Tråden om #76 Johan Davidsson

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Tråden om #76 Johan Davidsson

Inläggav Pawhlen » 4 september 2012, 19:24

Det krävs väl ingen presentation här, Mr HV som definitivt får tröjan hissad i taket när karriären är över :)
Senast redigerad av Pawhlen 4 september 2012, 19:30, redigerad totalt 3 gånger.
Pawhlen

Re: Tråden om #76 Johan Davidsson!

Inläggav Iman » 4 september 2012, 19:25

Du menar när karriären är över hoppas jag ;)
Användarvisningsbild
Iman

Re: Tråden om #76 Johan Davidsson!

Inläggav Pawhlen » 4 september 2012, 19:26

Iman skrev:Du menar när karriären är över hoppas jag ;)

Självklart, felskrivet av mig :lol:
Pawhlen

Re: Tråden om #76 Johan Davidsson

Inläggav ateisten » 5 september 2012, 13:50

Som jag skrev i det förra forumet så kan vår kapten bli historisk i hockeysverige med att nästan inneha alla poängrekord. Detta är hur stort som helst och värt att lyfta fram! Vår egna Gretzky.. ;)

Mest poäng totalt (grundserien+slutspel): 12p ifrån att tangera Jörgen Jönssons 658p.
Mest poäng totalt (grundserien): 37p ifrån Fredrik Brembergs 581p.
Mest assist totalt (grundserien): 4ass ifrån att tangera Stefan "skuggan" Nilssons 377ass.
Mest poäng totalt (slutspel): 21p ifrån att tangera Jörgen Jönssons 123p.
Mest assist totalt (slutspel) 2ass ifrån att tangera Jörgen Jönssons 74ass.

http://stats.swehockey.se/

Detta innehar han redan:
Mest assist totalt (grundserien+slutspel): 445ass.

Om han nu gör en likvärd säsong som i föregående så har han fyra av dessa i en ask.
Nu håller vi tummarna!
Senast redigerad av ateisten 5 september 2012, 14:09, redigerad totalt 1 gång.
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav Simon » 5 september 2012, 13:52

Mycket intressant statistik du tagit fram. Stort tack!!
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav Fegon_ » 5 september 2012, 14:38

I Hockeysveriges Nedräkningen - elitserien lag för lag får vår kapten en självklar "femma" med motiveringen:

Johan Davidsson
Alltid en femma. Johan Davidsson är aldrig någonsin värd något annat.
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav frippe-borås » 5 september 2012, 16:41

Fan va nice att se och höra Davidsson under matchen i All Access 4.
När han snackar med domarna ser han fel men är ändå cool lugn och för samtal i lugnt läge.
En annan hade ju fått fullständigt spel och spottat och svurit mot domarna när dom missar solklara utv.

Respekt till kapten Davidsson, Kung är han!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav dekman » 5 september 2012, 17:52

ateisten skrev:Mest poäng totalt (grundserien+slutspel): 12p ifrån att tangera Jörgen Jönssons 658p.
Mest poäng totalt (grundserien): 37p ifrån Fredrik Brembergs 581p.
Mest assist totalt (grundserien): 4ass ifrån att tangera Stefan "skuggan" Nilssons 377ass.
Mest poäng totalt (slutspel): 21p ifrån att tangera Jörgen Jönssons 123p.
Mest assist totalt (slutspel) 2ass ifrån att tangera Jörgen Jönssons 74ass.

Tre av dom kommer han ta garanterat redan den här säsongen. Tror mest poäng totalt grundserien och mest poäng totalt slutspel blir lite väl tuffa dock. Han har iofs som du skriver en god chans att ta fyra av dom, men ändå 37 poäng känns tufft.

Dock så kommer han innan karriären är slut ha tagit hem alla förhoppningsvis! Han är iofs kung även om skulle råka missa nåt fjuttigt rekord :geek:
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Iman » 5 september 2012, 18:10

Våran framtida tränare/sportchef/ordförande/...statsminister? :D
Användarvisningsbild
Iman

Inläggav dekman » 5 september 2012, 22:14

Iman skrev:Våran framtida tränare/sportchef/ordförande/...statsminister? :D

Japp! Och kung :)
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav StoNie » 10 september 2012, 18:06

HV71 - SMGULD -95, -04, -08, -10, -17
StoNie

Inläggav Maidensoldier » 12 september 2012, 15:05

Ser bra ut, kommer slå ett antal rekord denna säsong och resten nästa :)
Maidensoldier

Inläggav EMILNB » 2 oktober 2012, 21:09

Är det bara jag som tycker Davidsson är osynlig?

EDIT: 3 sek efter jag tryck skicka kom han första :D hahahahaha Karma!
Användarvisningsbild
EMILNB

Inläggav AnderssoN8 » 2 oktober 2012, 21:55

Han kanske inte gör lika mycket framåt som tidigare men tycker fortfarande han gör mycket bra saker försvarsmässigt .
AnderssoN8

Inläggav mrcadaza » 2 oktober 2012, 23:27

Johan har ju varit en ledstjärna och förebild i många år. Han är inte purung längre och med skavanker i kroppen så tar resan snart slut. Kanske är detta hans sista säsong.
Kul att han får göra mål även om det är i tom kasse.
Offensivt är han inte lika briljant längre men försvars mässigt så har han mkt att lära ut.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Keskinen » 2 oktober 2012, 23:49

Med lite skärpa från sina medspelare hade han lika gärna kunnat göra 4-5 poäng idag, tycker han har ryckt upp sig rejält.. Härligt och se hur fantastiskt glad han blev när han gjorde mål i tom bur !
Keskinen

Inläggav mrcadaza » 6 oktober 2012, 19:17

Ska J.D verkligen vara så självklar att spela PP?
Dags att pröva nytt. Låt honom få vara bra på det han är bäst just nu, spelet i SH.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Fegon_ » 7 oktober 2012, 03:31

Idag var han återigen bra i tio minuter. Oavsett hans sentimentala värde så måste han höja sig själv (snarare än att få bättre kedjekamrater) för just nu så presterar inte Davidsson bättre än W.Karlsson och W.Karlsson skulle inte ta A.Falks plats... så för att se på den här säsongen, samt framåt, Så behövs kaptenen inte i en minst 17minuters roll. Just nu. Han spelar alldeles på tok för dåligt framåt och det är inte varken Ledin eller Sundhs fel tycker jag. Jag tycker att Davidsson är alldeles på tok för dåligt som spelare just nu. Och då spelar det ingen roll om någon ny spelare hade förvaltat ett par chanser bättre. Det hade inte ändrat Davidssons prestation. Om vi VERKLIGEN ska ha in en till forward nu... så finns enda platsen just nu som center. Då får W.Karlsson spela i fjärde, Davidsson i tredje och en ny i ett-tvåan. Och inte ens den spelaren finns ledig på marknaden.
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav mrcadaza » 7 oktober 2012, 20:25

Och det är väl en center som Stille har snackat om eller har den statusen ändrats?
Kan det vara så att det är J.D som de söker en ersättare för?

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Pawhlen » 7 oktober 2012, 20:37

mrcadaza skrev:Och det är väl en center som Stille har snackat om eller har den statusen ändrats?

Center eller ytterforward av hög kaliber är väl det som nämnts
Pawhlen

Inläggav Iman » 15 oktober 2012, 06:48

Kollade lite på Hockeyligans statistik.
Våran Kapten har endast 9 poäng kvar till att vara den spelare i Elitseriens historia som gjort flest poäng!

1. Jörgen Jönsson
659 poäng - Elitserien+Slutspel

2. Johan Davidsson
651 poäng - Elitserien+Slutspel
Användarvisningsbild
Iman

Inläggav mrcadaza » 15 oktober 2012, 07:33

Iman skrev:Kollade lite på Hockeyligans statistik.
Våran Kapten har endast 9 poäng kvar till att vara den spelare i Elitseriens historia som gjort flest poäng!

1. Jörgen Jönsson
659 poäng - Elitserien+Slutspel

2. Johan Davidsson
651 poäng - Elitserien+Slutspel
Och jag hoppas han detroniserar Rödluvan från den tronen. Kom igen Johan och sen är du störst!!!Hur medium du än är i år så borde du komma till att slå rekordet.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav #21 » 15 oktober 2012, 09:30

Pawhlen skrev:
mrcadaza skrev:Och det är väl en center som Stille har snackat om eller har den statusen ändrats?

Center eller ytterforward av hög kaliber är väl det som nämnts

Davidsson är ju inte helt främmande för att spela ytterforward. Tror att det mycket väl kan bli så om de hittar en bra renodlad center.
Skulle nog kunna passa honom att inte behöva ta så stort defensivt ansvar i 5v5, utan kunna koncentrera sig lite mer på det offensiva spelet.

