig match idag :)
Wesslau är som vanligt magisk. 0 förluster denna säsong säger ju en del om honom.
Kedjan med Rhett, Krog och Fasth gjorde nog, enligt mig, säsongens bästa match. Det är underhållning och kan inte sluta le när jag ser dem spela.
Nilsson jobbar väldigt hårt varje match. Inte så konstigt att han ligger bra till poängmässigt :)
Tycker nog lite synd om W.K, han försöker och försöker men får inte riktigt in den. Det syns på honom att han inte är nöjd.

Finns inte någon spelare idag som var speciellt dålig, men Williamsson kommer inte riktigt upp i den klass han borde vara i och Kolan gör tyvärr många felpass idag. De är bra när de går fram och skapar farligheter varje gång, men tyvärr bidrar han till allt för många ising.

Men fyfan vad skönt med serieledning :D jo, någon som vet varför Kokman var andramålvakt istället för Gunnarsson?
Alltid saknad, aldrig glömd
En av få med HV-hjärta från Åland
Användarvisningsbild
Nordas

Inläggav mrcadaza » 17 oktober 2012, 21:52

Diabolics skrev:
hammare7 skrev:
Förstår honom, Lindströms interference på Ledin är ingen utvisning.

Alla åker på skitutvisningar, dommarna sumpar saker hela tiden, men att lipa i tv och skylla allt på Ledin är pinsamt. Dessutom visar det bara att de fokuserar på fel saker.... pinsamt det med....
Då kan man bara säga att Ledin har lyckats och gjort sitt jobb. Reta upp motståndaren och ta bort fokus från matchen.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Pawhlen » 17 oktober 2012, 22:07

Härligt med seger. Att vi fortfarande inte har förlorat med Wesslau längst bak är riktigt imponerande
Pawhlen

Inläggav Norrastååå » 17 oktober 2012, 22:17

#22 Bemersten skrev:Jag vill få det att Sannys utvisning för interference är frukten av att Ledin går på mål. Sanny stänger honom och sen fortsätter han och visst att Ledin ramlar jävligt lätt, Men i momentet innan stänger Sanny faktiskt ledin och där tycker jag det är utvisning.

Samtidigt var tacklingen av Sanny på Kristianssen snygg. Mer sådant fast att HV-spelare får dela ut dom.

Word! Heder åt Sanny för den proppen. (Även om jag fick lite Luleå-vibbar när Tommys huvud åkte i isen. Brrrr.)

Mer finproppar från HV!

// JV
Norrastååå

Inläggav Norrastååå » 17 oktober 2012, 22:20

Rhetts förarbete och framspelning till Fasth var magiskt liksom målet. Lite småmål-innebandy över den dragningen med mottagning och avslut i ett.

// JV
Norrastååå

Inläggav Crazy » 17 oktober 2012, 22:53

Är det bara jag som sett att Davidsson har höjt sitt spel avsevärt de senaste matcherna? Nu känner man ju igen honom både defensivt och offensivt och som någon sa så gör ju Kristiansen ett jävla jobb, IMPONERANDE! Även Ledda kämpar på och de hänger nog någon snart.

Men fasth och co...vilka killar, att haft Jesse i laget nu hade nästan varit för bra hehe.

Även 3e och fjärdelinen är ju bra och det är verkligen LAGET HV71som är bra, och glöm inte vår galna målvakt där, fy fan vad bra han är även om ett mål kanske inte var helt otagbart så räddar han ju oss hela tiden!
Crazy

Inläggav Nordas » 17 oktober 2012, 23:08

Är lite rädd för att laget spelar för bra. NHL kommer att norpa hela laget om det fortsätter såhär. Ja, förutom Luoma då :)
Alltid saknad, aldrig glömd
En av få med HV-hjärta från Åland
Användarvisningsbild
Nordas

Inläggav didotto » 18 oktober 2012, 00:07

Fan va nöjd man är efter matchen! Ingen föll ur ramen, även Luoma var stabil under den tid han fick. Williamsson gjorde ett misstag som tyvärr resulterade i mål, men det gjorde även Krog. Små marginaler! Annars är det sjukt kul att se alla unga spelare som verkligen tar chansen när de får den! Fröjd att se Fantenberg briljera, underbara passningar!

Även bra tryck från läktaren!

Förstår även gnälljävlarna från FBK. Men lätt att gnälla på domarna.. Hade inte en chans denna matchen.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav Alex » 18 oktober 2012, 09:32

När är FBK någonsin nöjda med något? Tycker att det alltid är en jäkla gnäll om allt möjligt. Om domarna bjöd HV på en utvisning som resulterade i mål så bjöd väl Jason tillbaka med råge vid 4-3 målet. Förmodligen så är det domarnas eller Guds eller fan och hans mosters fel att FBK har en notorisk oförmåga att sätta sina chanser. Tycker det börjar bli löjeväckande...

Och Jason, trots att du gjorde en riktig indianare så älskar vi dig ändå. Du är en gudabenådad spelare och det är en ynnest att få se en spelare som du representera laget i mitt hjärta. HV vinner som ett lag och förlorar som ett lag.
~Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ~
Alex

Inläggav Sevin » 18 oktober 2012, 12:28

Utvisningen på Lindström när Ledin gick i backen var hårt dömd. Skulle nog säga feldömd, skulle bli riktigt förbannad om hv åkte på en sån. Men som deras tränare sen säger, de förlorar inte på att de får en felaktig utvisning mot sig, utan för att deras boxplay är alldeles för dåligt för att möta hv's powerplay.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav Diabolics » 18 oktober 2012, 15:42

Sa deras tränare det? Jag missade det eller så är det en omtolkning av det jag hörde, och jag citerar ordagrant: "lipa-lipa-lipa-Ledin filmar-lipa-lipa-lipa. "
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Sevin » 18 oktober 2012, 16:12

Nja, han sa att dom förlorade för att dom är alldeles för dåliga i boxplay, och hv för bra i powerplay. Att just den utvisningen tas upp undrar jag om det inte var på en direkt fråga från reportern, men där kan jag minnas fel.
Användarvisningsbild
Sevin

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna