Tråden om: HV71!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: HV71!

Inläggav Dovahkiin » 17 april 2015, 16:06

Misstänker något stort kommer hända snart kan både vara på gott eller ont.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav kny » 17 april 2015, 16:09

Dovahkiin skrev:Misstänker något stort kommer hända snart kan både vara på gott eller ont.

Vidareutveckla ditt resonemang :) Vad gör att du misstänker något? Magkänsla eller något du hört? :)
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
kny

Inläggav wess » 17 april 2015, 16:13

Dovahkiin skrev:Misstänker något stort kommer hända snart kan både vara på gott eller ont.

Utveckla gärna, lät lite som ett horoskop ;)
wess

Inläggav Dovahkiin » 17 april 2015, 19:03

Där kom han. Då stämde det.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Junior » 17 april 2015, 19:14

HV verkar ju snart utrota sig själva med inavel. Jag vet att laget inte är klart ännu, men hur går tankegångarna?
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Nyman » 17 april 2015, 20:10

Antagligen är de detta som kommer hända. Ett rykte som går gör gällande att AJ sparkas efter ett extra möte med guldsponsorerna. De pga att han mobbat vissa spelare i laget. Laine sätter inte sin fot i laget om AJ är tränare o att ifall kolan o brithen hade haft utgående kontrakt skulle dom vägrat skriva på nått nytt.
Nyman

Inläggav Nick » 17 april 2015, 20:13

Nyman skrev:Antagligen är de detta som kommer hända. Ett rykte som går gör gällande att AJ sparkas efter ett extra möte med guldsponsorerna. De pga att han mobbat vissa spelare i laget. Laine sätter inte sin fot i laget om AJ är tränare o att ifall kolan o brithen hade haft utgående kontrakt skulle dom vägrat skriva på nått nytt.

Då tycker jag att dom spelarna kan lämna HV71. Att han mobbat spelare tror jag inte ett dugg på!
AJ är den bästa tränaren son HV haft på länge men de är klart klarar inte spelarna hans krav så kan dom dra.
I att laine inte sätter sin fot i ( om de nu stämmer ) är ingen förlust överhuvudtaget.
Måste vara slutdaltat med HV spelarna nu. Detta är inte första gången.
Kolla på Saik där är de fan ingen som gnäller, men de krävs ju lite uppoffringar för att bli Sveriges bästa hockeylag! Tyvärr så verkar Hva spelare inte ha den karaktären!
Nick

Inläggav hammare7 » 17 april 2015, 20:15

Nyman skrev:Antagligen är de detta som kommer hända. Ett rykte som går gör gällande att AJ sparkas efter ett extra möte med guldsponsorerna. De pga att han mobbat vissa spelare i laget. Laine sätter inte sin fot i laget om AJ är tränare o att ifall kolan o brithen hade haft utgående kontrakt skulle dom vägrat skriva på nått nytt.

Detta kanske inte skall komma från mig men de där vill jag ha en källa på för att tro på. Med tanke på detta är ditt första inlägg kan du bara vara ett troll som vill jävlas.
hammare7

Inläggav magnus b » 17 april 2015, 20:16

Låter en aning konstigt. Då Brithen oväntat blev utsedd till kapten. Men brukar ju inte vara rök utan eld.

Jag ogillar att vi värvar spelare med begränsad uppsida.
-Sundh och Önerud lär göra ett gott jobb men tror inte de utvecklas så mycket mer. Dock gillar jag Önerud värvningen skarpt. Han kan användas i flera spelformer.
-PW är lite samma sak. En stabil målvakt men har haft sina år under utveckling

Med detta sagt så tror jag vi behöver spelare som kan ta 2-3 steg i utvecklingen för att vi ska kunna ha en chans på guld nästa år.
magnus b

Inläggav Nyman » 17 april 2015, 20:18

hammare7 skrev:

Detta kanske inte skall komma från mig men de där vill jag ha en källa på för att tro på. Med tanke på detta är ditt första inlägg kan du bara vara ett troll som vill jävlas.

Du får tro va du vill men jag vet inget mer än vad jag hörde av en kompis som bor i huskvarna, tycker också de känns märkligt men vi får väl se..
Nyman

Inläggav Lotsen » 17 april 2015, 20:21

Den som tror att man kan vinna guld genom att drömma sig tillbaks är på helt fel spår. Är livrädd för att HV i sin iver att värva hemkört kör totalt i diket. Det jag sett av AJ har varit mycket positivt, men det finns kanske en annan sida vi inte sett. Han har i mina ögon stått för kravställande på spelarna, osentimental och nytänkande. Jag är rädd att Davidsson/Hult kommer att fortsätta med sina kompisvärvningar istället för att tänka nytt. Idag är jag som trogen supporter sen många år väldigt orolig. Värvningen av Sundh är droppen och för mig ett tecken på att "det var bättre förr" nu slagit rot i HV på allvar. Jag hoppas jag har fel att vi snart får några spännande nyförvärv som kan berika HV. Jag vill inte ha fler "föredettingar" i HV. Det räcker med Melin, Petrasek, Laine m.fl.
Lotsen

Inläggav kny » 17 april 2015, 20:25

Junior skrev:HV verkar ju snart utrota sig själva med inavel. Jag vet att laget inte är klart ännu, men hur går tankegångarna?

Vet inte HD:s och AJ:s planer men såhär skulle jag säga:

Stenlund: Bredd + talang

Önerud: BP, PP framför mål, topp-9 forwardsroll, måltjyv, powerforward attityd

Oscar Sundh: Bredd, karaktär, ledarskap, energispelare, boxplay. Speltid i de lägre kedjorna. Kontraktet är på ett år, alltså lite "Visa vad du går för Oscar - du har världens chans nu att visa att du duger att spela på en av dina drömplatser"

FPW: Slåss om förstaspaden med Erik. Utvecklingsbar & Talangfull. Hög potential. Billigare och yngre alternativ till Wesslau. Bara 1-års kontrakt ifall han skulle misslyckas så att HV kan plocka in någon annan.

Som tillägg måste jag säga att jag gillar taktiken med de kortare kontrakten. Visar att ingen är oersättlig och att spelarna kan förbättra/försämra sina villkor mellan i stort varje/varannan säsong - något som gör att de måste prestera för att få stanna :)
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
kny

Inläggav Junior » 17 april 2015, 20:42

Det är mest Sundh jag inte förstår. De andra är jag helt med på och tycker är bra. Men Sundh har ju varit allt annat än bra i LHC. Är det bredd hade jag nog hellre sett Strömwall kvar, han är ju också ung och utväcklingabar samt varit bättre än Sundh.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav didotto » 17 april 2015, 20:52

27/3-14 blev Andreas Johansson huvudtränare för HV
24/9-14 förlängde Brithén sitt kontrakt.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav RJ--92 » 17 april 2015, 20:52

hammare7 skrev:

Om nu Ted skulle vägra förlängning om han haft utgående, VARFÖR förlängde han under pågående med AJ som tränare då !? Bla de som gör mig högst tveksam till detta inlägg/rykte.
RJ--92

Inläggav Groucho » 17 april 2015, 21:05

Jag är övertygad om att AJ har trampat på några ömma tår, och det har jag inga som helst problem med, men att han skulle ha mobbat spelare tror jag inte ett skit på.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Junior » 17 april 2015, 21:08

Nej jag har alltid fått ett väldigt sympatiskt intryck av honom. Svårt att tro på detta.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Las Rayas Azules » 17 april 2015, 21:17

Groucho skrev:Jag är övertygad om att AJ har trampat på några ömma tår, och det har jag inga som helst problem med, men att han skulle ha mobbat spelare tror jag inte ett skit på.

Det beror ju på vems synvinkel man tittar ifrån. Är det att mobba Laine när man inte ger honom den speltid han vill ha? AJ tycker givetvis inte det, men Laine skulle kunna uppfatta det så.

I det här fallet är Laine bara ett exempel, jag har ingen insyn i det hela.

Det man kan veta med säkerhet är att det inte har förekommit någon mobbning à la skolgård (stå och reta en spelare). I så fall hade inte AJ varit kvar.
Las Rayas Azules

Inläggav davidd10 » 17 april 2015, 21:51

Hoppas för allt i världen att AJ blir kvar i Hv i ett par år framöver!

Han är precis vad vi måste ha. Någon utifrån som ställer krav och verkligen är här för att vinna. En kille som tänker, äter, sover och skiter ishockey.
När han var med i Wikegårds podcast snackade han om att här finns det potential som inte levs upp till. Jag tror definitivt att han har viljan som vi saknat tidigare att nå upp till den potentialen.

Vi behöver någon som kan ställa krav och inte är rädd att sätta spelare på läktaren.

Givetvis är han inte fulländad på något sätt, men med lite rutin i båset och ålderns lugn så tror jag han kommer bli en grym coach som någon dag kommer ge oss ett guld!

OM det nu är så att Davidsson/Hult tänker lite för mycket med hjärtat istället för hjärnan så är nog Andreas bra att ha som tredje part i rekryteringsprocessen.

Man ska stå upp för sin ledare, om det nu finns dom som inte klarar av kraven behöver vi inte ha dom i Hv71!
davidd10

Inläggav Calle2 » 17 april 2015, 21:59

Ryno till FBK känns både dåligt och bra tycker jag. Dåligt eftersom HV verkar ha velat ha honom och förlorat kampen men samtidigt måste jag säga att jag inte tycker Ryno imponerat på mig. Stor och tung i offensiven men inte speciellt kreativ och svag i försvarsarbetet. Minus 20 förra säsongen.

Sundh var bra mot HV i kvartsfinalen tycker jag men en känsla jag får är att det är lite kompis-värvning över det och det har inget lag råd med i den konkurrens som råder. Jag gissar på att han ska spela bredvid Önerud som jag allt mer tror är tänkt som center.
Calle2

Inläggav Regnet » 17 april 2015, 22:01

Nick skrev:

Då tycker jag att dom spelarna kan lämna HV71. Att han mobbat spelare tror jag inte ett dugg på!
AJ är den bästa tränaren son HV haft på länge men de är klart klarar inte spelarna hans krav så kan dom dra.
I att laine inte sätter sin fot i ( om de nu stämmer ) är ingen förlust överhuvudtaget.
Kolla på Saik där är de fan ingen som gnäller, men de krävs ju lite uppoffringar för att bli Sveriges bästa hockeylag! Tyvärr så verkar Hva spelare inte ha den karaktären!

Jäkligt svårt att tro att HV skulle välja AJ framför Brithén, Laine och Kolan om det verkligen framförts sånna ultimatum. Om det inte funkar mellan spelare och tränare så är det ju lättare att kicka tränaren än halva laget.. eller?
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav davidd10 » 17 april 2015, 22:11

Calle2 skrev:Ryno till FBK känns både dåligt och bra tycker jag. Dåligt eftersom HV verkar ha velat ha honom och förlorat kampen men samtidigt måste jag säga att jag inte tycker Ryno imponerat på mig. Stor och tung i offensiven men inte speciellt kreativ och svag i försvarsarbetet. Minus 20 förra säsongen.

Sundh var bra mot HV i kvartsfinalen tycker jag men en känsla jag får är att det är lite kompis-värvning över det och det har inget lag råd med i den konkurrens som råder. Jag gissar på att han ska spela bredvid Önerud som jag allt mer tror är tänkt som center.

Har lite svårt att få ihop Öneruds och Sundhs roller i nästa års Hv.
Jag hoppas verkligen på något saftigare än Önerud som andracenter, samtidigt som han inte lär vara här för att spela i fjärde.

Det enda rimliga i mina ögon är Önerud i 3e.
Men har inte Sandberg, Bengtsson och Thörngren spelat upp sig från en fjärdeformation efter den säsongen de gjorde förra året??
Om det är några egna spelare vi ska fortsätta utveckla och satsa på så är det dessa tre.
davidd10

Inläggav Nick » 17 april 2015, 22:32

Regnet skrev:
Nick skrev:

Jäkligt svårt att tro att HV skulle välja AJ framför Brithén, Laine och Kolan om det verkligen framförts sånna ultimatum. Om det inte funkar mellan spelare och tränare så är det ju lättare att kicka tränaren än halva laget.. eller?

Klart att de är lättare att sparka tränaren. Å andra sidan har de varit lite för lätt dom senaste åren att sparka tränaren, allt är tränarens fel, bla bla bla. Spelarna då? Har dom verkligen inget som helst ansvar? De kan ju inte vara fel på ALLA tränare?
HV har tex åkt ut i kvartsfinal i 5 år i rad ,FEM ÅR! Då är de faan inte bara tränarens fel!
Nick

Inläggav Kroken » 17 april 2015, 22:36

Kan bekräfta att det varit ett extrainsatt möte med alla guldsponsorer P.ga situationen med A.J och ett gäng spelare. Hade gärna sett att detta var trollande då det svider i mitt hjärta, men har fått det bekräftat från en nära vän, vars företag sponsrar åtminstone 300k+ /år, och som även personligen deltog på mötet.

Tydligen ska schismen bla orsakat att Jämtin ej förlängde med hv, kolan hotar att riva sitt kontrakt, Karalahti uttalat ganska allvarliga saker om A.J i stil med att han är den sämsta tränare han någonsin haft.
Kroken

Inläggav Herkie82 » 17 april 2015, 22:45

Jag gillar Oskar Sundh skarpt och har alltid gjort men värvningen av han gör att jag faktiskt börjar ifrågasätta den sportsliga ledningen om vilken kompetens den faktiskt besitter. Det är nästan uteslutande gamla HV spelare som värvas eller spelare som blivit goda vänner med HV profiler utomlands.

När kommer den där superscoutade spelaren som man inte riktigt tänkt på men som passar klockrent in i lagbygget?

På ett sätt känns det skönt att se Sundh i HVs tröja igen men ur en annan synvinkel känns det också som att är det inte svårare än såhär att vara sportchef kan vi ta vilken julle som helst på stan, ge han halva lönen av vad Hult har och han säkert kommer göra ett lika bra jobb.

Nu ser jag fram emot hur våran sportsliga ledning kommer göra 4 st kanonvärvningar då jag utgår ifrån att vi värvat både den bredden och det djupet Hult sagt att vi skulle värva i Önerud och Sundh för även om detta är två bra spelare så går de inte in i första linan i knappt nått SHL lag och är då i min värld inga stjärnor direkt.
Herkie82

Inläggav Las Rayas Azules » 17 april 2015, 23:55

Kroken skrev:Kan bekräfta att det varit ett extrainsatt möte med alla guldsponsorer P.ga situationen med A.J och ett gäng spelare. Hade gärna sett att detta var trollande då det svider i mitt hjärta, men har fått det bekräftat från en nära vän, vars företag sponsrar åtminstone 300k+ /år, och som även personligen deltog på mötet.

Tydligen ska schismen bla orsakat att Jämtin ej förlängde med hv, kolan hotar att riva sitt kontrakt, Karalahti uttalat ganska allvarliga saker om A.J i stil med att han är den sämsta tränare han någonsin haft.

Och när var detta mötet? Väldigt konstigt att inget har kommit ut om det ändå är så pass offentligt.

Och om det nu är så att AJ får gå så är det konstigt att han är med i värvningen av Sundh.
Las Rayas Azules

Inläggav #22 Bemersten » 18 april 2015, 09:11

Vafan är det som händer i klubben i mitt hjärta? Vuxna människor som lipar som små barn. Just nu skiter jag i vem som gjort vad men nu är det inte första gången det ryktas om knorrande bland spelare angående tränarna. Är dom senaste tränarna så dåliga och jävliga som spelarna vill få det till? Eller är spelarna ett gäng bortskämda snorungar som inte klarar av att det sätts krav på dom?

Hoppas ngn insatt läser detta: skärp er för fan!
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav Dovahkiin » 18 april 2015, 09:39

Jag har alltid varit mkt skeptisk mot AJ.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav aimstar » 18 april 2015, 09:44

Herkie82 skrev:Jag gillar Oskar Sundh skarpt och har alltid gjort men värvningen av han gör att jag faktiskt börjar ifrågasätta den sportsliga ledningen om vilken kompetens den faktiskt besitter. Det är nästan uteslutande gamla HV spelare som värvas eller spelare som blivit goda vänner med HV profiler utomlands.

När kommer den där superscoutade spelaren som man inte riktigt tänkt på men som passar klockrent in i lagbygget?

På ett sätt känns det skönt att se Sundh i HVs tröja igen men ur en annan synvinkel känns det också som att är det inte svårare än såhär att vara sportchef kan vi ta vilken julle som helst på stan, ge han halva lönen av vad Hult har och han säkert kommer göra ett lika bra jobb.

Nu ser jag fram emot hur våran sportsliga ledning kommer göra 4 st kanonvärvningar då jag utgår ifrån att vi värvat både den bredden och det djupet Hult sagt att vi skulle värva i Önerud och Sundh för även om detta är två bra spelare så går de inte in i första linan i knappt nått SHL lag och är då i min värld inga stjärnor direkt.

Precis. Det verkar ju inte vara det mest utmanande jobbet, såvida inte Hult är en jävel på att förhandla ner spelarnas löner. Inte undra på att det blir liv i luckan när AJ börjar ställa lite krav hit och dit, hela organisationen verkar ju genomsyras av svågerpolitik...
aimstar

Inläggav Jacks » 18 april 2015, 11:25

Dovahkiin skrev:Jag har alltid varit mkt skeptisk mot AJ.

Med all rätt. Det folk måste förstå är att han är smart på det viset att han i utåt visar upp EXAKT det supportrar och sponsorer vill höra. Efter förluster är det allt som oftast kommentarer som "nu ska grabbarna få åka hem och träna" osv. Vi supportrar blir naturligtvis väldigt glada när vi får höra sådant när verkligheten är något helt annat.
Fick höra av en nära bekant att Filip Ahl hade haft en tuff matchvärmning i vintras, han hade haft lite oflyt med passningar och spelet ville inte riktigt sitta. AJ och Stillman beslöt sig då för att straffa skiten ur han med idioten(motsv), och han fick ensam vara kvar på isen och åka skridskor till han kräktes. PÅ EN JÄVLA MATCHVÄRMNING. Efter det spelade inte Ahl en sketen minut resten av säsongen utan fick nöja sig med bänken. Jag är inte tränare men det känns ju sådär.

En annan grej, att snitta över 20min/match på forwards är ganska så långt ifrån optimalt. Brithen t ex lirade extremt mycket i vintras och därefter var borta med väldigt oklar skada. Kan man ju om man lägger ihop 1+1 räkna ut vad det kan bero på.
Någon som såg stackars Christensen i kvartsfinalen mot LHC? Han stod bokstavligen på knäna i de sista matcherna, spelade på tok för mycket vad som är hälsosamt, både för laget och han själv. Det var fan inte att Hv hade åkt ur kvartsfinalspelet för 5e året i rad som gjorde mest ont då, det var att se spelarna gå på knäna. Det såg helt enkelt inte ut att stämma.
Hade vi ändå tagit oss till semi hade vi åkt ut i fyra raka, spelarna hade aldrig pallat med det hårda matchandet.

Jag var själv av den uppfattningen att AJ var en tuff herre som var rätt man för jobbet, men att nu sett hur det här har utvecklat sig finns det inget annat än han måste bort. Att det ryktas om att Kolan, Brithen och Jere lämnar om AJ stannar bekräftar ju bara det hela.

Tänk bredare kära vänner, han har inte att göra på tränarposten.
Senast redigerad av Jacks 18 april 2015, 16:30, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Jacks

FöregåendeNästa

Återgå till HV71