Inläggav mrcadaza » 15 oktober 2012, 21:59

Visst har kungens spel blivit bättre och bättre. Jag har kritiserat honom en del och tvekar inte att göra det igen men visst ser han lite piggare ut. Inte the dominator kanske men ändå klart bätte och bättre....

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav aimstar » 16 oktober 2012, 09:52

Såg ut som att han blev jävligt inspirerad av att ta hand om NHL-spelarna igår, tycker inte jag sett honom så intensiv på isen på ett bra tag.
aimstar

Inläggav #22 Bemersten » 16 oktober 2012, 11:05

aimstar skrev:Såg ut som att han blev jävligt inspirerad av att ta hand om NHL-spelarna igår, tycker inte jag sett honom så intensiv på isen på ett bra tag.

Jag blev väldigt förvånad då han faktiskt tryckte in en ordentlig tackling med. Sen var det ett byte där Duchene hela tiden la mer fokus på att knuffa på Davidsson än att spela hockey.

Synd att han inte fick en assist så han hade slagit rekordet redan igår.
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav Simon » 16 oktober 2012, 11:44

Jag kan inte förstå det roliga i det hela som kanske Dahlen gör, att sätta vår spelskikligaste center, en poänggörare med 2 brunkare.
Snacka om att uttnyttja honom på fel sätt, samtidigt som Rögle värvar det HV71 behöver jämte Davidsson för att uttnyttja det han faktikst är bra på, att göra poäng med bra spelare jämte honom. Nu är det fan synd om honom!!
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav Pawhlen » 16 oktober 2012, 12:01

Simon skrev:Jag kan inte förstå det roliga i det hela som kanske Dahlen gör, att sätta vår spelskikligaste center, en poänggörare med 2 brunkare.
Snacka om att uttnyttja honom på fel sätt, samtidigt som Rögle värvar det HV71 behöver jämte Davidsson för att uttnyttja det han faktikst är bra på, att göra poäng med bra spelare jämte honom. Nu är det fan synd om honom!!

vem ska spela där då? Du tror inte det finns ett samband med att Stillman letar efter en center av hög kvalité?
Pawhlen

Inläggav chinobar » 16 oktober 2012, 12:23

Simon skrev:Jag kan inte förstå det roliga i det hela som kanske Dahlen gör, att sätta vår spelskikligaste center, en poänggörare med 2 brunkare.

Han har garanterat varit den typen av spelare, men är du helt säker på att han är den typen av spelare numera?
All heder åt Davidsson, han har gjort så mycket fantastiskt men det kanske är bäst att inse att han kanske inte kommer kunna producera som förr längre?

Sedan håller jag med dig om att han skall spela med någon målfarligare i sin kedja, för en "brunkarspelare" passar han ju verkligen inte som, även om hans defensiva kvalitéer fortfarande håller hög klass.

Problemet är ju dock att de övriga kedjorna verkar fungera rätt så bra för tillfället, så det är svårt att flytta runt folk. Ja, det var synd på den värvningen, men att säga att han uttnyttjas på fel sätt kanske är lite naivt. Å andra sidan kan det ju vara bland det bästa för laget, någon måste ju centra kedajn med de två "brunkarna" och övriga kedjorna fungerar så vem skall i så fall hamna där?
Visst, det kan kännas lite orättvist kanske, men så fungerar ju också lagsport till en viss mån, ta en smäll för laget!

Förhoppningen är ju dock att det snart kan smyga sig in en målskytt (via en värvning eller utveckling av en nuvarande spelare) som kan lira bredvid #76 och få lite offensiv fart på den kedjan!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Sevin » 16 oktober 2012, 12:41

Jag vet inte, så här långt in i säsongen så har han inte gjort sig förtjänt av att spela i en lina med poänggörare. Han har fått chansen några gånger men spelet har inte övertygat. Det defensiva arbetet har dock skötts med bravur, och jag tycker att han ska fortsätta spela där han gör nu tills han kanske kommer i bättre poängform senare, det får man se nu.
Det snackas mycket om att Davidsson inte gör poäng för att han inte har rätt spelare bredvid sig, men det har det sagts i två år, ingen verkar duga. Det kan helt enkelt vara så att han tappat lite där, för åtminstone jag är inte ute efter en davidsson som gör poäng pga bra spelare jämte sig, när han tidigare snarare varit en spelare som höjt spelarna runt omkring sig.

Nej, Davidsson gör ett bra jobb i brunkarkedjorna, och det bevisas ju av att dom fortfarande gör några poäng då och då också. Han kan gott spela vidare där tills vidare.
Användarvisningsbild
Sevin

Nästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare