Hunis skrev:Då lär det ju bli...
Brithen-christensen-thörnberg
Laine-abbot-tedenby
Sund-önerud-sandberg
Törngren-bengtsson-melin
Helt klart intressant och värt att testa enligt mig iaf
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Hunis skrev:Då lär det ju bli...
Brithen-christensen-thörnberg
Laine-abbot-tedenby
Sund-önerud-sandberg
Törngren-bengtsson-melin

tommy1985a skrev:Thörnberg - Christensen - Brithen
Laine - Abbot - Melin
Sundh - Önerud - Tedenby
Sandberg - Bengtsson - Törngren
Så här hade jag velat lira kedjorna. Man lägger istid efter prestation så att ingen ska behöva spela mindre bara för namnens skull. Det känns lite som att får Melin vara hel så är det bättre att dra ordentlig nytta av honom än att alltid placera honom långt ner med juniorer som bara visat sig i det fysiska spelet. Melin har gjort det bra med Laine förut och med Abbot i den linan så kanske dom kan lära sig ett och annat om hemjobb men även hitta tillbaka till ett bra offensivt spel.
Sundh fötjänar en ordentlig chans att bevisa sig och med en finurlig Tedenby och en till hårt jobbande forward med målsinne precis som Sundh en gång hade tror jag man kan hitta fin kemi.
När väl Törngren är redo för spel måste man bara para ihop dessa igen så dom får fortsätta bygga på det dom hade som var något riktigt bra.

lejacques skrev:Precis som under guldåren tycker jag vi ska utnyttja våra spelskickliga backar genom att sätta ihop dem tillsammans. Skulle därför vilja se följande backpar:
Karalathi - Almqvist
Campoli - Hansson (alt. Pilut när han är tillbaka)
O'Byrne - Berglund
Extra Johansson och Eidstedt - som mycket väl kan konkurrera med #44 och #2
Vad gäller forwards är jag inte helt nöjd med hur det har sett ut på försäsongen. Med tanke på hur kort tid han har haft förstår jag varför Lindbom velat köra på med de formationer som fungerade bra förra säsongen. Tycker dock inte Thörnberg riktigt fått till det bredvid Christensen och Brithén, samtidigt som jag tycker Önerud har varit alldeles för bra för att bara harva runt i en tredjekedja.
Skulle kunna tänka mig något sådant här:
Thörnberg-Christensen-Önerud / Önerud är grymt underskattad. Gjorde en lysande försäsong och är väl värd chansen.
Brithén-Abbott-Laine / Brithén balanserar upp med sitt lugn
Melin-Sundh-Tedenby / Spelade väl ihop från och till 2010? Tror de kompletterar varandra bra.
Törngren-Sandberg-Bengtsson / varför ändra på något som vi vet fungerar?
Extra: Andersson/Stenlund
Ahl lånas ut
Crille skrev:Tycker man bör bortse från nån eventuell inbördes ranking av kedjorna. Med full och kurant anfallsbesättning formeras fyra potentiella matchvinnarkedjor.
Crille skrev:Tycker man bör bortse från nån eventuell inbördes ranking av kedjorna. Med full och kurant anfallsbesättning formeras fyra potentiell matchvinnarkedjor.
Nick skrev:Kollar på träningen.
Och spelar man som man tränar då blir de dessa formationer imon.
Melin- Christensen--önerud
Sandberg- abbot- teden
Sundh- Bengtsson-Andersson
Törngren- Stenlund- lestan/Ahl
Karalahti- Berglund
Obyrne- Almkvist
Hansson - Johansson
Nick skrev:Nick skrev:Kollar på träningen.
Och spelar man som man tränar då blir de dessa formationer imon.
Melin- Christensen--önerud
Sandberg- abbot- teden
Sundh- Bengtsson-Andersson
Törngren- Stenlund- lestan/Ahl
Karalahti- Berglund
Obyrne- Almkvist
Hansson - Johansson
Kom på att karalahti ju är avstängd men antar att cederholm går in där
silver skrev:En sak som jag tyckte AJ gjorde bra var att han körde 4 forwards i PP. Det kan väl omöjligt vara sämre med en offensiv, puckskicklig forward på den position som O'Byrne och Berglund spelar i PP?
Lux skrev:silver skrev:En sak som jag tyckte AJ gjorde bra var att han körde 4 forwards i PP. Det kan väl omöjligt vara sämre med en offensiv, puckskicklig forward på den position som O'Byrne och Berglund spelar i PP?
Gjorde han?
Jag håller med och tycker att man ska köra 4 forwards. Kanske inte varje gång men bra att kunna variera sig då vårt PP är helt sönderläst och dålig i grunden.
Lux skrev:silver skrev:...vårt PP är helt sönderläst och dålig i grunden.
Bluey skrev:Lux skrev:silver skrev:...vårt PP är helt sönderläst och dålig i grunden.
Så dåligt och sönderläst kan det väl ändå inte vara när vi ligger på tredje plats i PP-ligan, med 27% effektivitet?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster