Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Zico skrev:Jag tror inte att HV haft ambitionen att spetsa truppen överhuvudtaget. Hade inte Törngren blivit skadad, så hade man inte tagit in någon ny spelare. Man har helt enkelt inte ekonomiska resurser att ta in fler spetsspelare i år. Som alla minns fick man, tillsammans med sponsorer, göra jätteinsatser förra säsongen då laget låg risigt till, vilket man inte gör i år. Spelare som Lasch, Hossa och Jesse Joensuu kostar säkerligen inte under 300 000 kr i månaden den här tiden på året och dom pengarna vill inte HV betala som väl är.
Att ta in Strömvall i stället för Törngren känns rätt ok ändå. I min värld är han en bättre spelare än t ex Sebastian Strandberg. Min fråga till Hult och Davidsson är: Varför i helvete plockar man inte hem Johan Johnsson och framför allt Erik Andersson?????????
Huvudlöst och korkat enligt mig.
sir Ward skrev:Denna värvning är ett stort hån mot våra juniorer och väntade på en helt annan kaliber.
Jompii skrev:Groucho skrev:Malte har noterats för 5 poäng på 39 matcher för Växjö, Luleå och Asplöven den här säsongen. Vad har han som inte våra egna juniorer har?
Som du skriver så har han kontrakt med Luleå nästa säsong och kommer enbart lira några matcher denna säsongen och vara en utfyllning. Är det då inte mycket bättre att låta Filip Ahl få chansen i A-laget och samla på sig lite erfarenhet inför nästa säsong där han, enligt rykten, ska spela mer med A-laget? Snacka om att pissa på HV's juniorer...
dekman skrev:När det gäller Johnsson och Andersson så har man avtal med låneklubbarna om att de är utlånade säsongen ut. Det har Hult/Davidsson sagt och hade en del kollat fakta istället för att bara sitta hemma och gnälla så hade de kunnat läsa sig till det.
dekman skrev:Med facit i hand så skulle man givetvis inte lånat ut dom hela säsongen, men när man gjorde det så hade man överflöd av spelare i truppen och kunde nog inte föreställa sig att det, flera månader senare, skulle försvinna tre spelare på nästan samma gång. Kan också tänka mig att klubbarna man lånar ut till också är mer sugna på lånet om de får nån slags garanti för stabilitet. Vi ser ju själva med Fiala hur pissigt det är när spelare kallas hem mitt under säsong.
Att kalla nåt för huvudlöst och korkat när man sitter med "facit" är enkelt. Jag hade inte kunnat förutse den uppkomna situationen, kunde du?
dekman skrev:Jag måste dock pudla här. Lasch kostar 3,7 mille totalt, alltså även för nästa säsong. Jag som missuppfattade det. Dock så krävde han får kontrakt även över nästa säsong, och som jag förstått det så hade det inte passat in i hvs plan...
CarlTheMan skrev:dekman skrev:Jag måste dock pudla här. Lasch kostar 3,7 mille totalt, alltså även för nästa säsong. Jag som missuppfattade det. Dock så krävde han får kontrakt även över nästa säsong, och som jag förstått det så hade det inte passat in i hvs plan...
Om man läser lite mellan raderna vad Hult säger så känns det som att lagbygget inför nästa säsong är ganska långt kommet. Kanske helt enkelt inte fanns någon plats för Lasch eller andra toppspelare nästa säsong? Får man drömma lite (även om det är OT) så kan det ju vara så att ex. Ryno, Önerud, Joensuu och Thörnberg är klara...
dekman skrev:CarlTheMan skrev:dekman skrev:Jag måste dock pudla här. Lasch kostar 3,7 mille totalt, alltså även för nästa säsong. Jag som missuppfattade det. Dock så krävde han får kontrakt även över nästa säsong, och som jag förstått det så hade det inte passat in i hvs plan...
Om man läser lite mellan raderna vad Hult säger så känns det som att lagbygget inför nästa säsong är ganska långt kommet. Kanske helt enkelt inte fanns någon plats för Lasch eller andra toppspelare nästa säsong? Får man drömma lite (även om det är OT) så kan det ju vara så att ex. Ryno, Önerud, Joensuu och Thörnberg är klara...
Japp, exakt. och i det läget så är det väl klokt att inte ta in någon som man ändå inte har en plan eller plats för under nästa säsong, men som vill ha kontrakt över den också. Hult & co har ju varit väldigt tydliga på den punkten, att det är nån som ska passa in i gruppen/lagbygget.
dashen skrev:Ryno skrev långtidskontrakt med Leksand idag.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... d-leksand/
Jompii skrev:Allt MrMadhawk skriver anser jag är seriöst/värt att notera
Kan tänka mig att det är en ersättare till Petrasek. David har ju haft en PP-roll länge i HV71 men har tyvärr dalat rejält de senaste åren. Jag har otroligt svårt att se att David kommer få nytt kontrakt och tror därför Robin Press är ett mycket het alternativ.
nocharity skrev:Vet inte i vilken tråd detta passar så redigera gärna.
HV71 är ett bland ett handfull lag som jagar Målvakten Johan Gustafsson.
Detta utesluter alltså, med all förmodan, en förlängning med Gustaf Wesslau.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... portlive2/
nocharity skrev:Vet inte i vilken tråd detta passar så redigera gärna.
HV71 är ett bland ett handfull lag som jagar Målvakten Johan Gustafsson.
Detta utesluter alltså, med all förmodan, en förlängning med Gustaf Wesslau.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... portlive2/
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster