Förvånar mig lite att ingen vill ha någon ny back, märktes ganska tydligt denna säsongen att vi har en alldeles för svag baksida...
Och visst jag gillar Karalahti men tyvärr finns risken att han blir sämre.
Tyvärr tror jag att det kanske är bättre att värvar in en stor rutinerad fysisk back och kanske en tvåvägsback också. Och tyvärr kanske låna ut Eidstedt/Johansson 1 säsong för kunna bygga upp en stabil backsida. Men jag vet inte...
Kändes som denna säsongen förlorades mycket på en försvag backsida, det kan ingen förneka.
Jag nämnde det innan säsongen att man har ett alldeles försvagat försvar och fick lite skit för att jag tyckte att man skulle just en fysisk ledande back i försvaret (en riktig försvarsgeneral) och en tvåvägsback (nu blev Karalahti den backtypen då han värvades in under säsongen).
Tyckte man hade en riktig bra forwardsbesättning. Men man saknade en riktig målskytt, det var stora förhoppningar på Tedenby men han har varit en besvikelse. Hoppas verkligen på att Thörnberg, Joensuu och Önerud kommer hem. Joensuu och Thörnberg vet vi vad dom skulle tillföra både hjärta och rutin. Vissa kanske är kluven angående Önerud. Men han har faktiskt växt till en nyckelspelare, spelar bra med få misstag och kämpar och sliter åt båda hållen med en bra fysik.
Sen måste en ny 1a målvakt in. Ersberg är för ojämn och skadebenägen.