Tråden om Andreas Johansson

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om Andreas Johansson

Inläggav RJ--92 » 1 juni 2015, 15:32

chinobar skrev:
Donjsone skrev:
Taberg skrev:Att kalla en mobbare för dåre borde väl vara lugnt, jag ser värre ord om bättre människor än AJ överallt. Jag hatar honom. Händelsen i SVT där han försöker rentvå sitt nazibeteende är väl Fiala. Han blev petad för att han va sen till en träning, men det va ju tillochmed han själv okej med. Om han tror att stormen beror på den händelsen borde han söka hjälp!!

Faktafel!!! Fiala blev petad mot Växjö borta!!!

I första omgången? Då var Fiala i Nashville. Omgång 9 mot Leksand skulle han varit tillbaka men blev petad, i alla fall om jag tolkar SHL-artikeln före match rätt.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... erkomsten/ Håll tillgodo folket :)
RJ--92

Inläggav Groucho » 1 juni 2015, 17:43

tommy1985a skrev:Andreas Johansson är för okänslig helt enkelt och skulle passa bäst i militären. Han är lite för mycket principernas man. Lite av AJ är bra men för hårt och strängt så är det ingen som vill ha att göra med dig. Det gäller att vara lite lagom av allt.

Tråkigt men sant. AJ måste skaffa sig lite "people skills" om han vill ha en karriär som huvudtränare. Hoppas han lär sig lite efter turbulensen i både FBK och vårat HV71.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Sir Ward » 18 augusti 2015, 22:59

Andreas Johansson pratar ut. Han har rätt med "fotografen". Gissa vem och t.o.m barnen löste det - jävla ynkrygg.
http://www.jnytt.se/johansson-jag-madde-skitdaligt
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Iman » 18 augusti 2015, 23:01

sir Ward skrev:Andreas Johansson pratar ut. Han har rätt med "fotografen". Gissa vem och t.o.m barnen löste det - jävla ynkrygg.

Jag gissar på Mattias Karlsson
Användarvisningsbild
Iman

Inläggav Regnet » 19 augusti 2015, 12:52

Iman skrev:
sir Ward skrev:Andreas Johansson pratar ut. Han har rätt med "fotografen". Gissa vem och t.o.m barnen löste det - jävla ynkrygg.

O varför måste vi tvunget gissa och peka ut folk till höger och vänster? Släpp det där nu. Det är historia.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav HABO » 19 augusti 2015, 13:17

Jag gissar på Johan Davidsson
HABO

Inläggav lejacques » 19 augusti 2015, 13:50

Regnet skrev:
Iman skrev:

O varför måste vi tvunget gissa och peka ut folk till höger och vänster? Släpp det där nu. Det är historia.

Håller med. Sjukt onödigt att uppmana till vidare spekulation och ryktesspridning. Säger som Regnet: Släpp det.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav BlackIce » 19 augusti 2015, 16:38

Jag gissar på Andreas Johansson själv. Dubbel omvänd psykologi. ;)
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Stockholmssupportern » 19 augusti 2015, 21:40

Undebart att AJ ska hälla på mer tändvätska på branden och vara ute och gråta i Media! Detta tror jag bara motiverar HV mer att ta SM-guld i år utan AJ.
Stockholmssupportern

Inläggav Las Rayas Azules » 20 augusti 2015, 00:46

Stockholmssupportern skrev:Undebart att AJ ska hälla på mer tändvätska på branden och vara ute och gråta i Media! Detta tror jag bara motiverar HV mer att ta SM-guld i år utan AJ.

Det är väl inte direkt konstigt att han vill säga sin version. Han säger ju dessutom att han inte tycker illa om HV, utan snarare några individer.
Las Rayas Azules

Inläggav HABO » 20 augusti 2015, 09:53

Stockholmssupportern skrev:Undebart att AJ ska hälla på mer tändvätska på branden och vara ute och gråta i Media! Detta tror jag bara motiverar HV mer att ta SM-guld i år utan AJ.

Skämtar du eller? Han lipar väl ingenting.
Tycker han har vart ovanligt tyst trots hur han har blivit behandlad av HV71.
HABO

Inläggav lejacques » 20 augusti 2015, 11:51

HABO skrev:

Med tanke på att det var han som "frivilligt" valde att säga upp sig - och fått en bra deal dessutom - tycker jag att han nog kan hålla mun. Om det är någons version vi hört är det ju AJ:s. Davidsson och Hult håller tyst, förhoppningsvis för att just inte skada HV:s märke mer.

Och vad gäller lipandet. Jo, jag tycker nog också han gör det. För att vara en kille vars filosofi är att man ska vara "hundra procent och alltid tänka positivt" är ju följande citat rätt intressant.

"– Jag vill inte smutskasta HV utan önskar klubben lycka till. Det är ingen idé att känna agg och jag vill inte förstöra deras varumärke. Jag hade en fantastisk tid där [...]

Trevligt eller hur? Ja, om han nu satt punkt där. Men icke. Han måste ändå flika in.

"- [...]men sedan är det några personer som jag inte vill hänga med och dricka kaffe. Och det kommer jag inte att göra heller. Mina vänner privat, det är inte mina chefer i HV, om jag säger så."

Grymt onödigt om du frågar mig, och ja, rätt lipigt.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 20 augusti 2015, 12:27

lejacques skrev:Grymt onödigt om du frågar mig, och ja, rätt lipigt.

Jag håller med. Lipigt är ett bra ord. Men det blev väl precis så som vissa av oss först anade när namnet Andreas Johansson första gången nämndes i sammanhanget ang. tränarrollen i HV, eller? Folk mindes en gapig jävel från den tid han spenderat i fbk. En ganska oskön snubbe sett från den sida som media gett honom. Jag säger inte att det beskriver AJ till fullo, men jag är inte det minsta förvånad över slutresultatet.

Han verkar dessutom fortfarande inte fatta att hela grejen med att utmåla folk till höger å vänster är en jävligt risky business. Tittar man på hur forskningen om personlighetsbedömning etc så säger den att de verktyg som tas fram där är till för professionell användning av folk med utbildning, dvs en psykologutbildning eller liknande i grunden och sedan fortbildning inom detta specifika område. AJ är inte i närheten att vara kvalificerad att använda dessa verktyg.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Robert.76 » 20 augusti 2015, 15:31

HABO skrev:

Och A.J själv bär ingen skuld alls HABO?
Robert.76
Moderator

Inläggav HABO » 20 augusti 2015, 16:07

Robert.76 skrev:
HABO skrev:

Och A.J själv bär ingen skuld alls HABO?
Jo de är klart att han också bär skuld. Men de jag menar att det har varit en häxjakt på honom från alla möjliga håll. Han har framställt som mer eller mindre en idiot. Så jag tycker han har rätt att berätta hur han mår och känner efter denna soppa!
HABO

Inläggav Stockholmssupportern » 20 augusti 2015, 19:38

Gråta var kanske ett onödigt ord, men vad jag menade med det jag skrev är att det inte gör mig någonting att AJ försöker få folk att tro på hans version, tror bara att det motiverar grabbarna, som faktiskt på riktigt mått dåligt under AJ, att jobba hårdare för ett SM-guld o bevisa att HV är bättre utan AJ
Stockholmssupportern

Inläggav lejacques » 21 augusti 2015, 11:39

Anser fortfarande att AJ "lipar". Jämför AJ-artikeln med den här intervjun med Hult.

Tror inte det varit särskilt lätt för någon av de inblandade i den här soppan, men Hult vägrar - till skillnad från vissa andra - tycka synd om sig själv. Här har vi en kille som utstrålar allt det AJ själv vill utstråla, men som han misslyckats med kapitalt i både FBK och HV.

http://www.hockeysverige.se/2015/08/21/ ... rorik-tid/
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Junior » 21 augusti 2015, 12:04

Tycker det är lite skillnad mellan hur AJ och Hult framställts i media. Hult har ju inte framställts jätte negativt medans AJ har framställts lite som demon och indirekt orsaken bakom att Brithen varit tvungen att sjukskriva sig. Något jag kan tänka mej ligger till grund för att agera mer defensivt i intervjuer.
SM guld 21/22.
Junior

Föregående

Återgå till HV71 - Spelare och tränare