Tråden om #44 Ryan O'Byrne

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #44 Ryan O'Byrne

Inläggav Groucho » 1 oktober 2015, 21:36

jordfelsbrytare skrev:Hv71 var muntligt överens med gragnani och värvade sedan Ryan när det sket sig. Jag måste ställa frågan är han ens scoutad? Eller värvad på rekommendation? Börjar bli väldigt skeptisk och känner mig lurad Hult!!!!

Rekomendationer av Thörnberg, Christensen och Ridderwall som säger att han är en trevlig kille. :D
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Junior » 1 oktober 2015, 21:57

På två år dessutom........ Detta kontraktet lär ju behöva brytas.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Höken » 2 oktober 2015, 13:26

Hej!
Jag undrar lite varför O'Byrne får så mycket kritik? Vad är det kan gör som är så dåligt hela tiden? Ser att många kritiserar honom, men sällan på ett konstruktivt sätt. Jag vet att han var inne på 3 baklängesmål igår, men inget av de målen kan man ju enbart belasta O´Byrne för. 2 av målen som han var inne på föregicks ju helt enkelt av att en annan spelare inte lyckades få ut pucken ur egen zon och Modo snappade upp pucken istället.

Om någon skulle kunna förklara lite mer specifikt vad det är han gör för fel så skulle det uppskattas! :)
Höken

Inläggav Diabolics » 2 oktober 2015, 13:32

en sekvens som sitter fast på näthinnan är när han åker ner bakom eget mål för att ta pucken före en modoit som kommer på HV's högerkant. Karln är så långsam, samt ouppmärksam, att en andra modoit hinner ifatt honom från samma sida (hv's vänsterkant) som Obyrne kommer ifrån och faktiskt tar pucken utan att Obyrne ens fattar vad som händer.

Andra saker:
Ett flertal utvisningar på Obyrne har sett klumpiga ut.
Han har flera gånger misslyckats kapitalt i att rensa pucken under BP
Han har flertalet gånger missat grovt i uppspelsfasen i egen zon
Han är inte den hårda klippa som han delvis uppgavs att vara. Han verkar inte särskilt placerings eller tacklings-säker. Något man behöver vara om man dessutom inte är raketsnabb på rören.

för att nämna några saker jag kan komma på nu.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav FirstSwitch » 2 oktober 2015, 14:03

Ryan såg bra ut de första försäsongs matcherna men har tappat allt eftersom, hoppas han stäppar upp och visar varför både Thörnberg och Christensen lovordade honom för just nu känns han inte alls som den där "utpräglade defensiva backen som gillar fysiskt spel"
FirstSwitch

Inläggav Höken » 2 oktober 2015, 14:03

Diabolics skrev:en sekvens som sitter fast på näthinnan är när han åker ner bakom eget mål för att ta pucken före en modoit som kommer på HV's högerkant. Karln är så långsam, samt ouppmärksam, att en andra modoit hinner ifatt honom från samma sida (hv's vänsterkant) som Obyrne kommer ifrån och faktiskt tar pucken utan att Obyrne ens fattar vad som händer.

Andra saker:
Ett flertal utvisningar på Obyrne har sett klumpiga ut.
Han har flera gånger misslyckats kapitalt i att rensa pucken under BP
Han har flertalet gånger missat grovt i uppspelsfasen i egen zon
Han är inte den hårda klippa som han delvis uppgavs att vara. Han verkar inte särskilt placerings eller tacklings-säker. Något man behöver vara om man dessutom inte är raketsnabb på rören.

för att nämna några saker jag kan komma på nu.

Jag kommer också ihåg den situationen du pratar om och visst såg han rätt klumpig ut. Men samtidigt måste hans medspelare snacka med honom att de kommer. Som du säger så var han ovetandes om att det kom 2 modoiter rusandes mot honom samtidigt som han han hade noll understöd av sina medspelare. Det var en tuff situation.

Ni har säkert rätt i mycket av er kritik och jag får hålla ögonen öppna efter de saker som du nämner Diabolics. Men det känns ändå som att han får oförtjänt mycket kritik ibland. Han har bra puck kontroll, han är galet stark utmed sargerna och från vad jag har sätt så är han bra på att hitta enkla passningsvägar ut.

Känns som att många blandar ihop O´Byrne med Eidstedt och till och med Moverare ibland pga att de också har en fyra på ryggen och O´Byrne blir beskylld för deras misstag. Det gjorde ju i alla fall en reporter på JP och cmore kommentatorn igår.

Men jag kan mycket väl ha fel, vi får vänta och se helt enkelt
Höken

Inläggav JohanB » 8 oktober 2015, 20:40

Hopptackla folk i huvudet med armbågen, äre det vi har värvat denna mannen för eller? Pinsamt alltså, hoppas på 6-7 matcher minst så man slipper se skiten.
Alltid saknad, aldrig glömd ! #1
Användarvisningsbild
JohanB

Inläggav tom_flaska » 8 oktober 2015, 20:48

JohanB skrev:Hopptackla folk i huvudet med armbågen, äre det vi har värvat denna mannen för eller? Pinsamt alltså, hoppas på 6-7 matcher minst så man slipper se skiten.

Jag tycker inte ens det ær en 2:a. Røgle spelarens fel.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav chinobar » 8 oktober 2015, 20:50

Bitter much?

Sa du lika när Joensuu crosscheckade någon i ansiktet, att det var det han var värvad för?

Ja, Ryan har inte spelat bra, men nu är du fan orättvis.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Lux » 8 oktober 2015, 21:34

Tur i oturen är väl att Rögle-spelaren spelade i tredje perioden så det lär väl påverka DN:s beslut.

Men det går inte att bortse från att han sätter in en vårdlös tackling efter att ha blivit provocerad några byten innan. Varför sätta laget i en sån situation när man ligger under och redan har brist på backar?

Vill verkligen inte att HV ska börja sparka spelare igen men då han antagligen kommer få minst 6-7 matchers avstängning så är det kanske läge på att (ömsesidigt helst) säga upp kontraktet och ta in en spelskicklig back. Typ Gragnani eller liknande.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav Regnet » 8 oktober 2015, 21:39

Här har ni en jäkligt trolig teori om vad som hände med Sylvander:

http://wikegard.blogg.tv4.se/2015/10/08/kaos/
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Bluey » 8 oktober 2015, 22:43

Domarna kommer inte att anmäla Ryans tackling till disciplinnämnden, enligt Jnytt.

Edit: Såg dock att ärendet fortfarande kan komma upp där om referensgruppen anmäler den till disciplinnämnden.
Bluey

Inläggav Dovahkiin » 9 oktober 2015, 00:25

När HV är fullt lag lär Ryan hamna på läktaren. Inte alls imponerat på mig. Slänger bort puckar till höger och vänster, missar markering konstant... Ne hoppas han kan mkt bättre!
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav JohanB » 9 oktober 2015, 15:02

Den som säger att inte ROBs tackling är ful är antingen blind eller riktigt partisk. Det är inget snack.
Och får jag fråga hur det kan vara Röglespelarens fel att han hoppas in med en armbåge i nyllet? Ska han gå upp i rök eller?
Alltid saknad, aldrig glömd ! #1
Användarvisningsbild
JohanB

Inläggav Diabolics » 9 oktober 2015, 16:09

JohanB skrev:Den som säger att inte ROBs tackling är ful är antingen blind eller riktigt partisk. Det är inget snack.
Och får jag fråga hur det kan vara Röglespelarens fel att han hoppas in med en armbåge i nyllet? Ska han gå upp i rök eller?

Jag är nog lite blind. Jag ser en kille som kommer in med röfven först, som håller uppe armen mest för att hålla sig ifrån plexit. Det set ut som den andra snubben kommer in lite lågt och försöker undvika tacklingen. Jag har gått in och försökt titta frame by frame och jag ser det inte lika klart som du.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav 327 Karlsson » 10 oktober 2015, 10:53

Diabolics skrev:
JohanB skrev:Den som säger att inte ROBs tackling är ful är antingen blind eller riktigt partisk. Det är inget snack.

Jag är nog lite blind. Jag ser en kille som kommer in med röfven först, som håller uppe armen mest för att hålla sig ifrån plexit. Det set ut som den andra snubben kommer in lite lågt och försöker undvika tacklingen. Jag har gått in och försökt titta frame by frame och jag ser det inte lika klart som du.

Är inne på samma linje som Diabolics.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Dovahkiin » 10 oktober 2015, 16:22

Bara för hv att sparka Byrne. J och J gjorde rejäl miss som tog in honom. Byrne har ju fan inte minsta koll!!!
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav tom_flaska » 12 oktober 2015, 00:10

Dovahkiin skrev:Bara för hv att sparka Byrne. J och J gjorde rejäl miss som tog in honom. Byrne har ju fan inte minsta koll!!!

Ælskar hur alla toksågar en back efter 8 matcher.

Fortsætt gærna med det.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Dovahkiin » 12 oktober 2015, 10:18

Vaddå 8 matcher? Sätt honom 12 matcher nu plus en del i andra ligor. Han håller inte så enkelt är det. Ser ju tydligt att han är dålig på hålla markering samt räkna in. Rätt säker på han kommer hamna på läktaren.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Kingen » 12 oktober 2015, 17:41

Kingen

Inläggav Diabolics » 24 oktober 2015, 12:19

Ni som såg matchen mot Malmö, hur var O'Björne? Är det så att hans uselhet börjar rinna av och att han faktiskt kan ha ett värde?
Det är ju inte första gången i historien en snubbe dundrar in i SHL å är tokusel i början. Jag vill naturligtvis att killen skall bli en toksucce, även om jag just nu känner att han kanske skulle dumpas...
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav PapaEmeritus » 24 oktober 2015, 12:28

Diabolics skrev:Ni som såg matchen mot Malmö, hur var O'Björne? Är det så att hans uselhet börjar rinna av och att han faktiskt kan ha ett värde?
Det är ju inte första gången i historien en snubbe dundrar in i SHL å är tokusel i början. Jag vill naturligtvis att killen skall bli en toksucce, även om jag just nu känner att han kanske skulle dumpas...

Han får inte lika mycket speltid och då märks han inte lika mycket. Känns dock som han spelar lite säkrare nu.
Jag tycker däremot fortfarande att han är en felvärvning.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Regnet » 24 oktober 2015, 13:11

Diabolics skrev:Ni som såg matchen mot Malmö, hur var O'Björne? Är det så att hans uselhet börjar rinna av och att han faktiskt kan ha ett värde?

Av nån outgrundlig anledning så spelade han och Eidstedt PP igår vid några tillfällen och det var kanske inte helt lyckosamt. Han har andra kvaliteter och när han får ägna sig åt det så ser det helt okey ut tycker jag.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav didotto » 24 oktober 2015, 15:14

Har ju lyfts sig rejält sedan Campoli och Berglund kom tillbaka. Har gjort några stabila matcher men igår kom han tillbaka till när han ska vara en kreativ back, vilket han inte är. Gjorde så att blev några vändningar i baken.
Senast redigerad av didotto 24 oktober 2015, 22:14, redigerad totalt 1 gång.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav RJ--92 » 24 oktober 2015, 17:11

Regnet skrev:

Av nån outgrundlig anledning så spelade han och Eidstedt PP igår vid några tillfällen och det var kanske inte helt lyckosamt. Han har andra kvaliteter och när han får ägna sig åt det så ser det helt okey ut tycker jag.

Han fick spela PP då Adam vila efter Rosdahl.Tacklingen då valde Lindbom att gå runt på folk när de stod 6-2 bla.
RJ--92

Inläggav Nick » 29 oktober 2015, 23:08

Nä denna killen håller inte.. Maken till många misstag har jag aldrig sett. Så fort han får press på sig så fastnar han i egen zon. Hade han varit lite rejäl vid 2-3 målet ikväll så hade vi fått poäng idag.
Tacka vet jag Lauridsen i Frölunda, han ägde försvarzonen ikväll. Det är så en stor och stark defensiv back ska spela..
Jag räknar med att han är borta när vi kommer tillbaka efter uppehållet.
Att spela honom istället för Emil Johansson är för mig obegripligt!
Nick

Inläggav Svartzonker » 29 oktober 2015, 23:25

Ett annat problem med Ryan är att han inte vågar/kan tackla och spela hårt.
Det var just det fysiska spelet som jag förväntade mig att Ryan skulle briljera i men han är fan iskall.
Det känns som att de få gånger Ryan tacklar så kommer han så fel in i situationen/tacklar så dåligt att det blir antingen utvisning eller matchstraff/avstängning. Ryan har 13 registrerade tacklingar på 12 matcher, det är lika mycket som t.ex Tedenby. Att jämföra med exempelvis Chris Campoli som har 14 registrerade tacklingar på 7 matcher.
Och då ska vi inte ens tala om hur Ryan agerat i själva spelet. Det känns som att en liten jävla rumpnisse skulle kunna ta pucken ifrån Ryan, så otroligt pucksvag och långsam. Nej jag hade stora förväntningar/förhoppningar på Ryan men detta håller fan inte.
Användarvisningsbild
Svartzonker

Inläggav FirstSwitch » 30 oktober 2015, 00:04

Ärligt talat, den här värvningen är på tok för dålig för den speltid, roll och lön han har i laget, det tråkiga är att jag är tveksam om Hult/Davidsson har stake att ens inse det, vågar dem inse sin floppvärvning och bryta hans kontrakt för HVs bästa ? eller fegar dem ur och går vidare på kompisspåret och tror att allt kommer lösa sig av sig självt. Jag själv har högre krav på de importer man tar in i HV och framförallt väntar jag mig att HV som klubb har samma höga krav för de spelare som bär våra tröjor oavsett hur rutinerad man än må vara.
FirstSwitch

Inläggav Sir Ward » 21 november 2015, 21:05

HV-backen Ryan O'Byrne tvingades kliva av i segermatchen mot Modo.
Nu står det klart att han blir borta ett par matcher med en knäskada.

http://www.jp.se/article/ny-backskada-for-hv71/

Mycket tråkigt då O'Byrne lirat riktigt bra dom senaste matcherna.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav sammeandersson » 28 november 2015, 15:04

Hur länge blir O'Björn borta? Spelade upp sig rejält innan skadan...
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare