Tråden om: HV71!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: HV71!

Inläggav Junior » 27 mars 2015, 13:17

Bengtsson, Sandberg, Ridderwall och Carlsson uttagna i Tre Kronor.

http://www.hockeysverige.se/2015/03/27/ ... nya-trupp/
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav hammare7 » 27 mars 2015, 13:27

Junior skrev:Bengtsson, Sandberg, Ridderwall och Carlsson uttagna i Tre Kronor.

http://www.hockeysverige.se/2015/03/27/ ... nya-trupp/

riktigt kul för bengtsson och Sandberg trots de lär avvecklas efter första gallringen men riktigt kul
hammare7

Inläggav Junior » 27 mars 2015, 15:23

Ja det gör det nog. Men tror det kommer berika dem mycket att få testa på landslagsspel.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav JohanB » 27 mars 2015, 20:40

Det känns ju som att en backvärvning kommer bli av när man släppt Williamsson och troligtvis inte kommer förlänga med Petrasek. Frågan är ju dock vad som händer med Simon Karlsson? Kommer han kunna lira nästa säsong så har vi ju redan fullt med backar i princip, men gör han inte det lär det väl värvas 1 till.
Alltid saknad, aldrig glömd ! #1
Användarvisningsbild
JohanB

Inläggav Quila » 27 mars 2015, 21:08

Börjar kännas bra redan detta, möjligen bortsett från Kokman, men svårt att motivera honom till att vara 3e målvakt. Bara att hoppas att han skaffar sig rutin, fortsätter utvecklas och när han är redo kommer tillbaka redo att axla rollen som förstamålis.

Williamsson har fått sina chanser men tyvärr inte haft den utveckling man hoppats på, samt skador som stört. Hoppas även med Jesper att han liksom Kokman skaffar sig rutin och en dag kommer tillbaka med slagkraft :)

Jämtin är givetvis tung att tappa i synnerhet om han går till en annan SHL-klubb, men lågan har slocknat något och man gör helt rätt, trots att han var vår nästbäste poängplockare i slutspelet.

Holza, en krigare men samma där, inte mycket låga kvar i den elden. Helt rätt att låta honom gå.

Wesslau, som gjorde det bra denna säsongen i det stora hela, men inte tillräckligt jämn för att vara en avgörande faktor i ett Hv som vill vinna titlar.

Strandberg, utvecklingen har stannat av, men talang finns. Rätt beslut och har stora möjligheter att med rätt mängd speltid kunna blomma ut till en bra spelare i SHL med lite tur.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Sir Ward » 29 mars 2015, 02:05

Tack Peter Eklund för fem fina år i Hv71. Peter har betytt något oerhört för Hv71 och bidragit med mycket.
Du gör helt rätt ang familjen. Kommer att sakna samtalen och framförallt mötena.

Forza Peter Eklund
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav JohanB » 30 mars 2015, 20:40

Kanske lika bra att vi åkte ut mot LHC så vi besparade oss att bli förnedrade av SAIK som dom blir nu, helvete vilken klasskillnad, vi hade inte haft en suck mot dom.
Användarvisningsbild
JohanB

Inläggav Herkie82 » 30 mars 2015, 21:49

JohanB skrev:Kanske lika bra att vi åkte ut mot LHC så vi besparade oss att bli förnedrade av SAIK som dom blir nu, helvete vilken klasskillnad, vi hade inte haft en suck mot dom.

Vi hade väll plus på dem under säsongen? Hade gett 2 hemmamatcher till iallafall och det är ju lite gött klirr i kassan.
Herkie82

Inläggav JohanB » 31 mars 2015, 18:09

Herkie82 skrev:
JohanB skrev:Kanske lika bra att vi åkte ut mot LHC så vi besparade oss att bli förnedrade av SAIK som dom blir nu, helvete vilken klasskillnad, vi hade inte haft en suck mot dom.

Vi hade väll plus på dem under säsongen? Hade gett 2 hemmamatcher till iallafall och det är ju lite gött klirr i kassan.

Ja vart väl 3-2 i matcher till oss men samtidigt verkar SAIK steppa upp ännu mer i slutspel och vi såg ju sista matchen av grundserien hur dom lattjade med oss på hemmaplan, men ja pengarna hade väl varit positivt kanske ;)
Användarvisningsbild
JohanB

Inläggav magnus b » 1 april 2015, 14:03

Pensioneringen av Hults tröja kan inte ens klassificeras som ett dåligt aprilskämt, kan vara det sämsta jag sett:

http://www.hv71.se/artikel/66025/
magnus b

Inläggav hammare7 » 1 april 2015, 14:30

magnus b skrev:Pensioneringen av Hults tröja kan inte ens klassificeras som ett dåligt aprilskämt, kan vara det sämsta jag sett:

tänkte först va? sen kom jag på att de var 1 April
hammare7

Inläggav Rex0z » 1 april 2015, 14:32

hammare7 skrev:
magnus b skrev:Pensioneringen av Hults tröja kan inte ens klassificeras som ett dåligt aprilskämt, kan vara det sämsta jag sett:

"Johan Hults tröjceremoni kommer att hållas den 5 maj kl 9:00 i Kinnarps Arena."
haha :D
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Sir Ward » 1 april 2015, 15:28

Rex0z skrev:
hammare7 skrev:

"Johan Hults tröjceremoni kommer att hållas den 5 maj kl 9:00 i Kinnarps Arena."
haha :D

Läser man HV:s kriterier så är det en bit kvar - om inte HC Dalen spel ger specialbonus ;)
http://www.hv71.se/om-hv71/historia/trojor-i-taket
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav shitkicker » 1 april 2015, 17:45

Jag tyckte detta var ett riktigt roligt skämt! När jag läste Davidssons och Bengtssons kommentarer så skrattade jag högt! :lol:

Kan ju iofs vara jag som har skinntorr humor :? .....
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Herkie82 » 1 april 2015, 17:54

JohanB skrev:
Herkie82 skrev:

Ja vart väl 3-2 i matcher till oss men samtidigt verkar SAIK steppa upp ännu mer i slutspel och vi såg ju sista matchen av grundserien hur dom lattjade med oss på hemmaplan, men ja pengarna hade väl varit positivt kanske ;)

Jo jag är väll rätt säker på att saik hade vunnit serien men det känns som att HV är ett av de få lagen som kunde gett dem en match. Av nån lustig anledning så lägger HV sin nivå beroende på motståndaren, vårt facit mot saik och modo borde ju tyda lite på det.

Jodå när vi gått back typ 4 år irad så får vi nog vara glada för de slantarna vi får :)
Herkie82

Inläggav Junior » 1 april 2015, 19:23

Tror nog knappast vi hade haft någon större chans än LHC. Kanske hade tagit någon match. Men det hade ju varit ack så viktigt att bryta den har förbannelsen med kvartsfinal.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav FirstSwitch » 2 april 2015, 09:35

Tror oxå tröttheten påverkar en del för lhc och hade även gjort så för oss, däremot kanske vi hade passat Saik bättre. Svårt att säga men tror heller inte vi hade klarat mer än vinna max 1 match mot Saik ändå.
FirstSwitch

Inläggav Judas » 3 april 2015, 16:31

Kollade lite på nuvarande trupp och kontraktlängderna. Reagerade på att 16 av 20 spelare har kontrakt till 2016.
Lite dåligt varierande kontraktlängder i nuläget.
"Allt kan hända, pucken är rund...Eh...och platt!"
Torgny Bendelin
Användarvisningsbild
Judas

Inläggav Razz » 3 april 2015, 19:27

Judas skrev:Kollade lite på nuvarande trupp och kontraktlängderna. Reagerade på att 16 av 20 spelare har kontrakt till 2016.

Perfekt tycker jag. Då kan truppen formas precis som Hult/Davidsson vill.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav EMILNB » 4 april 2015, 00:03

Razz skrev:
Judas skrev:Kollade lite på nuvarande trupp och kontraktlängderna. Reagerade på att 16 av 20 spelare har kontrakt till 2016.

Perfekt tycker jag. Då kan truppen formas precis som Hult/Davidsson vill.

Håller med Razz, bättre att dom får prestera för att få stanna med!
Användarvisningsbild
EMILNB

Inläggav shgc93 » 8 april 2015, 19:10

Alltså vad är det som gör att HV nästan aldrig vinner några dragkamper om spelare längre? ( det känns iallafall inte som att dom gör det)
Hela förra "silly season" kom det rykten om spelare som jagades av flera klubbar inklusive Hv71, och varenda gång var det lag som Frölunda och andra SHL-lag som vann dom dragkamperna.

Värvningarna av Önerud och Thörnberg (?) tycker jag verkar jättevettiga men det handlar ju båda om tidigare Hv-spelare där konkurrensen kanske inte varit så hård.

Så min fråga är alltså; varför lyckas lag som bl.a. Växjö och Frölunda landa dom här stora namnen som många vill ha medan Hv ständigt verkar få nej?
shgc93

Inläggav Nick » 8 april 2015, 19:22

shgc93 skrev:Alltså vad är det som gör att HV nästan aldrig vinner några dragkamper om spelare längre? ( det känns iallafall inte som att dom gör det)
Hela förra "silly season" kom det rykten om spelare som jagades av flera klubbar inklusive Hv71, och varenda gång var det lag som Frölunda och andra SHL-lag som vann dom dragkamperna.

Värvningarna av Önerud och Thörnberg (?) tycker jag verkar jättevettiga men det handlar ju båda om tidigare Hv-spelare där konkurrensen kanske inte varit så hård.

Så min fråga är alltså; varför lyckas lag som bl.a. Växjö och Frölunda landa dom här stora namnen som många vill ha medan Hv ständigt verkar få nej?

Rätt enkelt enligt mig.. HV har åkt ur i kvarten i 5 år i rad. Klart att man tappar lite i status. Folk vill vinna o då kanske de vippar över lite på andra klubbar som helt enkelt går längre i slutspelet.
Nu anser jag att HV är på väg uppåt igen, i tror att som kommer gå längre nästa säsong. Men de är viktigt att få in rätt karaktärer i laget till nästa säsong.
Nick

Inläggav hammare7 » 8 april 2015, 19:30

Nick skrev:
shgc93 skrev:Alltså vad är det som gör att HV nästan aldrig vinner några dragkamper om spelare längre? ( det känns iallafall inte som att dom gör det)

Rätt enkelt enligt mig.. HV har åkt ur i kvarten i 5 år i rad. Klart att man tappar lite i status. Folk vill vinna o då kanske de vippar över lite på andra klubbar som helt enkelt går längre i slutspelet.
Nu anser jag att HV är på väg uppåt igen, i tror att som kommer gå längre nästa säsong. Men de är viktigt att få in rätt karaktärer i laget till nästa säsong.

Kan vara man var/är på nergång och inte längre slår/slåss om SM-guldet på allvar, man har fått fel roll elr så har man erbjudit för lite i lön. Antagligen nån av dessa anledningar man har förlorat dragkamper
hammare7

Inläggav Las Rayas Azules » 8 april 2015, 22:22

Det hade varit bra om du listar några du tänker på, annars är det svårt att resonera.

Det kan ha att göra med att HV inte är särskilt intresserade. Agenter nämner gärna lite fler klubbar än det egentligen handlar om för att trissa upp priset. Annars kan det vara att HV och de andra klubbarna ser olika värde i spelaren och alltså bjuder olika mycket.
Las Rayas Azules

Inläggav shgc93 » 9 april 2015, 08:52

Las Rayas Azules skrev:

Det hade varit bra om du listar några du tänker på, annars är det svårt att resonera.

Det kan ha att göra med att HV inte är särskilt intresserade. Agenter nämner gärna lite fler klubbar än det egentligen handlar om för att trissa upp priset. Annars kan det vara att HV och de andra klubbarna ser olika värde i spelaren och alltså bjuder olika mycket.

Jag hade nog ett ofärdigt resonemang här så vi kanske ska släppa det egentligen :) Men lag och värvningar jag tänkte på var väl Växjö (Laakso, Erixon, Varakas), Luleå (Dixon, Petrell, Zaar), Frölunda (Janmark, Lash), Färjestad (Koskiranta), Skellefteå (Pesonen, Zackrisson), Leksand (Savinainen, Sallinen).

Har inga bevis på att någon av dessa spelare varit nära Hv så det är ju det som är värdelöst med mitt resonemang. Men vet iallafall att många supportrar har suttit och hoppats på något av dessa namn men sedan sett dom hamna hos en konkurrent. Jag har varit inne på några andra forum och jag minns att lag som Växjö, Luleå, Linköping, Örebro, Frölunda och Skellefteå hade supportrar som över lag var nöjda med värvningarna och optimistiska inför säsongen.

Det kan ju bero på att vi som hejar på Hv är kräsna och har alldeles för höga förväntningar, men det känns som att det var länge sen som föreningen lyckades värva spelare och ett lag som majoriteten av fansen är nöjda med.

Nu menar jag inte att Hult ska värva på ett visst sätt bara för att fansen inte är nöjda men ser det som en trend att det inte landas några "drömvärvningar". Men gräset kanske inte är grönare på andra sidan, vad vet jag!
shgc93

Inläggav frippe-borås » 9 april 2015, 09:15

Handlar mycket om pengar men också om staden!

T ex Frölunda som är en storstad och har stort utbud jämfört med t ex Jönköping.

Men sen kan vi vända på det och se på vad SAIK värvar men det handlar om deras framgångar de senaste åren. Som när Hv va en ledande klubb så fick vi spelare till oss pga det.

Vem vill inte spela i den bästa klubben om man kommer utifrån utan hjärta?
Man spelar för att man vill vinna titlar!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Keskinen » 9 april 2015, 22:09

Johan Lindbom sägs ta över J-20 efter Anders Olsson, spännande rekrytering!
Keskinen

Inläggav Sir Ward » 9 april 2015, 23:56

Keskinen skrev:Johan Lindbom sägs ta över J-20 efter Anders Olsson, spännande rekrytering!

Surt för HC Dalen där Lindbom har varit mycket framgångsrik tränare sedan 2009, men bra för HV och framförallt J20.
Att ersätta Olsson fullt ut borde var nästintill omöjligt men tror forna guldskytten är helt rätt val.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Keskinen » 13 april 2015, 16:51

Keskinen skrev:Johan Lindbom sägs ta över J-20 efter Anders Olsson, spännande rekrytering!

Då var det bekräftat, känns som en väldigt bra lösning!
Keskinen

Inläggav hammare7 » 13 april 2015, 16:52

Keskinen skrev:

Då var det bekräftat, känns som en väldigt bra lösning!

Nån som har följt Dalen och vet vilken typ av hockeystil han använder sig av?
hammare7

FöregåendeNästa

Återgå till HV71