[quo te="Hannes"]
Judas skrev:Jag tycker det är jävligt irriterande när man mitt under brinnande slutspel/slutet av grundserien för diskussioner med andra spelare i Shl.
Exempelvis Frölunda som sägs vara intresserade av P.Carlsson.
vem vet, dom kanske redan har kommit överens. Då skulle det kännas väldigt konstigt om dom möts senare i slutspelet.
Finns det några regler kring detta?
Jag vet inte om det är så irriterande, inte för min del i alla fall. Att försöka ha laget klart så tidigt som möjligt är så klart att föredra, för att få lite arbetsro. Sen tänker jag kring att det absolut aldrig spelar någon roll om vi möter Frölunda i eventuell semifinal eller final. Vad tjänar Patrik Carlsson på att Frölunda skulle vinna någonting? Det är i år som gäller. Patrik Carlsson vill till 100% ha ett guld och ett silver är verkligen inte att föredra, även om han ska byta till den vinnande klubben. Att Frölunda är mästare säsongen 14/15 spelare ingen roll för HV-spelaren Patrik Carlsson säsongen 15/16. Så professionella är de, att får de chansen en säsong att bli mästare vill de det i den klubb de spelar i, oavsett vad som händer nästa år.
Ungefär samma diskussion
(off-topic) skedde under CL-finalen med Mario Götze, som under tiden spelade i Dortmund men var klar för Bayern München säsongen efter. Varför skulle det vara en kollision för Mario personligen? Klart att Mario vill vinna CL i den klubb han spelar i. Att spela i en förening som året INNAN vann CL kan vara prestigefyllt då det blir en snackis, men han hade ingenting med det att göra. Ingen minns en förlorare...
Det är mina två cent i frågan.[/quote]
Så kanske det är för dom flesta. Men jag tror att man är beredd på att göra det där lilla extra som spelare om man vet att klubben tror på en.
Exempelvis Bengtsson som skrev på en förlängning. Jag tror han blir lite bättre genom att han vet att klubben ser en framtid hos honom.
Säg då att HV haft en förhandling med Carlsson som han inte är nöjd med, då tror inte jag att han har samma vilja som tidigare.