Silly Season 14/15: Spelardrömmar!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 14/15: Spelardrömmar!

Inläggav Norrlandssupporter » 10 mars 2015, 19:49

Razz skrev:
Norrlandssupporter skrev:Christensen - Bengtsson - (NY) - Sandberg/Stenlund

Vet ej om Sundström skulle göra sig speciellt bra i en tredjekedja eller om han ens skulle acceptera en sådan roll. Då ser jag hellre Kellman där som har enligt mig är mer talangfull och har en koppling till klubben.

För övrigt så räknar jag kallt med Bengtsson som andrecenter.

Sundström ska vara "klar" för Frölunda. Du får också gärna motivera varför du kallt räknar med att Bengtsson ska vara 2C. Mest för att jag är nyfiken.

Han bör få den chansen. Han har varit en av dem bättre spelarna i hela grundserien och har alla verktyg som krävs för att axla en top6 roll.

Sen kanske det är till en viss del önsketänkande. Men jag tror likt denna säsong att Bengan kan fortsätta växa, bara man ger honom mycket speltid och förtroende.

Men att "räkna kallt med" kanske är att i.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav kny » 10 mars 2015, 20:02

Feltan skrev:Om vi leker med tanken att Leksand torskar i kvalet, vad händer med en sån som Ryno då tro?

Kontraktet borde brytas. Har inte sett hans kontrakt men de dyraste spelarna i laget brukar ha en nedflyttningsklausul inskrivna i sina kontrakt, dels eftersom klubben som åker ur inte har råd att behålla spelaren och spelaren vill lira i en högre serie.
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
kny

Inläggav Herkie82 » 10 mars 2015, 20:15

Feltan skrev:Om vi leker med tanken att Leksand torskar i kvalet, vad händer med en sån som Ryno då tro?

Han går till en annan klubb. Ryno lär inte stanna i Leksand om de åker ner. Blir nog fler som drar då med. Samtliga finnar + alsen + Ritola. Hultström har nog spelat till sig en chans hos många andra SHL klubbar med tanke på hur mycket han producerade sen han kom till Leksand. Han lär utan diskussion varit seriens mest prisvärda back.
Herkie82

Inläggav Razz » 10 mars 2015, 20:44

kny skrev:

Kontraktet borde brytas. Har inte sett hans kontrakt men de dyraste spelarna i laget brukar ha en nedflyttningsklausul inskrivna i sina kontrakt, dels eftersom klubben som åker ur inte har råd att behålla spelaren och spelaren vill lira i en högre serie.

I regel så skriver alla spelare/klubbar SHL-kontrakt som bryts per automatik om klubben åker ur.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Judas » 10 mars 2015, 22:17

Razz skrev:
kny skrev:

I regel så skriver alla spelare/klubbar SHL-kontrakt som bryts per automatik om klubben åker ur.

Förutom Marcus Nilson :lol:
"Allt kan hända, pucken är rund...Eh...och platt!"
Torgny Bendelin
Användarvisningsbild
Judas

Inläggav kny » 11 mars 2015, 00:06

Judas skrev:Förutom Marcus Nilson :lol:

Eller Patrik Carlsson! :lol: ;)
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
kny

Inläggav hammare7 » 15 mars 2015, 12:46

Skulle inte klaga om HV tittar på honom men chansen är nog inte så stor
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0470611.ab
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9322

Tror han kunde passa me Christensen och Ridderwall
hammare7

Inläggav Mgsson » 15 mars 2015, 15:49

Som det säkert nämts tidigare i tråden tycker jag att man borde se över Henrik Eriksson från Herning Blue Fox i den danska ligan. En HV kille som sprutar in mål har också en bra skridskoåkning och dessutom en rightare i en bra ålder. Kanske skulle vara en bra ersättare till PC om han nu väljer att lämna för Frölunda som det snackats om?
Sluta särskriv HV71, tack.
Mgsson

Inläggav hammare7 » 15 mars 2015, 16:11

Mgsson skrev:Som det säkert nämts tidigare i tråden tycker jag att man borde se över Henrik Eriksson från Herning Blue Fox i den danska ligan. En HV kille som sprutar in mål har också en bra skridskoåkning och dessutom en rightare i en bra ålder. Kanske skulle vara en bra ersättare till PC om han nu väljer att lämna för Frölunda som det snackats om?

Tror han kan göra ett bra jobb som komplement i en tredje/andra femma. Tänk Önerud-Bengtsson-Eriksson, tror de kunde bli en bra femma t.ex. Jag tycker man borde iallafall ge honom ett try out elr nått liknande, han har ju producerat i Allsvenskan rätt hyffsat
hammare7

Inläggav Groucho » 15 mars 2015, 17:51

hammare7 skrev:Skulle inte klaga om HV tittar på honom men chansen är nog inte så stor

Vore ju mumma om HV kunde locka till sig Bill Sweatt, SHL:s snabbaste spelare!
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav rawanduzz » 15 mars 2015, 21:11

Med den spelstil AJ verkar förespråka kan jag tänka mig att Jesse Joensuu ta mig tusan är PRIO ett på värvningslistan. :D

Hoppas! :twisted:
rawanduzz

Inläggav Junior » 15 mars 2015, 22:18

rawanduzz skrev:Med den spelstil AJ verkar förespråka kan jag tänka mig att Jesse Joensuu ta mig tusan är PRIO ett på värvningslistan. :D

Verkligen, han och Thörnberg tycker jag vi ska värva in till nästa säsong. Sen kan vi lösa centerkrisen genom att faktiskt använda kapten som center.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Junior » 15 mars 2015, 22:19

hammare7 skrev:Skulle inte klaga om HV tittar på honom men chansen är nog inte så stor

Chansen är nog 0 på den närmsta tiden. Finns ju knappast en klausul som säger att du får gå till ett annat lag i samma liga.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Herkie82 » 16 mars 2015, 19:46

rawanduzz skrev:Med den spelstil AJ verkar förespråka kan jag tänka mig att Jesse Joensuu ta mig tusan är PRIO ett på värvningslistan. :D

Jesse hade varit en drömvärvning. Han är som klippt och skuren för slutspelshockeyn.
Herkie82

Inläggav Donjsone » 17 mars 2015, 10:27

Junior skrev:

Chansen är nog 0 på den närmsta tiden. Finns ju knappast en klausul som säger att du får gå till ett annat lag i samma liga.

Killen med koll! Han har valt att säga upp sitt optionsår så han får gå vart han vill! :P :P
Donjsone

Inläggav Razz » 17 mars 2015, 10:41

Donjsone skrev:
Junior skrev:

Killen med koll! Han har valt att säga upp sitt optionsår så han får gå vart han vill! :P :P

Om jag förstod det rätt så var båda parter överens om att säga upp avtalet för att sedan skriva på ett nytt med bättre betalt.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Junior » 17 mars 2015, 13:04

Donjsone skrev:
Junior skrev:

Det är väl skillnad på optionsår och klausul? Eller har jag missuppfattat det helt? Och i det här fallet var det klausul, i alla fall enligt AB.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Donjsone » 18 mars 2015, 09:31

Junior skrev:
Donjsone skrev:Killen med koll! Han har valt att säga upp sitt optionsår så han får gå vart han vill! :P :P

Det är väl skillnad på optionsår och klausul? Eller har jag missuppfattat det helt? Och i det här fallet var det klausul, i alla fall enligt AB.

Citerat från artikeln:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article20470611.ab
Läser man hela artikeln så står det följande lite längre ner:

"Enligt Sportbladets uppgifter har amerikanen valt att utnyttja sitt optionsår i kontraktet."
Donjsone

Inläggav hammare7 » 18 mars 2015, 12:57

Donjsone skrev:
Junior skrev:
Donjsone skrev:Killen med koll! Han har valt att säga upp sitt optionsår så han får gå vart han vill! :P :P

Citerat från artikeln:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article20470611.ab

"Enligt Sportbladets uppgifter har amerikanen valt att utnyttja sitt optionsår i kontraktet."

Jag tolkar de som han har brutit sitt avtal och är "fri" på marknaden. Men om de har kommit överrens om bättre avtal de vet vi inte (iallafall inte jag). Som sagt bara en drömspelare som jag tror kan vara ett bra nyförvärv men de är inte troligt för jag tror HV har andra prioteringar än Sweatt. Om han nu stannar i SHL så tror jag SAIK ligger nära te hands då jag tror hans spelstil passar där.
hammare7

Inläggav Junior » 19 mars 2015, 18:12

Donjsone skrev:
Junior skrev:

Ja det hade jag ju inte läst tillräckligt noggrant. Men frågan är om det ändå inte är reglerat att han får gå till en klubb i SHL eller inte. Sedan så kan ju ett optionsår såklart ingå i en klausul, där uttryckte jag mej lite konstigt. Om jag nu har förstått det rätt det vill säga.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Gurkan » 21 mars 2015, 11:50

Enligt säkra källor här nere i södra Sverige (där jag bor) så väljer Jakob Lilja på HV eller LHC inför nästa säsong.
Rögle är inte helt ute ur leken heller om de skulle klara kvalet.

Skulle vara ett intressant nyförvärv
Gurkan

Inläggav Razz » 21 mars 2015, 13:16

Gurkan skrev:Enligt säkra källor här nere i södra Sverige (där jag bor) så väljer Jakob Lilja på HV eller LHC inför nästa säsong.

Madhawk körde väl ut att han var klar för LHC? Har för mig att jag läste det.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Gurkan » 21 mars 2015, 13:30

Razz skrev:
Gurkan skrev:Enligt säkra källor här nere i södra Sverige (där jag bor) så väljer Jakob Lilja på HV eller LHC inför nästa säsong.

Madhawk körde väl ut att han var klar för LHC? Har för mig att jag läste det.

Det ryktades om det ja. Men kan garantera att han inte är klar till 100% för nån klubb än så länge.
Gurkan

Inläggav Norrlandssupporter » 23 mars 2015, 09:48

Nicke Bergfors öppnar för spel i Sverige.

Hade varit en dröm. Tänk er han och Thörna bredvid Christensen!!
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav frippe-borås » 23 mars 2015, 11:38

Oavsett vem som kommer så är det viktigt att man letar rollspelare!

Som det sett ut senaste åren så är det ingen tydlig rollfördelning.

Vill se x antal målskyttar och x antal spelfördelare etc.

Vi har idag ingen uttalad målgörare. Hoppet stod på Ridderwall och P.Carlsson men i slutspelet ser vi klart o tydligt att de inte är det vi behöver i produktionen.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav hammare7 » 23 mars 2015, 12:47

frippe-borås skrev:Oavsett vem som kommer så är det viktigt att man letar rollspelare!

Som det sett ut senaste åren så är det ingen tydlig rollfördelning.

Vill se x antal målskyttar och x antal spelfördelare etc.

Vi har idag ingen uttalad målgörare. Hoppet stod på Ridderwall och P.Carlsson men i slutspelet ser vi klart o tydligt att de inte är det vi behöver i produktionen.

Man hade mycke förhoppningar på Ridderwall och han fick inte ut allt han har i sig, han jobbar stenhårt över hela banan o tar sig fram till mål, men i kedja med Brithen så har de blivit lite kaka på kaka då jag ser dem som lite liknande spelare och kan ha samma roll.

Bergfors är helt klart intressant och i bra ålder. Men inte troligt nyförvärv tror jag. Beror ju helt klart hur många som lämnar. Tror han är rätt dyr också om vi nu, jag poängterar OM, vi nu värvar hem Thörnberg och Joensuu som en del nästan räknar med så är de inga billiga spelare direkt och vi behöver en andra center av hyffsad klass. Men jag skulle inte klaga om man värvar någon utvecklingsbar center som andra som man gjorde me WK.
hammare7

Inläggav Donjsone » 24 mars 2015, 09:07

Mitt drömlag till nästa år

Linorna:

Thörna - Christensen - Tedenby

Joensuu - Brithen - Rajala

Ridderwall - Önerud - Carlsson

Bengtsson - Sandberg - Törngren

Backparen:

Karalahti - Berglund

Campoli - Johansson

Eidstedt - Karlsson

Med hopp om en ny offensiv back så byter vi ut Eidstedt som blir sjunde back som skall in i BP som en roll spelare.

Målvakter:

Ersberg
Kokman

Satsa på Kokman nu varje gång jag sett han i HV så har han gjort det bra!
Donjsone

Inläggav Bluey » 24 mars 2015, 09:21

André Petersson verkar hålla sig skadefri och gör en riktigt bra säsong i Ryssland - 20 mål och 18 assist på 54 matcher. Just därför är det nog ganska orealistiskt att han vänder hemåt, men att få hem honom tillsammans med Thörna vore två drömvärvningar. Den här förstakedjan skulle smaka mumma:

Thörnberg - Christensen - Petersson
Bluey

Inläggav GEE » 24 mars 2015, 12:27

I min värld är det inte rimligt att Thörnberg, Joensuu och att en grym andrecenter skulle värvas. Vi märkte tydligt att det saknades en andrecenter och där tycker jag att krut bör läggas. Iom det väljer jag bort Thörnberg-rekryteringen. För mig luktar det avdankad svågervärvning lång väg. Så här hoppas jag att laget ser ut (förutsatt att Leksand glömmer skridskoskydden och ramlar ur):

Forwards:
Tedenby – Christensen – Joensuu
Brithén – Ryno – Ridderwall
Törngren – Bengtsson – Sandberg
Önerud – Stenlund - Strömwall
(Melin, Ahl, Persson)

Backar:
Berglund - Karalahti
Karlsson - Pilut
Johansson - Campoli
(Eidstedt, S. Karlsson)
GEE

Inläggav hammare7 » 24 mars 2015, 12:32

Donjsone skrev:Mitt drömlag till nästa år

Linorna:

Thörna - Christensen - Tedenby

Joensuu - Brithen - Rajala

Ridderwall - Önerud - Carlsson

Backparen:

Karalahti - Berglund

Campoli - Johansson

Eidstedt - Karlsson

Med hopp om en ny offensiv back så byter vi ut Eidstedt som blir sjunde back som skall in i BP som en roll spelare.

Målvakter:

Ersberg
Kokman

Satsa på Kokman nu varje gång jag sett han i HV så har han gjort det bra!

Thörna - Christensen - Bergfors

Joensuu - Brithen - Petersson

Ridderwall - Önerud - Tedenby

Backparen:

Karalahti - Berglund

Campoli - Johansson

Pilut - Karlsson

Eidstedt/Ny-S.Karlsson/Ny/almqvist

J.Gustafsson (Den yngre)
Ersberg

Om nu Bergfors är intresserad att komma till SHL tycker jag man skall sätta in stöten på honom o lira Brithén som andra center.
Johan Gustafsson som de ryktades om för ett tagssen tycker jag också man skall försöka lägga vantarna om. Om nu Joensuu o Thörnberg vill till SHL så får vi dem, svårare än så är det inte. Största hotet mot Joensuu är Jokerit trots Joensuu i övrigt ej är så intresserad av KHL (har för mig han sagt de i en intervju men de var innan Jokerit var i KHL). Thörnberg tror jag skriver på ett 2+1 kontrakt.
André tror jag ej kommer hem, han lär vara attraktiv på marknaden och vill stanna utomlands läste jag i en intervju för ett tags sedan.
Almqvist är skadad, mmen får han vara kvar? troligtvis om ej så varför inte :) KHL o skadade spelar brukar ju ej gå ihop
hammare7

FöregåendeNästa

Återgå till HV71