Silly Season 14/15: Spelardrömmar!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 14/15: Spelardrömmar!

Inläggav chinobar » 19 februari 2015, 12:19

Fight? Diskussion skulle jag kalla det, inget farligt.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Jompii » 19 februari 2015, 19:08

hammare7 skrev:Sorry de var inte meningen att starta en fight men för att göra båda sidor glada kan vi kalla han för C/FW :D elr FW/C om de passar bättre

Det är/var absolut ingen fight. En helt vanlig diskussion. Inget ont gentemot Patrik/Razz.
Vi är nog dock alla eniga om att Simon kan/har spelat både center och ytter. Vissa anser att han bör spela center, andra ytter.

Personligen så håller jag med Razz och ser gärna Simon på en kant. Simons styrka ligger ju i hans intensitet och grovjobb.
Killen ger 110% över hela banan och tar gärna kampen framför mål. En riktigt jävla "köttarmaskin" med andra ord ;)
Även bra målsinne/skott. Med dessa kvalitéer så tycker jag det lämpar sig bäst för att lira ytterforward.
Jag tror Simon skulle passa perfekt med Ted Brithén (center) och exempelvis Patrik Carlsson. En kedja som är otroligt stark både defensivt och offensivt. Perfekt andra kedja, enligt mig, som kan användas i alla spelmoment.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Junior » 19 februari 2015, 19:50

Ja hoppas verkligen att Önerud kommer hem och tar Jämtins plats.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Simon » 20 februari 2015, 18:44

Jompii skrev:
Personligen så håller jag med Razz och ser gärna Simon på en kant. Simons styrka ligger ju i hans intensitet och grovjobb.
Killen ger 110% över hela banan och tar gärna kampen framför mål. En riktigt jävla "köttarmaskin" med andra ord ;)
Även bra målsinne/skott. Med dessa kvalitéer så tycker jag det lämpar sig bäst för att lira ytterforward.
Jag tror Simon skulle passa perfekt med Ted Brithén (center) och exempelvis Patrik Carlsson. En kedja som är otroligt stark både defensivt och offensivt. Perfekt andra kedja, enligt mig, som kan användas i alla spelmoment.

Tackar för dom fina orden där!
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav Razz » 20 februari 2015, 20:24

Jompii skrev:
hammare7 skrev:Sorry de var inte meningen att starta en fight men för att göra båda sidor glada kan vi kalla han för C/FW :D elr FW/C om de passar bättre

Det är/var absolut ingen fight. En helt vanlig diskussion. Inget ont gentemot Patrik/Razz.
Vi är nog dock alla eniga om att Simon kan/har spelat både center och ytter. Vissa anser att han bör spela center, andra ytter.

En vanlig diskussion, var hundra på att han inte lirat C alls i Modo vilket inte stämde. Uppe i drygt 10 matcher som C i år men tycker inte att han är den centertypen vi behöver så ska vi plocka in Simon borde det vara som vinge.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav hammare7 » 21 februari 2015, 02:26

Simon skrev:
Jompii skrev:

Tackar för dom fina orden där!

Jag vill inte se Brithen och Önerud om han u kommer te hv nästa säsong ihop. De är båda riktigt duktiga att täcka framför mål o låt dem göra de i varsin femma. Låt Christensen-Brithen-Ridderwall vara en o Önerud i den andra. Brithen är alltför bra för att flyttas från positionen framför mål.
hammare7

Inläggav hammare7 » 26 februari 2015, 19:36

Kanske lite namedropp men va sägs om Lars haugen som ersättre till Wesslau om man nu skall värva en ny till nästa säsong?
http://www.hockeysverige.se/2015/02/26/ ... t-sverige/
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4638
hammare7

Inläggav kny » 26 februari 2015, 19:53

hammare7 skrev:Kanske lite namedropp men va sägs om Lars haugen som ersättre till Wesslau om man nu skall värva en ny till nästa säsong?
http://www.hockeysverige.se/2015/02/26/ ... t-sverige/
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4638

Nu sitter jag inte inne på några källor, men har hört Hult säga i direktsändning i Cmore: "Vi söker helt enkelt efter de bästa spelarna som vill spela för så lite pengar som möjligt".

Som jag har förstått det så är Wesslau och Ersberg ett dyrt målvaktspar. Om vi tittar vilka namn med HV-anknytning som eventuellt blir lediga på marknaden tills nästa säsong (t.ex: Jouensuu, Thörnberg), samt att man verkar vilja ha in en center av hög klass (tolkar de utifrån tidigare förhandlingarna med Ryno samt att vi saknar naturliga centrar i nuvarande truppen) - så är frågan om vi verkligen har "råd" att ha två så dyra målvakter. Har dessutom hört Hult uttala sig lite kryptiskt i media om att det är osäkert om vi kan ha två så dyra målvakter tills nästa säsong.

Med hjälp av ovanstående pusselbitar gör jag tolkningen att HV söker en yngre och billigare andramålvakt tills nästa säsong. Även om Lars Haugen vill till Sverige nästa säsong så har han fina stats i KHL och kan således komma att bli ganska dyr.
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
kny

Inläggav Junior » 26 februari 2015, 22:28

Jag föreslår att vi ersätter Wesslau med................................................................................ Wesslau!
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Junior » 26 februari 2015, 22:29

kny skrev:
Nu sitter jag inte inne på några källor, men har hört Hult säga i direktsändning i Cmore: "Vi söker helt enkelt efter de bästa spelarna som vill spela för så lite pengar som möjligt".

Sa exakt alla andra sportchefer också.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav silver » 26 februari 2015, 22:31

Junior skrev:Jag föreslår att vi ersätter Wesslau med................................................................................ Wesslau!

Det stora problemet enligt mig med Wesslau är att hans form är som en bergochdalbana, ena dagen är han fantastisk och andra dagen läcker han som ett såll. I slutspelen släpper han alldeles för enkla puckar, speciellt från samma ställe när motståndaren kommer in i sidan av zonen och skjuter slagskott mot bortre stolpen... Hoppas dock att han och Ersberg kan vara i formtopp när slutspelet börjar! :D
Användarvisningsbild
silver

Inläggav Junior » 27 februari 2015, 00:41

De flesta gångerna jag har varit besviken på Wesslaus insatser har jag varit ännu mer besviken på övriga laget. Jag litar också mer på honom än Ersberg. Jag gillar detta målvaktsparet och tycker de ska få fortsätta, såvida det inte pajar ekonomin totalt.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav kny » 27 februari 2015, 21:24

Junior skrev:
kny skrev:

Sa exakt alla andra sportchefer också.

Självklart - men tror inte Hult & Davidsson är lika benägna att punga ut FBK summor på två spelare (t.ex. Rajala & Salmela). Visst är det bra att ha två första-målvakter - men jag tror och hoppas att HV tycker det är bättre att ha 2 stycken riktigt bra centrar istället (om man nu har en möjlighet till detta) :)
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
kny

Inläggav Herkie82 » 1 mars 2015, 23:30

Junior skrev:De flesta gångerna jag har varit besviken på Wesslaus insatser har jag varit ännu mer besviken på övriga laget. Jag litar också mer på honom än Ersberg. Jag gillar detta målvaktsparet och tycker de ska få fortsätta, såvida det inte pajar ekonomin totalt.

Jag litar inte mer på Wesslau än Ersberg. Jag tycker Ersberg är en jämnare målvakt men att Wesslau har en högre högstanivå men det känns som att Wesslau har fler bottenmatcher än Ersberg har.

Det stora problemet med Ersberg som jag ser det är att han haft lite för mycket skadefrånvaro för att det ska kännas bra att ha han som förstavalet och en mer oerfaren andrekeeper bakom.

Jag ser dock gärna att vi fortsätter med det här målvaktsparet ev värvar in någon med iallafall hyggliga kvaliteter om Wesslau skulle villja röra på sig för att tjäna lite mer kulor.

Vi har ju nästan alltid haft ett riktigt starkt målvaktspar. Andreas Andersson ansågs ju länge vara ligans bästa anderkeeper och han öppnade ju båsdörr rätt många år.

Det finns ett smörgåsbord av målvakter borta i AHL som har utgående kontrakt och som inte lyckats slå sig in i NHL.

Markström
Ericsson
Hellberg
Gustafsson

Vill vi inte nödvändigtvis ha en svensk så finns det en hel del smått och gott av annan nationalitet med.

Macintyre
Poulin

Nu menar jag inte att någon av dessa vore en dröm för HV utan belyser mer att det här året så finns det rätt gott om bra målvakter på marknaden om vi skulle tappa Wesslau.
Herkie82

Inläggav Jompii » 8 mars 2015, 00:33

Han har varit min drömvärvning de två senaste säsongerna och han är fortsatt det.
Stillman, värva JORDAN SMOTHERMAN! Snälla? :D
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav sammeandersson » 8 mars 2015, 02:35

Jompii skrev:Han har varit min drömvärvning de två senaste säsongerna och han är fortsatt det.

Titta igenom ditt inlägg en extra gång ;) :D
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav Jompii » 8 mars 2015, 03:31

sammeandersson skrev:
Jompii skrev:Han har varit min drömvärvning de två senaste säsongerna och han är fortsatt det.

Haha, skrev jag något fel? Mer än att det möjligtvis är tre säsonger och inte två? :D
Grammatiken kanske inte var helt felfri men vafan, det är ett forum, who cares ;)

EDIT: Haha, nu såg jag det! Ops :oops:
Låt mig ta om det en gång till. "HULT (!), värva Jordan Smotherman! Snälla?"...Oh, so smooth ;)
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav sammeandersson » 8 mars 2015, 12:43

Jompii skrev:
sammeandersson skrev:

Haha, skrev jag något fel? Mer än att det möjligtvis är tre säsonger och inte två? :D
Grammatiken kanske inte var helt felfri men vafan, det är ett forum, who cares ;)

EDIT: Haha, nu såg jag det! Ops :oops:
Låt mig ta om det en gång till. "HULT (!), värva Jordan Smotherman! Snälla?"...Oh, so smooth ;)[/
Hehe. Har gjort samma sak själv då man pratar värvningar. OnT: Smotherman vore en bra värvning. Stor, stark och levererar poäng! :D
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav RJ--92 » 8 mars 2015, 13:19

Ska jag åka från Helsingborg till Ängelholm och säga åt honom att signa för HV inför nästa säsong då ? ;) :lol:
Menar nu alltså Jordan Smotherman såklart :P :)
RJ--92

Inläggav sammeandersson » 8 mars 2015, 18:14

RJ--92 skrev:Ska jag åka från Helsingborg till Ängelholm och säga åt honom att signa för HV inför nästa säsong då ? ;) :lol:
Menar nu alltså Jordan Smotherman såklart :P :)

Det tycker jag du ska göra. Var det inte i somras det skrevs om att Frölunda ryckte i honom? Spelade väl någon match med dem i European Trophy också, eller var det någon annan?
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav Jompii » 9 mars 2015, 22:43

Jordan toppar nu poängligan i Slutspelsserien och har dessutom avgjort/GWS de två senaste matcherna.
Hade blivit så sjukt glad om Hult plockade hem denna juvel. Lär nog även inte kosta alltför mycket.
På frågan "Vad är det första du säger till en motståndare på isen?", svar: "You wanna go?" :P
https://www.youtube.com/watch?v=9Kid_7Q3S-Y

Stämmer att Frölunda lånade in Jordan förra säsongen under ET pga skadebrist.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav didotto » 9 mars 2015, 23:01

Jompii skrev:Stämmer att Frölunda lånade in Jordan förra säsongen under ET pga skadebrist.

Har man inte skador får man låna in dem. :)
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav Jompii » 9 mars 2015, 23:20

didotto skrev:
Jompii skrev:Stämmer att Frölunda lånade in Jordan förra säsongen under ET pga skadebrist.

Har man inte skador får man låna in dem. :)

Haha det går bra nu :lol:
Om inte jag minns fel så var det väl iofs så att de valde att vila spelare, dvs spelare som ej var skadade, och istället plocka in Jordan.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav hammare7 » 10 mars 2015, 12:45

Enligt sportbladet är Färjestad ute efter Johan Sundström
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16727
Va tror ni han kan passa som center i andra/tredje?
Bra ålder iallafall
hammare7

Inläggav Herkie82 » 10 mars 2015, 17:35

hammare7 skrev:Enligt sportbladet är Färjestad ute efter Johan Sundström
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16727
Va tror ni han kan passa som center i andra/tredje?
Bra ålder iallafall

Han är väll ingen drömspelare skulle jag säga men samtidigt så är han en spelare som troligtvis inte kommer hamna i de ligorna som är bättre än SHL så man kan ju få han att stanna mer än 1 år men njae, 3e center i så fall, bygger det på att hans produktion är sådär för att uttrycka sig ärligt men hans +/- är helt ok bortsett från 1 säsong.
Herkie82

Inläggav Norrlandssupporter » 10 mars 2015, 18:04

Christensen - Bengtsson - (NY) - Sandberg/Stenlund

Vet ej om Sundström skulle göra sig speciellt bra i en tredjekedja eller om han ens skulle acceptera en sådan roll. Då ser jag hellre Kellman där som har enligt mig är mer talangfull och har en koppling till klubben.

För övrigt så räknar jag kallt med Bengtsson som andrecenter.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Razz » 10 mars 2015, 18:23

Norrlandssupporter skrev:Christensen - Bengtsson - (NY) - Sandberg/Stenlund

Vet ej om Sundström skulle göra sig speciellt bra i en tredjekedja eller om han ens skulle acceptera en sådan roll. Då ser jag hellre Kellman där som har enligt mig är mer talangfull och har en koppling till klubben.

Sundström ska vara "klar" för Frölunda. Du får också gärna motivera varför du kallt räknar med att Bengtsson ska vara 2C. Mest för att jag är nyfiken.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Herkie82 » 10 mars 2015, 19:06

Razz skrev:
Norrlandssupporter skrev:Christensen - Bengtsson - (NY) - Sandberg/Stenlund

Sundström ska vara "klar" för Frölunda. Du får också gärna motivera varför du kallt räknar med att Bengtsson ska vara 2C. Mest för att jag är nyfiken.

Tror du har helt rätt här, Frölunda är hans moderklubb så en sån spelare ser jag inte riktigt anledningen till att spana på, lite som att Thörnberg skulle vara aktuell för LHC bara sådär.

Det finns fortfarande spelare som har klubbhjärta och de spelar nog helst i sin moderklubb men om moderklubben inte vill ha en så är det väll en annan femma, lite som Doug Murray i DIF.
Herkie82

Inläggav Feltan » 10 mars 2015, 19:38

Om vi leker med tanken att Leksand torskar i kvalet, vad händer med en sån som Ryno då tro?
Feltan

FöregåendeNästa

Återgå till HV71