Diabolics skrev:en sekvens som sitter fast på näthinnan är när han åker ner bakom eget mål för att ta pucken före en modoit som kommer på HV's högerkant. Karln är så långsam, samt ouppmärksam, att en andra modoit hinner ifatt honom från samma sida (hv's vänsterkant) som Obyrne kommer ifrån och faktiskt tar pucken utan att Obyrne ens fattar vad som händer.
Andra saker:
Ett flertal utvisningar på Obyrne har sett klumpiga ut.
Han har flera gånger misslyckats kapitalt i att rensa pucken under BP
Han har flertalet gånger missat grovt i uppspelsfasen i egen zon
Han är inte den hårda klippa som han delvis uppgavs att vara. Han verkar inte särskilt placerings eller tacklings-säker. Något man behöver vara om man dessutom inte är raketsnabb på rören.
för att nämna några saker jag kan komma på nu.
Jag kommer också ihåg den situationen du pratar om och visst såg han rätt klumpig ut. Men samtidigt måste hans medspelare snacka med honom att de kommer. Som du säger så var han ovetandes om att det kom 2 modoiter rusandes mot honom samtidigt som han han hade noll understöd av sina medspelare. Det var en tuff situation.
Ni har säkert rätt i mycket av er kritik och jag får hålla ögonen öppna efter de saker som du nämner Diabolics. Men det känns ändå som att han får oförtjänt mycket kritik ibland. Han har bra puck kontroll, han är galet stark utmed sargerna och från vad jag har sätt så är han bra på att hitta enkla passningsvägar ut.
Känns som att många blandar ihop O´Byrne med Eidstedt och till och med Moverare ibland pga att de också har en fyra på ryggen och O´Byrne blir beskylld för deras misstag. Det gjorde ju i alla fall en reporter på JP och cmore kommentatorn igår.
Men jag kan mycket väl ha fel, vi får vänta och se helt enkelt