Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Crille skrev:Har inte sett några diskussioner kring hur slutspelet kommer att se ut, vilka som möter vilka, dröm resp. mardrömsmotstånd. Som jag ser det är det troligt att lhc plockar tre pinnar i mötet med Leksand och då slutar på 93p. Örebro lär slå Djurgården och hamnar få på 92p. Växjö möter ett play-in klart Färjestad, och det är den mest ovissa även om det är otroligt att FBK tar alla poäng och att vi genom det får chans på en tredjeplacering. HV möter SAIK hemma och lyckas man knycka alla tre poäng landar vi på 95p. Om Växjö endast tar 1p lyckas vi gå om.
Mest troligt är att vi blir 4:a Och lhc hamnar på plats 4-5, således blir det troligen östgötarna i kvarten. Då handlar placeringen bara om hemmaplansfördel. Jag tror lhc blir giftiga i år och hade hellre mött SAIK om jag ska vara ärlig. Men om jag får önska så vore drömscenariot att vi kniper tredjeplatsen och får möta Örebro. Ingen lätt motståndare men det klart svagaste i min bok sett till topp6.
Tror LHC, HV, SAIK alternativt FBK lyfter bucklan längre fram i vår.
hammare7 skrev:Razz skrev:frippe-borås skrev:
Mora spelar, förhoppningsvis med våra ögon sett, sin sista match 13/3 borta mot Malmö. Om VIK går upp spelar dom sin sista match dagen innan. Så rent teoretiskt tror jag att vi kan få tillbaka båda två den 14:e som absolut tidigast vilket är lagom till kvartsfinal nummer 2.
Edit: Eller ja, VIK kan ju vinna 3 raka och då kan få tillgång till Andersson den 9:e och lek med tanken att Mora är avsågat efter 2-3 matcher så kanske Johnsson också kommer tidigare.
hur fungerar de me inskrivningar o så i laget? Får de användas elr är de "icke hv spelare denna säsong"? tanke på är att övergångsfönstret har paserat.
Borde fungera på samma vis som för Modo/Timrå och Emil Pettersson.
Norrlandssupporter skrev:Är det någon på allvar som tror att vi tar oss förbi kvarten i år?
Om ni nu tror det, vad är det som talar för det?
Lämna hjärtat utanför.
JohanB skrev:Norrlandssupporter skrev:Är det någon på allvar som tror att vi tar oss förbi kvarten i år?
Om ni nu tror det, vad är det som talar för det?
Lämna hjärtat utanför.
Jag tror det. Svårt att förklara varför men det är bara en känsla jag har. Grabbarna är revanschsugna för pinsamma uttåget mot LHC senast och med AJ i båset har vi mycket bättre chans än med Dahlen. Tror flera av spelarna i laget kommer steppa upp nu när det blir slutspel och grinigt, såna som Laine,Jämtin,Karalahti och med Brithén tillbaka tror jag det kan ge en extra boost.
Judas skrev:
Edit: Sen har vi enligt mig seriens hetaste målvakt!
Groucho skrev:Glöm inte Simon Önerud som många ser som klar.
joensuu skrev:Groucho skrev:Glöm inte Simon Önerud som många ser som klar.
Finns det källor på det eller är det bara önsketänkande?

sussan skrev:Jag skulle precis skriva samma inlägg som ovan.
Jag känner att jag blir lite förbannad när man måste följa spelarna på instagram för att få veta vad som händer.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst