Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Junior skrev:Bengtsson, Sandberg, Ridderwall och Carlsson uttagna i Tre Kronor.
http://www.hockeysverige.se/2015/03/27/ ... nya-trupp/
JohanB skrev:Kanske lika bra att vi åkte ut mot LHC så vi besparade oss att bli förnedrade av SAIK som dom blir nu, helvete vilken klasskillnad, vi hade inte haft en suck mot dom.
Herkie82 skrev:JohanB skrev:Kanske lika bra att vi åkte ut mot LHC så vi besparade oss att bli förnedrade av SAIK som dom blir nu, helvete vilken klasskillnad, vi hade inte haft en suck mot dom.
Vi hade väll plus på dem under säsongen? Hade gett 2 hemmamatcher till iallafall och det är ju lite gött klirr i kassan.
magnus b skrev:Pensioneringen av Hults tröja kan inte ens klassificeras som ett dåligt aprilskämt, kan vara det sämsta jag sett:
http://www.hv71.se/artikel/66025/
hammare7 skrev:magnus b skrev:Pensioneringen av Hults tröja kan inte ens klassificeras som ett dåligt aprilskämt, kan vara det sämsta jag sett:
tänkte först va? sen kom jag på att de var 1 April
Rex0z skrev:hammare7 skrev:magnus b skrev:Pensioneringen av Hults tröja kan inte ens klassificeras som ett dåligt aprilskämt, kan vara det sämsta jag sett:
tänkte först va? sen kom jag på att de var 1 April
"Johan Hults tröjceremoni kommer att hållas den 5 maj kl 9:00 i Kinnarps Arena."
haha
magnus b skrev:Pensioneringen av Hults tröja kan inte ens klassificeras som ett dåligt aprilskämt, kan vara det sämsta jag sett:
JohanB skrev:Herkie82 skrev:JohanB skrev:Kanske lika bra att vi åkte ut mot LHC så vi besparade oss att bli förnedrade av SAIK som dom blir nu, helvete vilken klasskillnad, vi hade inte haft en suck mot dom.
Vi hade väll plus på dem under säsongen? Hade gett 2 hemmamatcher till iallafall och det är ju lite gött klirr i kassan.
Ja vart väl 3-2 i matcher till oss men samtidigt verkar SAIK steppa upp ännu mer i slutspel och vi såg ju sista matchen av grundserien hur dom lattjade med oss på hemmaplan, men ja pengarna hade väl varit positivt kanske
Judas skrev:Kollade lite på nuvarande trupp och kontraktlängderna. Reagerade på att 16 av 20 spelare har kontrakt till 2016.
Lite dåligt varierande kontraktlängder i nuläget.
Razz skrev:Judas skrev:Kollade lite på nuvarande trupp och kontraktlängderna. Reagerade på att 16 av 20 spelare har kontrakt till 2016.
Lite dåligt varierande kontraktlängder i nuläget.
Perfekt tycker jag. Då kan truppen formas precis som Hult/Davidsson vill.
shgc93 skrev:Alltså vad är det som gör att HV nästan aldrig vinner några dragkamper om spelare längre? ( det känns iallafall inte som att dom gör det)
Hela förra "silly season" kom det rykten om spelare som jagades av flera klubbar inklusive Hv71, och varenda gång var det lag som Frölunda och andra SHL-lag som vann dom dragkamperna.
Värvningarna av Önerud och Thörnberg (?) tycker jag verkar jättevettiga men det handlar ju båda om tidigare Hv-spelare där konkurrensen kanske inte varit så hård.
Så min fråga är alltså; varför lyckas lag som bl.a. Växjö och Frölunda landa dom här stora namnen som många vill ha medan Hv ständigt verkar få nej?
Nick skrev:shgc93 skrev:Alltså vad är det som gör att HV nästan aldrig vinner några dragkamper om spelare längre? ( det känns iallafall inte som att dom gör det)
Hela förra "silly season" kom det rykten om spelare som jagades av flera klubbar inklusive Hv71, och varenda gång var det lag som Frölunda och andra SHL-lag som vann dom dragkamperna.
Värvningarna av Önerud och Thörnberg (?) tycker jag verkar jättevettiga men det handlar ju båda om tidigare Hv-spelare där konkurrensen kanske inte varit så hård.
Så min fråga är alltså; varför lyckas lag som bl.a. Växjö och Frölunda landa dom här stora namnen som många vill ha medan Hv ständigt verkar få nej?
Rätt enkelt enligt mig.. HV har åkt ur i kvarten i 5 år i rad. Klart att man tappar lite i status. Folk vill vinna o då kanske de vippar över lite på andra klubbar som helt enkelt går längre i slutspelet.
Nu anser jag att HV är på väg uppåt igen, i tror att som kommer gå längre nästa säsong. Men de är viktigt att få in rätt karaktärer i laget till nästa säsong.
shgc93 skrev:Alltså vad är det som gör att HV nästan aldrig vinner några dragkamper om spelare längre? ( det känns iallafall inte som att dom gör det)
Las Rayas Azules skrev:shgc93 skrev:Alltså vad är det som gör att HV nästan aldrig vinner några dragkamper om spelare längre? ( det känns iallafall inte som att dom gör det)
Det hade varit bra om du listar några du tänker på, annars är det svårt att resonera.
Det kan ha att göra med att HV inte är särskilt intresserade. Agenter nämner gärna lite fler klubbar än det egentligen handlar om för att trissa upp priset. Annars kan det vara att HV och de andra klubbarna ser olika värde i spelaren och alltså bjuder olika mycket.
Keskinen skrev:Johan Lindbom sägs ta över J-20 efter Anders Olsson, spännande rekrytering!
Keskinen skrev:Johan Lindbom sägs ta över J-20 efter Anders Olsson, spännande rekrytering!
Keskinen skrev:Keskinen skrev:Johan Lindbom sägs ta över J-20 efter Anders Olsson, spännande rekrytering!
Då var det bekräftat, känns som en väldigt bra lösning!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster